Siis Riikka, Petteri ja Sari ovat sitä mieltä, että tässä pitäisi alkaa itse hoitamaan vanhukset?
Siis lähinnä meidän naisten. Jäädään sitten kaikki keski-ikäiset pois työelämästä ja ruvetaan hoitamaan vanhempiamme. Aittaivas mikä aivopieru taas.
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei käy armeijaa nii tää ois se velvollisuus jolla ne vois kantaa sen vastuunsa ja tasottaa tilit sen suhteen
Vain jos sinä käyt armeijaa vähintään 10vuotta. Tai mieluummin koko elämäsi. Koska omaishoitajuus on monille lähes elämänmittainen pesti.
Jännä juttu että ns parempiosaiset suvuista hoidetaan sairaita ja vanhoja enemmän itse. Olen huomannut tämän vuosia sitten. Perhe on tiivis, pitää yhtä ja toisistaan huolehditaan. SDP ulkoistaa hoivan valtiolle. Valtio hoitaa mutta huonosti. SDP holhoaa ihmiset sairaiksi ja aloitekyvyttömiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei käy armeijaa nii tää ois se velvollisuus jolla ne vois kantaa sen vastuunsa ja tasottaa tilit sen suhteen
Ok. Emme sitten synnytä lapsia, sillä varaudumme siihen että joudumme keski-ikäisenä hoitamaan vanhempiamme. Ei riitä rahat, eikä aika lasten hoitamiseen. Ja moniko mies on tyytyväinen, että vaimon muistisairaat vanhemmat asuvat teillä? Unelmaliitto eikö?
Ilmeiesti tämä unelmien mies haluaa anopin ja appiukon vaippapaketteineen ja rollaattoreineen omaan kämppäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeija 6 kk-12 kk, vanhusten hoito n. 10-20 vuotta. Siinäpä jonkun suomijuntin käsitys tasapuolisuudesta. Ei ihme, ettei naisia kiinnosta lisääntyä täällä.
Ei kyllä ketään vanhusta hoideta 20 vuotta niinku pikkulasta.
Minkä maan juntti sä oot ku suomijuntittelet täällä suomalaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Emme sitten synnytä lapsia, sillä varaudumme siihen että joudumme keski-ikäisenä hoitamaan vanhempiamme. Ei riitä rahat, eikä aika lasten hoitamiseen. Ja moniko mies on tyytyväinen, että vaimon muistisairaat vanhemmat asuvat teillä? Unelmaliitto eikö?
Me miehet ei sit puolusteta Suomea ja katotaan vierestä ku venäläiset tekee teille saman ku ukrainalaisille Butsassa.
Mekään ei saada varusmiespalveluksesta mitään palkkaa eikä eläkettä.
Lol, luulet että katsot vierestä etkä ole ensimmäisenä persruiskattavana.
Vierailija kirjoitti:
Sairas yhteiskunta. Ottakaa mallia Italiasta ja Espanjasta. Koko suku asuu samassa talossa. 1.kerroksessa isovanhemmat, 2.kerroksessa vanhemmat ja 3.kerroksessa nuoret aikuiset. Myös monet miljonäärit asuu sivistyneissä maissa tuolla tavoin. Suomessa sivistys katosi 1960-luvun lopulla ja sen koomin ei ole näkynyt. 70-luvulla vielä rippeitä.
Paljonko tuollainen talo maksaa Suomessa, 500t. vähintään? Ei taida ihan kaikilla olla varaa kolmikerroksiseen taloon jossa asuu koko suku tai ylipäätään halua asua kimppakämpässä sukulaisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin naiset? Minä olen vanhempieni tukena, kun superlihava siskoni tuskin pystyy huolehtmaan itsestään.
Miksi naiset osaa VAIN uhriutumisen jalon taidon?
Valitettavasti sinun ja siskosi työnjako ei riitä muuttamaan tilastoja toisiksi.
Eikä asenteita. Ymmärrän tämän oikeutukseksi myös rasismille tilastojen valossa.
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu että ns parempiosaiset suvuista hoidetaan sairaita ja vanhoja enemmän itse. Olen huomannut tämän vuosia sitten. Perhe on tiivis, pitää yhtä ja toisistaan huolehditaan. SDP ulkoistaa hoivan valtiolle. Valtio hoitaa mutta huonosti. SDP holhoaa ihmiset sairaiksi ja aloitekyvyttömiksi.
