Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä miksi jotkut murtuvat täysin jos petetään

Vierailija
10.04.2026 |

Tiedättehän nämä tyypit, joiden koko maailma romahtaa kun saa tietää puolison pettämisestä. Se pettäjähän siinä on sössinyt eikä petetty. Miksi te otatte sen niin raskaasti. Lisäksi kai puolet miehistä pettää. En tajua miksi se tulee aina niin järkytyksenä. Varmaan ne jotka eivät ole pettäneet, eivät ole vaan saaneet sopivaa tilaisuutta tai ovat libidosta matalia. Viriili mies joka ei petä on tosi harvinainen.

Kommentit (374)

Vierailija
81/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä järkytyin.  Se kun vuosia rakastaa ja luottaa....luottamuksen pettäminen.   Tietenkin otin välittömästi eron. En halunnut häntä ikinä takaisin meni niin syvältä. Kesti vuosia kun tuntui vaan pahalta.  Sen jälkeen oli kyllä ollut ottajia mutta en pystynyt enää luottamaan täysillä kehenkään mieheen..

Kiitos kirjoituksesta ja peukutuksista. Todistaa ettei naisen rakkaus mieheen ole todellista. 

Selvästi naisilla on kyky rakastaa jos tuntevat pettymystäkin

Mutta sinulta mieheltä puuttuu täysin kyky rakastaa, tai edes olla rakastettava.

Ei se ole rakkautta jos se loppuu siihen että mies käy jotain panemassa.

Rakkaus ei välttämättä lopu , mutta suhde saattaa silti loppua. Kun on menty yhteen sillä sopimuksella, että suhde on vain kahdenkeskinen ja toinen rikkoo sopimuksen, on luottamus mennyttä. Ei voi tietää missä muissakin asioissa tämä pettäjä venyttää yhteisiä sopimuksia, ei voi enää luottaa. Ei sellaista kaikki jaksa. 

Minä olen jo vanhempi nainen eikä minua sinänsä se enää kauheasti järkyttäisi että mies hakisi seksiä jostain muualta. Mutta en jaksaisi millään sitä salaperäistä ilmapiiriä , en avoimuuden puutetta , selvää valehtelua , sitä että tuleeko kotiin täksi yöksi , outoa suhtautumista minuun  yms. Ei, en millään sietäisi tätä. 

Elämän pitää olla vakaata ja rauhallista ( huom. Ei tylsää ja tapahtumatonta).

Eli kyllä , kerrasta poikki.

Vierailija
82/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puolison kanssa yhteinen talous, muita käytännön asioita ja yhteistä historiaa. Ja juuri siihen historiaan perustuen mulla ei ole mitään suuria odotuksia puolisoani kohtaan. Mutta käytännöllisistä seikoista johtuen tällainen arkinen rinnakkaiselo on miellyttävä olossuhde molemmille. Ja kun on päästänyt irti romanttisista haaveista, vapautuu mahdollisuus arvostaa arkista kumppanuutta ja sen hyötyjä. Ja samalla säädellä sitä, että ei turhaan tuhlaa tyhjänpäiväisiä tunteita ja odotuksia ihmiseen tai ihmissuhteeseen, jossa ne eivät voi koskaan täyttyä. Suurin osa maailman avioliitoista on käytännöllisiä järjestelyitä. Ne eivät pikku pettämisistä horju. Pitää vaim sisäistää, että kaikkea ei voi saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät ihmiset jää kiinni pettämisestä. Ei siinä sen kummenpaa. Kyllähän pettämistä tapahtuu ihan koko ajan, se että se sitten tulee toisen osapuolen tietoom on tyhmyyttä ja taktiikkaa, että pettäjä jätettäisiin

Ootteko ihan tosissanne, että yks "pettäminen" ja heti ero. Voihan sen niinkim kai tehdä..aika naiivia ajatella, että se oli eka kerta ja nyt otan eron ja seuraavassa suhteessa tällaista ei saa tapahtua. Sitä tapahtuu ihan koko ajan!

