Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eläkeläiset eivät halua panostaa pieniin lapsiin?

Vierailija
06.04.2026 |

Miksi eläkeläiset hamuavat itselleen rahaa, vaativat esimerkiksi isompia eläkkeitä, vaikka pienet lapset ovat he joihin olisi yhteiskunnassa moraalisesti ja myös taloudellisesti järkevä panostaa sillä heissä lepää Suomen tulevaisuus? Mistä tuo itsekkyys ponnistaa?

Lapsilisät ovat ainoa sosiaalitukijota eiole indeksoitu ja se onkin jäänyt naurettavan pieneksi, alle 100€/kk jolla ei makseta edes vaippoja nykyhinnoin.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et ymmärrä että jäät joskus eläkkeelle, jos vanhaksi elät. 
Lapsille voisi antaa ilmaiset vaipat, niin tästäkin päästäisiin.

"Minä minä minä ja minun napa, lapsista viis." Hävetkää, sodankäynyt sukupolvi ei eläkkeitten perään nillittänyt kun ei ollut eläkejärjestelmää ja te haluatte syödä pikkulastenkin suusta! Missä se sisu teillä nyky eläkeläiset?!

Hoida ja elätä itse kakarasi, ei niitä ole ollut pakko pusata.

Vierailija
22/40 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin eläkeläiset eivät halua panostaa lapsiin?

Kyllä minä ainakin kannatan kaikki lapsiperheiden tukia ja soisin, että niitä jatkossakin maksettaisiin. Lapsivähennys pitäisi ehdottomasti palauttaa myös verotukseen.

Eiköhän ne ole ihan muut kuin eläkeläiset, jotka täälläkin vaativat suureen ääneen lapsilisien poistamista tai leikkaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät verolle, kuten eläkkeet ja muut tuet.

Vierailija
24/40 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ap töihin

Vierailija
25/40 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme me hamua itsellemme lisää rahaa. Lapsilisät ovat mitä ovat, ei niihin voi eläkeläiset vaikuttaa.

Maksoin lakisääteisiä YEL-maksuja yli 30 vuotta. Minunkin pienen, alle 1.500e/kk työeläkkeen maksaja on työeläkeyhtiö, verottaja vie siitä 25 %. YEL oli yli 20 % työtuloista.

Aika korkea on verosi, mulla 20% 2200e eläkkeestä.

Aika korkea se sinunkin verosi on

Vierailija
26/40 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset tarvitsevat rahaa juhlamokkaan, maitoon ja aamuohroon. Ei heille mitään Flordian golflomia tartte velkaantuneen Suomen kustantaa. Eläkeläiset eivät ole rahojaan tienanneet, heillä oli pienet verot ja yel maksut verrattuna nyky työntekijöihin joilla menee 1/3 teidän rasvaisiin eläkkeisiin ja veroihin, he maksavat palkastaan isot eläkkeenne. Hävetkää kun kehtaatte nillittää ja viedä pienten lasten suusta ruuan!

Tarkistuta lääkityksesi, ääliö.

Vierailija
27/40 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän aika monta eläkeläistä, jotka panostavat omiin pieniin lapsiinsa. Varsinkin miehet voivat saada lapsia vielä vanhuseläkkeellä, ja nuoret työkyvyttömyyseläkeläiset.

Vierailija
28/40 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset tarvitsevat rahaa juhlamokkaan, maitoon ja aamuohroon. Ei heille mitään Flordian golflomia tartte velkaantuneen Suomen kustantaa. Eläkeläiset eivät ole rahojaan tienanneet, heillä oli pienet verot ja yel maksut verrattuna nyky työntekijöihin joilla menee 1/3 teidän rasvaisiin eläkkeisiin ja veroihin, he maksavat palkastaan isot eläkkeenne. Hävetkää kun kehtaatte nillittää ja viedä pienten lasten suusta ruuan!

Kyllä mulla on ihan omat ruoat, ei tarvitse pelätä että tulen teille syömään kakaroittesi ruoat.

Vierailija
29/40 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset saivat myös vähentää kaikki asuntolainan korot verovähennyksin, oli lapsivähennystä ansiotuloveroista ja ylipäänsä eläkemaksut ja verot matalammat. Heillä oli helppoa kerryttää varat omaan kotiin ja lainatkin asunnoihin oli maksettu 5-12 vuodessa. Outoa, että eläkeläisten muisti näin lyhyt?

Vierailija
30/40 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeellä ei tarvetta aamalla tavalla muutenkaan rahalle, asuntolainat jo maksettu ja vuokran maksaa kela. 

Ihan itse vuokrani maksan.

Vierailija
31/40 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläkeläinen mutta sanoisin omien suvun eläkeläisten kannan olevan sellainen oletus, että joka suvussa eläkeläiset avustavat oman suvun lapsia. 

Siinä sitten onkin varmasti suuria eroja eri sivuissa, että annetaanko lämmintä kättä vai syntymälahjana jo 10 000€ osinkotilille.

Oma suku sijoittuu lähemmäs tuota ensimmäistä esimerkkiä.

Vierailija
32/40 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Eläkeläisten palstalla peukutetaan alas. Totuus sattuu.

Eläkeläiset ovat itsekkäitä.

Tuliko tää pasknheitto nyt taas jonain vastavetona hesarin eläkeartikkelille. Suomalainen eläkeläinen saa eläkettä koko euroopan vähiten. Kun espanjalaisen eläke on 80% ansaitsemistaan työtuloista ei se suomalaisen eläke olekaan kuin puolet.

Kuka tätä vastakkainasettelua yrittää ylläpitää ja pilata omat eläkkeensä? Tajuatko pölvästi aiheuttavasi vain itsellesi kiusaa  

Vierailija
33/40 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut haluaa mm aikoinaan Jammu

Vierailija
34/40 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

painu nyt v..........tuun ja äkkiä syvä mölli

Vierailija
35/40 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset saivat myös vähentää kaikki asuntolainan korot verovähennyksin, oli lapsivähennystä ansiotuloveroista ja ylipäänsä eläkemaksut ja verot matalammat. Heillä oli helppoa kerryttää varat omaan kotiin ja lainatkin asunnoihin oli maksettu 5-12 vuodessa. Outoa, että eläkeläisten muisti näin lyhyt?

No. Itse haluatte mieluummin rahat käytettäviksi esimerkiksi kolmen oppilaan lukioihin. 18 vuoden oppivelvollisuuteen. päiväkotitoimintaan työttömien ja äitiyslomalla olevien lapsille. Ynnä muuhun kalliiseen toimintaan. Valintakysymyksiähän nämä ovat. Eläkeläiset tajusivat valita mieluummin verovähennykset kuin kalliit ilmaispalvelut ja julkisen puolen paisumisen mahdottomiin mittasuhteisiin 

Vierailija
36/40 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisiä haukkuva ketju vol. 2311545457882214569878

Vierailija
37/40 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma napa on tärkein. Että HV tulevaisuudelle vaan.

Mauno 1952

Vierailija
38/40 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niistä tule olemaan mitään hyötyä, pelkkiä tubettajia ja blokkaajia. Humeita.

Vierailija
39/40 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin ja tienatkaa itse ne rahat kakaroihinne. Vattuako aina käsi ojossa muiden kukkaroilla ilmaisten palkintojen ym. kannustimien toivossa roikutte? 

Niin ne eläkeläisetkin ovat aikoinaan ihan itse vaivautuneet nostamaan sen prseensä ylös penkistä, tekemään töitä elättääkseen sekä itsensä että perheensä. 

Mitä hemmetin lapamato-sukupolvi nyt oikein on valloillaan? 

Vierailija
40/40 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niistä tule olemaan mitään hyötyä, pelkkiä tubettajia ja blokkaajia. Humeita.

Älä unohda mt-ongelmia ym. vaivoja, jotka estävät työnteon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi