Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syömisen äänet raivostuttaa - mikä avuksi?

Vierailija
11.04.2026 |

Eli jos joku syö hiemankin äänekkäästi (etenkin maiskuttelut ja ryystäminen) niin sisälläni alkaa kuohua ja nousen melkein raivon partaalle. Onko kenelläkään muulla tätä? Mikä avuksi?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on, kun joku syö lusikalla esim puuroa ja sitten ottaa lusikan suustaan niin, että siinä on vieläkin ruokaa ja laittaa sen takaisin.
LUSIKKA SYÖDÄÄN KERRALLA TYHJÄKSI.

Eihän tuossa ole mitään aiheeseen liittyvää.

Vierailija
22/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen tajusin ex-avopuolisolla olleen misofonian. Hän saattoi raivostua saatuani nuhan ja joutuessani niistämään. Myös ruokailuäänet saivat hänet hiiltymään. Itse hän saattoi kuitenkin esim. ravintolassa niistää äänekkäästi ajattelematta, että jotain muuta se saattaisi puolestaan häiritä. Muiden äänet häiritsivät, omat vastaavat eivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ihan ylipaljon kun äitini voihkii ja voivottelee sairastuessaan tai kivuissaan. 

En ole ihan varma miksi se inhottaa niin paljon, mutta luulen osittain johtuvan siitä kun itse lapsena en saanut sairastaa tai edes sanoa, että "on huono olo", kun se nähtiin valittamisena.

Se voihkiminen ja vikinä etoo kaikkein eniten. Sattuuko sua vai oletko saamassa orgasmin?

Nyt se on vielä menossa leikkaukseen (itseaiheutettu: söi itsensä lihavaksi ja sitten pääsi laihdutusleikkaukseen, multa ei sympatiaa) ja yritän keksiä miksi en voi mennä hänen luokseen yöksi. 

Vierailija
24/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö eri aikaan. Huomauttaminen aiheuttaa sen, että toinen rupeaa tekemään mässytystä korostetusti tahallaan aiheuttaakseen ärsyyntymistä.

Vierailija
25/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö eri aikaan. Huomauttaminen aiheuttaa sen, että toinen rupeaa tekemään mässytystä korostetusti tahallaan aiheuttaakseen ärsyyntymistä.

Kyllä normaali ihminen osaa ottaa muut huomioon eikä ala tahallaan ärsyttämään kuin joku kouluttamaton viisivuotias.

Vierailija
26/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eväiden ja mässyjen haju ammoisella ysärillä Mörön luokkaretkionnikassa oli kyllä mieleen mutta ilman syömisääniä olisi varmaan pärjännyt. Tosiaan en muista kyllä  kiinnitinkö niihin mussutuksiin edes huomiota tuolloin

Vierailija
27/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on misofoniaa, kuten jo yksi kommentoi. Minulla on se. Raivoa aiheuttaa muutkin ihmisen tekemät äänet mm. Kynsien pöytään naputtelu, kynän napsuttelu, purkan syöminen, huokailu, kuiskailu ja kaikista eniten maiskutus ja syömisen äänet. Bussissa tekisi mieli lyödä turpaan sellaista, joka mässyttää purkkaa tai rapistelee sipsipussia ja rauskuttaa. 

Miten bussissa kuulee mitään, moottorin meluhan peittää kaiken, ja voit tietenkin laittaa korvatulpat. Kotona mässyttävän äänet voi peittää joko syömässä  itse toisessa huoneessa, pistämällä radion soimaan, ja iottaa mielenkiintoisen/ jännän kirjan luettavaksi syödessään, niin että keskittyy siihen ja lukitsee korvansa

Vierailija
28/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Misofonia, tunnettu häiriö. 

Pahimmillaan voi verrata OCD :n. Siis misofyniaa.

Vierailija
29/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on misofoniaa, kuten jo yksi kommentoi. Minulla on se. Raivoa aiheuttaa muutkin ihmisen tekemät äänet mm. Kynsien pöytään naputtelu, kynän napsuttelu, purkan syöminen, huokailu, kuiskailu ja kaikista eniten maiskutus ja syömisen äänet. Bussissa tekisi mieli lyödä turpaan sellaista, joka mässyttää purkkaa tai rapistelee sipsipussia ja rauskuttaa. 

Miten bussissa kuulee mitään, moottorin meluhan peittää kaiken, ja voit tietenkin laittaa korvatulpat. Kotona mässyttävän äänet voi peittää joko syömässä  itse toisessa huoneessa, pistämällä radion soimaan, ja iottaa mielenkiintoisen/ jännän kirjan luettavaksi syödessään, niin että keskittyy siihen ja lukitsee korvansa

Sehän siinä just onkin, kun noi pienetkin äänet kuuluu ihan epänormaaleina ja erottuvat selkeästi. 

- eri

Vierailija
30/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön eri aikaan. Enkä kestä sitä mähinää mitä mies pitää syödessään. 

