Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syömisen äänet raivostuttaa - mikä avuksi?

Vierailija
11.04.2026 |

Eli jos joku syö hiemankin äänekkäästi (etenkin maiskuttelut ja ryystäminen) niin sisälläni alkaa kuohua ja nousen melkein raivon partaalle. Onko kenelläkään muulla tätä? Mikä avuksi?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti ärsyttää junissa ja busseissa eväitä syövät torspot. Niille sanon aina lujasti.

Kyllä junissa on lupa syödä, siellä jopa myydään ruokaa

Vierailija
42/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen elänyt lehmiä kuunnellen nelisenkymmentä vuotta enkä muista kuulleeni röyhtäisyä kenkään suusta kuunaan

Kyllä niistä ääntä lähtee kun syövät, ainakin mitä itse olen lehmien kanssa tehnyt töitä. Useamman vuoden, mutta en kyllä neljääkymmentä. Sen sijaan meni pari vuotta ennen kuin ensimmäisen kerran näin lehmän haukottelevan. Ne oli kaikki yhden kesätyöpaikan lehmiä, ja oli jotenkin hassua kun ne haukotellen tuli aamulla lypsylle.

Kyllä se haukottelu aivan tavanomaistakin on, ja tuolla vastaikään näin kun keski-ikäinen hieho tai ehkä sonninmulli läähätti koiramaisesti, tosin kieli ei löpsöttänyt rentona kuten Muiston pysyvyyden kellot, vaan jähmeänä sarvimaisena kouruna, äijä42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttupiirin narsisti maiskuttaa ja ns rai*kaa ruokansa. 

Vierailija
44/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on misofoniaa, kuten jo yksi kommentoi. Minulla on se. Raivoa aiheuttaa muutkin ihmisen tekemät äänet mm. Kynsien pöytään naputtelu, kynän napsuttelu, purkan syöminen, huokailu, kuiskailu ja kaikista eniten maiskutus ja syömisen äänet. Bussissa tekisi mieli lyödä turpaan sellaista, joka mässyttää purkkaa tai rapistelee sipsipussia ja rauskuttaa. 

Oletko ihan varma, että itse et tuota yhtään mitään ärsyttävää ääntä itsestäsi? 

Vierailija
45/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön omassa rauhassa yksin kotona. En syö ravintoloissa tai missään missä on muita syömässä.

Vierailija
46/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haisevat juotavat jogurtit, paholaisen keksintö. Ja jotkut vetää niitä julkisissa kulkuvälineissä. En kyllä myöskään pysty syömään seurassa, jossa suu auki mässytetään. Kauheita kokemuksia.

Miten joku kehtaa laittaa tuollaisen aloituksen. 

Toiset voivat hengittää vain suun kautta koska nenähengitys ei onnistu ja siihen siihen on olemassa useita syitä joihin ei voi vaikuttaa.

Vierailija
47/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön omassa rauhassa yksin kotona. En syö ravintoloissa tai missään missä on muita syömässä.

Miten kestät kuunnella ja haistella ja nähdä itseäsi kun olet tarpeillasi Wc:ssa, haukottelet, röyhtäiset, pieraiset, sinulla on ripuli, muuten  haiset, olet kipeänä, olet sairaalassa potilaana,  jne. 

Taisi tulla ap:lla ajatusvirhe aloituksessa. 

Sillä muut näkee aina helposti. 

Mutta itseään itseään on katsottava peilistä. 

Vierailija
48/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimetkin mäsyttää ja eläimet on ihania! Tarkoittaako siis sitä että ihmisetkin voi käyttäytyä kuin eläimet ja vaikka paskoa pitkin seiniä, aivan ihanaa eikä ärsytä ollenkaan.

Vierailija
49/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kestät kuunnella ja haistella ja nähdä itseäsi kun olet tarpeillasi Wc:ssa, haukottelet, röyhtäiset, pieraiset, sinulla on ripuli, muuten  haiset, olet kipeänä, olet sairaalassa potilaana,  jne. 

No juttu  on katsos se että itse ei tee niitä asioita mitkä muissa ärsyttää. En esimerkiksi mässytä ruokaa suu auki vaan syön hiljaa.

Vierailija
50/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juttu  on katsos se että itse ei tee niitä asioita mitkä muissa ärsyttää. En esimerkiksi mässytä ruokaa suu auki vaan syön hiljaa.

Näinhän sinä poloinen luulet. Oma kokemukseni on, että moni ihminen, joka todella arvostelee ääneen muiden syömisiä yms äänen tuottamisia, tuottavat itse jotakin muuta ärsyttävää eikä välttämättä tarpeellista ääntä. On vähän sellainen en minä vaan nuo muut -ilmiö, eli ei havaita omia puutteita ollenkaan.

Vierailija
51/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän sinä poloinen luulet. Oma kokemukseni on, että moni ihminen, joka todella arvostelee ääneen muiden syömisiä yms äänen tuottamisia, tuottavat itse jotakin muuta ärsyttävää eikä välttämättä tarpeellista ääntä. On vähän sellainen en minä vaan nuo muut -ilmiö, eli ei havaita omia puutteita ollenkaan.

Eli sinua siis ärsyttää myös joku toisten tekemä juttu? Mikä sinä sitten olet puhumaan mistään?

Vierailija
52/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa aloituksen tapaukseen. Eri asunnot sopii joillekin tai ero. Myös kilinät ja kolinat voi olla liikaa. Ruokien hajut. Välttäminen, korvatulpat? Sano maiskuttajalle jos sikailee. Suu auki syö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi