Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen mies ja viihdyn mieluummin naisten kuin toisten miesten seurassa vapaa-ajalla ja töissä jne

Vierailija
10.04.2026 |

En ole homo, mutta en myöskään vonkaaja-tyyppiä, eli siitä ei ole kyse. Kyse on ihan sosiaalisesta puolesta. En vaan pidä muista miehistä noin yleensä. En pelkää muita miehiä, en ole "naisellinen" tai arka tai muuta stereotypiaa jota varmaan tarjotaan kohta kommenteissa. En vain pidä miehistä. Naisilla on omat huonot puolensa, mutta ei samassa määrin kuin miehillä. Naisissa on keskimäärin paljon fiksumpia ja älykkäämpiä tyyppejä kuin miehissä, mikä on miellyttävää sosiaalisessa kohtaamisessa. Toki miehissä on poikkeuksia, mutta porukka-ajattelu ja oletukset ajaa tällaiset yksilöt pitämään suunsa kiinni tai tyhmentämään itsensä.

Onko muilla samanlaisia tuntemuksia?

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta ihmisessä on lähtökohtaisesti jotain outoa jos "karttaa" 50% ihmisistä.

Usein tuollaiset tyypit, jotka viihtyy vain toisen sukupuolen kanssa, ovat jossain määrin huomionhakuisia, ei nyt välttämättä narsisteja, mutta nauttivat toisen sukupuolen "erityiskohtelusta". Tai sitten voi olla yliseksuaalisia hurmaajatyyppejä, jolloin kanssakäymisessä on aina oltava flirttiä jos mahdollista.

Itse olen nainen ja myönnän kuuluvani osin kategoriaan kaksi. Silti olen sitä mieltä että pidän näitä naisten kanssa viihtyviä miehiä jotenkin "pelkureina", ja eivät kestä kilpailuasetelmaa miesten kesken, tai ympäristöä jossa on ns vertaisiaan. Pitää olla aina se hurmaamisaspekti tai joku muu asetelma mukana.

Kilpailuhenkisyys vs sosiaalisuus, itse valitsen sosiaalisuuden. Ja solidaarisuuden.

Vierailija
82/113 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein tuollaiset tyypit, jotka viihtyy vain toisen sukupuolen kanssa, ovat jossain määrin huomionhakuisia, ei nyt välttämättä narsisteja, mutta nauttivat toisen sukupuolen "erityiskohtelusta". Tai sitten voi olla yliseksuaalisia hurmaajatyyppejä, jolloin kanssakäymisessä on aina oltava flirttiä jos mahdollista.

Itse olen nainen ja myönnän kuuluvani osin kategoriaan kaksi. Silti olen sitä mieltä että pidän näitä naisten kanssa viihtyviä miehiä jotenkin "pelkureina", ja eivät kestä kilpailuasetelmaa miesten kesken, tai ympäristöä jossa on ns vertaisiaan. Pitää olla aina se hurmaamisaspekti tai joku muu asetelma mukana.

Kilpailuhenkisyys vs sosiaalisuus, itse valitsen sosiaalisuuden. Ja solidaarisuuden.

Leikit vaan easy-modella kun naiset lellii ja ymmärtää sua kun oot niin henkevä ja erilainen.. Kiva jos siitä tykkäät mut mua tuollaiset naismaiset miehet ällöttää. Ja voit olla naismainen luonteeltasi, vaikka olisit miten miehekäs tai jopa macho ulkonäöltäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikit vaan easy-modella kun naiset lellii ja ymmärtää sua kun oot niin henkevä ja erilainen.. Kiva jos siitä tykkäät mut mua tuollaiset naismaiset miehet ällöttää. Ja voit olla naismainen luonteeltasi, vaikka olisit miten miehekäs tai jopa macho ulkonäöltäsi.

Oon nainen. En siis valikoi sukupuolen mukaan vaan ominaisuuksien.

Vierailija
84/113 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok ritva

Vierailija
85/113 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai. Tästä on tehty laajaa gallupiakin muodossa, muuttaisitko planeetalle, missä on vain naisia vs. miehiä. Kukaan, edes miehet, eivät halua planeetalle missä on vaan miehiä. Naisplaneetalle haluavat kaikki.

Oletko siis nyt vasta ymmärtänyt, että miehet ovat paskaa? Ei me naisetkaan teistä pidetä.

