Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: "Keskusta ohitti perussuomalaiset Ylen kannatusmittauksessa", Suomi palaamassa punamultaan

Vierailija
09.04.2026 |

Keskusta on noussut perussuomalaisten ohi kolmanneksi suosituimmaksi puolueeksi Ylen torstaiaamuna julkaisemassa kannatusmittauksessa.

Keskustan kannatus kasvoi 1,3 prosenttiyksiköllä 14,5 prosenttiin. Perussuomalaisten kannatus putosi 1,4 prosenttiyksiköllä 13,5 prosenttiin.

Sdp jatkaa suosituimpana puolueena 24,1 prosentin kannatuksella, vaikka kannatus laski 0,9 prosenttiyksiköllä. Kokoomus on toisena 17,4 prosentin kannatuksella. Myös kokoomuksen kannatus laski 0,5 prosenttiyksiköllä.

Kommentit (729)

Vierailija
661/729 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään muita kuin suurta ikäluokkaa jolle politiikka on viihdettä ei kiinnosta koko asia. Vaaleihin on yli vuosi aikaa, paljon ehtii tapahtua.

Vierailija
662/729 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos persut olisivat pitäneet vaalilupauksensa ja alkaneet ajamaan vähäosaisten suomalaisten asiaa niin saisivat tulevissakin vaaleissa 20% äänisaaliin. En ymmärrä miksi piti ryhtyä rikkaan eliitin tukipuolueeksi ja tuhota samalla koko puolue.

Vähäosaiset ja rikkaat. eikö muita ole suomessa?

ajaavat normaali ihmisten asioita esim työssäkäyvän ei tapatyöttömän ja sekö sinua kiukuttaa?

Ai persut normaalien ihmisten asioita. Älä naurata.

No perustele miksi ei olisi ?nyt mulla vero % pieni ja rahaa enemmän kuin koskaan kun käyn töissä. se jos sinulta on tukia leikattu niin kiukuttele vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/729 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on paljon rikkaita, tehotuotanto viljelijöitä ja syrjäytyneitä. Galluptuloksista päätellen.

SDP- Vihreät-Vasemmisto ajavat vähemmistöjen, syrjäytyneiden, maahan muuttajien, sukupuoleltaan poikkeavien, ilmastonmuutoksen puolestapuhujien ja työttömien etuja

Kokoomus - varakkaiden ja suuryritysten puolue.

Keskusta - tehotuotantomaatilojen omistajien puolue

Perussuomalaiset - suomalaisten keskituloisten ja pienyrittäjien etuja ajavien puolue.

Pahapa tuota jakoa on kenenkään kieltääkään. 

Persujen olisi pitänyt vielä helpottaa ensimmäisen työntekijän palkkaamista pienyrittäjän firmaan. Tämä työllistäisi ja helpottaisi pienyrittäjiä, jotka tekevät 24/7 duunia.

Vierailija
664/729 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustan äänestäminen on Sofia Virran ja Nasima Razmyarin äänestämistä ministereiks

Vaikka en Kaikkosesta tykkää niin ei hän nyt ehkä ihan kaikkeen suostu niinkuin Kulmuni ja Saarikko aikanaan. Toki ministeriauton pehmeä penkki on ennenkin saanut monen poliitikon unohtamaan omat periaatteensa.

Uskon Kaikkosen tyytyvän vihervasemmiston kynnysmatoksi ja pönkkäpuolueeksi.

Kaikkonen on just sellanen kaveri joka vaihtaa kaikki periaatteet ministeriauton takapenkkin. Onnea vaan kepun äänestäjille.

Persujen ministereille kelpaa toki ministeriauto ja kansanedustajille takseilla ajelu kapakasta kotiin. Kaikki edut revitään irti ensi vuoden toukokuuhun asti veronmaksajilta. 

Persujen näytöt puuttuvat täysin. Kepu on sentään oikea puolue, joka osaa hoitaa yhteisiä

asioita.

kepu on maalaisliitto. Edelleenkin vain aluepolitiikkaa, maksimimäärä kuntia, sote-alueita ja muuta vastaavaa

Vierailija
665/729 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 175 000€ vuodessa tienaava toisen polven sosiaalidemokraatti omistaa 3 hitas asuntoa? Tälläkö tavoin työläisten ja köyhien asioita ajetaan? 🤔

Vierailija
666/729 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on skitsofreenista miten tavallisen työmiehen oletetaan äänestävän häntä avoimesti halveksuvaa akateemista vasurieliittiä. Miksi kukaan äänestäisi ihmistä, joka vihaa ja halveksuu sinua? Parhaassa tapauksessa ainoastaan lässyttää kuin pikku lapselle, joka ei ymmärrä omaa ja muiden parasta. Todella vaikealta tuntuu äänestää avoimen vihamielistä tahoa.

Kuule saat äänestää ihan ketä ja mitä haluat. Voin vaan omasta puolestani sanoa, etten ymmärrä tuntojasi ollenkaan. Tavallisen duunarin - myös duunarimiehen puolella - nimenomaan enemmän on vasemmalla olevat puolueet. 

😂 nauroin ääneen

Hulluilla on halvat huvit. Ikävä kyllä, myös äänioikeus. 

Etkö sä oo siis seuraa sosiaalista mediaa ja oot tietonen kuinka paljon vasemmiston naiset vihaa suomalaismiehiä?

Sinä ilmeisesti seuraat jotain Andrej Tatea tai muuta sontaa suoltavaa ryssänpersua? Sinuna blokkaisin pedaripersut ja ryhtyisin ajattelemaan omilla aivoillani. Kenties joku mukava nuori nainen jopa huomaisi sinut myönteisessä valossa.

M 59 v.

En seuraa Tatea, ja vaan seuraan vihreiden ja vasemmistoliiton edustajia ku pidän ystävät lähellä ja viholliset vielä lähempänä.

Sun ei tarvi huolehtia onneks naisseuran löytämisestä ku oot jo toinen jalka haudassa eikä seiso enää.

Voi kuule, pystyn vielä pitämään itseäni nuoremman vaimoni tyytyväisenä koska noudatan "vihervassaritutkijoiden" ravitsemussuosiota. Annoin sinulle vain ystävällisen neuvon, mutta päätit kiitokseksi solvata minua henkilökohtaisesti. Sinulla tai mielipiteelläsi ei ole kuitenkaan tässä maailmassa kärpäsenpaskan vertaa, etkä asenteellasi tule koskaan saamaan minkäänlaista merkitystä tässä maailmassa. Hiukekiilupistäinen on sinun kaltaistasi incelpersua merkityksellisempi.

M59v.

Vierailija
667/729 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia on hyvin yksinkertainen. Jos olet palkansaaja, äänestät työväenpuolueita. Tämä äärioikeistohallitus pilasi ansiosidonnaisenkin, joka pätkätyöläistä ketuttaa aika saamaristi. Mistään säästöistä ei olle kyse, kun samalla yli sata tonnia tienaavien verotusta laskettiin radikaalisti. Hyvähän se on sanoa, ettei rahat riitä hyvinvointivaltioon, sen jälkeen kun veropohja on rappeutettu. Minja puhuu niin asiaa. 

Palkansaajamiehen pitäs äänestää puoluetta jonka iso osa identiteetistä on sen vihaaminen?

Tuo on ihan vain sinun päässäsi. Normaali ihminen ei koe noin. Elät harhamaailmassa.

Seuraa sit vasemmiston naispoliitikkoja somessa jos et usko.

Vai onko tuo jotain sun sumutusta et ei Minja Koskela vihaa suomalaismiehiä ja ei ulkonaliikkumiskiellon vaatiminen miehille oo miesvihaa?

Minä seuraan paljon vasemmistoa somessa. En ole nähnyt minkäänlaista miesvihaa. Luulen, että maailmankuvasi on niin pahasti höpöheikkien vihaoksennuksen läpi suodattunutta, ettet taida oikein osata tulkita asioita. M50

Ota Sofia Virta seurantaan somessa nii ei siel 3 päivää kauemmin mee ettei tulis päivitystä naisena olemisen vaikeudesta ja syyllinen siihen on suomalaismiehet.

Riikka Purralta ei tuu semmosia päivityksiä koskaan.

Eli ei se naisena oleminen oo vaikeeta vaa Sofia Virta hakee vaan uhrivaltapositiota.

Onko naisten oikeudet sellainen aihe josta ei saisi puhua? Tiesitkö, että tuollaiset uhrivaltapositiot ovat vain laitaoikeiston höpöheikkien keksintöä? 

Vierailija
668/729 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää mamutusta vaan, onnea teinityttöjen äideille ja isille.

Ehkä sunkin kannattaisi hommata työpaikka ja naisystävä kuten ne ulkomaalaisetkin

Ma hommannut puskan kautta yolla!

T: Mahmud

Vierailija
669/729 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on skitsofreenista miten tavallisen työmiehen oletetaan äänestävän häntä avoimesti halveksuvaa akateemista vasurieliittiä. Miksi kukaan äänestäisi ihmistä, joka vihaa ja halveksuu sinua? Parhaassa tapauksessa ainoastaan lässyttää kuin pikku lapselle, joka ei ymmärrä omaa ja muiden parasta. Todella vaikealta tuntuu äänestää avoimen vihamielistä tahoa.

Kuule saat äänestää ihan ketä ja mitä haluat. Voin vaan omasta puolestani sanoa, etten ymmärrä tuntojasi ollenkaan. Tavallisen duunarin - myös duunarimiehen puolella - nimenomaan enemmän on vasemmalla olevat puolueet. 

😂 nauroin ääneen

Hulluilla on halvat huvit. Ikävä kyllä, myös äänioikeus. 

Etkö sä oo siis seuraa sosiaalista mediaa ja oot tietonen kuinka paljon vasemmiston naiset vihaa suomalaismiehiä?

Sinä ilmeisesti seuraat jotain Andrej Tatea tai muuta sontaa suoltavaa ryssänpersua? Sinuna blokkaisin pedaripersut ja ryhtyisin ajattelemaan omilla aivoillani. Kenties joku mukava nuori nainen jopa huomaisi sinut myönteisessä valossa.

M 59 v.

En seuraa Tatea, ja vaan seuraan vihreiden ja vasemmistoliiton edustajia ku pidän ystävät lähellä ja viholliset vielä lähempänä.

Sun ei tarvi huolehtia onneks naisseuran löytämisestä ku oot jo toinen jalka haudassa eikä seiso enää.

Voi kuule, pystyn vielä pitämään itseäni nuoremman vaimoni tyytyväisenä koska noudatan "vihervassaritutkijoiden" ravitsemussuosiota. Annoin sinulle vain ystävällisen neuvon, mutta päätit kiitokseksi solvata minua henkilökohtaisesti. Sinulla tai mielipiteelläsi ei ole kuitenkaan tässä maailmassa kärpäsenpaskan vertaa, etkä asenteellasi tule koskaan saamaan minkäänlaista merkitystä tässä maailmassa. Hiukekiilupistäinen on sinun kaltaistasi incelpersua merkityksellisempi.

M59v.

Tollasella jankkaajalla ei mitään vaimoa ole.

Vierailija
670/729 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko naisten oikeudet sellainen aihe josta ei saisi puhua? Tiesitkö, että tuollaiset uhrivaltapositiot ovat vain laitaoikeiston höpöheikkien keksintöä? "

On kielletty koska suurin uhka naisille on sinun tukemasi ja rakastamasi muslimiraiskarit.

Vierailija
671/729 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua pelottaa jos demarit ja vasemmistoliitto olisivat hallituksessa. 

jos omistat jotain, kannattaa siirtää omaisuus pois täältä ennenkuin muodostavat hallituksen. Ensimmäinen päätös tulee olemaan rangaistusvero omaisuudelle, jos muutat muualle. Sen jälkeen nostetaan verotus tappiin, kokonaisveroaste onkin valmiiksi tänä vuonna todennäköisesti maailman korkein

Korkein on. Kiitos himoverottaja Purran.

Vierailija
672/729 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia on hyvin yksinkertainen. Jos olet palkansaaja, äänestät työväenpuolueita. Tämä äärioikeistohallitus pilasi ansiosidonnaisenkin, joka pätkätyöläistä ketuttaa aika saamaristi. Mistään säästöistä ei olle kyse, kun samalla yli sata tonnia tienaavien verotusta laskettiin radikaalisti. Hyvähän se on sanoa, ettei rahat riitä hyvinvointivaltioon, sen jälkeen kun veropohja on rappeutettu. Minja puhuu niin asiaa. 

Olen palkansaaja, 3200 eur kuukaudessa. Ei tulisi mieleenikään äänestää SDP:tä, Vihreitä tai Vasemmistoa.

Nehän on syrjäytyneiden ja maamujen puolueita. Ei ei eivät aja minun etujani.

Ei tuolla palkalla äänestetä myöskään Kokoomusta. Eikä minulla ole tehotuotanto viljelmiä, joten Keskustakaan ei saa ääntäni.

Perussuomalaiset on minun puolueeni, vaikkei tämä hallituskausi Kokoomuksen kainalossa ihan nappiin mennytkään.

"Perussuomalaiset on minun puolueeni, vaikkei tämä hallituskausi tuhosikin Suomen talouden."

Kuinka kertoa olevansa vähän vajaa.

Vierailija
673/729 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkansaajamiehen pitäs äänestää puoluetta jonka iso osa identiteetistä on sen vihaaminen?

Tuo on ihan vain sinun päässäsi. Normaali ihminen ei koe noin. Elät harhamaailmassa.

Seuraa sit vasemmiston naispoliitikkoja somessa jos et usko.

Vai onko tuo jotain sun sumutusta et ei Minja Koskela vihaa suomalaismiehiä ja ei ulkonaliikkumiskiellon vaatiminen miehille oo miesvihaa?

Minä seuraan paljon vasemmistoa somessa. En ole nähnyt minkäänlaista miesvihaa. Luulen, että maailmankuvasi on niin pahasti höpöheikkien vihaoksennuksen läpi suodattunutta, ettet taida oikein osata tulkita asioita. M50

Ota Sofia Virta seurantaan somessa nii ei siel 3 päivää kauemmin mee ettei tulis päivitystä naisena olemisen vaikeudesta ja syyllinen siihen on suomalaismiehet.

Riikka Purralta ei tuu semmosia päivityksiä koskaan.

Eli ei se naisena oleminen oo vaikeeta vaa Sofia Virta hakee vaan uhrivaltapositiota.

Onko naisten oikeudet sellainen aihe josta ei saisi puhua? Tiesitkö, että tuollaiset uhrivaltapositiot ovat vain laitaoikeiston höpöheikkien keksintöä? 

Kyllä mä tunnistan miehiä alentavan ja syyllistävän puheen.

Ja pakko muuten antaa Keskustan naisille tässä tunnustusta et niiltäkään ei tuu semmosia somepäivityksiä joista näkyis omat patoumat miessukupuolta vastaan.

Maria Ohisalon somesta tulee mieleen et pitäskö tuon naisen mennä johonki terapiaan politiikan sijasta. Et se on vaan politiikassa kostamassa miehille omia koettuja tai keksittyjä vääryyksiään.

Vierailija
674/729 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua pelottaa jos demarit ja vasemmistoliitto olisivat hallituksessa. 

jos omistat jotain, kannattaa siirtää omaisuus pois täältä ennenkuin muodostavat hallituksen. Ensimmäinen päätös tulee olemaan rangaistusvero omaisuudelle, jos muutat muualle. Sen jälkeen nostetaan verotus tappiin, kokonaisveroaste onkin valmiiksi tänä vuonna todennäköisesti maailman korkein

Korkein on. Kiitos himoverottaja Purran.

muut ovat laskeneet Suomeakin enemmän verotusta. Vassarit nostavat sen uusiin huippuihin ja upottavat lopullisesti talouden.

Viimeinen sammuttakoon valot, olkoon se Antti

Vierailija
675/729 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko valtaosa kansasta sittenkin sossupummeja eli toisten rahoilla eläviä? Tätä Suomi on harrastanut sitten Nokian kaatumisen.

Miten niin? No ei todellakaan ole. Olen itsekin töissä ja äänestän demareita. Punamulta olisi paras hallitus!

olet "asiantuntijana" julkisella sektorilla? Tuottavassa työssä olevan ei kannata demareita äänestää

Tuota, SDP on ollut nimenomaan työtä tekevien puolue, vuosikymmeniä. 

Eli nykyisten eläkeläisten (Marinin nimittämien boomereiden) puolue.

Nyt tarvittaisiin taas joku leipojaporukka bilekuvineen niin voisi muutama nuorikin erehtyä äänestämään niitä.

Vierailija
676/729 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä ilonpäivää. HihhuliPersut poistuvat unholaan.

Vierailija
677/729 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen palkansaaja, 3200 eur kuukaudessa. Ei tulisi mieleenikään äänestää SDP:tä, Vihreitä tai Vasemmistoa.

Ei tuolla palkalla äänestetä myöskään Kokoomusta. Eikä minulla ole tehotuotanto viljelmiä, joten Keskustakaan ei saa ääntäni.

Perussuomalaiset on minun puolueeni, vaikkei tämä hallituskausi Kokoomuksen kainalossa ihan nappiin mennytkään.

"Perussuomalaiset on minun puolueeni, vaikkei tämä hallituskausi tuhosikin Suomen talouden."

Sinun kelatukiiii talouden ne tuhosi ei muuta.

Vierailija
678/729 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä ilonpäivää. HihhuliPersut poistuvat unholaan.

ota Ilta lääkkeet.

Vierailija
679/729 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Persut nyt vaan on.

Vierailija
680/729 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää naisten oikeudet on ihan jäätävää keskustelua, josta on suhteellisuuden taju täysin kateissa. Suomessa on naisilla yhdet parhaista oltavista suhteessa maailman muihin maihin. Sen sijaan esimerkiksi muslimivaltioissa on aivan karmea meininki. Sitä touhua ei sitten paljoa arvostellakaan vasemmiston toimesta, vaikka kunniaylilyöntejä yms. tapahtuisi myös täällä.

Musliminaisten huivi on tietysti naisten oma valinta. Ei laisinkaan merkki patriarkkaalisesta kulttuurista, ei laisinkaan