Paras Kreikan saari?
Kreikka on aina suomalaisten suosiossa, mutta mikä Kreikan saari on oma suosikkinne?
Kommentit (45)
Syros on lähinnä kreikkalaisen lomakohde, turistirysien ulkopuolella ehkä Kreeta. Turistirysissäkin on omat hyvät puolensa esim. Mykonoksella. Kaikki maksaa, mutta ruoka ja palvelu on sit myös parempaa kuin muualla.
Kreetasta pidän. Siellä on aika monipuolisesti kaikkea. Rantailua, shoppailumahdollisuuksia, upeita vuoristoteitä. Kannatan ehdottomasti auton vuokraamista, niin pääsee näkemäänkin jotain. Kuten vaikkapa ajamaan vuoriston toiselle puolen. Valitettavasti valtaosa mätänee lomansa Hanian rantakadun tuntumassa ja luulee Kreetan olevan siinä.
Vierailija kirjoitti:
Syros on lähinnä kreikkalaisen lomakohde, turistirysien ulkopuolella ehkä Kreeta. Turistirysissäkin on omat hyvät puolensa esim. Mykonoksella. Kaikki maksaa, mutta ruoka ja palvelu on sit myös parempaa kuin muualla.
Syros on upea saari, jos ei kaipaa mitään antiikin raunioita.
Mikä Kreikassa on pieni ja rauhallinen saari, jossa olisi kuitenkin maltillinen hintataso ja hyvät kulkuyhteydet.
Ei tarvitse olla turistikohde.
Anyone?
Kreikkalaiset sanovat aina, että Kreeta olisi paras saari, ja Istanbul paras kaupunki, jonka pitäisi kuulua heille.
Vierailija kirjoitti:
Mikä Kreikassa on pieni ja rauhallinen saari, jossa olisi kuitenkin maltillinen hintataso ja hyvät kulkuyhteydet.
Anyone?
Kokeile sitä Syrosta. Tai Tinosta.
Vierailija kirjoitti:
Anyone?
Sifnos ja Serifos. Maailman parasta ruokaa pelkkä meri ympärilläsi.
Joko Naxokselle pääsee ilman sitä kämästä laivamatkaa?
Vierailija kirjoitti:
Anyone?
Tarkoitatko hyvillä kulkuyhteyksillä että pääsee hyvin lentäen/lautalla vai saaren sisällä hyvät kulkuyhteydet?
Mun suosikkisaari on Tilos, rauhallinen ja Rodokselta pääsee lautalla hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Joko Naxokselle pääsee ilman sitä kämästä laivamatkaa?
Aegeanilla Ateenan pompulla pääsee.
Jos aikataulut ja seilauskalusto on hyvät niin laivamatkat on musta ihan mukavia.
Olen tainnut eniten tykätä Tiloksesta, Rodoksesta ja Patmoksesta (joo tosi erilaisia kaikki). Onhan noita monia kivoja - Kos, Karpathos, Kreetakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anyone?
Kokeile sitä Syrosta. Tai Tinosta.
KiitoS. Tutustun tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Olen tainnut eniten tykätä Tiloksesta, Rodoksesta ja Patmoksesta (joo tosi erilaisia kaikki). Onhan noita monia kivoja - Kos, Karpathos, Kreetakin.
... niin ja Samos, neljä kertaa sielläkin lomaillut.
Hydra. Mukavasti Pireuksesta pääsee tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anyone?
Sifnos ja Serifos. Maailman parasta ruokaa pelkkä meri ympärilläsi.
Kiitos. Tutustun aiheeseen.
Itse tykkään Mykynoksesta. Todella kaunis arkkitehtuuri, hyvät rannat, ravintola ja DJ skene.
Ehdottomasti Tinos. Sinne toivoisin voivani muuttaa vielä joskus.
Itse olen tykännyt eniten Samoksesta (vehreä, rauhallinen) ja Naxoksesta (upeita hiekkarantoja). Kreeta on myös tosi kiva, kunhan menee turistirysien ulkopuolelle.