Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttu on asunut vuokralla yli 15 vuotta ja laskin, että

Vierailija
11.04.2026 |

olisi kohta maksanut asunnon jossa on vuokralla jos olisi ostanut sen. Rahaa kuulemma on ettei ole rahan puutteesta johtuva vuokrallaolo. Nyt vuokranantaja on myynyt asunnon johon muuttaa ostaja itse ja  on pakko lähteä uutta asuntoa katsomaan. 

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin asunut vuokralla 20 vuotta Jos ei ole palkka hyvä niin ei saa asuntolainaa. Mulla ollut vakityö kuitenkin vuodesta 2002. 

Vierailija
22/53 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut vuokralla melkein 40 vuotta. Mieleistäni omistusasuntoa en olisi koskaan pystynyt hankkimaan täälttä Helsingin kantakaupungista - enkä varsinkaan vaihtamaan yhtä ketterästi kuin vuokra-asuntoa elämäntilanteiden muuttuessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä ottaisi ristikseni sellaista omaisuutta kuten asunto. Eihän siinä voisi laittaa rahojaan mihinkään muuhun kuten matkailuun kun pitäisi pitää huolta omaisuudestaan jota ei edes omista.

Miksei voisi laittaa rahoja muuhun? Vuokrakulut saman suuruiset kuin lainanlyhennys plus vastike, kun ottaa pidemmän laina-ajan. 

Vierailija
24/53 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon sinua kiinnostaa muiden asiat... panosta omaan elämääsi ja anna muiden toimia kuten tahtovat.

Vierailija
25/53 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä ottaisi ristikseni sellaista omaisuutta kuten asunto. Eihän siinä voisi laittaa rahojaan mihinkään muuhun kuten matkailuun kun pitäisi pitää huolta omaisuudestaan jota ei edes omista.

Miksei voisi laittaa rahoja muuhun? Vuokrakulut saman suuruiset kuin lainanlyhennys plus vastike, kun ottaa pidemmän laina-ajan. 

Pidempi laina-aika kasvattaa aivan turhia korkokuluja

Vierailija
26/53 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidempi laina-aika kasvattaa aivan turhia korkokuluja

Otin 30 vuoden lainan, mutta nollakoroilla maksoin lainan 16 vuodessa pois. 

Vierailija
27/53 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaako päähän, kun toisia ei raha kiinnosta?

Itse olen laskenut, että sijoitettavaksi jää joka kuukausi huomattavasti enemmän rahaa vuokralla asuessa kuin omistusasuntoa maksellessa. Omistusasunto on varma tie köyhtymiseen nykyään ja voi olla pelkkä riesa jos siitä joskus haluaa eroon.

Tarkasti olet laskenut. Alueella jossa asun, saman kokoinen kolmio maksaa noin 1000/kk ja minulla vastike 380e/kk. 

Vierailija
28/53 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi huolehdit toisen raha-asioista? Ei normaalia käytöstä.

Vierailija
29/53 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksan vapaudesta, enkä halua jättää jälkikasvulle jotain luukkuua, josta on vain kuluja. Ovat jo nyt perimässä exän kanssa hankitun ison talon, josta on kuluja. 

Eli mieluiten asossa tai vuokralla, rahaa on tileillä vähintäänkin riittävästi. 

Vierailija
30/53 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen laskenut, että sijoitettavaksi jää joka kuukausi huomattavasti enemmän rahaa vuokralla asuessa kuin omistusasuntoa maksellessa. Omistusasunto on varma tie köyhtymiseen nykyään ja voi olla pelkkä riesa jos siitä joskus haluaa eroon.

No eipä jää kun vuokrat aika korkeat täällä ja uudehko asunto kyseessä jolloin mitään remppojakaan ei ole ollut. Ap

Puhutko nyt itsestäsi vai tutustasi?

Vierailija
31/53 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaako tuttu joka päivä pizzaa 20 eurolla 

Vierailija
32/53 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne ole mihinkään mustaan aukkoon ne rahat menneet, vaan hän on saanut niistä vastineeksi asunnon. Eikä maailmankaikkeudesta ole vielä onnistuttu löytämään asiaa, joka ikuisesti pysyisi samanlaisena. Voi se lähtö tulla omistusasunnostakin syystä tai toisesta.

Vierailija
33/53 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan kuluja 300 euroa kuukaudessa. Samasta asunnosta maksaisin 1300 euroa vuokraa ja kulut päälle.

Asuisitko siinä asunnossa vuokralla, jos et olisi saanut lainaa ?

Vierailija
34/53 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerääkö hän pulloja, mutta ei ilmoita tuloja 😃

Vierailija
35/53 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🦄Orastava talouskasvu 🧚🏻

Vierailija
36/53 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on paljon asuntoja tarjolla, ja halvalla saa

Vierailija
37/53 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskitko mukaan remppakustannukset, kodinkoneet ja muut ylläpitokustannukset? Omistusasuminen on sijoituksena kannattavaa vain, jos asunnon arvo nousee. Muussa tapauksessa vuokra-asumisessa jää voitolle kun kaikki kustannukset huomioidaan.

Vierailija
38/53 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuttu joka........jne jne

Vierailija
39/53 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut vuokralla yli 30v, ei velkaa ja rahaa enemmän kuin asunto-omistajalla jolta pankki vie omaisuuden.

Vierailija
40/53 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut vuokralla yli 30v, ei velkaa ja rahaa enemmän kuin asunto-omistajalla jolta pankki vie omaisuuden.

Ei ole velkaa ja halvemmalla asun kuin vuokralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi