Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tasa-arvoon kuuluu että nainen ei saa haluta miehensä apua/tukea

Vierailija
10.04.2026 |

Esim. raskaiden juttujen kantamisessa. 

Itsenäinen voimaantunut nainen tekee kaiken itse ja pärjää aina itse. 

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap lähti spämmimään lisää surkean itsetuntonsa ja harhaluulojensa monumentteja. Voiko olla heikompaa esitystä mieheksi?

Voihan tuo aloitus olla naisenkin tekemä, miksei olisi? 

Vain mies voi olla katkera kantoavusta. Siis kuvitella siitä jotain vastineeksi. 

Vierailija
122/158 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvoq on se että kun nainen oytåä mieheltä aoua niin naisen kuuluu auttaa myös miestä sekö se että jos nainen ei suostu auttamaan miestä niin miehen ei tarvi auttaa naista. Mutta eihän naiset tätä hyvöksy kun jokaiseen naiseen on sisäänrakennettu miesten henkinen, taloudellinen ja fyysinen hyväksikäyttö. Tällä fyysisellä hyväksikäytöllä tarkoitan sitä että kun on jotain raskaampaa tai vaarallista tai jotain missä on joku riski niin nainen olettaa ja odottaa automaattisesti että mies tekee sen. Kaiken päälle vielä se että naiset vihaavat miehiä ja vaativat että mies ei saa odottaa edes kiitos lausetta siittä palvelusta kun naiset sanovat että ei miestä kuulu kiittää kun miehen kuuluu tehdä nuo ilman kiitosta.

Hauskinta vielä on että nämä samat naiset kauheaan ääneen kitisee miksi miehet ei enää tavoittele ja halua parisuhdetta jossa miehellä on vain sylkykupin, orjan ja kävelevän rahapussi rooli.

Naisten pitäisi arvostaa ja kunnioittaa miehiä kun kerran odottaa miehiltä palvelua ja kaiken maksamista. Mutta ei naiset kyllä vaatii näitä mieheltä ja naisten mielestä miesten pitää vain tehdä vaikka nainen vihaa miehiä ja tuo sen koko ajan esille

Onko sinkkuna mitään merkitystä, vaikka vihaisikin miehiä? Samat hommat silti. Mustakin olisi hiton kiva, jos voisin elää pää perseessäni,  mutta kuka putsaisi viemärit slloin? Rännit? Veisi auton korjaamolle?  Kutsuisi viemärikuvaajan? 

Täh? Ei noissa hommissa ole mitään, mitä nainen ei voisi tehdä. Viedä auton korjaamolle? Lol. Aika monta kertaa ole vienyt. Joku mies sen siellä korjasi ja minä maksoin rahalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on vahvempi, niinku missä???????

Halonhakkuussa mökillä esim 

Nojoo, jos on kiire saada tunnissa kuutiometri halkoja aikaiseksi, sitten ehkä siihen tarvitaan mies. Harvoin on tuollainen kiire ja ihan hyvin naisetkin saa halot hakattua omaan tahtiinsa. Se onnistuu meidän teineiltäkin. 

Ja jos joku henkilö ei millään saa niitä  puitaan hakattua, ne voi tilata halkoina tai klapeina tai pätkiä  halkomakoneella. 

Lisäksi haluisin kysyä äskeiseltä kirjoittajalta, kuinka monta mottia halkoja hän on elinaikanaan halkonut naisensa puolesta?

Heh olenkin nainen ja mies tekee halot mökillä, en ole koskaan tehnyt yhtään halkoa enkä tee. Eikä tarvita halkomakonetta😄 

No hyvä homma että saat syleillä feminiinisyyttäsi vai miten se meni ;D Saat leikkiä avutonta ja tyhmää joka ei mitään osaa eikä pysty. Ja prinssi tulee apuun aina valkealla ratsulla. Ja hyvä jos olet löytänyt vierelle miehen joka tykkää tuosta piirteestä. Ei kaikki miehet tykkäisi jos nainen on ihan avuton kaikessa missä tarvisi käyttää käsiään tai pitäisi vähän vaikka netistä opiskella että miten homma tehdään.

Parisuhde on vastavuoroisuutta. Jos tämä mies tekee halot, vaimo kokkaa päivälliset jne. Ei sen tarvitse sen kummoisempaa olla. Eikä perinteisissä rooleissa ole mitään pahaa, jos se on molemmille ok. Mun mies on näppärämpi kaikissa teknisissä ja käden taitoja vaativissa jutuissa, mutta itse teen ruoat aina. Lisäksi hoidan laskut ja talouden hallinnan, sillä olen tarkka ja exelin käyttö sujuu.

Juu ei ole perinteisissä rooleissa mitään pahaa. Mutta se on pahaa jos se on joku oletus että tietenkin parisuhteessa on perinteiset roolit, monesti varsinkin miehet sitä olettaa. 

Minä naisena inhoan ruuanlaittoa ja kodin ylläpito ja sisustaminen ovat puuduttavan tylsää eikä minulla ole kiinnostusta sellaisiin, paitsi pakko on nyt ollut kiinnostua niistäkin kun ei kukaan niitä minun puolesta tee. Mutta kyllä minä tuossa esimerkissä olisin mieluummin se halkojen hakkaaja ja pitkän uurastuksen jälkeen saisin tulla suoraan syömään. Kotona keittiössä kökkiminen ja ruuantekeminen olisi ollut minulle todella tylsää puuhaa, halkoja saa taas hakata ulkoilmassa, tarkkailla luontoa aisteillaan ja ajatella omiaan ja kaiken päälle on hyvää kuntoilua.

Vierailija
124/158 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan tasa-arvoisessa parisuhteessa molemmat ovat toistensa tukena. 

Tämäpä juuri. Ilman kilpailua. 

Vierailija
125/158 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvo on tärkeää, sitä vieläkin opetellaan Suomessa. Sukupuoliroolit on vielä tiukassa, hyvä että täällä keskustellaan niistä, monissa maissa olisi jo kielletty tämäkin teema. 

Vierailija
126/158 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aaha. No mites kun tykkään halkojen hakkaamisesta? Just pidtettiin pölleiksi pihalta 28 metrinen kuusi. 

Kysyy sinkkunainen 

Tuohan on eri asia, jos tykkää niin tekee mutta monille halonhakkuu on pakkopullaa eikä harrastus. Jos on perhe ja lapsia niin helpompi kun mies menee hakkaamaan halkoja. 

Blaanlaablaa.... Tässä oli kyse *voimista".  Nyt yhtäkkiä kun nainen tykkää halonhakkaamisesta, kyse onkin harrastelusta. Pistäppä itse klapeiksi 28 metrinen kuusi viikossa. Äläkä unohda oksia! 

Kyllähän niitä halkoja myydään ihan valmiiksi hakattuina. Me tilataan ne valmiina mökille, kun ei haluta sieltä kaataa puita. 

Vierailija
127/158 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä hauska! Sinkut joko tekee yksin tai on jonkun muun naisen aviomies auttamassa! Pakko alkaa harkita eroa😂

Vierailija
128/158 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap lähti spämmimään lisää surkean itsetuntonsa ja harhaluulojensa monumentteja. Voiko olla heikompaa esitystä mieheksi?

Vain mies voi olla katkera kantoavusta. Siis kuvitella siitä jotain vastineeksi. 

Joo, enpä muista koska olisin viimeksi tarvinnut k a n t o a p u a ??? Siis mitä ihmettä, oikeesti. Muuttoon palkataan muuttomiehet, ne tulee autolla ja kuskaa huonekalut ja muuttolaatikot. Muuta kannettavaa, josta ei nainen selviydy, ei nyt tule mieleen. 

Vierailija
129/158 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nojoo, jos on kiire saada tunnissa kuutiometri halkoja aikaiseksi, sitten ehkä siihen tarvitaan mies. Harvoin on tuollainen kiire ja ihan hyvin naisetkin saa halot hakattua omaan tahtiinsa. Se onnistuu meidän teineiltäkin. 

Ja jos joku henkilö ei millään saa niitä  puitaan hakattua, ne voi tilata halkoina tai klapeina tai pätkiä  halkomakoneella. 

Lisäksi haluisin kysyä äskeiseltä kirjoittajalta, kuinka monta mottia halkoja hän on elinaikanaan halkonut naisensa puolesta?

Heh olenkin nainen ja mies tekee halot mökillä, en ole koskaan tehnyt yhtään halkoa enkä tee. Eikä tarvita halkomakonetta😄 

No hyvä homma että saat syleillä feminiinisyyttäsi vai miten se meni ;D Saat leikkiä avutonta ja tyhmää joka ei mitään osaa eikä pysty. Ja prinssi tulee apuun aina valkealla ratsulla. Ja hyvä jos olet löytänyt vierelle miehen joka tykkää tuosta piirteestä. Ei kaikki miehet tykkäisi jos nainen on ihan avuton kaikessa missä tarvisi käyttää käsiään tai pitäisi vähän vaikka netistä opiskella että miten homma tehdään.

Parisuhde on vastavuoroisuutta. Jos tämä mies tekee halot, vaimo kokkaa päivälliset jne. Ei sen tarvitse sen kummoisempaa olla. Eikä perinteisissä rooleissa ole mitään pahaa, jos se on molemmille ok. Mun mies on näppärämpi kaikissa teknisissä ja käden taitoja vaativissa jutuissa, mutta itse teen ruoat aina. Lisäksi hoidan laskut ja talouden hallinnan, sillä olen tarkka ja exelin käyttö sujuu.

Juu ei ole perinteisissä rooleissa mitään pahaa. Mutta se on pahaa jos se on joku oletus että tietenkin parisuhteessa on perinteiset roolit, monesti varsinkin miehet sitä olettaa. 

Minä naisena inhoan ruuanlaittoa ja kodin ylläpito ja sisustaminen ovat puuduttavan tylsää eikä minulla ole kiinnostusta sellaisiin, paitsi pakko on nyt ollut kiinnostua niistäkin kun ei kukaan niitä minun puolesta tee. Mutta kyllä minä tuossa esimerkissä olisin mieluummin se halkojen hakkaaja ja pitkän uurastuksen jälkeen saisin tulla suoraan syömään. Kotona keittiössä kökkiminen ja ruuantekeminen olisi ollut minulle todella tylsää puuhaa, halkoja saa taas hakata ulkoilmassa, tarkkailla luontoa aisteillaan ja ajatella omiaan ja kaiken päälle on hyvää kuntoilua.

Oletko pakotettu tuohon osaasi? Suomessa saa apua ihmiskauppaan ja ihmisoikeusrikkomuksiin. 

Vierailija
130/158 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aaha. No mites kun tykkään halkojen hakkaamisesta? Just pidtettiin pölleiksi pihalta 28 metrinen kuusi. 

Kysyy sinkkunainen 

Tuohan on eri asia, jos tykkää niin tekee mutta monille halonhakkuu on pakkopullaa eikä harrastus. Jos on perhe ja lapsia niin helpompi kun mies menee hakkaamaan halkoja. 

Blaanlaablaa.... Tässä oli kyse *voimista".  Nyt yhtäkkiä kun nainen tykkää halonhakkaamisesta, kyse onkin harrastelusta. Pistäppä itse klapeiksi 28 metrinen kuusi viikossa. Äläkä unohda oksia! 

Kyllähän niitä halkoja myydään ihan valmiiksi hakattuina. Me tilataan ne valmiina mökille, kun ei haluta sieltä kaataa puita. 

Just siitähän tässä keskuteltiinkin. Kerrotko vielä, mitä maksoi? 

Vierailija
131/158 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin isokokoinen nainen ja lesbosuhteessa jonkun itseäni paljon pienemmän naisen kanssa niin tottakai mä silloin kantaisin ja teksin raskaat jutut. 

Niin kuin kannan tavarat esim. lapsen puolesta. Tämä on ihan normaali ihmisen käytöstä. Aikamoinen pokka, jos kehtaa antaa heikomman kantaa raskaat. Ja itsekkyys. 

Vierailija
132/158 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, enpä muista koska olisin viimeksi tarvinnut k a n t o a p u a ??? Siis mitä ihmettä, oikeesti. Muuttoon palkataan muuttomiehet, ne tulee autolla ja kuskaa huonekalut ja muuttolaatikot. Muuta kannettavaa, josta ei nainen selviydy, ei nyt tule mieleen. 