SDP tuottaa köyhyyttä ja yksinäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me miehet ei sit puolusteta Suomea ja katotaan vierestä ku venäläiset tekee teille saman ku ukrainalaisille Butsassa.
Mekään ei saada varusmiespalveluksesta mitään palkkaa eikä eläkettä.
Lol, luulet että katsot vierestä etkä ole ensimmäisenä persruiskattavana.
Kyl teille naisille käy karummin haha. Lue vaikka Berliinistä toukokuussa 1945.
Vierailija kirjoitti:
Haluaako 84.unelmien nainen et venäläissotilaat väkisinmakaa sen joukolla aluks ja sit telottaa niskalaukauksella sen jälkeen?
Turpa kiinni mulkku
Joudun laittamaan sukulaiset töihin 10 vuoden päästä? Itse en kykene paljoakaan tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairas yhteiskunta. Ottakaa mallia Italiasta ja Espanjasta. Koko suku asuu samassa talossa. 1.kerroksessa isovanhemmat, 2.kerroksessa vanhemmat ja 3.kerroksessa nuoret aikuiset. Myös monet miljonäärit asuu sivistyneissä maissa tuolla tavoin. Suomessa sivistys katosi 1960-luvun lopulla ja sen koomin ei ole näkynyt. 70-luvulla vielä rippeitä.
Paljonko tuollainen talo maksaa Suomessa, 500t. vähintään? Ei taida ihan kaikilla olla varaa kolmikerroksiseen taloon jossa asuu koko suku tai ylipäätään halua asua kimppakämpässä sukulaisten kanssa.
Jotenkin on.taas aivan älytön tämä Orpon idea. Suomalaisilla lapsiperheillä on muutenkin ahdasta, ei sinne mahdu muistisairaita isovanhempia nurkkiin.
Purran ei tarvitse äitiään hoitaa kun tämä juopotteli ajoissa itsensä hengiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain jos sinä käyt armeijaa vähintään 10vuotta. Tai mieluummin koko elämäsi. Koska omaishoitajuus on monille lähes elämänmittainen pesti.
Reserviläisyys on 65-vuotiaaks eli oon armeijassa 45 vuotta kaiken kaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jännää siinä on, että rikkailla ja vanhan rahan suvuilla on varallisuutta ja eri tavalla mahdollisuus jäädä pois töistä hoitamaan vanhempia kotiin isoihin taloihinsa? + Osa hankkii kodinhoitajan jostain halpamaasta hoitamaan kaiken kodinhoidon, ehkä sen vanhuksen myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SDP tuottaa köyhyyttä ja yksinäisyyttä.
Käsittääkseni persut ovat niitä yksinäisiä. En ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeija 6 kk-12 kk, vanhusten hoito n. 10-20 vuotta. Siinäpä jonkun suomijuntin käsitys tasapuolisuudesta. Ei ihme, ettei naisia kiinnosta lisääntyä täällä.
Ei kyllä ketään vanhusta hoideta 20 vuotta niinku pikkulasta.
Minkä maan juntti sä oot ku suomijuntittelet täällä suomalaisia?
En kyllä hoida edes 6-12 kk ketään, jos se on "pikkulapsi"-tasoa. Olen hoitanut omat lapseni, en tule hoitamaan heidän lisäkseen yhtään ketään. Tai tarkennan: hoidan yhtä paljon vanhempiani kuin he omiaan eli visiitti palvelutaloon 2 krt/vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin on.taas aivan älytön tämä Orpon idea. Suomalaisilla lapsiperheillä on muutenkin ahdasta, ei sinne mahdu muistisairaita isovanhempia nurkkiin.
Seliseli. Ei niillä Italiassa sen isompia kämppiä ole. Itsekäs yhteiskunta tuottaa itsekkäitä lapsia. Aikanaan on hoidettu samassa tilassa ihmiset ja elukat. Nyt ei mummo mahdu joukkkoon. Hävetkää aikuiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Purran ei tarvitse äitiään hoitaa kun tämä juopotteli ajoissa itsensä hengiltä.
Tämän kommentin kirjottajalle sois saavan saman käsittelyn mitä berliiniläisnaiset sai 1945. Se venyis ku kalkkuna joulupöydässä hahaa
Tässä kaiketi puhuttiin niistä vanhuksista, jotka tarvitsevat hoitoa? Vanhus, joka pärjää itsekseen ei tietenkään tarvitse apua tai hoitoa.