Jos lento on Helsinki-Vantaalla klo:22.40, niin ehtiikö klo:23.37 lähtevään paikallisjunaan?
En tiedä tuleeko vuoroja lisää elokuulle eikä vain vielä näy kaikki, mutta todella huonot aikataulut tällä hetkellä. Joko lähtee klo:23.37 tai sitten klo:4.57. Ensimmäiseen voi tulla kova kiire ja toista joutuu odottamaan väsyneenä useamman tunnin. En koe mukavaksi odotella kentällä yksin monta tuntia ja joku kapselimajoitus on tunnu miellyttävältä. Ainakin ne jotkut näyttää ahdistavilta ja pieniltä.
Ehkä hotellihuone kentän alueella olevasta hotellista ja lähtee vasta seuraavana päivänä junalla?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Eikö sun kohta pitäisi nousta koneeseen.
Oletko oikeasti noin helvetin tyhmä? Onko nyt elokuu??????
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi stressata tuosta etukäteen? Jos ehtii, niin ehtii. Jos ei ehdi, 4-5t kentällä menee kevyesti. Käy kaupassa ja syö hyvin, peseytyy vessassa, lataa puhelinta ja lukee uutiset, juo kahvia tmv. ja lepää vaikka lattialla pari tuntia. Sitten aamujunalla kotiin. En ottaisi hotellia tuossa tilanteessa. Kuten joku sanoi, on tylsää mennä reissun jälkeen hotelliin Suomessa. Lisäksi se maksaa kauheasti, muutaman tunnin takia turha maksaa.
Olen pärjännyt hyvin vastaavassa tilanteessa lapsen kanssa, eli syötiin ja levättiin kentällä 01-5 ja aamujunalla kotiin. Junassa nukuttiin pari tuntia.
HV. Mä en todellakaan halua viettää kentällä montaa tuntia yksin väsyneenä. Varaan paljon mielummin sitten etukäteen hotellihuoneen. En näe mitään tylsää siinä, että menee reissun jälkeen hotelliin yöksi. Katsos kun sellaista me pitkän matkan päästä tulevat joudumme joskus tekemään. Lisäksi kyllä siinä tulee enemmän kuin muutama tunti. En kai mä nyt hitto vieköön aamujunalla sitten lähde, jos hotelliin jään yöksi.
Ei ole mun ongelma mitä sä olet tehnyt.
Ap
Asenteesi on todella outo, asialliseen vastaukseen. Onko joku kielimuuri välissä, vai oletko harhainen ja kuvittelet kaikkien kettuilevan sinulle? Nyt en edes kettuile, vaan totean että olet varmasti tympein tyyppi joka on tänne palstalle tehnyt avauksen. Onneksi en tunne sinua, olet tyhmä ja rasittava.
No voi että. Haista paska.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi stressata tuosta etukäteen? Jos ehtii, niin ehtii. Jos ei ehdi, 4-5t kentällä menee kevyesti. Käy kaupassa ja syö hyvin, peseytyy vessassa, lataa puhelinta ja lukee uutiset, juo kahvia tmv. ja lepää vaikka lattialla pari tuntia. Sitten aamujunalla kotiin. En ottaisi hotellia tuossa tilanteessa. Kuten joku sanoi, on tylsää mennä reissun jälkeen hotelliin Suomessa. Lisäksi se maksaa kauheasti, muutaman tunnin takia turha maksaa.
Olen pärjännyt hyvin vastaavassa tilanteessa lapsen kanssa, eli syötiin ja levättiin kentällä 01-5 ja aamujunalla kotiin. Junassa nukuttiin pari tuntia.
HV. Mä en todellakaan halua viettää kentällä montaa tuntia yksin väsyneenä. Varaan paljon mielummin sitten etukäteen hotellihuoneen. En näe mitään tylsää siinä, että menee reissun jälkeen hotelliin yöksi. Katsos kun sellaista me pitkän matkan päästä tulevat joudumme joskus tekemään. Lisäksi kyllä siinä tulee enemmän kuin muutama tunti. En kai mä nyt hitto vieköön aamujunalla sitten lähde, jos hotelliin jään yöksi.
