Tuttu on asunut vuokralla yli 15 vuotta ja laskin, että
olisi kohta maksanut asunnon jossa on vuokralla jos olisi ostanut sen. Rahaa kuulemma on ettei ole rahan puutteesta johtuva vuokrallaolo. Nyt vuokranantaja on myynyt asunnon johon muuttaa ostaja itse ja on pakko lähteä uutta asuntoa katsomaan.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä blogi?
Häh?
Ehkä hän ei vaan halunnut ottaa sitä riskiä, mikä liittyy asuntolainaan.
En ikinä ottaisi ristikseni sellaista omaisuutta kuten asunto. Eihän siinä voisi laittaa rahojaan mihinkään muuhun kuten matkailuun kun pitäisi pitää huolta omaisuudestaan jota ei edes omista.
Onnea muuttopakkaukseen. Katsoin myyntikuvat ja tavvaraa ja huonekaluja on paljon 😅
Ottaako päähän, kun toisia ei raha kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän ei vaan halunnut ottaa sitä riskiä, mikä liittyy asuntolainaan.
Olisi omien sanojensa mukaan pystynyt ostamaan käteisellä.
Ajattele, ap. Et pääse itseäsi pakoon.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ottaisi ristikseni sellaista omaisuutta kuten asunto. Eihän siinä voisi laittaa rahojaan mihinkään muuhun kuten matkailuun kun pitäisi pitää huolta omaisuudestaan jota ei edes omista.
Hyvin riittää rahaa myös matkailuun ja kaikkeen muuhunkin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen laskenut, että sijoitettavaksi jää joka kuukausi huomattavasti enemmän rahaa vuokralla asuessa kuin omistusasuntoa maksellessa. Omistusasunto on varma tie köyhtymiseen nykyään ja voi olla pelkkä riesa jos siitä joskus haluaa eroon.
Vierailija kirjoitti:
Onnea muuttopakkaukseen. Katsoin myyntikuvat ja tavvaraa ja huonekaluja on paljon 😅
Muuttofirma hoitaa. Ei ole rahapula.
Miksi asia häiritsee nyt sinua niin paljon että siitä piti tehdä aloitus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen laskenut, että sijoitettavaksi jää joka kuukausi huomattavasti enemmän rahaa vuokralla asuessa kuin omistusasuntoa maksellessa. Omistusasunto on varma tie köyhtymiseen nykyään ja voi olla pelkkä riesa jos siitä joskus haluaa eroon.
Maksan kuluja 300 euroa kuukaudessa. Samasta asunnosta maksaisin 1300 euroa vuokraa ja kulut päälle.
Onko ap:lla jokin hätä kun noin kovasti muiden raha-asiat pohdituttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä jää kun vuokrat aika korkeat täällä ja uudehko asunto kyseessä jolloin mitään remppojakaan ei ole ollut. Ap
Jos on rahaa, niin mikä ongelma sulle?