Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ärsyttää eniten Hanna Pakarisessa se mie ja sie!

Vierailija
08.05.2007 |

Ja miksi mediankin pitää sitä kylvää! ARGHHHHHHHHH!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaisi vaan että MEDIASSA KÄYTETÄÄN YLEISKIELTÄ. t 26, se kaunainen ex-lappeenrantalainen.

Vierailija
22/24 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anttikin puhuu kotimurteellaan mie ja sie. Miksei se tunnu ketään haittaavan ?

*oikein linnan juhlissakin sanoi että mie.. *

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos minua haastateltaisiin radioon tai telkkariin, puhuisin yleiskieltä. Tämä siitä syystä, että murteen käyttäminen vaikeuttaa viestin perillemenoa muiden murrealueiden ihmisille. Minullekaan itämurteita puhuvana ei ole kiva kuunnella länsimurteita, sama pätee varmasti toisinpäin.

Puhuttuun yleiskieleen kuuluu mä ja sä, mulle ja sulle, mutta muuten ei kysymys todellakaan ole stadin slangista, vaan muuten käytetään yleiskielen sanoja. Aivan helppoa minun mielestäni ja kuuluu ' yleissivistykseen' . Kysymys ei ole mistään oman identiteetin piilottelusta tms. vaan aivan normaalista asiasta.

Vierailija
24/24 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on aina salaa halunnut ihan oikeaksi suomenruotsalaiseksi, tai ainakin muuttaa vuodeksi Italiaan kokemaan oikeaa kulttuuria.

caffelatte:

Mua ei ole ärsyttänyt sen murre, mutta muu esiintymistyyli kylläkin. Jotenkin se ylikorostettu maanläheisyys, simppeliys, mutkattomuus tai mikä lie on jotenkin ylituotettua, ei ole enää edes luonnollista. Ja osaan hyvin kuvitella, ettei se *todellakaan* välity englannin kielellä...!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan