Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jone Nikula kehottaa eroamaan kirkosta

Vierailija
10.04.2026 |

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/5f2c7e0f-71ca-4b64-a240-31dcf0…

Mitä mieltä olette? Evankeliumia saa julistaa ja levittää kirkon sanomaa, mutta onko tuo oikein; että tunnettu ihminen sanoo, että "ei siellä ketään ole odottamassa."

Loukkaako tuo uskovaisia? Saako tuollaista totuutta julistaa? Miksi uskoisimme Nikulaa?

Kommentit (374)

Vierailija
241/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkosta eroaa yli 50 000 suomalaista joka vuosi. Suunta on ihan selvä. Jumalat ja taikausko ei kiinnosta ihmisiä.

Äläpäs vääristele, jumalaton pakana. Minä, mieheni ja koko suuri seurakuntamme kaikki ihmiset olemme kaikki eronneet ev.lut ja ort.srk, koska emme löytäneet sieltä Jeesusta, Raamatun puhdasta Sanaa ja uskoa Pyhässä Hengessä.

Vierailija
242/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan liittyä takaisin kirkkoon jos Nikula käskee erota. Tyyppi on sekaisin ukrainasta ja pitää sitä haavemaana jonne kaikkien pitää antaa viimeisetkin roponsa. 

Iiigoreiltapa ei kysytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkosta eroaa yli 50 000 suomalaista joka vuosi. Suunta on ihan selvä. Jumalat ja taikausko ei kiinnosta ihmisiä.

Äläpäs vääristele, jumalaton pakana. Minä, mieheni ja koko suuri seurakuntamme kaikki ihmiset olemme kaikki eronneet ev.lut ja ort.srk, koska emme löytäneet sieltä Jeesusta, Raamatun puhdasta Sanaa ja uskoa Pyhässä Hengessä.

"Suuri seurakunta" 😄

Onko ihan 11?

Vierailija
244/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen uskovainen, vaikka en sitä kenellekään kerro. Uskon, että Jumala tai sitä vastaava korkeampi voima on olemassa. En usko Raamatun tarinoita sellaisenaan, koska ihminen on niitä muokkaillut omien etujensa mukaisesti, mutta uskon että kirjassa on kuitenkin totta se perusidea että korkeampi voima oikeasti on olemassa. Minkälainen se on, sitä en tiedä. Mutta se on. Maailma ei ole voinut vaan syntyä itsestään. 

En myöskään kuulu kirkkoon. Se ei edusta sitä ajattelua joka minua kiinnostaa.

Jumala tai sitä vastaava? Nyt menee metsään pahasta, sillä meillä on yksi Jumala, jolla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Korkeammasta voimasta tulee mielikuva jostain tähtien sodan imperiumista  

Vierailija
245/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saisi kiihottaa kansanryhmää vastaan. Sanoohan sen jo Suomen lakikin! 

Vierailija
246/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
247/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä Jone viettää iäisyytensä?!

Häntä eu varmaan kiinnosta, kun ei usko iäisyyteen. Se on ihan vaan sinun oma kiinnostuksen kohteesi, jota yrität muille tyrkyttää.

Mistäs sen tiedät, uskooko iäsyyteen vai ei? Voi hyvin esittää olevansa cool äijä, kun ei muka usko. Jokaisella ihmisellä on sisimmäässään kaipaus johonkin itseään suurempaan, ja se kohde, jonka puoleen kääntyy, kannattaa valita huolella. 

Vierailija
248/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koraanin jakeen (2:256) katsotaan kieltävän uskonnon nimissä tapahtuvan pakottamisen, mikä on suvaitsevaisuuden perusta."

Se tietysti vaihtelee joissakin maissa, missä on islaminusko, mutta uskontoon pakottaminen ei kuulu puhdasoppiseen islamiin, mutta kuuluu kyllä kristinuskoon.

Vai ei islamiin kuulu uskontoon pakottaminen, no huh huh sentään. Mitään näin typerää en olisi uskonut täällä näkevänsä. 

Muutahan Syyriaan tai Afganistaniin ja kerro, ettet takuulla aio elää siellä islamin lakien mukaan, vaan alat siellä homoilemaan, nakuilemaan ym. Pitkälle et pötki kun lyhenet pääsi verran.

Vierailija
249/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä suurin uhka Suomelle ja Euroopalle on islam.

Ihmiskunnalle parasta olisi luopua ihan kaikesta taikauskosta. Uskonnot tuottavat lähinnä eripuraa ja kärsimystä.

Uskonto sinänsä ei ole väärin, mutta ne on vaarallisia, jotka vääristelevät Jumalan Sanaa. 

Vierailija
250/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä Jone viettää iäisyytensä?!

Häntä eu varmaan kiinnosta, kun ei usko iäisyyteen. Se on ihan vaan sinun oma kiinnostuksen kohteesi, jota yrität muille tyrkyttää.

Mistäs sen tiedät, uskooko iäsyyteen vai ei? Voi hyvin esittää olevansa cool äijä, kun ei muka usko. Jokaisella ihmisellä on sisimmäässään kaipaus johonkin itseään suurempaan, ja se kohde, jonka puoleen kääntyy, kannattaa valita huolella. 

