Ihmiset jotka ovat ystäviä vain kun menee huonosti
Oletteko kohdanneet tämän. Lohduttavat, kuuntelevat ja auttavat, mutta auta armias kun asiat sulla alkaa mennä hyvin, saat elämäsi kuntoon ja olet esim. terveempi kuin he. Ystävyys loppuu siihen ja alkaa kateus ja kritiikki. Omaa pahaa oloa aletaan purkamaan toiseen. Ystävyyttä on viime aikoina kyllä punnittu, kun olen saanut elämäni kuntoon. Luulin, että ystävä olisi onnellinen puolestani, mutta ei.
Kommentit (79)
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Ei ole kokemusta. En ole koskaan ystävystynyt kenenkään kanssa silloin, kun mulla on mennyt huonosti. Kaikki ystävyyssuhteeni ovat syntyneet silloin, kun elämäni on ollut joko oikein hyvää tai tasapaksua turvallista harmaata arkea.
Minä olen ystävystynyt opiskeluiden ja töiden kautta. Ei mitään vaikutusta mikä mieli silloin on ollut.
Mulla on ollut tällaisia tuttuja. Kelpasin kaveriksi, kun mulla meni huonommin kuin yhdellä kaverilla. Mutta kun mulla ja mun lapsilla alkoi mennä paremmin niin tää kaveri puhui mun kuulumisten päälle. Ei olisi selvemmin voinut ilmaista, ettei halunnut kuulla mitään. Se oli hänelle liikaa, että mulla oli töitä ja lapsellani opiskelupaikka. No, on entinen kaveri.
Miksi et ole tyytyväinen, kun olet saanut tukea vaikeina aikoina? Yritä ajatella vähän positiivisemmin!
Kiittämättömyys on maailman palkka näköjään!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut tällaisia tuttuja. Kelpasin kaveriksi, kun mulla meni huonommin kuin yhdellä kaverilla. Mutta kun mulla ja mun lapsilla alkoi mennä paremmin niin tää kaveri puhui mun kuulumisten päälle. Ei olisi selvemmin voinut ilmaista, ettei halunnut kuulla mitään. Se oli hänelle liikaa, että mulla oli töitä ja lapsellani opiskelupaikka. No, on entinen kaveri.
Niin sinä mielessäsi kuvittelet. Todennäköisesti ihan vilpitön kaveri.
Sinä et tarvitse enää tukea! He keskittyvät nyt omaan elämää välillä. Älä ole kiittämätön paska!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän henkilön, joka sai pudotettua painoa suuren määrän ja pystyi lopettamaan tupakoinnin. Naurahti, ettei juuri kukaan enää pidä yhteyttä. Ystävät katosivat kun sai elämänsä hallintaan.
Pitikö hän itse heihin yhteyttä?
Kyllä, aivan kuten aikaisemminkin. Ei saanut enää vastakaikua. Ketään ei kiinnostanut enää. Tämä muuttunut suhtautuminen ajoittuu juurikin kaverin elämäntaparemontin ajankohtaan.
Omassa kaveripiirissä on lihavaa ja fitness tyyppiä. Ketään ei kiinnosta kenenkään paino. Ikävää, että noin on käynyt.
Tässä on pohjimmiltaan kyse siitä, että henkilö on saanut elämänsä noin hyvin haltuun. Ei pelkästään siitä kuka painaa minkäkin verran. Muutos oli suuri eikä kaikista olisi sitä tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän henkilön, joka sai pudotettua painoa suuren määrän ja pystyi lopettamaan tupakoinnin. Naurahti, ettei juuri kukaan enää pidä yhteyttä. Ystävät katosivat kun sai elämänsä hallintaan.
Kyllä, aivan kuten aikaisemminkin. Ei saanut enää vastakaikua. Ketään ei kiinnostanut enää. Tämä muuttunut suhtautuminen ajoittuu juurikin kaverin elämäntaparemontin ajankohtaan.
Omassa kaveripiirissä on lihavaa ja fitness tyyppiä. Ketään ei kiinnosta kenenkään paino. Ikävää, että noin on käynyt.
Tässä on pohjimmiltaan kyse siitä, että henkilö on saanut elämänsä noin hyvin haltuun. Ei pelkästään siitä kuka painaa minkäkin verran. Muutos oli suuri eikä kaikista olisi sitä tekemään.
No meidän kaveripiirissä iloitaan toisen puolesta. Ihania ystäviä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
En, enemmän on kokemusta ystävistä, jotka on ystäviä vain silloin kun menee HYVIN. Heti jos tarttis jotain tukea tai apua niin kaikkoavat ympäriltä aika äkkiä.
Just näin. Mulla oli ns. hyvä ystävä, jota tuin aina hänen vaikeuksissaan, vaikka se kuormitti ja ahdisti. Kun hänellä meni hyvin ja olisin itse tarvinnut tukea, hän otti etäisyyttä. Sanoi jopa, ettei jaksa olla mun roskis. Whaaat? En kaipaa tuollaisia ihmisiä. Kun laitoin välit poikki, ei ymmärtänyt. Vieläkin yrittää ottaa yhteyttä. Idari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, enemmän on kokemusta ystävistä, jotka on ystäviä vain silloin kun menee HYVIN. Heti jos tarttis jotain tukea tai apua niin kaikkoavat ympäriltä aika äkkiä.
Just näin. Mulla oli ns. hyvä ystävä, jota tuin aina hänen vaikeuksissaan, vaikka se kuormitti ja ahdisti. Kun hänellä meni hyvin ja olisin itse tarvinnut tukea, hän otti etäisyyttä. Sanoi jopa, ettei jaksa olla mun roskis. Whaaat? En kaipaa tuollaisia ihmisiä. Kun laitoin välit poikki, ei ymmärtänyt. Vieläkin yrittää ottaa yhteyttä. Idari.
Todennäköisesti ei voinut vielä kuitenkaan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen vampyyri-ihminen, joka imee vaikka viimeiset voimat toisesta. Eikä auta vastavuoroisesti. Miksi tällaisen kanssa tulisi olla, kun ei saa itse apua ja tukea, kun sitä tarvitsisi? Minulle ystävyys on vastavuoroista. Olen kokenut saman kuin nro.71
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen vampyyri-ihminen, joka imee vaikka viimeiset voimat toisesta. Eikä auta vastavuoroisesti. Miksi tällaisen kanssa tulisi olla, kun ei saa itse apua ja tukea, kun sitä tarvitsisi? Minulle ystävyys on vastavuoroista. Olen kokenut saman kuin nro.71
Hän oli ehkä huonossa hapessa eikä voimia auttaa. Sinä vaan pistit ystävyyden poikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En odota vastavuoroisuutta, jos toinen huonossa hapessa.
Tarvitsevat draamaa juorutakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttua on. 3 kaveruutta päättynyt tuon takia.
Kaverit ovat tukeneet sinua, mutta pistät välit poikki, kun he apua tarvitsevat?
Missä näin luki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko varma ettei kiinnosta sitten kun se lihava hoikistuu ja menee niiden fitnesstyyppien ohi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko varma ettei kiinnosta sitten kun se lihava hoikistuu ja menee niiden fitnesstyyppien ohi?
Ketä kiinnostaa toisten paino? Taidat olla nuori, jolle ulkonäkö on yli tärkeää?
Olet ilkeä ja kiittämätön kaveri.
Ei ole kokemusta. En ole koskaan ystävystynyt kenenkään kanssa silloin, kun mulla on mennyt huonosti. Kaikki ystävyyssuhteeni ovat syntyneet silloin, kun elämäni on ollut joko oikein hyvää tai tasapaksua turvallista harmaata arkea.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/