Mähinä! Voi hyvänen aika, voin kuvitella miten hirveää tuo on. Onneksi meillä kaikki syö äänettä. Jos joku mähisisi, niin en söisi samaan aikaan minäkään. Sekin on kauheeta jos joku hengittää ja puhisee raskaasti kun syö.

Ei tuo vielä mitään, meillä sika röhkii tyytyväisenä kun kaadan ruoan kaukaloon...

Vierailija
31/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jostain syyttömästä syystä viekkuuni sattuisi vaipumaan korea plikka eli nainen kesken bussi- tahi junamatkan ja alkaisi syödä vaikkaps broitskuleria, raakia pottuloita ynnä piimää pillillä ja vielä näkkäriä suuresti eläöytyöillen ja kaiken päälle torkahtaisi ruokalevolle olkavarttani vasten tukeutuen, niin en häntä minä lathian kamaralle tyrkkäisi koko taipaleen aikanakaan. t. koskematon vanhahimpipoika

Vierailija
32/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mähinä! Voi hyvänen aika, voin kuvitella miten hirveää tuo on. Onneksi meillä kaikki syö äänettä. Jos joku mähisisi, niin en söisi samaan aikaan minäkään. Sekin on kauheeta jos joku hengittää ja puhisee raskaasti kun syö.

Ei tuo vielä mitään, meillä sika röhkii tyytyväisenä kun kaadan ruoan kaukaloon...

Eläimet on eri! Mua inhottaa ihmisten syömis- ja muut äänet, mutta possut saa röhkiä, lehmät röyhtäillä, hevoset rouskuttaa porkkanoita ja koira nassuttaa nameja.

Vierailija
33/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali syöminen ei haittaa mutta sellainen vauvamainen suun aukominen joka saa syömisen kuulostamaan siltä kuin märkiä sukkia hakattaisiin yhteen alkaa ärsyttämään ihan sen vuoksi kun anta syöjästä vähä-älyisen imbesillin vaikutelman.

Vierailija
34/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulaiseni oli ääniherkkä. Vietin lapsuudessa hänen luonaan kesiä. Ateriat olivat aika karmeita tilaisuuksia, kun sai pelätä, että syömisestä kuuluu joku ääni, jos vaikka vahingossa nielaisee, niin äänekkäästi, että se kuuluu. 

Vierailija
35/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt lehmiä kuunnellen nelisenkymmentä vuotta enkä muista kuulleeni röyhtäisyä kenkään suusta kuunaan

Vierailija
36/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elänyt lehmiä kuunnellen nelisenkymmentä vuotta enkä muista kuulleeni röyhtäisyä kenkään suusta kuunaan

Kyllä niistä ääntä lähtee kun syövät, ainakin mitä itse olen lehmien kanssa tehnyt töitä. Useamman vuoden, mutta en kyllä neljääkymmentä. Sen sijaan meni pari vuotta ennen kuin ensimmäisen kerran näin lehmän haukottelevan. Ne oli kaikki yhden kesätyöpaikan lehmiä, ja oli jotenkin hassua kun ne haukotellen tuli aamulla lypsylle.

Vierailija
37/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisissa kulkuvälineissä äänet ei häiritse kun voi laittaa vaan kuulokkeet korviin. Muualla onkin sitten hankalampaa. Välttelen sellaisten kanssa syömistä joiden tiedän pitävän ääntä tai syömistavat muuten inhottaa. Ei voi mitään. Syön mieluiten yksin. 

Vierailija
38/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläimet on eri! Mua inhottaa ihmisten syömis- ja muut äänet, mutta possut saa röhkiä, lehmät röyhtäillä, hevoset rouskuttaa porkkanoita ja koira nassuttaa nameja.

Niin, odottaisin ihmiseltä vähän korkeampia standardeja kuin joltain eläimeltä ja siinä ihmisen äänekkäässä mässytyksessä alkaa ihan jo se pelkkä jälkeenjääneisyys ärsyttämään.

Vierailija
39/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ASMR-syömisvireot ovat  joskus kivoja, mutta ensisekunneista lähtien oli kyllä sietämätön sellainen kussa lautassilmäiseksi leikattu ja kalpeaksikalkittu tai sitten silkastaan pehvalleenfiltteröity koreaplikka plotkotteli nuudelia ja kananmunalohkoja. Toinen video taasen sai jo viisarin vähän tuhdistumaan. Siinä aivan tavan näköinen, joskin nätti plikka kaasi kitaansa hiilipölyä ja pulskutti siihin sylkeä sekaan, luoden jonkinlaisen vetelän tahnan jolla ryhtyi leikittelemään. Eräällä videolla jonkinlainen jorubamature söi suolakurkkuviipaleita, mussutti purkkaa ja kolisti näpläimistöä kiviviikovin tekokyntysin

Vierailija
40/52 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu auki syöminen ja samalla sen kautta ilman vetäminen on järkyttävää mässytystä. Piti vaihtaa ruokailu työkaverin kanssa, kun inhosin sitä ääntelyä ja sain kylmiä väreitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän