Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vilkasta poikaani alettiin syrjiä ja kiusata jo 1 vuotiaana

Vierailija
08.04.2026 |

Mikä Suomalaisia riivaa kun ei kestetä vilkkaita energisiä ihmisiä. Poikani on vilkas luonteeltaan. Mentiin seurakunnan kerhoon eikä kukaan leikkinyt kanssamme, jokaisella äidillä oli vain joku yksi bestis kenen kanssa jutella. Minä ja poika oltiin enimmäkseen vain kahdestaan sielläkin ulkopuolella. Muiden lapset laahustivat kiltisti kahvipöytään kun minun vilkas poika teki ensin juoksu sprintin ruokasalissa. Mitään vahingollista hän ei kenellekkään tehnyt. Ei kiusannut eikä häirinnyt muita. Ei vain jaksanut möllöttää paikoillaan. Häntä kiusattiin myös leikkipuistossa, toiset pojat yritti hyppiä hänen päällään ja viedä leluja. Valehtelivat, että se on minun poika se ongelma tapaus peittäen mitä itse tekivät hänelle ensin. Kun oltiin puistossa, toiset äidit eivät muka ylimielisyyttään voineet meille jutella ollenkaan. Jossakin vaiheessa poika alkoi oireilla ja senhän tietää miten siinä käy. Mutta tarinalla on tämä kertomaton puoli tästä näkökulmasta. 

Kommentit (163)

Vierailija
161/163 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vilkkaan lapsen kohdalla kannattaa antaa hänen purkaa energiaa ulkona ennen sisätiloihin menoa.

Siellä ulkona on katuja ja parkkipaikkoja ja muita vaaran paikkoja.

Itse vein vilkkaan lapsen esim. potkupyöräilemään skeittipuistoon jo heti, kun pysyi sillä pyörällä pystyssä alle kaksivuotiaana. Ja tehtiin muutenkin paljon kaikkea liikunnallista. Ei se kaikkia ongelmia poistanut, sillä energiaa vaan oli ihan hirveästi. Lapsi siis sitä tasoa energinen, että pystyttiin hyvin pienestä olemaan uimassa/sisäleikkipuistossa/leikkipuistossa/pyöräilemässä jne. TUNTEJA ilman, että väsyi.

Vilkkaan ikiliikkujan kanssa väsyy aikuinen ennen lasta. 

Kuulostaa ihan omalta esikoiselta. Viime kesänä 4-vuotiaana polki isänsä kanssa parin kilometrin päähän uimaan tai leikkipuistoon ja riehui siellä muutaman tunnin ja polki takaisin kotiin. Söi ruuan ja olisi halunnut lähteä trampoliinille pomppimaan.

Riivattu lapsi.

Eipä jotenkin yllätä, että sunlaisella on tuollainen evankelisen hullun retoriikka

Onko evankelinen hullu joku diagnoosi. Eroaako jotenkin ulkokultaisesta uskovasta?

Vierailija
162/163 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minulla on yksi lapsi kolmesta erittäin vilkas tarkoittaen, että energia ei tunnu loppuvan koskaan ja hän ei mielellään ole paikallaan. Aina on silti ollut pidetty kaveri muiden lasten parissa ja hänellä on paljon ystäviä. En oikein usko, että kyse on vilkkaudesta.

En myöskään jaksanut uhriutua siitä, jos minulle tuntemattomat äidit juttelivat keskenään puistossa eivätkä jutelleet minulle. Se on normaalia Suomessa. Jos halusin jutella niin aloitin keskustelun jonkun toisen yksin olevan äidin kanssa ja jos juttua ei syntynyt niin leikin lapseni kanssa tai nautin omasta rauhasta.

Minua ei suoraan sanottuna edes kiinnostanut toiset äidit puistossa, joten aivan sama juttelivatko vai eivät. Isät juttelee, äideissä taas jonkin verran sellasia jotka eivät juttele.

Mutta se ei liity kokemukseni mukaan äitiyteen, vaan suomalaiseen naiseuteen. Suomalaisiin naisiin on hankala tutustua. Ja miehillä suomalaisiin miehiin, mamuisät hengaa yleensä keskenään ja tutustuu toisiinsa helpommin kuin suomalaisiin iseihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/163 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vilkkaan lapsen kohdalla kannattaa antaa hänen purkaa energiaa ulkona ennen sisätiloihin menoa.

Siellä ulkona on katuja ja parkkipaikkoja ja muita vaaran paikkoja.

Itse vein vilkkaan lapsen esim. potkupyöräilemään skeittipuistoon jo heti, kun pysyi sillä pyörällä pystyssä alle kaksivuotiaana. Ja tehtiin muutenkin paljon kaikkea liikunnallista. Ei se kaikkia ongelmia poistanut, sillä energiaa vaan oli ihan hirveästi. Lapsi siis sitä tasoa energinen, että pystyttiin hyvin pienestä olemaan uimassa/sisäleikkipuistossa/leikkipuistossa/pyöräilemässä jne. TUNTEJA ilman, että väsyi.

Vilkkaan ikiliikkujan kanssa väsyy aikuinen ennen lasta. 

Kuulostaa ihan omalta esikoiselta. Viime kesänä 4-vuotiaana polki isänsä kanssa parin kilometrin päähän uimaan tai leikkipuistoon ja riehui siellä muutaman tunnin ja polki takaisin kotiin. Söi ruuan ja olisi halunnut lähteä trampoliinille pomppimaan.

Riivattu lapsi.

Eipä jotenkin yllätä, että sunlaisella on tuollainen evankelisen hullun retoriikka

Onko evankelinen hullu joku diagnoosi. Eroaako jotenkin ulkokultaisesta uskovasta?

Voisi se itseasiassa olla ihan diagnoosikin, sen verran hulluja ne evankeliset usein ovat :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme