Jos lento on Helsinki-Vantaalla klo:22.40, niin ehtiikö klo:23.37 lähtevään paikallisjunaan?
En tiedä tuleeko vuoroja lisää elokuulle eikä vain vielä näy kaikki, mutta todella huonot aikataulut tällä hetkellä. Joko lähtee klo:23.37 tai sitten klo:4.57. Ensimmäiseen voi tulla kova kiire ja toista joutuu odottamaan väsyneenä useamman tunnin. En koe mukavaksi odotella kentällä yksin monta tuntia ja joku kapselimajoitus on tunnu miellyttävältä. Ainakin ne jotkut näyttää ahdistavilta ja pieniltä.
Ehkä hotellihuone kentän alueella olevasta hotellista ja lähtee vasta seuraavana päivänä junalla?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ap tarkoittaa paikallisjunalla ? Lähijunia kyllä kulkee pitkin yötä. Joskus 04 maissa taitaa olla joku tauko.
Ap varmaan tarkoittaa jotain tiettyä lähijunaa, jolla hän ehtisi ajoissa vaihtamaan Tikkurilassa siihen kaukojunaan, jolla pääsee kotiin. - Eri
No juuri näin. Kyllä oli nyt joillekin äärettömän vaikeaa ymmärtää asioita.
Ap
Vaikuttaa siltä, että kyllä nyt on ap:lle äärettömän vaikea ilmaista itseään niin, että muut edes voisivat ymmärtää.
Kysyit, ehtisitkö tiettyyn lähijunaan, kun niitä ei myöhemmin mene. Muut vastaavat, että saatat ehtiä tai olla ehtimättä, ja että kysymääsi määränpäähän kyllä pääsee. Ja sinä vaan kiukuttelet.
Lopeta jo. Kyllä pitäisi tajuta, että lähden kauemmas koska mietin hotellihuoneen ottamista. Haloo nyt taas. Kas kummaa kun tuo mun lainaama kirjoittaja ymmärsi oikein hyvin. Mä vastaan vit tumaisesti koska itse aloititte vit tuilemaan mulle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taksit on pk-seudulla halpoja
Ai taksilla lähden kotiin satojen kilometrien päähän?
Ap
Hengitä ny ap pussiin ja lopeta vinoilu.
Itse ymmärsit tämän ihan väärin ja siitä lähti laukalle.
Taksia ehdottamut tarkoitti että mene taksilla lentoasemalta juna-asemalle
Laita kuule vain oma pääsi sinne pussiin ja ole hiljaa. Mähän en ole ymmärtänyt mitään väärin saakelin tollot vaan te itse ette nyt näytä tajuavan. Ainakin yksi kirjoittaja ymmärsi oikein hyvin mun asian.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et varmaan sillä lentokenttäjunallakaan kotiin mene.
Voi pyhä yksinkertaisuus. Lähijuna menee Tkkurilaan ja siellä vaihto!
Ap
Onneksi taksilla ei pääse mitenkään Tikkurilan asemalle, jos sieltä jatkoyhteys yöllä menee.
Mikähän onni tuokin on jos ei ole takseja saatavana?
Ap taitaa olla ihan vähän raskas ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Paikallisjunallakaan ei lähdetä satojen kilometrien päähän.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin mukavan hotellin, eikä sen tarvitse olla välttämättä lentokenttähotellikaan. Voi se hotelli olla yhtä hyvin vaikka Tikkurilassakin, tai Helsingissä rautatieaseman lähellä. Sieltä on helppo seuraavana päivänä lähteä jatkamaan matkaa.
Triplassa ?
Vierailija kirjoitti:
Miksi stressata tuosta etukäteen? Jos ehtii, niin ehtii. Jos ei ehdi, 4-5t kentällä menee kevyesti. Käy kaupassa ja syö hyvin, peseytyy vessassa, lataa puhelinta ja lukee uutiset, juo kahvia tmv. ja lepää vaikka lattialla pari tuntia. Sitten aamujunalla kotiin. En ottaisi hotellia tuossa tilanteessa. Kuten joku sanoi, on tylsää mennä reissun jälkeen hotelliin Suomessa. Lisäksi se maksaa kauheasti, muutaman tunnin takia turha maksaa.
Olen pärjännyt hyvin vastaavassa tilanteessa lapsen kanssa, eli syötiin ja levättiin kentällä 01-5 ja aamujunalla kotiin. Junassa nukuttiin pari tuntia.
HV. Mä en todellakaan halua viettää kentällä montaa tuntia yksin väsyneenä. Varaan paljon mielummin sitten etukäteen hotellihuoneen. En näe mitään tylsää siinä, että menee reissun jälkeen hotelliin yöksi. Katsos kun sellaista me pitkän matkan päästä tulevat joudumme joskus tekemään. Lisäksi kyllä siinä tulee enemmän kuin muutama tunti. En kai mä nyt hitto vieköön aamujunalla sitten lähde, jos hotelliin jään yöksi.
Ei ole mun ongelma mitä sä olet tehnyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Taksi sen paikallisjunan tilalle. Lentokenttä -Tikkurila, jossa pysähtyy kaukojunat. Tai Pasilaan, josta pääsee sitten joka suuntaan .
On liian tiukka aikataulu. Lentoaan voi olla vaikka myöhässä, juna ei tulekaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Paikallisjunallakaan ei lähdetä satojen kilometrien päähän.
Hv kusipääidiootti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vatun ikävä asenne sulla.
Mun asenne on tasan tarkkaan teidän vit tuilun aiheuttamaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin mukavan hotellin, eikä sen tarvitse olla välttämättä lentokenttähotellikaan. Voi se hotelli olla yhtä hyvin vaikka Tikkurilassakin, tai Helsingissä rautatieaseman lähellä. Sieltä on helppo seuraavana päivänä lähteä jatkamaan matkaa.
Triplassa ?
Tripla olisi ainakin logistisesti tosi helppo. Hotellikin vaikuttaa kivalta.
Vierailija kirjoitti:
Hv. Mitäs aloitte vit tuilla. Mä vastaan samalla mitalla takaisin teille paskapäille. Turha itkeä asiaa minkä itse aiheutitte.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi stressata tuosta etukäteen? Jos ehtii, niin ehtii. Jos ei ehdi, 4-5t kentällä menee kevyesti. Käy kaupassa ja syö hyvin, peseytyy vessassa, lataa puhelinta ja lukee uutiset, juo kahvia tmv. ja lepää vaikka lattialla pari tuntia. Sitten aamujunalla kotiin. En ottaisi hotellia tuossa tilanteessa. Kuten joku sanoi, on tylsää mennä reissun jälkeen hotelliin Suomessa. Lisäksi se maksaa kauheasti, muutaman tunnin takia turha maksaa.
Olen pärjännyt hyvin vastaavassa tilanteessa lapsen kanssa, eli syötiin ja levättiin kentällä 01-5 ja aamujunalla kotiin. Junassa nukuttiin pari tuntia.
HV. Mä en todellakaan halua viettää kentällä montaa tuntia yksin väsyneenä. Varaan paljon mielummin sitten etukäteen hotellihuoneen. En näe mitään tylsää siinä, että menee reissun jälkeen hotelliin yöksi. Katsos kun sellaista me pitkän matkan päästä tulevat joudumme joskus tekemään. Lisäksi kyllä siinä tulee enemmän kuin muutama tunti. En kai mä nyt hitto vieköön aamujunalla sitten lähde, jos hotelliin jään yöksi.
Ap
Kannattaa sitten ottaa se hotelli yöksi, niin ei ole stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Kuuma kuin hellan koukku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minä pitkämatkalaisena koen kaikista raskaimpana jäädä vielä paluumatkalla hotelliin. Yritän aina valita sellaisen paluulennon, että ennätän pohjoisen junaan samalle iltaa. Mieluummin lähden aamulennolla kohteesta. Sitä paitsi Vantaan yöpyminen on niin kallis, että joskus olen vaihtoehtoisesti lentänyt pohjoiseen junan sijasta.
Eikö sun kohta pitäisi nousta koneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi näin aggressiivinen vastaus ihan asialliseen viestiin?
Hengitä ny ap pussiin ja lopeta vinoilu.
Itse ymmärsit tämän ihan väärin ja siitä lähti laukalle.
Taksia ehdottamut tarkoitti että mene taksilla lentoasemalta juna-asemalle