Oikeasti köyhä: tällaista se on
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011901203.html
Mites opiskelu ja työt?
Kommentit (151)
Maksetaanko sinulle siitä, että tuota juttua klikataan?
Et sitten edes viitsinyt aloittaa mitään keskustelua aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntoilla voi kyllä ihan ilmaiseksi: kävellä,pyöräillä,juosta,jumpata ja voimistella omassa kämpässä,jne.. Ei tarvita tankotanssia,että kunto pysyy hyvänä.
Ei ole nuokaan ilmaisia. Kaikki maksaa. Pyörä maksaa. lenkkikengät maksaa. Lenkkivaatteet maksaa. Ehkä joku kotona jumppaaminen ei maksa mitään.
Olet todella hölmö. Jos ei voi pyöräillä, voi kävellä, juosta tai hölkätä. Eikä ne mitään erityisiä varusteita tai vaatteita vaadi. Jos on varaa ostaa meikkejä, tekoripsiä, tekokynsiä ja hiusten pidennyksiä, niin totta Mooses silloin on varaa ostaa halvat lenkkarit.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen tarve porukalla on aina painaa alas vaikeassa tilanteessa olevia? Tuottaako se nautintoa?
Mulle ainakin tuottaa: vosulle ihan oikein!
Täällä oikeasti köyhä...elämä jatkuvaa v i t u t u s t a..24/7/365...v i t t u j e n v i t t u..
Byääh, kun kukaan ei maksa mun tankotanssia; siis ihan oikeasti, kuinka tämä kehtaakin?
Kämpän voi vuokrata kunhan maksaa vuokransa itse tai vaihtoehtoisesti lapsi omalla työllään! Näihin asuntoihin ei tulisi maksaa asumistukea kuin poikkeustapauksissa! Alaikäisten paikka on pääsääntöisesti lapsuudenkodissa vielä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on omaisuutta, jolla voit elättää itsesi, toisin kuin tällä naisella ja siskollasi. Meidånkö pitää elättää sinut samalla, kun istut omaisuutesi päällä?
Se omaisuus on kerrostalokaksio syrjäisessä lähiössä ruuhka-Suomen ulkopuolella. Muuta omaisuutta ei tämän, pankkitilin ja yhden rahaston (jossa on vain kymppitonni) lisäksi ole.
Tämän asunnon jos myy, niin arvo on vain 70000 kieppeillä, vaikka putkiremonttikin on tehty ja maksettu. Ei tällaisella summalla juhlita.
- 124
Jos kaksion arvo on 70 000 euroa niin on todella rikas! Monen kaksion arvo muuttotappioalueella on noin 10 000 euroa!
Minua hieman ärsyttää nämä tälläiset uutiset jossa valitetaan kuinka vähän rahaa toimeentulotuki ja asumistuki on.... Ei se ole vähän rahaa! Tuokin tyttö valittaa että ei ole rahaa harrastaa tankotanssia eikä muitakaan harrastuksia. Vaikka tässä nyt kyse on enemmän siitä että hänellä kyllä olisi rahaa harrastaa mutta hän valitsee itse käyttää rahansa ihan muuhun kuin harrastuksiin. Hiusten värjääminen itse (tai sitten kampaajalla) maksaa, nuo meikit maksaa, kenties ostelee joka kuukausi uusia vaatteita....Tuossa on paljon kulueriä jotka hän voisi jättää valitsematta niin sitten olisi varaa harrastaa.
Olen elänyt itse toimeentulotuella pitkään niin kyllä minä tiedän paljonko sitä rahaa tulee ja ärsyttää nämä tälläiset valittajat että muka liian vähän rahaa saataisiin.
Opiskelija?henkisesti köyhä ei luulisi olevan.Nuorena ei materiaa liikaa,miksi sitä pitäs EE's hinkua.Opiskelija elämä edessä.Mikä hätä.Kyllä opiskeluunkin pitkä penni menee.Kyllä se siitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hän voi saada enemmän toimeentulotukea mitä itse saan työmarkkinatukea. Ja omistusasujana en saa edes asumistukea. Mulla on myös tk-eläkkeellä oleva 30-v pikkusisko. Pelkästään tk-eläkettä nettona päälle tonnin, vaikka ei ole ollut työelämässä päivääkään. Sitten päälle vielä asumistuki joka on varmaan saman verran kuin tämän is:n jutun naisella.
Ei saisi kadehtia näitä, mutta en voi mitään että alkaa kadehtimaan.
Onneksi ehdin maksaa asuntolainan pois juuri ennen potkuja. Muuten en olisi hengissä.
Ei ihme, jos tk-eläkkeelle on tänä päivänä mahdoton päästä. Moni nuori eläkeläinen tienaa enemmän, mitä kokopäivätyötä matalapalkka-alalla tekevä duunari.
Silti vastustan orpopurran politiikkaa ja sairaiden kyykyttämistä. Ei kukaan pärjää 595 kuukaudessa.
Siihen 595 euron päälle tulee asumistuki. Paitsi niillä joilla on omistusasunto tai muuta omaisuutta... Mikä on typerää, hullua että oikeisto hallitus haluaa rangaista juuri niitä jotka ovat olleet töissä, saaneet säästöön ja tehneet elämällään jotain!
Ei nämä hallituksen leikkaukset nimittäin juurikaan niihin koko elämänsä työttömänä olijoihin vaikuttanut, heillä edelleen tuet juoksee kuten ennenkin, ainoa muutos että pitää vaan jaksaa ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi jotta toimeentulotukea ei leikata. Mutta eihän työttömäksi työnhakijaksi ilmoittautuminen tarkoita että työllistyy joten he jatkavat tuilla loikoilua kuten ennenkin.
Minusta oli hyvä että hän uskalsi antaa kasvot nuorison köyhyydellä. Juttu olisi voinut olla laajempi. Olisi voitu käsitellä vanhojen- ja sairaiden pieneläkelläisten köyhyyttä, pienyrittäjän köyhyyttä konkurssin jälkeen tai töistä poispotkittujen köyhyyttä. Suomessa on paljon muutakin köyhyyttä. Ongelma on se että kun asia ei kosketa itseä riittävän läheltä, ollaan kateellisia ja kiusataan ymmärtämättä asiaa.