Paras Kreikan saari?
Kreikka on aina suomalaisten suosiossa, mutta mikä Kreikan saari on oma suosikkinne?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tykännyt eniten Samoksesta (vehreä, rauhallinen) ja Naxoksesta (upeita hiekkarantoja). Kreeta on myös tosi kiva, kunhan menee turistirysien ulkopuolelle.
Samos taisi kärsiä siitä siirtolaisten tulvasta. En tiedä näkyikö se niissä lomakylissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tykännyt eniten Samoksesta (vehreä, rauhallinen) ja Naxoksesta (upeita hiekkarantoja). Kreeta on myös tosi kiva, kunhan menee turistirysien ulkopuolelle.
Samos taisi kärsiä siitä siirtolaisten tulvasta. En tiedä näkyikö se niissä lomakylissä.
Samoin Kos.
Mikähän on tilanne nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin Kos.
Mikähän on tilanne nyt?
Sekä Samoksella ja Kosilla käyty (Samos 2019 Kos 2024), ei tietoakaan mistään kriisistä, yks porukka näytti Kosin satamaan laivasta tulevan ja siitä siirtyi bussiin.
Rakastan Kreetaa. Sieltä saa Kreikan parasta kasvisruokaa.
Korfu oli ensimmäinen Kreikan saarista missä olen käynyt ja pidän siitä edelleenkin. Kreeta on hyvä kakkonen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä Kreikassa on pieni ja rauhallinen saari, jossa olisi kuitenkin maltillinen hintataso ja hyvät kulkuyhteydet.
Ei tarvitse olla turistikohde.
Anyone?
Tarkoitatko hyvillä kulkuyhteyksillä että pääsee hyvin lentäen/lautalla vai saaren sisällä hyvät kulkuyhteydet?
Mun suosikkisaari on Tilos, rauhallinen ja Rodokselta pääsee lautalla hyvin.
Mielummin lautalla kuin lentäen, rakastan merta.
Minäkin rakastan merta, mutta kreikkalaiset lautat on joko niitä hitaita tai sitten on pomppuista kyytiä. Siellä tuulee aina.
Saarista suosikkini on Kos ja nimenomaan se Kosin kaupunki. Se on kaunis ja kaikkialle jaksaa kävellä. Ei suuria korkeuseroja tai ahtaita kinttupolkuja. Turkki näkyy vastarannalla ja sinne pääsee päiväretkelle.
Olen käynyt perheeni kanssa Rodoksella 90-luvulla, on tuo siitä muuttunut. Sittemmin lukuisissa paikoissa.