Vierailija
86/113 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että monet tosimiehiksi itsensä kokevat ja muunlaisia miehiä äänekkäästi arvostelevat miehet ovat jääneet jonnekin yläasteajan poikien pukkariin ajattelussaan. 

Kuka tuollaisessa porukassa edes haluaisi olla. Kovaan ääneen öyhötetään ja pullistellaan.

Vierailija
87/113 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuossa ei ole mitään ihmeellistä. Mies on siittävä koiras jolla on tapana tapella toisten koiraiden kanssa ja siittää naaraita. Miehet eivät halua asua keskenään kämppiksinä, tuollainen paikka on yhtä kaaosta, eivätkä ottaa spermoja sisäänsä koska tietävät sen olevan tappavan myrkyllistä. Naisista pidetään, koska naiset ovat autuaan tietämättömiä ja ymmärtämättömiä miehen pahuudesta, paitsi niistä naisista jotka tämän tietävät, heitä vältellään kahta kauheammin koska eivät pelkää myöskään puhua miesten pahuudesta. Miesten pärjääminen perustuu pelkkään valheeseen, mitä he itse ylläpitävät itsestään ja markkinoivat naisille (itse eivät kuitenkaan suostu vastaanottamaan mies"rakkautta") tai ihan puhtaaseen väkivalloin r aiskaamiseen.

Eräällä tutulla oli tyttölapsi ja poikalapsi. Poikalapsi alkoi n. 5-vuotiaana itkemään, että tuleeko hänestäkin isona mies, sillä inhosi jo silloin isäänsä. Kukapa ei.

Vierailija
88/113 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei olisi mun juttu, en ole ollenkaan samalla aaltopituudella naisten kanssa heidän keskusteluissaan. Anteeksi, mutta et kyllä ole normaali mies. Kenties tällekin pitäisi nimetä joku uusi seksuaalinen suuntaus, vai oletkohan lesbo jolla muna? Menee vaikeaksi.

En ole aloittaja, mutta kiinnostaa oikeasti määritelmäsi siitä millainen on oikea mies? En siis ole mitenkään kiinnostunut riitelemään kanssasi aiheesta, mutta kaikesta päätellen koet itse olevasi sellainen, niin mitä se pitää sisällään ja kuinka tarkat sen miehisyyden rajat ovat.

Itse siis olen tämmöinen heteromies joka on läpi elämänsä viihtynyt mielummin naisten kaverina ja nyt aikuisena varsinkin oikeastaan täysin. Minulla ei ole kuitenkaan koskaan ollut minkaanlaisia epäilyksiä siitä ettenkö olisi mies tai hetero, vaikka miesten seura on tuntunut aina lähinnä todella epäkiinnostavalta ja monellakin tapaa yksiulotteiselta, joten olen vaan sitten ajautunut sosiaalisiin suhteisiin sen enempää ajattelematta edes asiaa pääasiassa naisten kanssa.

Tässä hiljattain eräässä tapahtumassa miehet ja naiset jaettiin ryhmiin muutamaksi tunniksi, ja voi luoja kuinka raskaita ja typeriä nämä keskustelut olivat joissa tarkoitus oli nyt miesten kesken puhua miesten asioista. En todellakaan koe menettäväni mitään, jos en enää koskaan pääse näitä miesten juttuja jakamaan, mutta tästä huolimatta koen olevani 100% mies ilman mitään ongelmaa

No ei tietenkään miehellä ole mitään ongelmaa hengata parempiensa kanssa. Se että naiset hyväksyvät tuollaisen rotan osaksi joukkoaan on sairasta.

Vierailija
89/113 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No totta kai. Tästä on tehty laajaa gallupiakin muodossa, muuttaisitko planeetalle, missä on vain naisia vs. miehiä. Kukaan, edes miehet, eivät halua planeetalle missä on vaan miehiä. Naisplaneetalle haluavat kaikki.

Oletko siis nyt vasta ymmärtänyt, että miehet ovat paskaa? Ei me naisetkaan teistä pidetä.

siis kukaan täyspäinen mies ei halua naisplaneetalle, koska siellä ei mikään toimisi, ilman miehiä. naiset eivät osaa rakentaa mitään, saatika ylläpitää toimintoja. katsoppas netistä se hauska video, missä miehet ja naiset laitettiin omille saarilleen. naiset piti pelastaa yhden päivän jälkeen, kun miehillä oli elo yhtä juhlaa. siinäpä oli tieteellistä koetta kerrakseen.

Vierailija
90/113 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies joka viihtyy vain naisten seurassa, on feminiini, ja äänestää vihervasemmistoa. hyi. yleensä tällainen henkilö on myöskin vain äidin kasvattama. ei siis ollut koskaan miehen mallia opastamassa elämään.

Vierailija
91/113 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni viihtyi naisten seurassa. Ei ollut bi. Ei ihastunut naisiin, vaikka monet luulivat. Rakasti sitä, että naiset nostivat hänet huomion keskipisteeksi, mitä miehet eivät tehneet. Teatterin lava olisi ollut toive, mutta kyvyt eivät riittäneet. Naiset korvasivat sen.

Kuulemma viihtyy yhtä hyvin miesten kuin naistenkin kanssa. Miehissä on hänen mukaansa kuitenkin enemmän ääliöitä ja kilpailuasetelmaa, josta ei tykkää. Eli tää on oikea ilmiö kun moni mies siitä puhuu.

Totta kai on. Kukaan ei valitse miesporukkaa ellei ole tullut ajetuksi ulos naisten porukoista. Normaalisti naiset eivät hyväksy siittäviä koiraita laumoihinsa muuta kuin lapsina ja lapsen asemaan, eli tällainen mies on emaskuloitu eunukki tai sitten absoluuttinen rotta ja käärme. Joka tapauksessa enemmän tai vähemmän myös jälkimmäistä, sillä mieslaji toimii synkronissa mieslajin, ei naisten kanssa. Kyseessä on siis jonkinlainen soluttautuja.

Vierailija
92/113 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis kukaan täyspäinen mies ei halua naisplaneetalle, koska siellä ei mikään toimisi, ilman miehiä. naiset eivät osaa rakentaa mitään, saatika ylläpitää toimintoja. katsoppas netistä se hauska video, missä miehet ja naiset laitettiin omille saarilleen. naiset piti pelastaa yhden päivän jälkeen, kun miehillä oli elo yhtä juhlaa. siinäpä oli tieteellistä koetta kerrakseen.

Höpsis, gallupin tulokset ovat päinvastaiset. Mutta siä voit muuttaa miesplaneetalle, ja sellaisia onkin, esim. mars on hyvä esimerkki miesplaneetasta. Siellä ei tosiaan ole mitään eikä ketään, sillä se ei ole millään tasolla hedelmällinen, pelkkää tuhoa.

Vierailija
93/113 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei olisi mun juttu, en ole ollenkaan samalla aaltopituudella naisten kanssa heidän keskusteluissaan. Anteeksi, mutta et kyllä ole normaali mies. Kenties tällekin pitäisi nimetä joku uusi seksuaalinen suuntaus, vai oletkohan lesbo jolla muna? Menee vaikeaksi.

Et varmasti olekaan samalla aaltopituudella naisten kanssa, jos menet heidän keskusteluihinsa mukaan tuolla asenteella. 

Tässä keskustelussa näkyy mainiosti se, millaiset miehet tulevat naisten kanssa juttuun. Sellaiset, jotka osaavat ilmaista itseään asiallisesti, ovat sinut itsensä kanssa, kohtelevat ihmisiä ihmisinä ja ovat kiinnostuneita muista asioista kuin kukkoilusta ja egonpönkityksestä. Vastaavasti ketjusta erottuvat myös he, joilla tuskin käy flaksi naisten kanssa sen koommin parisuhde- kuin kaverimielessäkään. Öyh öyh lesbo jolla on muna, naiset haaveilee miehestä, heteroilla on aina seksi mielessä. Antaa ihmisestä matalamielisen ja vähän kehityshäiriöisen kuvan, jos muita ihmisiä pystyy katsomaan vain siitä näkökulmasta, voisiko heitä panna. 

Vierailija
94/113 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtökohtaisesti karta ketään sukupuolen perusteella, koska niin miehissä kuin naisissa löytyy yksilöinä laidasta laitaan. Tosin omat mielenkiinnon kohteet ja harrastukset (esim. klassisen kirjallisuuden lukupiiri, agility koiran kanssa, orkideakokoelmani hoito) ovat huomattavasti tyypillisempiä naisten kuin miesten harrastuksia. Toisaalta esim. useimpien sukulaismiesten tai työpaikalla miespuolisten kollegoiden kanssa on keskimäärin hyvin vähän yhteisiä mielenkiinnon kohteita. En seuraa urheilua ollenkaan, ei ole minkäänlaista moottoriajoneuvoa tai kiinnostusta niihin tai yleensäkään tekniikkaan, en remontoi tai rakenna, jne. Pari miespuolista ystävää on, mutta enemmistö ystävistäni ja lähimmistä kavereistani on naisia. 

Olen siis naimisissa olevan yhden lapsen isä ja elän muutenkin hyvin tavallista elämää. Ehkä ainoa poikkeus omalla kohdallani noihin sukupuolityypillisiin puuhiin on se, että olen reserviupseeri ja sijoitukseni vuoksi saan käskyjä kertausharjoituksiin usein. Ei niin, että se puuha olisi erityisen kiinnostavaa sinänsä tai edes keskustelunaiheena keskustella, sillä teen sen lähinnä velvollisuudentunteesta. M35

Vierailija
95/113 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli entisessä työpaikassa työkaveri, joka rakasti naisseuraa. Hän olisi varmasti jossain toisessa elämässä hirveä naistenmies, mutta on uskollinen vaimolleen, joten sitten vain nauttii naisten seurasta muuten. Ja siis tiedän, että hän ei vonkaa, koskettele jne., koska tein hänen kanssaan tosi paljon kaksin töitä, eikä hän koskaan tehnyt mitään sopimatonta, vaikka tunnusti joskus, että voisi vaikka muhun rakastua, jos emme olisi tahoillamme naimisissa. 

Oon itse aina tullut hyvin toimeen miesten kanssa, mutta hyvin myös naistenkin. Oon nyt vain naisista koostuvassa työpaikassa, ja olisi kiva, jos olisi miehiä myös. Usein se tasapainottaa menoa, kun on molempia sukupuolia.

Vierailija
96/113 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuossa ei ole mitään ihmeellistä. Mies on siittävä koiras jolla on tapana tapella toisten koiraiden kanssa ja siittää naaraita. Miehet eivät halua asua keskenään kämppiksinä, tuollainen paikka on yhtä kaaosta, eivätkä ottaa spermoja sisäänsä koska tietävät sen olevan tappavan myrkyllistä. Naisista pidetään, koska naiset ovat autuaan tietämättömiä ja ymmärtämättömiä miehen pahuudesta, paitsi niistä naisista jotka tämän tietävät, heitä vältellään kahta kauheammin koska eivät pelkää myöskään puhua miesten pahuudesta. Miesten pärjääminen perustuu pelkkään valheeseen, mitä he itse ylläpitävät itsestään ja markkinoivat naisille (itse eivät kuitenkaan suostu vastaanottamaan mies"rakkautta") tai ihan puhtaaseen väkivalloin r aiskaamiseen.

Eräällä tutulla oli tyttölapsi ja poikalapsi. Poikalapsi alkoi n. 5-vuotiaana itkemään, että tuleeko hänestäkin isona mies, sillä inhosi jo silloin isäänsä. Kukapa ei.

Jotenkin helvetin hyvä viesti.

Vierailija
97/113 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmasti olekaan samalla aaltopituudella naisten kanssa, jos menet heidän keskusteluihinsa mukaan tuolla asenteella. 

Tässä keskustelussa näkyy mainiosti se, millaiset miehet tulevat naisten kanssa juttuun. Sellaiset, jotka osaavat ilmaista itseään asiallisesti, ovat sinut itsensä kanssa, kohtelevat ihmisiä ihmisinä ja ovat kiinnostuneita muista asioista kuin kukkoilusta ja egonpönkityksestä. Vastaavasti ketjusta erottuvat myös he, joilla tuskin käy flaksi naisten kanssa sen koommin parisuhde- kuin kaverimielessäkään. Öyh öyh lesbo jolla on muna, naiset haaveilee miehestä, heteroilla on aina seksi mielessä. Antaa ihmisestä matalamielisen ja vähän kehityshäiriöisen kuvan, jos muita ihmisiä pystyy katsomaan vain siitä näkökulmasta, voisiko heitä panna. 

Se inhimillinenkin mies yrittää siittää kaverinsa, ihan turha kuvitella että mieheys olisi tästä mihinkään kadonnut. Kyseessä on soluttautuja käärme.

Vierailija
98/113 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli entisessä työpaikassa työkaveri, joka rakasti naisseuraa. Hän olisi varmasti jossain toisessa elämässä hirveä naistenmies, mutta on uskollinen vaimolleen, joten sitten vain nauttii naisten seurasta muuten. Ja siis tiedän, että hän ei vonkaa, koskettele jne., koska tein hänen kanssaan tosi paljon kaksin töitä, eikä hän koskaan tehnyt mitään sopimatonta, vaikka tunnusti joskus, että voisi vaikka muhun rakastua, jos emme olisi tahoillamme naimisissa. 

Oon itse aina tullut hyvin toimeen miesten kanssa, mutta hyvin myös naistenkin. Oon nyt vain naisista koostuvassa työpaikassa, ja olisi kiva, jos olisi miehiä myös. Usein se tasapainottaa menoa, kun on molempia sukupuolia.

Niin siis ei pettänyt sinun kanssasi koska suhtauduit hänen flirttivonkaukseensa "läpändeeruksena". Mutta jos olisit lähtenyt mukaan niin muna olisi ollut suussa ja hameessasi alta aikayksikön. Olet yksi niitä naisia jotka sulkevat silmänsä siltä mitä miehet ovat ja se lienee suojasi.

Vierailija
99/113 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtökohtaisesti karta ketään sukupuolen perusteella, koska niin miehissä kuin naisissa löytyy yksilöinä laidasta laitaan. Tosin omat mielenkiinnon kohteet ja harrastukset (esim. klassisen kirjallisuuden lukupiiri, agility koiran kanssa, orkideakokoelmani hoito) ovat huomattavasti tyypillisempiä naisten kuin miesten harrastuksia. Toisaalta esim. useimpien sukulaismiesten tai työpaikalla miespuolisten kollegoiden kanssa on keskimäärin hyvin vähän yhteisiä mielenkiinnon kohteita. En seuraa urheilua ollenkaan, ei ole minkäänlaista moottoriajoneuvoa tai kiinnostusta niihin tai yleensäkään tekniikkaan, en remontoi tai rakenna, jne. Pari miespuolista ystävää on, mutta enemmistö ystävistäni ja lähimmistä kavereistani on naisia. 

Olen siis naimisissa olevan yhden lapsen isä ja elän muutenkin hyvin tavallista elämää. Ehkä ainoa poikkeus omalla kohdallani noihin sukupuolityypillisiin puuhiin on se, että olen reserviupseeri ja sijoitukseni vuoksi saan käskyjä kertausharjoituksiin usein. Ei niin, että se puuha olisi erityisen kiinnostavaa sinänsä tai edes keskustelunaiheena keskustella, sillä teen sen lähinnä velvollisuudentunteesta. M35

Hohhoijaa, mies yrittää ajatella. Mekaniikka ja rakentaminen ovat olleet miesten juttuja MAASEUDULLA siksi, että naiset ovat olleet raskaana ja synnyttäneet, imettäneet, eli olleet lähes koko ajan ns. toipilaina. Kun talo- ja autokanta on vakiintunut, esim. kasvukeskuksissa ja kaupungeissa, miehet eivät enää erikoistu näihin asioihin. Mutta he erikoistuvat esim. tietotekniikkaan, finansseihin ja muille maskuliinisille aloille, sen sijaan että menisivät parturikampaajiksi tai suunnittelemaan iltapukuja. Noin keskimäärin. 

Samoin synnyttely on vähentynyt joten naisten ei tarvitse olla naisen roolissa läpi elämänsä vaan saavat puuhastella kaikkea muutakin. Silti heitä ei liiemmin kiinnosta kryptot, ufot tai ukrainan sota.

Naisellisimmatkin miehet joita tunnen, eivät pääse eroon perversioistaan, siinä missä nainen voi helposti elellä selibaatissa kymmeniä vuosia. Ei me vaan olla samaa lajia, vaikka kuinka nämä käärmerotat yrittäisivät inhimillistä ja naisellista esittää.

Vierailija
100/113 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homooooo! 

Mun on tosi vaikea seurata tätä "logiikkaa" jonka mukaan naisten seurasta tykkäävä mies on muka homo. Luulis, että se viittaa pikemminkin heterouteen (toki homot ja lesbotkin voi tykätä myös vastakkaisen sukupuolen seurasta mutta niillä on vaan siihen yksi syy vähemmän kuin heteroilla).