Et sinä laadi sääntöjä, joita meidän muiden pitää ihmissuhteissa noudattaa. Pidä siis typerät mielipiteesi omana tietonasi.

Tämä. Kovasti yritetään laatia sääntöjä, miten toisten tulisi elää. Se puolison pitäisi elää niin kuin minäminäminä haluan. Ollaan kuin pikkulapsia, jotka polkevat jalkaa, kun eivät saa haluamaansa. Mutta lapsetkin ovat järkevämpiä, eivätkä katkeroidu vuosiksi tai jopa loppuelämäkseen, kuten useat kirjoittajat täällä. 

Vierailija
84/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä on toisilleen luvattu. Jos on sovittu avoimesta suhteesta, niin ei edes ole pettämistä. Mutta jos on luvattu uskollisuutta, on lupauksen pettäminen  surullista , koska paljastuu ihmisen epäluotettavuus muissakin asioissa.

Ihan mielenkiinnosta, miksi luulet, että seksuaalisen halun tyydytäminen tekisi jotenkin epäluotettavaksi muissa asioissa? Kytketkö ihmisessä esimerkiksi seksin ja rahan yhteen? Ja mitä se kertookaan sinusta.

Tutkimusten mukaan ihminen, joka joustaa normeista, säännöistä jossain osassa, niin joustaa kyllä toisessakin tilanteessa. Kyse on luonteenpiirteestä nimeltä tunnollisuus. Se ei valikoi kohdetta. Eri

Vierailija
85/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtälailla nainen voi olla viriili kuin mieskin. Varsinkin, kun nainen on ns. johtajatyyppiä, hänellä on usein haaremin, mistä valita.

Ihan outo ajatus, että miehet pettäisivät jotenkin enemmän kuin naiset. Jonkun kanssaan ne miehet pettävät, eikä ne kaikki ole lukiotyttöjä. Vain pieni vähemmistö naisista on ilman parisuhdetta kuitenkin.

Vierailija
86/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole pettänyt mutta en oikein ymmärrä miksi ihmiset haluaa omistaa toisensa. Olen varmasti harvinainen poikkeus mutta en osaa kokea että se multa olisi niin kauheasti pois jos toinen vaikka harrastaisi satunnaisesti seksiä jonkun muun kuin minun kanssani. 

Niin ehkä  jos se jäisi tuohon satunnaiseen seksiin harvoin.

Vierailija
87/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä järkytyin.  Se kun vuosia rakastaa ja luottaa....luottamuksen pettäminen.   Tietenkin otin välittömästi eron. En halunnut häntä ikinä takaisin meni niin syvältä. Kesti vuosia kun tuntui vaan pahalta.  Sen jälkeen oli kyllä ollut ottajia mutta en pystynyt enää luottamaan täysillä kehenkään mieheen..

Kiitos kirjoituksesta ja peukutuksista. Todistaa ettei naisen rakkaus mieheen ole todellista. 

Selvästi naisilla on kyky rakastaa jos tuntevat pettymystäkin

Mutta sinulta mieheltä puuttuu täysin kyky rakastaa, tai edes olla rakastettava.

Ei se ole rakkautta jos se loppuu siihen että mies käy jotain panemassa.

Rakkaus ei välttämättä lopu , mutta suhde saattaa silti loppua. Kun on menty yhteen sillä sopimuksella, että suhde on vain kahdenkeskinen ja toinen rikkoo sopimuksen, on luottamus mennyttä. Ei voi tietää missä muissakin asioissa tämä pettäjä venyttää yhteisiä sopimuksia, ei voi enää luottaa. Ei sellaista kaikki jaksa. 

Minä olen jo vanhempi nainen eikä minua sinänsä se enää kauheasti järkyttäisi että mies hakisi seksiä jostain muualta. Mutta en jaksaisi millään sitä salaperäistä ilmapiiriä , en avoimuuden puutetta , selvää valehtelua , sitä että tuleeko kotiin täksi yöksi , outoa suhtautumista minuun  yms. Ei, en millään sietäisi tätä. 