Ap
Minä pitkämatkalaisena koen kaikista raskaimpana jäädä vielä paluumatkalla hotelliin. Yritän aina valita sellaisen paluulennon, että ennätän pohjoisen junaan samalle iltaa. Mieluummin lähden aamulennolla kohteesta. Sitä paitsi Vantaan yöpyminen on niin kallis, että joskus olen vaihtoehtoisesti lentänyt pohjoiseen junan sijasta.
Niin ajattele saatana soikoon, että meitä ihmisiä on erilaisia!!!! Ajatella!!!!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mietit nyt juna-aikatauluja elokuulle? Meitä on todellakin erilaisia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et voi jumalauta olla oikeasti noin saatanan tyhmä! Totta helvetissä mietin jo nyt, kun junaliput ja hotellit saa halvemmalla! Mitä lähemmäs ajankohtaa menee niin sitä enemmän hinnat nousee. Etkö tuota tiennyt saatanan paviaani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä ihmeellistä tuossa on? Kyllä minäkin katsoisin ja ostaisin junaliput jo elokuulle, jos niitä olisi myynnissä sinne asti kun matka on. Lippuja on myynnissä 9. elokuuta saakka joten ei ole vielä mahdollista ostaa lppuja. En näe mitään ihmeellistä siinä, että ostaa hyvissä ajoin junaliput. On hinnatkin halvemmat vielä.
Ei Helsinki-Vantaa niin iso kenttä ole etteikö tunnissa ehdi siitä kun kone on perillä, vaihtaa junaan.
Jos kone on jumbojetti ja tulet schengen-alueen ulkopuolelta niin matkatavaroiden purku j apassintarkastus voi tosiaan kestää mutta silti kuvittelisin että ehdit junaan. Klo 23 jälkeen ei ole yleensä ruuhkaakaan ellei ole sunnuntai-illasta kyse.
Jos elokuusta on kyse niin Kehäradan läntinen haara eli entinen Martinlaakson rata on remontissa eli junia kulkee vain Tikkurilan kautta. Elokuun juna-aikataulut ei ole edes julkaistu vielä.
Hei ap, koeta kestää. Se on aina tällasta. Joku esittää asiallisen kysymyksen niin paikalle ryntäävät kaikki tahallaan väärinymmärtäjät, yhdyssana fanaatikot ja pahimpana kaikista, oman elämänsä muka hauskat koomikot.
Seuraavan kerran kysy chatgpt: ltä. Et välttämättä saa oikeaa vastausta, mutta keskustelu on mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos elokuusta on kyse niin Kehäradan läntinen haara eli entinen Martinlaakson rata on remontissa eli junia kulkee vain Tikkurilan kautta. Elokuun juna-aikataulut ei ole edes julkaistu vielä.
9.8. saakka näkee aikataulut VR:n sivuilla.
Jos olet nainen, niin paikallisjunassa törmäät suureen joukkoon "m o k k a p a l o j a". Toki taksiakin 95% todennäköidyydellä ajaa "m o k k a p a l a", joten u l l a t u s on luvassa sielläkin. Oma auto paras ratkaisu tai joku tuttu hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Asenteesi on todella outo, asialliseen vastaukseen. Onko joku kielimuuri välissä, vai oletko harhainen ja kuvittelet kaikkien kettuilevan sinulle? Nyt en edes kettuile, vaan totean että olet varmasti tympein tyyppi joka on tänne palstalle tehnyt avauksen. Onneksi en tunne sinua, olet tyhmä ja rasittava.
No voi että. Haista paska.
Ap
Oletpa karsea tyyppi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taksit on pk-seudulla halpoja
Ai taksilla lähden kotiin satojen kilometrien päähän?
Ap
Ei kai sinne paikallisjunallakaan pääse. Mutta hotellin ottaisin, jos en olisi varma, että ehdin.
Missä mä väitin, että paikallisjunalla pääsen satojen kilometrien päähän!!!!
Ap
Jahas se on taas tää kuuskymppisen varatun miehen salarakas palstalla riehumassa :D
Voi ap pieni nyt ihan rauhassa hengität ensin sisään ja ulos ja sitten vielä kerran, koska tästä tulee nyt sellainen klassinen “kaikki on vähän kiikun kaakun mutta ei kuitenkaan maailmanloppu” -tilanne.
Eli juu, periaatteessa saatat ehtiä siihen 23.37 junaan, mutta käytännössä tässä on nyt monta sellaista pientä muuttujaa jotka yhdessä muodostaa sellaisen hermoja raastavan palapelin 🧩. Lento voi olla 5–15 minuuttia myöhässä ihan ilman mitään dramatiikkaa, sitten kun pääset koneesta ulos niin kaikki muutkin nousee samaan aikaan, sitten kävellään sitä loputonta käytävää pitkin ja mietit että miksi tämä matka ei koskaan lopu… ja sitten vielä se ruumalaukku, joka joskus tulee heti ja joskus päättää pitää pienen yksityisen lomansa siellä hihnan takahuoneessa 😅
Ja kun sulla on se ruumalaukku, niin se on oikeasti se koko homman villi kortti. Sä voit tehdä kaiken “oikein” ja silti jäädä siihen hihnan viereen tuijottamaan kun laukku tulee viimeisten joukossa, ja siinä kohtaa se 23.37 alkaa jo vilkuttaa hyvästit 👋
Ja mieti myös sitä tunnetta, jos yrität ehtiä. Juokset, stressaat, vilkuilet kelloa sekunnin välein, ehkä jopa hikoilet siinä vaiheessa kun muut kävelee rauhassa. Ja sitten jos et ehdikään, niin olet sekä väsynyt että ärsyyntynyt ja sitten vielä edessä se pitkä odotus. Se on vähän sellainen “häviät joka tapauksessa” -peli.
Mutta jos taas otat sen hotellin, niin koko ilta muuttuu ihan eri sävyiseksi. Saat rauhassa hakea laukun, kävellä ilman kiirettä, ehkä napata jotain pientä syötävää, mennä huoneeseen, suihkuun, sänkyyn… ja yhtäkkiä se ei olekaan mikään pakkopulloväli vaan sellainen pehmeä laskeutuminen takaisin Suomeen 🛏
Ja tiedän että ajatus “odottelusta” ärsyttää, mutta oikeasti hotelliyö on ihan eri asia kuin se, että istut kentällä puolikuolleena monta tuntia. Se kapselihomma voi olla vähän… noh… arkku chic, ei kaikkien juttu 😄
Eli jos haluat pelata varman päälle ja säästää hermot, niin hotelli.
Jos taas olet sellainen “katsotaan miten käy” -tyyppi ja pieni säätö ei haittaa, niin voit yrittää sitä junaa ja ottaa hotellin sitten jos menee ohi.
Mutta henkilökohtaisesti en kyllä rakentaisi koko kotiinpaluuta yhden 57 minuutin varaan, jossa yksi myöhästynyt laukku ratkaisee kaiken 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et voi jumalauta olla oikeasti noin saatanan tyhmä! Totta helvetissä mietin jo nyt, kun junaliput ja hotellit saa halvemmalla! Mitä lähemmäs ajankohtaa menee niin sitä enemmän hinnat nousee. Etkö tuota tiennyt saatanan paviaani.
Ap
😂 Keskusteletko noin livenäkin ihmisten kanssa?
Ap on kyllä harvinaisen häiriintynyt tyyppi. Jopa av mammaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taksit on pk-seudulla halpoja
Ai taksilla lähden kotiin satojen kilometrien päähän?
Ap
Ei kai sinne paikallisjunallakaan pääse. Mutta hotellin ottaisin, jos en olisi varma, että ehdin.
Missä mä väitin, että paikallisjunalla pääsen satojen kilometrien päähän!!!!
Ap
Jahas se on taas tää kuuskymppisen varatun miehen salarakas palstalla riehumassa :D
Häh??? Mitä ihmettä sä sekoilet?!? Oletko täysin päästäsi viallinen?
Ap
Mene loungeen jos et ehdi junaan?
Ota juna tiksiin ja sitten sieltä aamulla hyvän aamiaisen jälkeen kotiin.
Onko kotipaikalle lentoja ?