Syksyn tullen - asutko talossa jossa kummittelee?
Illat hämärtyvät, lehdet tipahtelevat ja on kummitustarinoiden aika.
Kerro kokemuksistasi, jos asut talossa jossa kummittelee tai olet kokenut jotain tuollaista jossain kiinteistössä tai tilalla.
Eritoten pisteitä kummitus-kartanoista jne.vanhoista villoista.
Sana vapaa! Kerro ihmeessä tarinasi ja kokemuksesi.
Kommentit (140)
Asun omakotitalossa ja epäilen että edesmennyt kissani kulkee yhä taallä. Joskus näen kissan kahdessa paikassa yhtä aikaa vaikka meillä on vain enä' yksi kissa.
En asu nyt kummitustalossa mutta aikoinaan kun olin mummoni luona yläkerran vintiltä kuului kävelyä luultavasti edesmennnyt vaarini.
Ei niinkään itselle tapahtunutta vaan isälleni, ja tästä on jo aikaa kun oli ysärillä, perheemme muutti maalle vanhaan omakotitaloon ja isä aina vannoi että siellä kummittelee kun hänelle kuulemma aina tapahtui vaikka mitä, kuuli kuiskauksia, heräsi siihen kun joku koskaa ja tai seisoo hänen sänkynsä vieressä, keittiössä ruokaa laittaessa kuulemma usein tuntui että joku katsoo häntä. Kellarista kun haki pihaa varten mitä nyt milloinkin tarvitsi puutarhanhoitoon niin kellarissa kuulemma oli paha tunnelma.
Siinä talossa ei myöskään huonekasvit menestyneet ollenkaan joten isä oli sitä mieltä että siinä talossa on jotain pahaa joka kuihduttaa kasvit.
Mitää sairauksia tms isällä ei ollut että niiden piikkiin nuo ei mene. Unihalvauksilta kuulostaa nuo heräämiset. Kukaan muu perheenjäsen ei koskaan kokenut mitään.
Oon miettinyt että onneksi en ollut mikään pelokas lapsi että olisin ruvennut pelkäämään isän juttujen takia.
Jospa taas kerrot itse ensin, ap.
Vierailija kirjoitti:
En keksi mitään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En keksi mitään...
Tämäpä ei ollut ap. Aloitus on sitä varten, että palstalaiset saavat kertoa kokemuksiaan. Ei siksi että ap lähtisi tarinalla liikenteeseen itse. Jos hermostuttaa, voit varmasti lukea jotain muuta ja antaa muiden kertoa kokemuksiaan.
Olin lapsuudessa perheeni kaverin luona kylässä, oli syksy,sekä sateinen ilma ja oltiin lähdössä läheiselle bussipysäkille kotiin päin. Tämän kaverin asunto oli joku 1970-luvun tiili omakotitalo, olin nurkalla ja nurkan takaa kuulin selvästi askelia lähestyvän pitkin kivetystä. Kurkkasin nurkan taakse ja ketään ei näkynyt. Juolksin äkkiä takaisin kuistille, jossa perhe vielä jutteli perhetutun kanssa. Mielestäni talo ei kyllä ollut tarpeeksi vanha, jotta siellä voisi kummitella tai saapastella joku levoton sielu.
Kuulin tämän sukulaisen sukulaiselta: lähellä merta olevalla paikkakunnalla on paikka Ryssäkari, jonne hukkui tai kuoli sodan aikana venäläisiä, samalla kylällä liikkui tarinaa tienhaarassa tupakoivasta päättömästä miehestä.
Yksi tavanomaisia suomalaisia kummituksia ovat juuri päättömät venäläis-sotilaat. Ehkä tämä tienhaaran kummitus oli Rysskarin venäläinen sotilas vailla päätä ja rauhaa?
Vierailija kirjoitti:
Asun omakotitalossa ja epäilen että edesmennyt kissani kulkee yhä taallä. Joskus näen kissan kahdessa paikassa yhtä aikaa vaikka meillä on vain enä' yksi kissa.
Ihmiset, kissat ja koirat pystyvät omien kokemusteni mukaan palaamaan kuolemansa jälkeen vanhaan, hyvään kotiinsa. Jossain vaiheessa niitä ei enää näy, eikä kuulu. Ymmärtäneet siirtyä rajan toiselle puolelle?
Ei ehkä pitäisi lukea näitä, kun olen yksin mökillä keskellä metsää ja ulkona on jo aika hämärää 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, kissat ja koirat pystyvät omien kokemusteni mukaan palaamaan kuolemansa jälkeen vanhaan, hyvään kotiinsa. Jossain vaiheessa niitä ei enää näy, eikä kuulu. Ymmärtäneet siirtyä rajan toiselle puolelle?
Millaisia kokemuksia sinulla on?
Ilmeisesti kissat voivat nähdä henkiä ja entiteettejä mitä ihmissilmä ei näe. Näkö tarkempi jne.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on myös kissoja kodissamme, monikossa, vaikka eläviä on vain yksi. Näköhavaintoja on useita. Itse olen kerran yöllä jopa tuntenut kissan paljaita sääriäni vasten portaikossa. Tämän jälkeen löysin lemmikkikissamme nukkumasta sikeästi sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä pitäisi lukea näitä, kun olen yksin mökillä keskellä metsää ja ulkona on jo aika hämärää 😁
Puitteet ainakin kunnossa, tämä on juuri tunnelmointia ja kokemusten jakamista varten. Tietääkö ehkä joku tuttusi mökin tai lähiympäristön historiaa? Niin saisit vaikka paikallisen kummitustarinan tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on myös kissoja kodissamme, monikossa, vaikka eläviä on vain yksi. Näköhavaintoja on useita. Itse olen kerran yöllä jopa tuntenut kissan paljaita sääriäni vasten portaikossa. Tämän jälkeen löysin lemmikkikissamme nukkumasta sikeästi sängyssä.
Huih, meni kylmiä väreitä. Tosiaan siis käy kissa-kummitus tai muut lemmikki-kuummitus tarinat tänne tai paikalliset kummitus-tarinat ja -kokemukset. Ei tarvitse olla kartano tai villa-kummitus.
Ovi narahti, veitsi välähti, kurkku katkesi.
Heräsin kerran yöllä ja jalkopäässäni oli kaksi kissaa, toinen niistä nukkui ja se toinen pesi sitä.
Nukkuva kissa oli elossa oleva kissani, se joka sitä nuoli oli edesmennyt toinen kissani.
Kyllä, asun ok talossa ja joskus tapahtuu outoja asioita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, asun ok talossa ja joskus tapahtuu outoja asioita.
Millaisia outoja asioita :)? Säikytkö ja onko talo vanha?
Up!