Muuttomies on mies? Se on vaan palkattu mies jollei sulla ole omaa 

Vierailija
133/158 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvoq on se että kun nainen oytåä mieheltä aoua niin naisen kuuluu auttaa myös miestä sekö se että jos nainen ei suostu auttamaan miestä niin miehen ei tarvi auttaa naista. Mutta eihän naiset tätä hyvöksy kun jokaiseen naiseen on sisäänrakennettu miesten henkinen, taloudellinen ja fyysinen hyväksikäyttö. Tällä fyysisellä hyväksikäytöllä tarkoitan sitä että kun on jotain raskaampaa tai vaarallista tai jotain missä on joku riski niin nainen olettaa ja odottaa automaattisesti että mies tekee sen. Kaiken päälle vielä se että naiset vihaavat miehiä ja vaativat että mies ei saa odottaa edes kiitos lausetta siittä palvelusta kun naiset sanovat että ei miestä kuulu kiittää kun miehen kuuluu tehdä nuo ilman kiitosta.

Hauskinta vielä on että nämä samat naiset kauheaan ääneen kitisee miksi miehet ei enää tavoittele ja halua parisuhdetta jossa miehellä on vain sylkykupin, orjan ja kävelevän rahapussi rooli.

Naisten pitäisi arvostaa ja kunnioittaa miehiä kun kerran odottaa miehiltä palvelua ja kaiken maksamista. Mutta ei naiset kyllä vaatii näitä mieheltä ja naisten mielestä miesten pitää vain tehdä vaikka nainen vihaa miehiä ja tuo sen koko ajan esille

Onko sinkkuna mitään merkitystä, vaikka vihaisikin miehiä? Samat hommat silti. Mustakin olisi hiton kiva, jos voisin elää pää perseessäni,  mutta kuka putsaisi viemärit slloin? Rännit? Veisi auton korjaamolle?  Kutsuisi viemärikuvaajan? 

Täh? Ei noissa hommissa ole mitään, mitä nainen ei voisi tehdä. Viedä auton korjaamolle? Lol. Aika monta kertaa ole vienyt. Joku mies sen siellä korjasi ja minä maksoin rahalla. 

No sitäpä 😂 Mutta miehen tekemänä jotain tooosi ihmeellistä! 

Vierailija
134/158 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyy sinkkunainen 

Mitä se hinta tähän kuuluu? 

Vierailija
135/158 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Seksiökö sen palkatun muuttomiehen kanssa vielä pitäisi??

Vierailija
136/158 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyy sinkkunainen 

Pölhö 😂

Vierailija
137/158 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä hauska! Sinkut joko tekee yksin tai on jonkun muun naisen aviomies auttamassa! Pakko alkaa harkita eroa😂

Elämänsä voi nykyään järjestää niinkin, ettei tarvitse paljon kanniskella. N. 20 kiloa painavat tavarat pystyy kantamaan itsekin ja erilaisia laitteita voi käyttää. 

Vierailija
138/158 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyy sinkkunainen 

Pölhö 😂

Ja laitatko vielä perustelutkin? Millä lailla hinta kuuluu voimakeskusteluun, pölhö. 

Vierailija
139/158 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa lapsellista vääntää tasa-arvo siihen, että nainen ja mies eivät tarvitse toistensa apua. Ajattelen, että silti tarvitsevat toisiaan enkä lähde  mukaan tähän lapsentasoiseen toksiseen kilpailuun. Miehet siis ihan tahallaan jättävät auttamatta naisia, koska lapsellisesti kostavat naisille sen että naiset haluavat jonkinlaista tasa-arvoa. Entäs jos nais hoitajatkin jättäisivät miehet hoitamatta sitten. 

Vierailija
140/158 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne on usein olleet miehiä, ehkä on muuttonaisiakin jossain firmassa. Mulla on ihan oma mies, kiitos kysymästä. En silti keksi yhtään syytä, miksi meidän pitäisi hoitaa  muutot keskenämme, ei ole omaa kuorma-autoakaan. Palveluiden ostaminen luo työpaikkoja.