Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vilkasta poikaani alettiin syrjiä ja kiusata jo 1 vuotiaana

Vierailija
08.04.2026 |

Mikä Suomalaisia riivaa kun ei kestetä vilkkaita energisiä ihmisiä. Poikani on vilkas luonteeltaan. Mentiin seurakunnan kerhoon eikä kukaan leikkinyt kanssamme, jokaisella äidillä oli vain joku yksi bestis kenen kanssa jutella. Minä ja poika oltiin enimmäkseen vain kahdestaan sielläkin ulkopuolella. Muiden lapset laahustivat kiltisti kahvipöytään kun minun vilkas poika teki ensin juoksu sprintin ruokasalissa. Mitään vahingollista hän ei kenellekkään tehnyt. Ei kiusannut eikä häirinnyt muita. Ei vain jaksanut möllöttää paikoillaan. Häntä kiusattiin myös leikkipuistossa, toiset pojat yritti hyppiä hänen päällään ja viedä leluja. Valehtelivat, että se on minun poika se ongelma tapaus peittäen mitä itse tekivät hänelle ensin. Kun oltiin puistossa, toiset äidit eivät muka ylimielisyyttään voineet meille jutella ollenkaan. Jossakin vaiheessa poika alkoi oireilla ja senhän tietää miten siinä käy. Mutta tarinalla on tämä kertomaton puoli tästä näkökulmasta. 

Kommentit (162)

Vierailija
21/162 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa työskennellessäni näin odotustilassa vilkkaan pienen lapsen. Vanhemmat istuivat ns. seinän takana, eivätkä vahtineet tai kieltäneet. Eihän mun tartte tietää mistään mitään, ei mun tartte tietää kenen lapsi. Mutta mutta. Näin lapsen menevän hissiin ilman vanhempia muiden aikuisten joukossa. Nauroin sisäisesti. Ei kuulu mulle. Hah. 

Et ole sairaalassa töissä.

Olen. Kohta tässä teen lähtöä iltavuoroon.

Vierailija
22/162 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montakohan kertaa ap on kertonut tässä ketjussa, että lapsi on vilkas?

Täytyy kertoa tarpeeksi monta kertaa kun ei näytä menevän monellakaan jakeluun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/162 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden ikäinen tekee juoksusprintin ruokasalissa? Toiset lapset hyppivät vuoden ikäisen lapsen päällä?

Sori ap, aloituksesi ei ole uskottava.

Aihe vapaa on palsta missä syrjäytyneet provoilevat keskenään. Aitoja äitejä ja isiä täällä ei ole näkynyt vuosikausiin.

Vierailija
24/162 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti seurakunnan kerhossa syrjitään - se kuuluu kristittyjen perussääntöihin.

Vierailija
25/162 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden ikäinen tekee juoksusprintin ruokasalissa? Toiset lapset hyppivät vuoden ikäisen lapsen päällä?

Aihe vapaa on palsta missä syrjäytyneet provoilevat keskenään. Aitoja äitejä ja isiä täällä ei ole näkynyt vuosikausiin.

Millä tavalla sinä olet syrjäytynyt? Millä tavalla minä olen syrjäytynyt -ap?

Vierailija
26/162 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset kieltänyt juoksemasta sprinttiä? Nyt ei käyny mitään,mutta voi tulla kuumat kahvit niskaankin.

Tottakai kielsin juoksemasta sprinttiä, miksi siihen takerrut? Vilkkaat lapset eivät kuitenkaan pysy pelkästään paikoillaan, älä esitä tyhmää. 

Ei käy tarinasta selväksi, että olisit kieltänyt. Jos tiedät että on vilkas,mikset kantanut pöytään tai kävellyt käsikädessä?

Poikani on niin vilkas, että hän ei pysynyt missään käsikädessä kävelyssä. Et taida nyt ihan ymmärtää, mutta eipä meidän ole pakko kuulua mihinkään seurakuntaan eikä käydä enää koskaan missään seurakunnan kerhoissakaan kun siellä on noin kuppikuntaista porukkaa eikä tykätä vilkkaista. Taidan erota kirkosta. 

Entäs valjaat? Juokseeko se lapsi sitten autotielle? Kaupassa häviää ties minne? Montako haaveria sille on jo käyny ja monesti olet sanonut: mähän sanoin.

Vierailija
27/162 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syrjinnän syy alkaa hahmottua.

Vierailija
28/162 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti seurakunnan kerhossa syrjitään - se kuuluu kristittyjen perussääntöihin.

Näköjään kuuluu, ovat muka olevinaan seurakunnissa niin Jeesuksen asialla, mutta taitavatkin vain esittää. Liekkö monikaan koskaan edes avannut raamattua tai lukenut sieltä muuta kuin niitä kohtia jotka miellyttää itseä. Taitavat käydä kirkossa lähinnä siksi, että näyttäisi hyvältä ihmiseltä. Silmiä avaava kokemus. 