Siirrät omia toiveitasi ja kuvitelmasi "jokaiseen ihmiseen". Ymmärräthän (kai?), että nuo ovat sinun oletuksia? Ja miksi "muka"? On ihan Nikulan ona asia uskooko vai ei. Nyt tai myöhemminkään.

Vierailija
251/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkoon kuuluminen tai siitä eroaminen ei merkitse uskooko ihminen vai ei.

Vierailija
252/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Ihmeen suuri kohu tästä nousi. Ei Nikula ainakaan minua (uskovaa) loukannut mitenkään. Meillähän on uskonvapaus ja saa halutessaan aivan hyvin kertoa ellei usko mihinkään. Nikulallakin on tämä vapaus. Lähinnä tuo kommentti heijastaa ehkä pettymystä, kun ei ollutkaan mitään. Useimmillahan mitään ihmeempiä rajakokemuksia ei ole. 

Vierailija
253/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on vain ihminen jonka katsontakanta on rajoittunut itseen. 

Olen kerran lyhyesti tavannut ja se riitti minulle. 

Vierailija
254/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa sanoa, mutta niin pitäisi saada Räsäsenkin. Näiden pitäisi molempien mahtua uskonvapauden piiriin siinä missä islaminkin.

Nikula puhui omasta elämästään, eikä haukkunut tai luokitellut muita, kuten Räsänen teki. Huomaatko eron?

Islam puhuu samoja asioita kuin Räsänen, mutta kielellä jota et ymmärrä, huomaatko eron? Alkeellisen oikeustajuni mukaan molemmat pitää sallia tai ei kumpaakaan, ei pitäisi olla merkitystä millä kielellä "ilosanomaa" levitetään. Henkilökohtaisesti yhdentekevää kunhan säännöt ovat kaikille samat ja oikeus sokea.

Vierailija
255/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

M'tällicähhh

Vierailija
256/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samat oikeudet sanoa kuin uskosta paasaavilla 

Vierailija
257/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on vain ihminen jonka katsontakanta on rajoittunut itseen. 

Olen kerran lyhyesti tavannut ja se riitti minulle. 

Onko kävelevä m*lkku? Voisi kuvitella, että rasittava besserwisseri on...

Vierailija
258/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Koraanin jakeen (2:256) katsotaan kieltävän uskonnon nimissä tapahtuvan pakottamisen, mikä on suvaitsevaisuuden perusta."

Se tietysti vaihtelee joissakin maissa, missä on islaminusko, mutta uskontoon pakottaminen ei kuulu puhdasoppiseen islamiin, mutta kuuluu kyllä kristinuskoon.

Vai ei islamiin kuulu uskontoon pakottaminen, no huh huh sentään. Mitään näin typerää en olisi uskonut täällä näkevänsä. 

Muutahan Syyriaan tai Afganistaniin ja kerro, ettet takuulla aio elää siellä islamin lakien mukaan, vaan alat siellä homoilemaan, nakuilemaan ym. Pitkälle et pötki kun lyhenet pääsi verran.

No nepä ei noudatakaan koraania, kuten selvästi kirjoitin.

Että te olette pöpejä 😄

Vierailija
259/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkko on mädätetty. Kirkkoon kuulumattomatkin mädättävät. Mitä tehdä? Itse mietin mitä Jeesus tekisi.

Jeesus heittäisi kristilliskonservatiivit ja raamatulla päähänlyöjät pihalle, ja ryhtyisi köyhien ja tarvitsevien pelastajaksi. Sitä ei kiinnostaisi onko joku vääränlainen tai homo.

Jeesus heittäisi kristilliskonservatiivit ja raamatulla päähänlyöjät pihalle, ja ryhtyisi köyhien ja tarvitsevien pelastajaksi. Sitä ei kiinnostaisi onko joku vääränlainen tai homo.

Voi voi sinua.

Jeesus sanoo, että"Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi" (Joh. 8:31-32).

Jeesus sanoo: Te eksytte, koska ette tunne Kirjoituksia.

Homouden syntiä Jeesus ei siunaa, vaan tuomitsee, koska hän on itse Sana Joh 1:1-5.

Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi ja käski lisääntyä, Jumala = Isä, Jeesus ja Pyhä Henki.

Vierailija
260/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa sanoa, mutta niin pitäisi saada Räsäsenkin. Näiden pitäisi molempien mahtua uskonvapauden piiriin siinä missä islaminkin.

Nikula puhui omasta elämästään, eikä haukkunut tai luokitellut muita, kuten Räsänen teki. Huomaatko eron?

Islam puhuu samoja asioita kuin Räsänen, mutta kielellä jota et ymmärrä, huomaatko eron? Alkeellisen oikeustajuni mukaan molemmat pitää sallia tai ei kumpaakaan, ei pitäisi olla merkitystä millä kielellä "ilosanomaa" levitetään. Henkilökohtaisesti yhdentekevää kunhan säännöt ovat kaikille samat ja oikeus sokea.

Nuo 2 viimeistä sanaa vesitti sanomisesi. Oikeus oli oikeassa. P valehteli 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi