Paljonko avustatte aikuisia 20+ v lapsianne?
Mä olen ajatellut, että autan omiani (vielä teinejä, asuvat kotona) tasan oman elämän alkuun, mutta sen jälkeen saavat alkaa itse miettimään mistä jatkossa maksavat itse. Ymmärrän jos opiskelevat ja tuet on pienet. Silloin voin harkita maksaa esim. joskus ruokaa tai lahjaksi jonkun vuokran jos tiukkaa. Mutta en halua opettaa lapsiani siihen, että täältä pesee. Ei itse tarvi silloin edes yrittää saada rahaa riittämään.
Tällä oman elämän aloituksella tarkoitan, että maksan ajokortin, takuuvuokran ja ekaan asuntoon tarvittavia juttuja mahdollisesti, mutta en ajatellut olla maksumiehenä huvituksiin ja toistuvasti säännöllisesti arjen kuluihin. Eli ei joka kuukausi.
Kommentit (82)
Ei pidä aikuisia lapsia hyysätä. Pitäisi oppia pärjäämään itsekseen.
Tyhmempi ja laiskempi ei osaa aikuistua ja sitten ollaanki nelikymppisenä peräkammarissa.
Minuakaan ei autettu, joten en minäkää auta omiani. Itse olen rahani ansainnut ja aion nauttia niistä.
Olen itse aikoinaan tienannut omat taskurahat, ihan sieltä 12v asti. Koulun sijaan tein töitä. Silloin ajattelin vanhempien lellimiä lapsukaisia luusereina,kun eivät oppineet tekemään työtä. Näin vanhempana ja viisampana ymmärrän miksi minusta tuli se luuseri ja heistä asiantuntijoita,lääkäreitä ja lakimiehiä.
Omalle lapselle muistutan, että töitä ehtii tehdä, mutta aikaa ei saa takaisin. Pitää siis keskittyä opiskeluun ja verkostoitumiseen ja sitä tulen miten päin vaan niin pitkään kuin tarvitsee. Pidän myös huolen, että lapsellani, oli hän 40-50 taikka 60v on maailmassa paikka josta voi aina aloittaa alusta, vaikka kaikki ympärillä kaatuu.