Ihmiset jotka ovat ystäviä vain kun menee huonosti
Oletteko kohdanneet tämän. Lohduttavat, kuuntelevat ja auttavat, mutta auta armias kun asiat sulla alkaa mennä hyvin, saat elämäsi kuntoon ja olet esim. terveempi kuin he. Ystävyys loppuu siihen ja alkaa kateus ja kritiikki. Omaa pahaa oloa aletaan purkamaan toiseen. Ystävyyttä on viime aikoina kyllä punnittu, kun olen saanut elämäni kuntoon. Luulin, että ystävä olisi onnellinen puolestani, mutta ei.
Kommentit (79)
ne toivoo, et sul menee hyvi nykyää, mut ei ikin paremmin ku itellä
Vierailija kirjoitti:
Joo mulla oli tällainen kaveri. Perui tapaamisia ja ei ehtinyt nähdä, mutta jos mulla oli asiat huonosti niin heti oli aikaa samana päivänä tulla "tueksi" eli varmaan juoruja kalastelemaan.
Nykyään mulla menee hyvin ja toimin kuten hänkin, että en priorisoi tapaamisiamme lainkaan. Kerran peruin tapaamisen kuten hänkin aina tekee, ja hän suuttui ja raivosi minulle viesteillä. Sanoin etten jaksa hän kiukutteluaan ja en ole sen jälkeen pitänyt yhteyttä.
Hän oli tukena. Miksi sinä et ollut hänen tukenaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö ihmiset yleensä samaistu menestyjien kanssa, eikä toisinpäin?
Ehei, on olemassa sellainen ihmistyyppi, jolla on aina pitkäaikainen "ystävä". Sillä pitkäaikaisella ystävällä menee tavalla tai toisella huonosti.
Lähipiirissäni on tällainen henkilö, joka käyttää tätä ystäväänsä korostaakseen omaa paremmuuttaan. Hän kertoo aina ystävänsä "kuulumiset" tutuilleen ja koko suvulle erittäin negatiiviseen sävyyn.
Ja vielä vitsailee siitä miten surkealla tavalla tämä "ystävä" onkaan hoitanut asiansa kun hänellä menee niin kurjasti.
Olen seuraillut tilannetta vuosia ja todennut, että ainut syy "ystävyyteen" ja jatkuvaan yhteydenpitoon täytyy olla se, että näitä vitsejä ja juttuja saa sitten kertoilla muille ja pönkittää siten omaa haurasta egoaan.
En ole koskaan kuullut tästä "ystävästä" yhtään mitään positiivista tai edes neutraalia tiedonantoa.
Kerron nyt vielä hiukan tarkemmin, eli tässä on siis kyseessä ystävykset, jotka ystävystyneet lapsena.
Onnekkaammin elämässään pärjännyt on koulutettu ja varakas ja myös puoliso on varakas. Lapsensa ovat pärjänneet hyvin elämässään.
On varaa sijoituksiin, harrastuksiin, matkusteluun, fine diningiin, designiin, merkkivaatteisiin, sisustus ja puutarhasuunnittelijaan, sekä juhlien järjestelyyn milloin minkäkin kissanristiäisten kunniaksi.
Monenlaista epäonnea kohdannut "ystävä" on rikkinäisestä väkivaltaisesta kasvuympäristöstä huolimatta aikanaan ahkerasti opiskellut ja korkeasti koulutettu, mutta jäänyt jo kohtalaisen nuorena sairaseläkkeelle terveyshuolien takia.
Onnettomuutta on tuonut monenlaiset sairastumiset, lasten monet sairaudet ja epävakaa väkivaltainen puoliso ja lopulta avioero. Tämä "ystävä" elää köyhyysrajalla ja on menettänyt moneen kertaan luottotietonsa.
Yleinen vitsailun aihe on "ystävän" ylipaino ja lihavuusleikkaukset, luottotietojen menetys ja köyhyys.
"Hihhihhih, voi kun se ystävä taas ihmetteli kun tili on taas tyhjä, sen pitäisi löytää joku rikas mies tai voittaa lotosta, hihhihhih voi sitä tuhlaria" jne.
Monta kertaa on pitänyt purra kieltä, etten alkaisi ilkeäksi ja sanoisi suoraan mitä ajattelen. Jos tuo "ystävä" todella tietäisi miten hänestä puhutaan hän ei varmasti uskoisi korviaan.
Olisi niin ihanaa nähdä mitä tapahtuisi, jos tällä huono-onnisella ystävällä alkaisikin yhtäkkiä mennä hyvin ja hyväosainen saisi kerrankin jonkinlaisen kolauksen.
Oikeasti en toivo pahaa kenellekään, mutta siltikin. Kiinnostaisipa vain tietää.
Miten voisin saada tämän hyväosaisen näkemään, miten moukkamaista ja epäreilua hänen käytöksensä on?