Vierailija
29/162 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötätkö sille liikaa sokeria ja on sokeri huumassa kokoajan?

Vierailija
30/162 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa työskennellessäni näin odotustilassa vilkkaan pienen lapsen. Vanhemmat istuivat ns. seinän takana, eivätkä vahtineet tai kieltäneet. Eihän mun tartte tietää mistään mitään, ei mun tartte tietää kenen lapsi. Mutta mutta. Näin lapsen menevän hissiin ilman vanhempia muiden aikuisten joukossa. Nauroin sisäisesti. Ei kuulu mulle. Hah. 

Ja annoit lapsen kadota?

Vierailija
31/162 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani lapsesi kiusaamisen vuoksi.

Ketään ei saa kiusata,ja se on vanhempien vastuulla kasvattaa lapsi lähimmäisen rakkauteen,ettei kiusaa ikinä ketään, minkään vuoksi.

Mikään asia ei anna lupaa siihen.

Vierailija
32/162 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syrjinnän syy alkaa hahmottua.

Tottakai kiusaajat syrjii aina fiksumpiaan. 

Vierailija
33/162 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaksi on mennyt lapsen osa Suomessa. Ei saa olla energinen, ei saa olla kiinnostunut siitä mistä on kiinnostunut, ei saa olla älykäs, ei saa innostua, ei saa olla mitään muuta kuin ahtaassa muotissa johon väkivalloin sullotaan välittämättä miten se rikkoo lapsen. Ja päälle kauhistellaan lasten ja nuorten mt-ongelmia ja huumeiden käyttöä.

Vierailija
34/162 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja annoit lapsen kadota?

Mä en ole siellä töissä sen takia, että vahdin osaamattomien vanhempien lapsia. Ja minä en ollut heidän (asiakkaiden) kanssa tekemisissä. Hahmotin tilanteen ohimennen. Ei minun silti tarvitse puuttua. Koska olin "asemassa" että ei todellakaan kuulu mulle. Verrataan,että ei vuorossa ajava bussi menee pysäkin ohi jossa ihmisiä odottaen bussia ja tietää että siltä pysäkiltä ei sinä iltana enää busseja mene. Ei kuulu hänelle silti ja myhäilee itsekseen ja ajaa varikolle.

Vierailija
35/162 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja annoit lapsen kadota?

Mä en ole siellä töissä sen takia, että vahdin osaamattomien vanhempien lapsia. Ja minä en ollut heidän (asiakkaiden) kanssa tekemisissä. Hahmotin tilanteen ohimennen. Ei minun silti tarvitse puuttua. Koska olin "asemassa" että ei todellakaan kuulu mulle. Verrataan,että ei vuorossa ajava bussi menee pysäkin ohi jossa ihmisiä odottaen bussia ja tietää että siltä pysäkiltä ei sinä iltana enää busseja mene. Ei kuulu hänelle silti ja myhäilee itsekseen ja ajaa varikolle.

Et ole terve.

Vierailija
36/162 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurjaksi on mennyt lapsen osa Suomessa. Ei saa olla energinen, ei saa olla kiinnostunut siitä mistä on kiinnostunut, ei saa olla älykäs, ei saa innostua, ei saa olla mitään muuta kuin ahtaassa muotissa johon väkivalloin sullotaan välittämättä miten se rikkoo lapsen. Ja päälle kauhistellaan lasten ja nuorten mt-ongelmia ja huumeiden käyttöä.

Tämä. Olen samaa mieltä, ihmiset odottaa että sieltä syntyy lapsia jotka on 1 vuotiaana jo aikuisen tasolla, ei mitään ymmärrystä lapsista vaan oma hyöty mielessä miten paljon saa tehoja ja rahaa jollekkin hyvävelikerholle lapsesta riistettyä. 

Vierailija
37/162 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on paska kansa samaa tasoa tuomillaan muiden maiden ylijäämäihmisten kanssa.

Vierailija
38/162 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkas lapsi kannattaa ohjata liikunnallisten harrasteiden pariin.

Vierailija
39/162 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On näkynyt.

Vierailija
40/162 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset kieltänyt juoksemasta sprinttiä? Nyt ei käyny mitään,mutta voi tulla kuumat kahvit niskaankin.

Tottakai kielsin juoksemasta sprinttiä, miksi siihen takerrut? Vilkkaat lapset eivät kuitenkaan pysy pelkästään paikoillaan, älä esitä tyhmää. 

Ei käy tarinasta selväksi, että olisit kieltänyt. Jos tiedät että on vilkas,mikset kantanut pöytään tai kävellyt käsikädessä?

Sulla ei selkeesti ole ollut oikeasti vilkasta 1-vuotiasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi