Miten teet kananmunakastikkeen?
Kommentit (84)
Keitetyt kananmunat pilkotaan valkokastikkeeseen. Olen kerran syönyt kaverillani, meillÀ lapsuusperheessÀ ei koskaan tehty eikÀ paistettua kaaliakaan jota myös samainen kaveri tarjosi. HyviÀ olivat.
Kananmunakastike syntyy niin, ettÀ ensin tehdÀÀn normaali bechamel-kastike ja sitten sekoitetaan siihen skovaksikeitettyÀ siputtua kananmunaa.
Samalla tavalla saa aikaan sinappikastikkeen, kun vaihtaa kananmunan pariksi ruokalusikalliseksi dijon sinappia, tai mÀtikastikkeen kun vaihtaa sen kouralliseksi mÀtiÀ.
Vierailija kirjoitti:
Keitetyt kananmunat pilkotaan valkokastikkeeseen. Olen kerran syönyt kaverillani, meillÀ lapsuusperheessÀ ei koskaan tehty eikÀ paistettua kaaliakaan jota myös samainen kaveri tarjosi. HyviÀ olivat.
HyviÀ olivat. MitkÀ? Siis mitkÀ olivat?
Valkokastike. On yksikkö. Kastike.
En valmista koska on paska kastike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta
MikÀ raakaine sopii lisÀnÀ tÀhÀn kastikkeeseen mielestÀnne?
Uunikasvikset porkkana parsakaali ja kukkakaali.
Etenkin kun lisÀÀ juustoraastetta maitokastikkeeseen.
VielÀ paremmin sopii kun jÀttÀÀ kananmunat pois. Valkokastike + juusto eli Mornay-kastike on paljon parempi kastike kuin suomalainen pula-ajan munasotku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kananmunakastike ja paistettu kaali. Lukutaito on hieno asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kastike ja kaali ovat yhdessÀ jo monikko. Opettele lukemaan, ennen kuin kommentoit toisten kirjoituksia.
En osaa tehdÀ. En tuota enkÀ muita kastikkeita. Maistuisi kyllÀ.
Ei sitÀ kastiketta ole pakko tehdÀ bechameliin. Jos sen tarjoaa kalan kanssa, sen voi tehdÀ myös kalaliemeen tehtyyn velouteehen ja samalla tavalla munat lopksi mukaan. Itse tyydyn tuohon usein, kun ei tule ostettua maitoa kaupasta ruoanlaittoon asti riittÀvÀksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitÀ kastiketta ole pakko tehdÀ bechameliin. Jos sen tarjoaa kalan kanssa, sen voi tehdÀ myös kalaliemeen tehtyyn velouteehen ja samalla tavalla munat lopksi mukaan. Itse tyydyn tuohon usein, kun ei tule ostettua maitoa kaupasta ruoanlaittoon asti riittÀvÀksi.
TÀmÀhÀn se on, ettÀ kotona voi muunnella versiota toiseksi.
HyvÀ vinkki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta
MikÀ raakaine sopii lisÀnÀ tÀhÀn kastikkeeseen mielestÀnne?
VielÀ paremmin sopii kun jÀttÀÀ kananmunat pois. Valkokastike + juusto eli Mornay-kastike on paljon parempi kastike kuin suomalainen pula-ajan munasotku.
Kananmuna on kaikkein paras ruoka-aine
Kananmuna on erittÀin ravinteikas "superruoka", joka sisÀltÀÀ lÀhes kaikkia tarvittavia ravintoaineita, lukuun ottamatta C-vitamiinia.
Yksi keskikokoinen muna (n. 60g) tarjoaa n. 7â8g korkealaatuista proteiinia, joka sisĂ€ltÀÀ kaikki vĂ€lttĂ€mĂ€ttömĂ€t aminohapot, sekĂ€ terveellisiĂ€ rasvoja, D-vitamiinia, koliinia ja seleeniĂ€.
Vierailija kirjoitti:
En osaa tehdÀ. En tuota enkÀ muita kastikkeita. Maistuisi kyllÀ.
Kaupoissa myydÀÀn valmiita kastikkeita tetroissa ja lasipurkeissa.
MinÀ ostan tetroissa bearnaise kastiketta. Sopii lihan kanssa.
TÀllÀ viikolla valmista yhtenÀ pÀivÀnÀ kananmunakastikkeen.
C-vitamiinimme saamme sitrushedelmistÀ ja lisÀksi purkista. Kuten pÀivittÀin otamme c- vitamiinitabletin purkista..
Vierailija kirjoitti:
TÀllÀ viikolla valmista yhtenÀ pÀivÀnÀ kananmunakastikkeen.
C-vitamiinimme saamme sitrushedelmistÀ ja lisÀksi purkista. Kuten pÀivittÀin otamme c- vitamiinitabletin purkista..
LisÀÀn. Muut tarvittavat tulee kananmunista.
NetistÀ löytyy varmasti nopeammin hakemalla reseptit kuin kysymÀllÀ tÀÀltÀ.
Maito kattilaan, siivilöi sinne jauhot, vispaa kunnes saostunut. Suolaa ja pippuria. LisÀÀ lopuksi keitetyn munan palasia.
Paksu valkokastike ja siihen reilusti Aurajuustoa.
Vanha resepti, mutta hyvÀ kuorrute vaikkapa uunilohelle.
Vierailija kirjoitti:
NetistÀ löytyy varmasti nopeammin hakemalla reseptit kuin kysymÀllÀ tÀÀltÀ.
KyllÀ minÀ sen tiedÀn, mutta kysyinpÀs tÀÀltÀ kuitenkin. IkÀvÀÀ ettÀ se sinua noin kovasti harmittaa.