Elämän pitää olla vakaata ja rauhallista ( huom. Ei tylsää ja tapahtumatonta).

Eli kyllä , kerrasta poikki.

Minäkin olen vanhempi nainen ja ajattelen juuri samalla tavalla. Seksi muiden kanssa olisi ok, mutta valehtelua en siedä. 

Vierailija
88/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä on toisilleen luvattu. Jos on sovittu avoimesta suhteesta, niin ei edes ole pettämistä. Mutta jos on luvattu uskollisuutta, on lupauksen pettäminen  surullista , koska paljastuu ihmisen epäluotettavuus muissakin asioissa.

Ihan mielenkiinnosta, miksi luulet, että seksuaalisen halun tyydytäminen tekisi jotenkin epäluotettavaksi muissa asioissa? Kytketkö ihmisessä esimerkiksi seksin ja rahan yhteen? Ja mitä se kertookaan sinusta.

Normaali ihminen liittää uskollisuuteen myös seksin. Ja monestihan se pettäminen tapahtuu maksullisten kanssa, joten kysymyksesi on hassu.

Vastauksesi on hassu. Jos ihminen tyydyttää seksuaaliset halut avioliiton ulkopuolella, ei hän sinun mielestä siis kykene maksamaan rahalainaa, tekemään töitään luotettavasti tai olemaan paikalla sovittuna aikana, koska "paljastuu ihmisen epäluotettavuus muissaKIN asioisaa" . Outoa ajattelua. Vai vetäisetkö tahallasi yli dramatisoidaksesi.

Vierailija
89/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:täkin saa siis pettää eikä tunnu missään.

Vierailija
90/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihminen liittää uskollisuuteen myös seksin. Ja monestihan se pettäminen tapahtuu maksullisten kanssa, joten kysymyksesi on hassu.

Vastauksesi on hassu. Jos ihminen tyydyttää seksuaaliset halut avioliiton ulkopuolella, ei hän sinun mielestä siis kykene maksamaan rahalainaa, tekemään töitään luotettavasti tai olemaan paikalla sovittuna aikana, koska "paljastuu ihmisen epäluotettavuus muissaKIN asioisaa" . Outoa ajattelua. Vai vetäisetkö tahallasi yli dramatisoidaksesi.

Tulkitsit minua väärin. Totesin vain, että raha ja seksi liittyvät monesti yhteen. Muusta en puhunut mitään.

Vierailija
91/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa empatiakyvytön aloitus. Jos et voi samaistua, etkä edes ymmärtää miltä petetystä tuntuu niin mieti tarvitko jonkun diagnoosin. 

Vierailija
92/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät ihmiset jää kiinni pettämisestä. Ei siinä sen kummenpaa. Kyllähän pettämistä tapahtuu ihan koko ajan, se että se sitten tulee toisen osapuolen tietoom on tyhmyyttä ja taktiikkaa, että pettäjä jätettäisiin

Ootteko ihan tosissanne, että yks "pettäminen" ja heti ero. Voihan sen niinkim kai tehdä..aika naiivia ajatella, että se oli eka kerta ja nyt otan eron ja seuraavassa suhteessa tällaista ei saa tapahtua. Sitä tapahtuu ihan koko ajan!

Hyvä kirjoitus. Vaimoni petti ja kyllähän se muutaman päivän harmitti. Ero ei tullut mieleenkään. Naiset nyt lähes kaikki ovat niin heikkoja henkisestikin etteivät kestä. Silläkin lienee omassa tapauksessa merkitystä että olen jo nuorena oppinut olemaan luottamatta naisiin.

Mihin ihmeeseen suhteenne sitten perustuu, jos ei keskinäiseen luottamukseen? Se on rakkauden ohella se tärkein "liima" parisuhteelle.

