Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa töitä ja perhe-elämää yhdessä

Vierailija
08.04.2026 |

Olin jaksava äiti tasan niin kauan kun piti mennä töihin.. 

Nyt kärsin alituiseen päänsärystä ja kaikki jotenkin räjähtää käsiin.. En enää kerkeä edes syömään säännöllisesti.

Illalla ahdistaa kun huomaa että kello on jo niin paljon taas ettei kerkeä nukkumaan kuin ehkä hädin tuskin 6-5h. 

Työ on aika raskasta hoitotyötä. Sen jälkeen sitten alkaakin kaikki tekemättömät kotityöt. 

Jos ennen ajattelin ettei ole aikaa itselle juurikaan kun on kotityöt ja lapset, niin nyt ei ole sitäkään vähää aikaa enää yhtään mihinkään. 

Tuntuu oikeasti siltä että en jaksa käydä töissä tässä elämäntilanteessa. 

Muita?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weaponised incompetence on ton "kykenemättömyyden" nimi, mitä mies harrastaa. Luistelee sen avulla kaikesta. Sitten kun sulla on burn out mies joutuu kumminkin tekemään kaiken ja pitkään  niin paras alkaa nyt opetella!

Vierailija
22/73 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse a. Teit lapset b.opiseklit ammattisi

C. Onko muiden syy jos et jaksa ja valitat täällä

D.Mene lääkäriin.

E. Mitä se lääkäri voi tehdä? Tulee sanomaan ap:n miehelle, että aikuisena henkilönä sen on tajuttava osallistua kotinsa töihin ja lapsistansa huolehtimiseen, kun ei kerta malttanut pitää vehjettään housuissaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis yksinhuoltaja jolla on niin pienet lapset, ettet voi opettaa heille kotitöitä.

En ole yh, mutta mieskin käy töissä. Olen sillä tavalla ehkä yh, että minulle jää enemmän vastuuta lapsista ja kodista. Mies on surkea kokki joten ruoanlaitto on lähes aina minun vastuulla (lapset ei syö hänen tekemää ruokaa) samoin pyykkihuolto ja asunnon yleinen järjestys muutenkin. Minulla on päässä myös kaikki lasten menot ja vasut ym. Yleisesti olen kaikesta kartalla toisin kuin lasten isä. Minulle jää tietenkin myös lasten vienti ja haku hoidosta, koska mies menee niin aikaisin ja tulee myöhään töistä. 

Ongelmasi ei ole työ vaan mies, joka ei osallistu. Vaadi mieheltä enemmän ja jo alkaa luistaa. Kaikki huono kokki, ei muista vasuja yms on vain huonoja tekosyitä. Oppii kyllä kun pakottaa. 

Eli keinona on saada mies työttömäksi koti-isäksi? 

Ymmärsin ap:n kirjoituksesta, että mies lähtee aikaisin töihin ja palaa myöhään, eli käytännössä ei ole 

kotona lasten hereillä oloaikana?

Vierailija
24/73 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis yksinhuoltaja jolla on niin pienet lapset, ettet voi opettaa heille kotitöitä.

En ole yh, mutta mieskin käy töissä. Olen sillä tavalla ehkä yh, että minulle jää enemmän vastuuta lapsista ja kodista. Mies on surkea kokki joten ruoanlaitto on lähes aina minun vastuulla (lapset ei syö hänen tekemää ruokaa) samoin pyykkihuolto ja asunnon yleinen järjestys muutenkin. Minulla on päässä myös kaikki lasten menot ja vasut ym. Yleisesti olen kaikesta kartalla toisin kuin lasten isä. Minulle jää tietenkin myös lasten vienti ja haku hoidosta, koska mies menee niin aikaisin ja tulee myöhään töistä. 

Nyt saatana. Luehan mitä kirjoitit.

Vierailija
25/73 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä teille niitä tekemättömiä kotitöitä joka päivälle riittää ? Ruokaa voi tehdä muutamaksi päiväksi kerrallaan, pesukone osaa pyöriä itsekseen, lapset osaa kerätä tavaransa ja viedä vaatteensa pyykkikoriin jne. 

Ei ne osaa kun iskänkään ei tarvitse osata. Eikä kukaan opeta. Äiti nauttii omasta marttyyriudestaan.

Vierailija
26/73 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä teille niitä tekemättömiä kotitöitä joka päivälle riittää ? Ruokaa voi tehdä muutamaksi päiväksi kerrallaan, pesukone osaa pyöriä itsekseen, lapset osaa kerätä tavaransa ja viedä vaatteensa pyykkikoriin jne. 

Ei ne osaa kun iskänkään ei tarvitse osata. Eikä kukaan opeta. Äiti nauttii omasta marttyyriudestaan.

Miten pakotat aikuisen miehen kokkaamaan, jos tätä ei kiinnosta?

Olen ollut kokkaamattakin, mutta silloinkaan mies ei ryhdy tekemään ruokaa vaan tilaa pitsaa.

Vierailija
27/73 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat sitten syömättä.

Nyt vastuuta hänelle.

Vierailija
28/73 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vika taitaa kuule nyt olla sun miehessä. Kohteleeko sun mies sua muuten hyvin? Mitä asioita rakastat miehessäsi? Mitä mies tekee vuoksesi?

Vierailija
29/73 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tärkeimmistä kriteereistä kumppanin valinnassa mulle oli se, että kaikkea ei voi saada välttämättä samalla kertaa. Se aika, kun lapset ja koti vaativat enemmän, elettiin matalammalla elintasolla ja siten vähemmällä rahalla ja työssäkäynnillä. 

Vierailija
30/73 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valinta kysymys. Lapset 1. harrastukset ja muut sitten 2.

Vierailija
31/73 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinun mielestä olisi hyvä ratkaisu? Äläkä vaan sano että miesten tai yhteiskunnan kuuluu maksaa sinun ja yksin sinun päätöksellä tehtyjen kakaran tai kakaroiden elämä

Vierailija
32/73 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kokkaamattakin, mutta silloinkaan mies ei ryhdy tekemään ruokaa vaan tilaa pitsaa.

jos miehen pitää kokata ja pyykätä ja käydä töissä niin miksi hän ottaa naisen eli yhden suun lisää? Riittää kun hoitaa ite kaikki lasten hoidon ja työt.

Vierailija
33/73 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Weaponised incompetence on ton "kykenemättömyyden" nimi, mitä mies harrastaa. Luistelee sen avulla kaikesta. Sitten kun sulla on burn out mies joutuu kumminkin tekemään kaiken ja pitkään  niin paras alkaa nyt opetella!

Jos nainen ei luovu töitä ja ajaa itsensä burn outtiin mies vaihtaa nuorempaan ja järkevämpään.

Vierailija
34/73 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmasi ei ole työ vaan mies, joka ei osallistu. Vaadi mieheltä enemmän ja jo alkaa luistaa. Kaikki huono kokki, ei muista vasuja yms on vain huonoja tekosyitä. Oppii kyllä kun pakottaa. 

Eli keinona on saada mies työttömäksi koti-isäksi? 

Ymmärsin ap:n kirjoituksesta, että mies lähtee aikaisin töihin ja palaa myöhään, eli käytännössä ei ole 

kotona lasten hereillä oloaikana?

en ymmärrä miten on lasten etu jos mies on "kotona" kun kotia ei ole vaan istutaan yhdessä sillan alla.

Vierailija
35/73 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mitenkö?? Jos ihan normaali keskustelu tästä tilanteesta ja töiden jako ei tepsi, niin sitten sanot, että sulla on helpompaa lasten kanssa keskenään, kun on yksi suu vähemmän ruokittavana. Ihan oikeasti erolla uhkaus ei ole väärin, jos tilanne ei muutu! Sitten mies kokkaa omassa asunnossaan tai on kokkaamatta. Tai menee äidillensä syömään. Mikä teitä naisia vaivaa, kun ette osaa ja pysty pitämään puolianne?? Ihan oikeasti te pärjäätte ilman niitä miehiännekin, te vaan luulette, että ette pärjää ja siksi roikutte tuollaisissa suhteissa. Jos mies ei ole nyt koskaan kotona, eikä osallistu mihinkään, niin mikä siinä erossa muuttuu? Ainoastaan vitutus jää pois, jolloin itsekin jaksatte paremmin. 

Vierailija
36/73 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtakaa miehen kanssa rooleja vaikka vuodeksi. Mies tekee kotityöt, hoitaa lapset ja vasut ja ruoat ja sinä käyt vain töissä niin kuin mies nyt tekee. Varmasti jaksaminen parantuu sulla. Miten olet edes suostunut tekemään yksin kaiken?

Hahahahahaahah! ei muuta kuin rouva raksalle 12 tuntia painamaan. Ja sitten kuuntelemaan valitusta miksi ei ole kotona. Ainiin palkka on sitten naisten palkka. Mistä luovutaan kun rahat ei riitä?

Vierailija
37/73 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitä siisteyttä ja kotitöiden tekoa vaatii ja haluaa? Ettei vaan olisi nainen itse.

Itse jätin juuri akan joka valittiin samaa että en tehnyt hönenmilelestään tarpeeksi kotitöitä ja vaikka kuinka yritin sanoa että älä ressaa niistä ei minua haittaa sotku ja epäjärjestys niin alkoi kauhea huuto että minä haluan siisteyttä ja järjestystä ja kun sanoin että tee sitten ne kotityöt kun kerran haluat niiden tapahtuvan niin alkoi huuto toksisesta maskuliinisuudesta ja naisvihasta. 

Joten naiset rentoutukaa ei kukaan kuole epäjärjestykseen tai sotkuun. Mutta älkää saatana syyttäkö miehiä siittä että te itse teette sen mitä ainoastaan te itse haluatte. Se ei saatana ole miesten vika että te haluatte jotain tapahtuvan

Vierailija
38/73 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hv - alueella töissä oleva lapseton sinkku. En ikimaailmassa pysty ymmärtämään miten perheelliset jaksavat tuota oravanpyörää. Itse en jaksa edes siivota kuin ehkä kerran 2 kuussa työn takia. Onneksi pääsen kesällä työttömäksi. 

Mies tekee työt ja tuo rahan ja nainen hoitaa kodin. Hyvin hoituu.

Vierailija
39/73 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies sanoo adios. Mitä jos rouva sanoi pomolle adios?

Vierailija
40/73 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa luulisi, että miehellekin sopi että olet muutaman vuoden kotona. 

Veikkaan että ei ole miehestä kiinni onko kotona. Varmasti mies haluaa että on aina kotona mutta kun pakottava pakkomiele ajaa töihin?