Jone Nikula kehottaa eroamaan kirkosta
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/5f2c7e0f-71ca-4b64-a240-31dcf0…
Mitä mieltä olette? Evankeliumia saa julistaa ja levittää kirkon sanomaa, mutta onko tuo oikein; että tunnettu ihminen sanoo, että "ei siellä ketään ole odottamassa."
Loukkaako tuo uskovaisia? Saako tuollaista totuutta julistaa? Miksi uskoisimme Nikulaa?
Kommentit (374)
Se valo tulee sitten kun sun aika on lähteä! Jonen aika ei ollut vielä! Meni maku miehestä, sehän on yksinkertainen!
Ainoa mitä tuo muualta tullut porukka tekee kirkon suhteen on niiden polttaminen kuten muuallakin euroopassa.
Itseäni ärsyttää muuten tavattomasti näiden tekouskovaisten tapa mainostaa uskoaan, ikäänkuin paremmiksi ihmisiksi. Se joku aitajuoksijapellekin raamattu kourassa kisan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos Arvi Lind sanoo ettei pääsiäispupua ole olemassa? Kuinka loukkaavaa se olisi?
sehän olisi suorastaan valhe, pääsiäispupu käy todistettavasti joka vuosi munimassa suklaamunia.
Arvi Lindillä on silti oikeus kertoa tuo mielipiteensä. Vapaa maa.
tietenkin , mutta siitä nousisi megalomaaninen haloo kun/jos uutistenlukija alkaisi mielipiteitään jakamaan uutisina )
Vai on meillä nuorilla valtava herätystila:) LOL...joku on lukenut jonkun väkisin väännetyn scheisseuutisen ja uskoo sen. Menkää Hgin kaduille iltaisin katsomaan tuota nousevaa trendiä ja miten se näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vai on meillä nuorilla valtava herätystila:) LOL...joku on lukenut jonkun väkisin väännetyn scheisseuutisen ja uskoo sen. Menkää Hgin kaduille iltaisin katsomaan tuota nousevaa trendiä ja miten se näkyy.
Jos nuorilla olisi jokin herätystila uskovaisuuteen, ne olisivat illat kotona lukemassa raamattua, ja päivät kirkoissa.
Mutta ne ovatkin kotona pelaamassa pelejä, ja ulkona vetämässä huumeita.
Golgatan kukkuloilta jne. on löydetty evankeliumissa mainittuja asioita. Miettikää sitä. Evankeliumit voi ollakin totta. Pääsiäisenä tuli sarja "Ristin mies" löytyy myös Areenasta. Kannattaa katsoa, ennenkuin riehutte itsenne helvettiin.
Uskonnossa hämää se että kaikkivaltias luo ihmisen himoineen ja huonoine puolineen ja sitten jos olet heikko, kuten ainakin 90 % ihmisistä, ja toteutat näitä viettejä niin rangaistuksena saa IÄNkaikkisen he lvetin. Kuulostaa aika kovalta vaikka verrattuna suomen oikeusjärjestelmän ehdonalaisiin ym. Eikö kuulostakin?
Ei ollut vielä Jonen aika lähteä koska kukaan ei ollut vastassa.
Minä taas aion liittyä uudestaan kirkkoon. Paras vaihtoehto Suomessa olevista uskonnoista. Ev. lut. uskonto on terveellä pohjalla. Kannattaisi myös muiden Suomessa olevien uskontokuntien liittyä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas aion liittyä uudestaan kirkkoon. Paras vaihtoehto Suomessa olevista uskonnoista. Ev. lut. uskonto on terveellä pohjalla. Kannattaisi myös muiden Suomessa olevien uskontokuntien liittyä siihen.
Helpommalla pääset kun heität muutaman satasen vuodessa roskiin. Sama lopputulos.
Sinulla on ihan sama asenne, kuin islaminuskoisilla.
"Koska kasvoin islaminuskoisessa maassa, koska vanhempani olivat islaminuskoisia, ja koska koko ympäröivä kulttuuri oli islaminuskoinen, minua ei pakotettu islaminuskoon, vaan valitsin ihan itse!"
Tuo on kyllä suurta pötyä. En nuorempana välittänyt kristinuskosta yhtään,vaan normaalien nuorten tapaan biletys ja kaikki "hauskanpito" olivat ainoita harrastuksiani lukemisen lisäksi. Vaikkakin koko sukuni oli ort. pappeja ja kirkkoherroja äitini puolelta, ei kiinnostanut ne asiat silloin.
Vaan kun vaihdoin työpaikkaa, siellä oli pari nuorta uskovaista naista.En osaa sanoa miksi, mutta he olivat kiinnostavia, heillä oli jotain, mitä mulla ei ollut. Kutsuivat kokoukseen, ensin en uskaltanut mennä, mutta menin kuitenkin ja se oli ihan paras päätös ikinä elämässäni kun tulin oikeaan Jeesus- uskoon. Mitään parempaa ei voi olla olemassakaan, mutta en tullut perheen kautta uskoon, vaan ihan itse löysin Jeesuksen.
Kannattaisi laittaa Youtubeen hakusanaksi NDE, niin jo alkaa löytyä täysin päinvastaisia kokemuksia kuin Nikulalla. Ja niitä on vastaansanomattoman paljon.
Vierailija kirjoitti:
Heh. Ihmeen suuri kohu tästä nousi. Ei Nikula ainakaan minua (uskovaa) loukannut mitenkään. Meillähän on uskonvapaus ja saa halutessaan aivan hyvin kertoa ellei usko mihinkään. Nikulallakin on tämä vapaus. Lähinnä tuo kommentti heijastaa ehkä pettymystä, kun ei ollutkaan mitään. Useimmillahan mitään ihmeempiä rajakokemuksia ei ole.
No ei loukannut minuakaan, ihmettelen vaan, että ihminen joka selvisi elävien kirjoihin, tapahtumasta, jossa olisi voinut kuollakin, ainut sanoma on, että erotkaa kirkosta?
Eikö mitään muuta tule mieleen moisen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin uskovat saavat julistaa omia "totuuksiaan", myös uskonnottomilla on sama oikeus. Tässä maassa käsittääkseni vallitsee sekä mielipiteen- että uskonnonvapaus.
Miksi sitä paitsi uskova loukkaantuisi, kun joku sanoo, ettei kuoleman jälkeen ole mitään? Mitä loukkaavaa siinä on? Uskova uskoo mihin uskoo, eikä sitä pitäisi uskonnottoman mielipiteen horjuttaa. Jos niin käy, usko ei ole kovin vahva.
Kaikkien sananvapaus on siis kiinni uskovien sananvapaudesta. Toisaalta, niinhän se on, että kun uskovien vapautta aletaan kaventamaan, niin pian rajoitetaan muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ärsyttää muuten tavattomasti näiden tekouskovaisten tapa mainostaa uskoaan, ikäänkuin paremmiksi ihmisiksi. Se joku aitajuoksijapellekin raamattu kourassa kisan jälkeen.
Taitaa olla ihan omassa päässäsi joku alemmuuskompleksi. Mitä jos antaisit tilaa "aitajuoksupellellekin" elää oman elämänkatsomuksensa mukaan? Tuskin hän sinulle on haittaa tehnyt.
Voisin liittyä takaisin mutta jäsenyys on niin kallis ja eläminen muutenkin kallistuu koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh. Ihmeen suuri kohu tästä nousi. Ei Nikula ainakaan minua (uskovaa) loukannut mitenkään. Meillähän on uskonvapaus ja saa halutessaan aivan hyvin kertoa ellei usko mihinkään. Nikulallakin on tämä vapaus. Lähinnä tuo kommentti heijastaa ehkä pettymystä, kun ei ollutkaan mitään. Useimmillahan mitään ihmeempiä rajakokemuksia ei ole.
No ei loukannut minuakaan, ihmettelen vaan, että ihminen joka selvisi elävien kirjoihin, tapahtumasta, jossa olisi voinut kuollakin, ainut sanoma on, että erotkaa kirkosta?
Eikö mitään muuta tule mieleen moisen jälkeen?
Sitä pidetään täysin ymmärrettävänä, että joillekin usko on kaikkein tärkein asia ja se saa tulla mieleen aina ekana.
No eikö me voida nähdä, että ihan yhtä hyväksyttävää ja ymmärrettävää on, että jollekin tulee isoissa tilanteissa mieleen se, että mitään jumalaa ei ole ja että evoluutioteoria ja erinäiset tieteen haarat ovat kerrassaan nerokkaita ja hän kutsuu kaikkia pois uskosta kohti puhtaita tieteitä. Näin karrikoiden.
Kieltämättä mä ymmärrän paremmin, ku jollekin tulee usein mieleen usko ja siihen liittyvät asiat, joita on hienoa julistaa kuin, että mieleen tulee "uskonvastaiset" asiat ja halu julistaa sitä.
Mutta samalla pidän raikkaana, että itse kukin vähän katsoo laatikon ulkopuolelle. Sen toki myös tajuan, että kirkon "sisällä" olevat ihmiset hieman loukkaantuu moisesta. Varsinkin, kun tuohon ei ole totuttu.
Täällä näyttää menevän sekaisin niin islamit ja muut uskonnot kuin abortit ja woket ym lähes kaikki mitä keksiä voi. Näin sekopäistä ketjua ei ole ollut pitkään aikaan. Miten jotkut saakin tungettua samaan ketjuun noin paljon asiaan kuulumatonta, jos ne kaikki putsattaisiin, niin itse asiasta ei montaa kommenttia jäljelle jäisi.
Taitaa olla jonkun uskontofanaatikon yksinpuhelua pitkältikin.