Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:Teetkö puuron mikrosssa vai kattilassa?

Vierailija
08.05.2007 |

Itse teen puuroannokset itselle ja lapsille aina mikrossa. En tajua miksi puuro pitäisi muka tehdä kattilassa. Onko se jotenkin paremman äidin merkki, jos valmistaa puuron kattilassa? Itse suosin mikroa, koska se on nopeampi, kattilat ei likaannu puuroliisteriin ja lautaselle saa heti oikeankokoisen annoksen. Olenko (tässäkin asiassa) huono äiti? :)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keitän kattilassa, niin laitan aika reilusti vähemmän ryynejä kuin siinä ohjeessa (elovena) sanotaan, koska muuten tulee liian tönkköä ja mun mielestä ryynit ei kypsy kunnolla. Haudutan sit aika kauan ja hyvää tulee.

Vierailija
22/31 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä vedenkeittimestä ja hiutalepussin sisältö kulhoon. Avot. Tosi kätevää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. 21

Vierailija
24/31 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on hyvä kattila ja antaa rauhassa puuron hautua, niin voittaa mikropuurot mennen tullen! :-) Vaikka paketissa lukee kuinka, että valmista 3 minuutissa, niin annan hautua lähemmäs puoli tuntia. Ihanan pehmeää ja samettista puuroa tulee!

Vierailija
25/31 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oman lähipiirin epäluotettava gallup: jokainen tuntemani äiti tekee lapsille puuron mikrossa!

Minä teen puuron 3,5v:lle maitoon (syö ehkä kerran viikossa puuroa) ja vauvalle veteen. Pikakaurahiutaleista, 2 minuuttia ja hyvää tulee. Vähän tiskiä eikä lainkaan hellan vieressä seisomista.

Joskus kun teen koko perheelle (ehkä 2 kertaa vuodessa) puuron, niin teen kattilassa. Kattilassa tulee mielestäni puurosta pahempaa, koostumus huonompi ja samoin maku. Ei pala pohjaan, kun teen teflonkattilassa (maitoon aina), mutta sellaista tönkköä siitä tulee aina. Mikrossa taas aina hyvä koostumus ja maku.

Vierailija
26/31 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on sata kertaa paremman makuisia kuin ihan peruspuuro. Kuivattuja hedelmiä yms. joukossa. Nam. Meillä maistuu koko perheelle. Maitoa päälle ja kulhollinen on pian kumottu.

Vierailija
27/31 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kun on hyvä kattila ja antaa rauhassa puuron hautua, niin voittaa mikropuurot mennen tullen! :-) Vaikka paketissa lukee kuinka, että valmista 3 minuutissa, niin annan hautua lähemmäs puoli tuntia. Ihanan pehmeää ja samettista puuroa tulee!

Vierailija
28/31 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee limaista ja venyvää, pahaa puuroa.

Kun keittää kattilassa ja lisää hiutaleet kiehuvaan veteen, hauduttaa tarpeeksi niin saa ihanan pehmeää ja makoisaa puuroa.

Ja sen kattilan voi (ja ruukataan) pistää veteen likoamaan kun puuro on syöty ja sitten kohtapuolin pestään tiskiaineella ja vedellä harjan kanssa. Eipä ole mitään liistereitä kattiloissa näkynyt.

En koskaan edes ole harkinnut tekeväni puuroa mikrossa! Lapsena sitä olen syönyt ja ei voi sanoa kuin että oli pahaa!

Vierailija
29/31 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin aika vähän tulee puuroja sitten niissä perheissä laitettua?

En ole eläissäni mitannut vesiä enkä ryynejä. Vettä syöjien mukaan ja ryynejä sitten sillain että on kypsymisvara. Kyllä sen kauhan varressa tuntee kun on sopivasti. Jos puuroa joskus sattuu jäämään yli niin tehdään jälkkäriksi lättyjä ja laitetaan se puuron jämä siihen taikinaan mukaan.

Vierailija
30/31 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oikeesti, meidän poika ei pidä siitä pikakaurapuurosta, eikä se minusta mitään kaksista ollut. Tavallinen on paljon parempaa, mutta makuja on monia. Minä en pidä mistään muusta puurosta kuin kaurapuurosta... en edes manna -tai riisipuurosta..

Vierailija
31/31 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa tuplasti sen verran kuin hiutaleita, aikaa 3 min ja tehoa vajaalle niin hyvin onnistuu ainakin meillä. Jos lopputulos on kuivaa niin lisätään maitoa, jos litkua niin hetki lisää mikrossa.

On niin helppoa kun voi puuron heittää mikroon itsekseen eikä tarvitse seisoa hellan vieressä...

Ja ihan tavallisia hiutaleita käytän, elovenaa ja 4 viljan luomuhiutaleita...