Jone Nikula kehottaa eroamaan kirkosta
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/5f2c7e0f-71ca-4b64-a240-31dcf0…
Mitä mieltä olette? Evankeliumia saa julistaa ja levittää kirkon sanomaa, mutta onko tuo oikein; että tunnettu ihminen sanoo, että "ei siellä ketään ole odottamassa."
Loukkaako tuo uskovaisia? Saako tuollaista totuutta julistaa? Miksi uskoisimme Nikulaa?
Kommentit (374)
No nepä ei noudatakaan koraania, kuten selvästi kirjoitin.
Että te olette pöpejä 😄
Voi, älä viitsi!Luuletko sinä että joku oppi perustuu yhteen ainoaan jakeeseen?? Harmittaa tuollaiset, jotka tietämättömyyttään heittelee täällä jotain yhtä jaetta, joka on vain yksi totuus jostain opista.
Jos luet koko opin, tuo voi kumoutua kokonaan syystä tai toisesta. Joten höpö olet itse ja vielä tietämätön sellainen.
On syytä huomioida, että Nikula kehoittaa eroamaan kirkosta, ei Jumalasta.
Uskovaiset ymmärtävät usein näiden tarkoittavan samaa eli ero kirkosta on ero Jumalasta ja tämä on silkkaa hulluutta.
Jumala on Jumala ja kirkko on kirkko.
Madot syöny ruumiit niin kauan kuin ihmisiä on ollu tai sitte tuhkattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa sanoa, mutta niin pitäisi saada Räsäsenkin. Näiden pitäisi molempien mahtua uskonvapauden piiriin siinä missä islaminkin.
Nikula puhui omasta elämästään, eikä haukkunut tai luokitellut muita, kuten Räsänen teki. Huomaatko eron?
Islam puhuu samoja asioita kuin Räsänen, mutta kielellä jota et ymmärrä, huomaatko eron? Alkeellisen oikeustajuni mukaan molemmat pitää sallia tai ei kumpaakaan, ei pitäisi olla merkitystä millä kielellä "ilosanomaa" levitetään. Henkilökohtaisesti yhdentekevää kunhan säännöt ovat kaikille samat ja oikeus sokea.
Nuo 2 viimeistä sanaa vesitti sanomisesi. Oikeus oli oikeassa. P valehteli
Ei aavistustakaan mitä yrität sanoa. Oikeus sokea, viittaa blind lady justiceen, eli kaikille yhtäläinen oikeus sosioekonomisesta asemasta huolimatta. Ateistina tulisin mainiosti toimeen maailmassa ilman uskontoja.
Äläpäs vääristele, jumalaton pakana. Minä, mieheni ja koko suuri seurakuntamme kaikki ihmiset olemme kaikki eronneet ev.lut ja ort.srk, koska emme löytäneet sieltä Jeesusta, Raamatun puhdasta Sanaa ja uskoa Pyhässä Hengessä.
"Suuri seurakunta"
Baptistien srk on Noin 100 - 110 miljoonaa seurakuntalaista maailmanlaajuisesti, joten porukkaa riittää. :)
Vierailija kirjoitti:
Kirkkoon kuuluminen tai siitä eroaminen ei merkitse uskooko ihminen vai ei.
Kirkon oman tutkimustiedon pohjalta kertovat, että jäsenten joukossa on huomattava määrä ihmisiä jotka eivät usko jumalaan.
Vierailija kirjoitti:
Uskovaisen ja ei uskovaisen ero on myös se, että ei uskova usein pilkkaa uskovaista ja Jumalaa, kun kertoo mielipiteensä ja uskovainen, kun kertoo Raamatun mielipiteen, on hän huolissaan rakkaudella sieluista, juuri niistä ei uskovaisista. Mutta Jumala antaa vapaan tahdon. Jokainen saa itse päättää. Jos J.N ei halua Taivaaseen, se on hänen asiansa. Voi vapaasti viedä itsensä pimeyteen. Mutta kehottaminen kirkosta eroamaan....hänellä on siinä kamala vastuu. Hän tulee kieltämään vauvoilta kasteen, nuorilta rippikoulun, aikuisilta kirkkohäät ym. Siis niiltä, jotka noudattavat J.N neuvoa.
Mutta Jumala antaa vapaan tahdon. Jokainen saa itse päättää. Jos J.N ei halua Taivaaseen, se on hänen asiansa. Voi vapaasti viedä itsensä pimeyteen. Mutta kehottaminen kirkosta eroamaan....hänellä on siinä kamala vastuu. Hän tulee kieltämään vauvoilta kasteen, nuorilta rippikoulun, aikuisilta kirkkohäät ym. Siis niiltä, jotka noudattavat J.N neuvoa.
Ei varmaan kannata olla huolissaan. Jone on niin vanha tyyppi ja vain hyvin kaukaisilta ajoilta tuttu, jotta nykynuoret ei varmaan edes tunne tämmöistä äksyä vaaria.
Sitäpaitsi nuorilla on valtava herätystila juuri nyt Suomessa.
Varsinkin miehet ovat valtavan kiinnostuneita kristinuskosta. Itse tapasin nuoria joogapoikia katuevankelioinnissa, kun kerroin ovatko kiinnostuneita Jeesuksesta, he ajattelivat ensin että olemme samaa 'heränneiden sakkia', mutta kun kerroin, että vain Jeesus on sanonut, että ' Minä olen tie totuus ja elämä' he kiinnostuivat vielä enemmän. Olin hyvin onnellinen, kun sain jakaa heille kristillistä kirjallisuutta, samoin he olivat hyvin iloisia keskusteluistamme.
"Varsinkin miehet ovat valtavan kiinnostuneita kristinuskosta."
Äärioikeistolaisuus, uskonto... Samaa kulttitouhua, joka vetää puoleensa niitä, jotka eivät löydä paikkaansa maailmassa.
Surullinen tilanne.
Koraanin jakeen (2:256) katsotaan kieltävän uskonnon nimissä tapahtuvan pakottamisen, mikä on suvaitsevaisuuden perusta."
Se tietysti vaihtelee joissakin maissa, missä on islaminusko, mutta uskontoon pakottaminen ei kuulu puhdasoppiseen islamiin, mutta kuuluu kyllä kristinuskoon.
Anteeksi vaan, mutta kukaan, ei yhtään kukaan ole pakottanut minua tai ketään muutakaan kristinuskoon.
Päinvastoin, kristityillä on tapana evankelioida kaduilla niitä, jotka ovat kiinnostuneita uskon asioista, mutta kellekään emme taatusti tyrkytä mitään.
Sehän olisi sitäpaitsi suorastaan syntiä, koska Jumala on luonut ihmiselle vapaan tahdon, jota pitää kunnioittaa.
Raamattu sanookin, että jos joku kysyy teiltä vartavasten uskonperusteita, kertokaa.
'Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti'. Jesaja 42:3
Vierailija kirjoitti:
Koraanin jakeen (2:256) katsotaan kieltävän uskonnon nimissä tapahtuvan pakottamisen, mikä on suvaitsevaisuuden perusta."
Se tietysti vaihtelee joissakin maissa, missä on islaminusko, mutta uskontoon pakottaminen ei kuulu puhdasoppiseen islamiin, mutta kuuluu kyllä kristinuskoon.
Anteeksi vaan, mutta kukaan, ei yhtään kukaan ole pakottanut minua tai ketään muutakaan kristinuskoon.
Päinvastoin, kristityillä on tapana evankelioida kaduilla niitä, jotka ovat kiinnostuneita uskon asioista, mutta kellekään emme taatusti tyrkytä mitään.
Sehän olisi sitäpaitsi suorastaan syntiä, koska Jumala on luonut ihmiselle vapaan tahdon, jota pitää kunnioittaa.
Raamattu sanookin, että jos joku kysyy teiltä vartavasten uskonperusteita, kertokaa.
'Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti'. Jesaja 42:3
Sinulla on ihan sama asenne, kuin islaminuskoisilla.
"Koska kasvoin islaminuskoisessa maassa, koska vanhempani olivat islaminuskoisia, ja koska koko ympäröivä kulttuuri oli islaminuskoinen, minua ei pakotettu islaminuskoon, vaan valitsin ihan itse!"
Kuulun kirkkoon ja en aio erota. Liityin takaisin kun sieltä sain tukea kun äiti kuoli. Hautasivat äitini joka ei kuulunut kirkkoon. Uskoa voi olla monelaista. Mulle se on lämpöä ja välittämistä,
Vierailija kirjoitti:
Uskovaisia loukkaa ihan kaikki. Ketä kiinnostaa nämä ammattiloukkaantujat?
Uskovaisia ei loukkaa se että heitä solvataan ja pilkataan, mutta se loukkaa että Raamatusta tehdään pilaa, sitä väännetään oikeuttamaan kaikkea mahdollista, käytännössä asioita joista Raamattu varoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun kirkkoon ja en aio erota. Liityin takaisin kun sieltä sain tukea kun äiti kuoli. Hautasivat äitini joka ei kuulunut kirkkoon. Uskoa voi olla monelaista. Mulle se on lämpöä ja välittämistä,
Minusta se on ihan ok, jos kuuluu kirkkoon ihan vain siksi, että saa sieltä yhteenkuuluvaisuuden tunnetta.
Mutta paatos, ja jonkinlaisen paremmuuden tunteen levittäminen on jotain ihan muuta. Siis se, mitä jotkut ketjussa levittää.
Ei siihen ketään Jone Nikulaa tarvita. Jokainen järkevä ihminen pystyy aivoillaan ajattelemaan kuuluuko sellaiseen kerhoon, minkä arvot perustuvat parin tuhannen vuoden taakse vallinneeseen yhteiskuntaan ja suullisiin tarinoihin, jotka ovat kiertäneet sukupolvelta toiselle. Lisäksi ns. vanha testamentti sisältää niin paljon hölynpölyä ja uskomuksia, jotka tiede on todistanut valhellisiksi luomiskertomuksesta lähtien.
Kerhon järjettömän suuret jäsenmaksut vielä peritään valtion toimesta, joka kytkös pitäisi välittömästi lakkauttaa ja kirkon tulee toimia itsenäisenä yhteisönä.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä että pappi kertoi että ihmiset uskoo hyvin erilailla. On tuo ukko härski. Ei ole häneltä pois jos kuuluu kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
"Koraanin jakeen (2:256) katsotaan kieltävän uskonnon nimissä tapahtuvan pakottamisen, mikä on suvaitsevaisuuden perusta."
Koraani kertoo useassa kohdassa mikä on kohtalo ellei alistu vapaaehtoisesti allahille. Esimerkiksi suura 33:57 kertoo allahin kiroavan tällaiset ihmiset. Muissa jakeissa puhutaan mm. ikuisesta helvetintulesta ym. huttua.
Egyptin koptikristityistä kristinuskon saivat säilyttää ne joilla oli varaa maksaa suojeluveroa muslimeille, muut joutuivat vaihtamaan uskonsa islamiin. Viime vuosikymmenellä jesideille annettiin viikko aikaa kääntyä vapaaehtoisesti, sen jälkeen aloitettiin miesten joukkomu*ha ja naisten ottaminen muslimimiesten orjuuteen sukupuolisia tarpeita varten. Älkää uskoko muslimien valheita, mikä ei löydy koraanista, on haditheissa joita on kymmeniä tuhansia ja niissä on muhammedin yksityiskohtaisia ohjeita kaikkiin muslimien elämän eri osa-alueisiin ja tältä pohjalta on kehittynyt myös sharialaki ja islamin eri koulukunnat.
"Sitäpaitsi nuorilla on valtava herätystila juuri nyt Suomessa. "
Onko? Trendi on kylläkin se että väki "tuvassa" vaihtuu muualta tulleisiin ja siinä sivussa kunhan suuret ikäluokat ovat pois, laskee kirkon väkiluku dramaattisesti ja pysyvästi. Joku lehtijuttu siitä että muutama nuori on aktiivinen seurakunnassa ei muuta trendiä. Vai luuleeko joku että näistä kymmenistä tuhansista Suomeen vuosittain tulleista monikaan liittyy kirkkoon, no ei ainakaan ev.lut-kirkkoon , se on varma. Valitan ev.lut kirkko mutta kulta-aika on ohi. Rahaa ja mammonaa teillä on ja voisitte vaikka poistaa asunnottomuuden mutta sitä saa odotella.
Ja uskovanhan sinäkään et näihin valoakohti höpötyksiin uskovan, sillä tiedät, että uskovat ihmiset odottavat välitilassa ylös tempausta, kuten Raamatussa sanotaan.