Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kauan jaksaisitte kuunnella huorittelua omalta tyttäreltä?

Vierailija
11.04.2026 |

13-v tyttö. Kaikki aika Tiktokissa ja ties missä. Minä olen ”se h**ra”. 

Kommentit (147)

Vierailija
101/147 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia.  Luulen, ettei yhdellekään viidestä lapsestani ole tullut tuollainen edes mieleen.

Vierailija
102/147 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä jos silittelee päästä ja painaa villaisella, niin meno sen kuin pahenee.

Kohta se huòrittelee ohikulkijoitakin, jos se kotonakin on ihan jees.

Sanoiko joku, et olis jees?

Ei tietenkään ole jees. Kuten ei lapsen turpaan lyöminenkään tai ulos heittäminen. Kyllä aikuisella pitää olla paremmat keinot.

Kerrohan ne paremmat keinot, ole ystävällinen

Oikeastiko sinulle ei tule parempaa tapaa mieleen kuin tinttasta lastasi turpaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/147 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden kerran.

Kertoisin nuorelle, että seuraavasta kerrasta teen lastensuojeluilmoituksen koko perheestä ja hän siirtyy turvaan pois kotoa johonkin laitokseen, koska äitinä olen sitä mieltä, että kaltaiseni ihmisen kanssa ei ole hyvä elää saman katon alla. Tuttu ympäristö, tutut kaverit vai hatkanuorena jonkun Metmehin myytävänä, valinta on hänen ikiomansa.

Eli kiristät lastasi?

Uhkaiset omasta kodista pois potkimisella.

En todellakaan suosittele.

Hitto on väärät kasvatusmetodit teillä.

Olen samaa mieltä. Kiristäminen erityisesti lapsen perusturvallisuuden pois viemisellä on vahingoittavaa kasvatusta. 

Eikä muutenkaan saa koskaan uhkailla sellaisella mitä ei ole valmis toteuttamaan.

Lapsikin osaa sitten jättää ne omaan arvoonsa jatkossa jossei voi luottaa vanhemman sanaan.

Kyllä minä olen ihan valmis toteuttamaan uhkaukseni, miksi en olisi? Jos lapsi nimittelee toisen kerran, teen lasun ja pyydän ottamaan lapsen huostaan. Kerron, että hänellä on vaikeaa kanssani jne. ja lapsi viedään aika ripeästi turvaan, koska vaikka olen tavallinen työssäkäyvä vanhempi, niin minulla on kommunikointiongelmia lapseni kanssa. Jotta lapsi ei ajautuisi enemmän väärille poluille, pyydän, että lapsi saa paremmat kasvuolosuhteet.

Sossu vie yllättävän ripeästi nuoren, jolla on vaarana joutua ongelmiin ja vanhempi kasvuympäristön muutosta toivoo.

Jos olen lapselleni hu--a, niin hänen paikkansa ei ole kaltaiseni kanssa. Äitinä haluan lapselleni parasta ja jos minä en sitä ole ja hän sen ääneen sanoo, niin on aika erota.

Ne ei tollasen syyn takia vie kyl yhtään ketään.

Sinä saatat joutua vastuuseen uhkauksesta toki joten uhkaile lisää vaan lastasi. Se on henkistä väkivaltaa.

Missä ihmeessä tuossa on se uhkaus?

Sossu vie lapsen, kun vanhempi sitä pyytää. Tämä taitaa aika monelle olla uusi asia, usein vanhemmat tekevät aloitteen jo ennen kuin mitään ikävää tapahtuu. Lastensuojelu suhtautuu hyvin vakavasti siihen, jos vanhempi kertoo, että lapsen ongelmat ovat sellasia ettei kotona asuminen enää onnistu ja joskus se lähtö kotoa on hyvinkin nopea, ei mikään pitkä keskustelujen prosessi. Äitiään huoraksi kutsuva nuori ei oikeasti ole sisäistänyt yhteiskunnan sääntöjä ja kun äiti kertoo, että ystäväpiirikään ei ole hyväksi, niin lyhytaikainen sijoitus onnistuu kyllä (harva hakee apua lapselleen ilman syytä!).

Joten missä ihmeessä on uhkaus, jos lapselle sanoo, että et nimittele minua tai otan sen vakavissani ja teen meistä lastensuojeluilmoituksen. Kyse on vanhemman huolesta tilanteessa, jossa lapsi ei osaa olla yhteiskuntakelpoinen. Yksi kerta on virhe, toinen kerta tahallinen teko. Teoilla on seurauksensa. Järkevä lapsi ymmärtää sen ja jättää nimittelyn yhteen kertaan.

Vierailija
104/147 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä jos silittelee päästä ja painaa villaisella, niin meno sen kuin pahenee.

Kohta se huòrittelee ohikulkijoitakin, jos se kotonakin on ihan jees.

Sanoiko joku, et olis jees?

Ei tietenkään ole jees. Kuten ei lapsen turpaan lyöminenkään tai ulos heittäminen. Kyllä aikuisella pitää olla paremmat keinot.

Kerrohan ne paremmat keinot, ole ystävällinen

Paremmat keinot ovat puhua puhua puhua saarnata. Ottaa etuuksia poissa.

Kiittää, kun menee hyvin.

Lapsen lyöminen ei ole koskaan oikein eikä hyvä.

Ei koskaan.

Vierailija
105/147 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että teinien pitää antaa vaikka h.oritella. Aina vaan vapaammaksi menee systeemit.

Minkä viestin perusteella?

Vierailija
106/147 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden kerran.

Kertoisin nuorelle, että seuraavasta kerrasta teen lastensuojeluilmoituksen koko perheestä ja hän siirtyy turvaan pois kotoa johonkin laitokseen, koska äitinä olen sitä mieltä, että kaltaiseni ihmisen kanssa ei ole hyvä elää saman katon alla. Tuttu ympäristö, tutut kaverit vai hatkanuorena jonkun Metmehin myytävänä, valinta on hänen ikiomansa.

Eli kiristät lastasi?

Olen samaa mieltä. Kiristäminen erityisesti lapsen perusturvallisuuden pois viemisellä on vahingoittavaa kasvatusta. 

Eikä muutenkaan saa koskaan uhkailla sellaisella mitä ei ole valmis toteuttamaan.

Lapsikin osaa sitten jättää ne omaan arvoonsa jatkossa jossei voi luottaa vanhemman sanaan.

Kyllä minä olen ihan valmis toteuttamaan uhkaukseni, miksi en olisi? Jos lapsi nimittelee toisen kerran, teen lasun ja pyydän ottamaan lapsen huostaan. Kerron, että hänellä on vaikeaa kanssani jne. ja lapsi viedään aika ripeästi turvaan, koska vaikka olen tavallinen työssäkäyvä vanhempi, niin minulla on kommunikointiongelmia lapseni kanssa. Jotta lapsi ei ajautuisi enemmän väärille poluille, pyydän, että lapsi saa paremmat kasvuolosuhteet.

Sossu vie yllättävän ripeästi nuoren, jolla on vaarana joutua ongelmiin ja vanhempi kasvuympäristön muutosta toivoo.

Jos olen lapselleni hu--a, niin hänen paikkansa ei ole kaltaiseni kanssa. Äitinä haluan lapselleni parasta ja jos minä en sitä ole ja hän sen ääneen sanoo, niin on aika erota.

Ne ei tollasen syyn takia vie kyl yhtään ketään.

Sinä saatat joutua vastuuseen uhkauksesta toki joten uhkaile lisää vaan lastasi. Se on henkistä väkivaltaa.

Missä ihmeessä tuossa on se uhkaus?

Sossu vie lapsen, kun vanhempi sitä pyytää. Tämä taitaa aika monelle olla uusi asia, usein vanhemmat tekevät aloitteen jo ennen kuin mitään ikävää tapahtuu. Lastensuojelu suhtautuu hyvin vakavasti siihen, jos vanhempi kertoo, että lapsen ongelmat ovat sellasia ettei kotona asuminen enää onnistu ja joskus se lähtö kotoa on hyvinkin nopea, ei mikään pitkä keskustelujen prosessi. Äitiään huoraksi kutsuva nuori ei oikeasti ole sisäistänyt yhteiskunnan sääntöjä ja kun äiti kertoo, että ystäväpiirikään ei ole hyväksi, niin lyhytaikainen sijoitus onnistuu kyllä (harva hakee apua lapselleen ilman syytä!).

Joten missä ihmeessä on uhkaus, jos lapselle sanoo, että et nimittele minua tai otan sen vakavissani ja teen meistä lastensuojeluilmoituksen. Kyse on vanhemman huolesta tilanteessa, jossa lapsi ei osaa olla yhteiskuntakelpoinen. Yksi kerta on virhe, toinen kerta tahallinen teko. Teoilla on seurauksensa. Järkevä lapsi ymmärtää sen ja jättää nimittelyn yhteen kertaan.

Ei vielä vaikka pyydät. Älä jauha p askaa

Vierailija
107/147 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin on tarpeen

Tyypillinen tenaviensa tyyliin kännykkään kasvanut nykyvanhempi.

Vierailija
108/147 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäresi on oikeassa, joten mitä sitten?

Oletko ap:n asiakas kun noin hyvin tiedät?

Vierailija
109/147 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttäresi on oikeassa, joten mitä sitten?

Oletko ap:n asiakas kun noin hyvin tiedät?

Olen, vuosikymmeniä jo.

Vierailija
110/147 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelin ja muut huvitukset pois ja remmiä perseelle. Valittakoon sossulle niin on laitoksessa 18 v asti. Oma valinta.

Laitoksessa saa sitten sentään käyttää sitä puhelinta.

Täytyyhän sitä huumediileriin saada yhteys.

Vierailija
111/147 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lapseltas tietääkö mikä h*ora on ja kysy millä perusteella pitää sinua sellaisena, jos edes tietää mikä se on 

Vierailija
112/147 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lapsen isä on?

Vierailija
113/147 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin paha ja loukkaava, että  pysäyttäisin heti.  Ei käy. Ei sovi. Ymmärrätkö sinä mitä puhut?

Tuo ei ole soveliasta. 

Ihan samantien. Sanoisin myös, että minä en lapseltani tuollaista kuuntele.

Pitää osata käyttäytyä ja puhua ihmisille fiksusti.

Kuunteleeko joku ihan oikeasti keneltäkään tuollaista puhetta itseään kohtaan?

Ja omalta lapseltaan? Auts.

Meidön lapset on nyt isompina kiitelleet meitä kasvatuksesta, vaikka silloin teini/murrosiässä kokivat meidät natseiksi…  tai sanoivat niin.

Kunnioittivat sitä kuitenkin, että heille laitettiin turvalliset rajat.

Halattu on. Ja rajoja laitettu.

Uskaltaa sanoa, että ei käy. Se on aikuisen velvollisuus lastaan kohtaan siinä iässä,  jossa lapsi/nuori on sekaisin kaiken uuden seassa (keho muuttuu ja mieli ailahtelee murrosiässä).

Vierailija
114/147 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin kuulevat koulussa h*ora sanaa paljon. Johtuu kulttuurien törmäämisistä. Maahan on tullut paljon porukkaa takapajuloista. Jotka eivät osaa olla länsimaalaisessa maassa. 

Ai tämäkin keskustelu piti sitten tulla valjastamaan maahanmuuttovastaisen öyhötyksen alustaksi`

Haista paska, rasisti. Aloita oma ketju.

Jep, on sitä huo raa ja homoa huudeltu jos vuosikymmeniä ennen ensimmäistäkään ulkomaalaistaustaista häirikköä.

Vierailija
115/147 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Melkoisen turvaton olo on lapsella, jos äitinsä antaa hänen puhua noin rumasti omalle äidilleen.

Vierailija
116/147 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden kerran.

Eli kiristät lastasi?

Autisti-adhd-potilas on kylmä äm-mä.

Vierailija
117/147 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas unohtui, että lapsella on isäkin. Mitäs mieltä isi on h.orittelusta?

Vierailija
118/147 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niin paha ja loukkaava, että  pysäyttäisin heti.  Ei käy. Ei sovi. Ymmärrätkö sinä mitä puhut?

Tuo ei ole soveliasta. 

Meidön lapset on nyt isompina kiitelleet meitä kasvatuksesta, vaikka silloin teini/murrosiässä kokivat meidät natseiksi…  tai sanoivat niin.

Uskaltaa sanoa, että ei käy. Se on aikuisen velvollisuus lastaan kohtaan siinä iässä,  jossa lapsi/nuori on sekaisin kaiken uuden seassa (keho muuttuu ja mieli ailahtelee murrosiässä).

En tiedä. Itse ei saatu mitään rajoja koska ei käytännössä ollut ainuttakaan vanhempaa toimimassa siinä roolissa omassa nuoruudessani mutta silti olen ne rajat löytänyt elämässä. Varmaan ihan itse.

Vanhempien on turha ottaa ihan kaikkea kunniaa. Elämä opettaa itsessäänkin ja seura ja kaverit jne.

Vierailija
119/147 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrasta poikki, jos tyttö puhuu tuollaisia. Eli näyttäisin ovea.

Vierailija
120/147 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole soveliasta. 

En tiedä. Itse ei saatu mitään rajoja koska ei käytännössä ollut ainuttakaan vanhempaa toimimassa siinä roolissa omassa nuoruudessani mutta silti olen ne rajat löytänyt elämässä. Varmaan ihan itse.

Vanhempien on turha ottaa ihan kaikkea kunniaa. Elämä opettaa itsessäänkin ja seura ja kaverit jne.

Joo, meillä on fiksut lapset. 

Puhuikin Aapeelle rajojen laittamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi