Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään Prismassa kaksi kakaraa huusi aivan kurkku suorana.

Vierailija
05.04.2026 |

Olivat siis kärryissä molemmat ja huusivat ikään kuin kilpaa keskenään. Tai kiljumista se oikeastaan oli. Välillä äidit vähän yrittivät torua, että ei saa huutaa mutta eivät kakarat siitä välittäneet vasn huuto jatkui. Oikeasti! Jos ei kakarat osaa käyttäytyä kaupassa, niin sitten kakarat viedään pihalle! Tuolla vesisateessa voisi kummasti kiljumishalut vähentyä.

Kommentit (138)

Vierailija
101/138 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisistä oli kyse?

Ehkä kolme vuotiasta. 

Ap

Eli ei mitään vauvoja vaan kasvatuksen puute.

Ei ole. Kolme vuotias on vielä uhmaiässä. Sulla ei taida olla. Onneksi. 

Kolmevuotiasta voi myös komentaa, ja vaatia käyttäytymään julkisella paikalla. Ei lasta mukaan kauppaan jos niin kova uhmavaihe päälle, eikä vanhempi osaa käsitellä lasta! 

Olen lastenhoitaja, valmistunut 1991!

Voi komentaa, mutta jos lapsi ei tottele komennusta niin lastenhoitajakin on voimaton. Kurin käytöstä tulee lasu joten se ei ole vaihtoehto.

Kyllä torua saa ja tarvittaessa lähteä pihalle "jäähylle". Ei näistä lasua tule kun ovat normaali  kasvatusta.

Jäähyt on kielletty päiväkodeissa jo varmaan 10 vuotta sitten.

Eivät päiväkodit kuulu tähän keskusteluun. Nehän ovatkin vain lasten säilömispaikkoja, missä vähän leikitään ja lauletaan.

Vierailija
102/138 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metrossa oli isä ja lapsi ja isä yllytti lasta huutamaan ja kiljumaan. Koko matkan kesti kimeä kiljunta ja isällä oli hauskaa. Kanssamatkustajilla ei niinkään. Korvat soivat kun jäin pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/138 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1993, lapseni ollessa 3-v olimme Helsingin Stockmannilla. 

Olisi ollut päiväunien aika ja lapsi itki (ei huutanut) eikä suostunut sovittamaan kumisaappaita. Myyjä kehoitti poistumaan tavaratalosta sillä muut asiakkaat hermostuvat.

Me poistuimme, emmekä palaneet tuonne ikinä.

Vierailija
104/138 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut päiväunien aika ja lapsi itki (ei huutanut) eikä suostunut sovittamaan kumisaappaita. Myyjä kehoitti poistumaan tavaratalosta sillä muut asiakkaat hermostuvat.

Onneksi ette palanneet.

Vierailija
105/138 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kiljukaulat ovat kadulla toisinaan. Tai jonkun pihassa. Vanhemmat kuvioihin?

Vierailija
106/138 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisistä lähtee ääntä. Laita korvatulpat julkisille paikoille. Tai tilaa kotiinkuljetuksella tuotteesi Prismasta. 

Vierailija
107/138 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin se Stockmann oli hienostoväen tavaratalo, nykyään taitaa mennä kovin heikosti kyseisellä puljulla. Mitään ette menettäneet, ettette palanneet!

Vierailija
108/138 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisistä lähtee ääntä. Laita korvatulpat julkisille paikoille. Tai tilaa kotiinkuljetuksella tuotteesi Prismasta. 

Tilaa mieluummin sinä ne ruokasi kotiinkuljetuksella. Kukaan Prismassa ei jää kaipaamaan sinun rääkyvää palosireeniäsi.

Vierailija
109/138 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaa mieluummin sinä ne ruokasi kotiinkuljetuksella. Kukaan Prismassa ei jää kaipaamaan sinun rääkyvää palosireeniäsi.

Niin mä tilaankin, se on kätevää. Olen kyllä lapseton, mutta jos vain olisin joskus saanut edes yhden sellaisen rääkyvän palosireenin, niin olisin äärettömän onnellinen.

Vierailija
110/138 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mä tilaankin, se on kätevää. Olen kyllä lapseton, mutta jos vain olisin joskus saanut edes yhden sellaisen rääkyvän palosireenin, niin olisin äärettömän onnellinen.

ihmiset näköjään saavat onnensa mitä kummallisimmista asioista

Vierailija
111/138 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisistä oli kyse?

Ehkä kolme vuotiasta. 

Ap

Eli ei mitään vauvoja vaan kasvatuksen puute.

Ei ole. Kolme vuotias on vielä uhmaiässä. Sulla ei taida olla. Onneksi. 

Kolmevuotiasta voi myös komentaa, ja vaatia käyttäytymään julkisella paikalla. Ei lasta mukaan kauppaan jos niin kova uhmavaihe päälle, eikä vanhempi osaa käsitellä lasta! 

Olen lastenhoitaja, valmistunut 1991!

Voi komentaa, mutta jos lapsi ei tottele komennusta niin lastenhoitajakin on voimaton. Kurin käytöstä tulee lasu joten se ei ole vaihtoehto.

Kyllä torua saa ja tarvittaessa lähteä pihalle "jäähylle". Ei näistä lasua tule kun ovat normaali  kasvatusta.

Jos lapsi huutaa väsymystä tai nälkää, niin ei siinä mitkään jäähyt auta. 

Vierailija
112/138 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihmiset näköjään saavat onnensa mitä kummallisimmista asioista

Monet joilla lapsia on, ovat onnellisia niistä.

Vierailija
113/138 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä on taas ongelmat. Kertoo, että asiat on oikein hyvin, kun pieni hetki lasten kirkumista aiheuttaa moista päänsärkyä. Kanssaihmisiin pitää vain yrittää tottua, ja ymmärtää, ettei kaikki ihmiset toimi kuten itse toimisit, mutta se heidän tapa toimia ei välttämättä ole väärin tai huono, vaikkei sinua miellytä.

Vierailija
114/138 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan pieni ongelma. Nauti siitä.

Vierailija
115/138 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaispersuja, oletan. Tai muuten psykopaatteja, ehkä kuisvesipäitäkin.

Vierailija
116/138 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppa vielä menee mutta juhliin ei mukuloita pitäisi viedä. Vainajan siunaus kirkossa. Omaiset itkevät ja haluavat kuunnella mitä pappi puhuu. Pikkukersa kiljuu koko ajan milloin mitäkin. Olen myös nähnyt kun lapset juoksevat pitkin käytäviä arvokkaassa tilaisuudessa eikä vanhempi ole huomaavinaan. 

Mun lapset ovat olleet mukana juhlissa. Me sovittiin etukäteen miehen kanssa, että kumpi poistuu lasten kanssa jos meteli tai muu häiriköinti alkaa. Ikinä ei näin käynyt. Pientä kiemurtelua kyllä esiintyi. Sitä en ymmärrä, että juhlissa päästetään lapset juoksentelemaan, esim häissä tai koulun juhlissa vähän isompien lasten esiintyessä. Mä en päästänyt ikinä, eikä niin tee kukaan jolla on yhtään järkeä päässä. Ihan sama kuinka erityinen lapsi on kyseessä.

Vierailija
117/138 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies menee aina kiljuvien kakaroiden lähelle ja vain katsoo heitä. Siihen loppuu kilju min ja huuto. Katsovat vain silmät ymmyrkäisinä miestäni. Tästä on tullut jo ihan huvi Prismassa. Jos jossain lapsi kiukuttelee tai kiljuu niin sanon miehelle että pitäisikö sinun käydä katsomassa tuota lasta? Jos hän menee niin kaikki loppuu siihen. 

Kunpa meillä olisi enemmän miehesi kaltaisia tyyppejä kanssa-asiakkaina marketeissa ja muualla. 

Vierailija
118/138 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo mikään maailmanloppu ole. Omani on pikkuisesta asti käyttäytynyt kaupassa hyvin. Ei ole tarvinut kuin lempeästi kertoa, että otetaan tätä ja tätä, ei juosta ettei liukastuta ja varotaan törmäämistä. Sitten on niitä, jotka käskyttävät tympeällä puolihuudolla tai huudolla ja lapset laittavat sitä käytöstä hanttiin olemalla tottelematta.

Vierailija
119/138 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin... vauvakadosta ollaan kyllä huolissaan mutta jos lapset vähän näkyvät tai kuuluvat, niin heti ne pitäisi poistaa paikalta. En kyllä yhtään ihmettele, ettei näin lapsivihamieliseen maahan lapsia synny! Haloo! Ne ovat elämän ääniä! Ei niihin kuole!

No mua ei ainakaan kiinnostais sellaset lellityt narsistilapset kun kasvaa "aikuiseksi" ja sinunkin ravintolaloheesi sylkevät. Haluatko että yhteiskunta koostuu oikeista ihmisistä eikä jostain paapotuista pullamössöprinsessoista?

Vierailija
120/138 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU-direktiivien mukaiset kurkut ovat aika suoria.