Jos nyt pääsisitte ostamaan jotain takavuosien vanhalta kunnon nakkikioskilta niin mitä se olisi?
Minä ostaisin lihapiirakan ja kaksi nakkia. Kaikilla mausteilla. 😋
Kommentit (98)
Kerroshamppari paistetulla munalla. Tuplasipuli.
Ranskalaiset kaikilla mausteilla. Oli mun lemppari 90-luvulla lapsena. Vielä nykyäänkin oon sitä mieltä, että paras mauste ranskisten kanssa on kurkkusalaatti, majoneesi ja ketsuppi. Sipuli ja sinappi ei niin välttämätön. Mutta makuelämys on pielessä, jos ei ole kurkkusalaattia, majoneesia ja ketsuppia.
Eihän tätä tarvitse uskoa, mutta muutama vuosi sitten olin perustamassa tällaista vanhan ajan nakkaria pikkupaikkakunnalle, kun täällä kumminkin on kapakka. Paikallisessa puskaradiossa ajatukseni sai ylen määrin kannatusta. Ideani jäi kumminkin byrokratian rattaisiin. Jäi haaveeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne 90-luvun makkispekkikset oli ihan ehdotonta parhautta. Kolme tavallisinta käyttämääni grilliä teki jokainen sen omalla uniikilla ja herkullisella tavallaan. Torin kojuista sitten taas legendaarinen lihis kahdella (kolmella) nakilla oli voittamaton näppänen kiireiselle nälkäiselle.
Ootko mies..
Omaa kuplaani vaan tässä mietin, enkä muista yhtäkään naista, joka olisi makkispekkikset silloin tilannut itse. Ja kuka käyttäisi sanaa "näppänen" nykyään. Eikä kumpikaan ole väärin, mietin vaan, että onko tää sukupuolijuttuja. ;) Voin olla pahasti väärässäkin, silloin pahoittelen ja sanon anteeksi olen väärässä.
N54
Ananashampurilainen on perinteisesti suosikkini. Saa sen yhä joistain paikoista, muttei asuinseudullaini. Meillä päin on vain sellaisia sloppy-tyylisiä bataattiranskalaisannnoksia kalliilla.
Pitäisikö siellä maksaa markoilla?
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaiset kaikilla mausteilla. Oli mun lemppari 90-luvulla lapsena. Vielä nykyäänkin oon sitä mieltä, että paras mauste ranskisten kanssa on kurkkusalaatti, majoneesi ja ketsuppi. Sipuli ja sinappi ei niin välttämätön. Mutta makuelämys on pielessä, jos ei ole kurkkusalaattia, majoneesia ja ketsuppia.
Vähän semmoiset löllööntyneet ranskikset kurkkusalaatin ja ketsupin alla. Mä en majoneesia ja sipulia osannut silloin syödä. Sinappia toisinaan.
Ketsuppi oli silloin semmoita vähän vetistä, makiaa, mutta maukasta. Sitä tehtiin jauheesta, sekoitettiin vaan veteen ja hölskynkölskyn. Äiti oli ravintolassa töissä ja toi sitä toisinaan kotiinkin. Rakastin sitä ketsuppia. Heinzit ja felixit ovat aivan liian etikkaisia ja mausteisia vieläkin mun suussa. Joten teen itse tai olen ilman.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tätä tarvitse uskoa, mutta muutama vuosi sitten olin perustamassa tällaista vanhan ajan nakkaria pikkupaikkakunnalle, kun täällä kumminkin on kapakka. Paikallisessa puskaradiossa ajatukseni sai ylen määrin kannatusta. Ideani jäi kumminkin byrokratian rattaisiin. Jäi haaveeksi.
Kaveri yritti perustaa Vantaalle, mutta tuli kaiken näköistä vastaan, että hänkin luovutti prosessissa. Pelkäs, että mitä hittoa se on sitten, kun saisi homman pyörimään. Hän perusti sitten lounasbuffetin ja on tyytyväinen.
No ainakin sellaiset kunnon ranskikset mitä sai kasarilla jopa jostain uimarannan kioskistakin. Ne oli rapeita, tosi suolaisia ja aivan älyttömän hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Olen jostain lukenut, että eduskuntatalon nurkilla oli joku legendaarinen nakkikioski. Mikä se oli?
Jaska grilli
Vierailija kirjoitti:
Pillua
Tarkoitat: Cannibaalin munahaudokas?
jopa on vanhan mädän kebapin ja pitsojen kaupustelijat ottaneet nokkiinsa kun on asiakkailta kysytty. osui ja upposi näköjään.
Makkaraperunat siltä ajalta, kun makkara oli vielä makkaraa.
Rio-Cola mehujää kesällä. Hapoton kola pullossa, joku vatsaystävällinen. Namukkaa. Ehkä maito. Grilliruokia en tunne hyvin, mutta vatsaystävälliset hyvä.
Takavuosien vanhalta kunnon nakkikioskilta pääsee ostamaan kun... käy siellä.
Ei tuo nyt ole kovin vaativa suoritus. Jos tuntuu vaikealta, niin pyydä että laittavat Wolt:illa.
Purilaisia ei snägäriltä ennen saanutkaan. Vasta kasari-ysärin taitteessa.