Asianosaiselle "ystävälle" en ikinä kertoisi mitä puheita olen kuullut.
Eikä hän varmasti edes uskoisi.
Onneksi ei uskoisi.
Olisihan kauheaa saada tietää, että paras ystävä pitää pelkkänä vitsinä ja pilkkaa ja juoruaa henkilökohtaisista vaikeuksista koko suvulleen ja kaikille tuttavilleen.
Hänellä ei ole enää voimia. Hänen ei tarvitse enää huolehtia, kun voit jo paremmin. Nyt hän tarvitsee tukea.
Monilla on tapana iloita muiden kurjuudesta. Harvoilla muiden iloista ja kannustaa muitakin voimaan paremmin.
Olen ollut vaikeasti masentunut, mutta jostain olen kaivanut voimia tsempata ystävää. Kun toisella asiat hyvin, olen keskittynyt omaan vointiin.
Itseasiassa tämä on hilpeää.
kun muutumme edelliseen verrattuna hulppeaan asuntoon ei entiset vierailijat käyneet kertaakaan muuta kun pari tuossa ovella. Hilpeää!
Taisivat kuulua siihen katkeraan sairaaseen , rikolliseen gang stalking jengiin?
Toki tosi läheiset ja sukulaiset sitten eri paitsi ei niitä paljon edes ole.
Kun olimme väliaikaisesti asunnossa joka voisi saada paskimman asunnon palkinnon kyllä par kävi vierailulla selvästi illkumisilme päällä.
Miten jotkut kehtaa olla noin ilmiselvästi ääliöitä?
Nauroin tästä että kun muutamme taas pienempään niin vieraat palaa varmaan taas Hehheh. .
Tuttua on. 3 kaveruutta päättynyt tuon takia.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa tämä on hilpeää.
kun muutumme edelliseen verrattuna hulppeaan asuntoon ei entiset vierailijat käyneet kertaakaan muuta kun pari tuossa ovella. Hilpeää!
Taisivat kuulua siihen katkeraan sairaaseen , rikolliseen gang stalking jengiin?Toki tosi läheiset ja sukulaiset sitten eri paitsi ei niitä paljon edes ole.
Kun olimme väliaikaisesti asunnossa joka voisi saada paskimman asunnon palkinnon kyllä par kävi vierailulla selvästi illkumisilme päällä.Miten jotkut kehtaa olla noin ilmiselvästi ääliöitä?
Nauroin tästä että kun muutamme taas pienempään niin vieraat palaa varmaan taas Hehheh. .
Kaverilla on uusi hieno asunto, mutta en ole käynyt katsomassa,kun taistelen kipujen kanssa. Ei ole ylimääistä voimaa. Hyvä, kun töissä pääsen käymään.
Vierailija kirjoitti:
Tuttua on. 3 kaveruutta päättynyt tuon takia.
Kaverit ovat tukeneet sinua, mutta pistät välit poikki, kun he apua tarvitsevat?
Mä oon ajatellut, että hädän hetkellä ystävä tunnetaan. Kun menee paremmin, pärjää enemmän itsekseen.
Miten voit olla noin kiittämätön?
He ovat uupuneet sinun tukemisesta ja tarvitsevat nyt itse lepoa.
Tiedän henkilön, joka sai pudotettua painoa suuren määrän ja pystyi lopettamaan tupakoinnin. Naurahti, ettei juuri kukaan enää pidä yhteyttä. Ystävät katosivat kun sai elämänsä hallintaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän henkilön, joka sai pudotettua painoa suuren määrän ja pystyi lopettamaan tupakoinnin. Naurahti, ettei juuri kukaan enää pidä yhteyttä. Ystävät katosivat kun sai elämänsä hallintaan.
Pitikö hän itse heihin yhteyttä?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut vaan odottavat, että heihin pidetään yhteyttä, mutta itse ei tehdä yhtään mitään. Minä kävin aina kaverin luona kylässä, mutta hän ei tullut luokseni. Sitten lopetin nämä kyläilyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, aivan kuten aikaisemminkin. Ei saanut enää vastakaikua. Ketään ei kiinnostanut enää. Tämä muuttunut suhtautuminen ajoittuu juurikin kaverin elämäntaparemontin ajankohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, aivan kuten aikaisemminkin. Ei saanut enää vastakaikua. Ketään ei kiinnostanut enää. Tämä muuttunut suhtautuminen ajoittuu juurikin kaverin elämäntaparemontin ajankohtaan.
Omassa kaveripiirissä on lihavaa ja fitness tyyppiä. Ketään ei kiinnosta kenenkään paino. Ikävää, että noin on käynyt.
Eikö se ole normaalia, että vuoron perään autetaan. Miksi sinä vaan haluat huomiota huonoina ja hyvinä hetkinä. Itsekeskeinen taidat olla?