Omalta osalta rakkauteen. Mitä sillä luottamuksella teet? Sen verran luotan etten usko yrittävän myrkyttää tai kusettaa taloudellisesti 😅

Vierailija
93/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulkitsit minua väärin. Totesin vain, että raha ja seksi liittyvät monesti yhteen. Muusta en puhunut mitään.

"koska paljastuu ihmisen epäluotettavuus muissakin asioissa"

Vierailija
94/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kirjoitus. Vaimoni petti ja kyllähän se muutaman päivän harmitti. Ero ei tullut mieleenkään. Naiset nyt lähes kaikki ovat niin heikkoja henkisestikin etteivät kestä. Silläkin lienee omassa tapauksessa merkitystä että olen jo nuorena oppinut olemaan luottamatta naisiin.

Mihin ihmeeseen suhteenne sitten perustuu, jos ei keskinäiseen luottamukseen? Se on rakkauden ohella se tärkein "liima" parisuhteelle.

Omalta osalta rakkauteen. Mitä sillä luottamuksella teet? Sen verran luotan etten usko yrittävän myrkyttää tai kusettaa taloudellisesti 😅

Mitäkö teen luottamuksella? Jos et ymmärrä, niin turha minun on sitä sinulle selittää.

Vierailija
95/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teräsmies murtuu kryptoniitista. Mikä se sellainen sarjissupersankari on jolle on olemassa pahaa ainetta, murtumiseen asti? Jotenkin ihmismäinen olento sen teräksisen kuorensa alla. 

Teräsmies on mielikuvitusta, markkinoitu jatkokertomus joka myy. Teräsmies on jopa herättänyt tunteita lehtenä ja leffana. 

Rakkaus on mielikuvitusta, markkinoitu sekavasti ja sen tuhansin variaatioin. Herättää silti tunteita, jopa hulluuteen asti. Jokaisella on ainakin jotain sanottavaa rakkaudesta. 

Ihmisen pää on umpio jossa mielikuvat olemassaolosto syntyvät aistien, näkymien ja viestien ansiosta. Usein tuo kauniin ruma henkilökohtainen totuus murenee jos siitä kiskaistaan peruspalikoita irti. Rakkaus on aikamoinen vaikutuksilta, olkoot kin vain omaa mielikuvitusta. Petetyksi tullut ja pettynyt voi murheissaan surmata itsensä, tai surmata pettureita. Mustasukkaisuus on aikuisen oikeesti kryptoniittia. 

Vierailija
96/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"koska paljastuu ihmisen epäluotettavuus muissakin asioissa"

En MINÄ sitä sanonut.

Vierailija
97/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille on usein hirveä šokki, yllätys ja ihmetyksen aihe, jos nainen pettää. Suhde on voinut pitkään pyöriä yksin naisen varassa. Kaikki jännitys ja intohimo puuttunut.

Naiset kyllästyvät helposti ja toisaalta uusia miehiä on niin helppo löytää.

Vierailija
98/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan ja luotan. Jos luottamus rikotaan ja sydän särkyy niin parisuhteen perusta murtuu. En voi sietää valehtelua ja huijaamusta. En arvosta ihmistä joka pettää ja ilman arvostusta olisi vaikea rakastaa. Harva rakastaa ihmistä jonka valintoja ja arvoja halveksii. Elän itse niinkuin saarnaan eli en petä enkä valehtele. 

Vierailija
99/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pettää ja salaa sen niin koko suhde perustuu valheelle. Ja ihan oman terveyteni kannalta en halua pettävää miestä. Tautiriski josta en edes tietäisi. Harva pettäjä käyttää kondomia kuitenkaan koska ovat itsekkäitä muutenkin. 

Vierailija
100/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka haluaa panna muita ja monia vois mennä parisuhteeseen samanlaisen kanssa eli avoin liitto. Mutta moni sarjapettäjä ei halua että se oma kumppani nai muita vaan se oikeus on vain itsellä. Ja ainahan voisi olla vapaa niin ei tarvitsisi pettää ja pilata oman rakkaan elämää omalla kusipäisyydellä.