Oikeasti köyhä: tällaista se on
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011901203.html
Mites opiskelu ja työt?
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Köyhyys ja köyhyys. Ennen ei haettu mitään toimeentulotukea vaan sitten vaikka mentiin siivoamaan. Sitä työtä on aina
Ei mihinkään työhön niin vain mennä. Teitä jotka ovat todellisuudesta vieraantuneet tuntuu olevan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhyys ja köyhyys. Ennen ei haettu mitään toimeentulotukea vaan sitten vaikka mentiin siivoamaan. Sitä työtä on aina
Ei mihinkään työhön niin vain mennä. Teitä jotka ovat todellisuudesta vieraantuneet tuntuu olevan paljon.
En ole todellakaan todellisuudesta irtautunut. Teen töitä tukien saajien, opiskelijoiden ja työttömien kanssa. Tämän jutun opiskelija ei ottanut opintolainaa vaan itse päätti elää pelkällä opinto-ja asumistuella opiskeluaikana.
Miten hän voi saada enemmän toimeentulotukea mitä itse saan työmarkkinatukea. Ja omistusasujana en saa edes asumistukea. Mulla on myös tk-eläkkeellä oleva 30-v pikkusisko. Pelkästään tk-eläkettä nettona päälle tonnin, vaikka ei ole ollut työelämässä päivääkään. Sitten päälle vielä asumistuki joka on varmaan saman verran kuin tämän is:n jutun naisella.
Ei saisi kadehtia näitä, mutta en voi mitään että alkaa kadehtimaan.
Onneksi ehdin maksaa asuntolainan pois juuri ennen potkuja. Muuten en olisi hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Kuntoilla voi kyllä ihan ilmaiseksi: kävellä,pyöräillä,juosta,jumpata ja voimistella omassa kämpässä,jne.. Ei tarvita tankotanssia,että kunto pysyy hyvänä.
Ei ole nuokaan ilmaisia. Kaikki maksaa. Pyörä maksaa. lenkkikengät maksaa. Lenkkivaatteet maksaa. Ehkä joku kotona jumppaaminen ei maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miten hän voi saada enemmän toimeentulotukea mitä itse saan työmarkkinatukea. Ja omistusasujana en saa edes asumistukea. Mulla on myös tk-eläkkeellä oleva 30-v pikkusisko. Pelkästään tk-eläkettä nettona päälle tonnin, vaikka ei ole ollut työelämässä päivääkään. Sitten päälle vielä asumistuki joka on varmaan saman verran kuin tämän is:n jutun naisella.
Ei saisi kadehtia näitä, mutta en voi mitään että alkaa kadehtimaan.
Onneksi ehdin maksaa asuntolainan pois juuri ennen potkuja. Muuten en olisi hengissä.
Ei ihme, jos tk-eläkkeelle on tänä päivänä mahdoton päästä. Moni nuori eläkeläinen tienaa enemmän, mitä kokopäivätyötä matalapalkka-alalla tekevä duunari.
Silti vastustan orpopurran politiikkaa ja sairaiden kyykyttämistä. Ei kukaan pärjää 595 kuukaudessa.
Sinulla on omaisuutta, jolla voit elättää itsesi, toisin kuin tällä naisella ja siskollasi. Meidånkö pitää elättää sinut samalla, kun istut omaisuutesi päällä?
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on omaisuutta, jolla voit elättää itsesi, toisin kuin tällä naisella ja siskollasi. Meidånkö pitää elättää sinut samalla, kun istut omaisuutesi päällä?
Se omaisuus on kerrostalokaksio syrjäisessä lähiössä ruuhka-Suomen ulkopuolella. Muuta omaisuutta ei tämän, pankkitilin ja yhden rahaston (jossa on vain kymppitonni) lisäksi ole.
Tämän asunnon jos myy, niin arvo on vain 70000 kieppeillä, vaikka putkiremonttikin on tehty ja maksettu. Ei tällaisella summalla juhlita.
- 124
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kyllästyttää nää köyhyysjutut.
Tekoripsiin on näköjään varaa.
Joo, tekoripset ja nenärengas eivät vakuuta. Suomiryökkynä ei näemmä tiedä köyhyydestä. Kaikenlaiset kitisijät sitä änkeääkin framille ruikuttamaan.
Asun Espanjassa ja täällä köyhät ovat oikeasti köyhiä. Taas pari päivää sitten oli keräys johon kelpasi kaikki. Vaatteista astioihin ja ruokiin (kuivamuona, säilykkeet).
Neljän sukupolven perhe oli valtavan onnellinen saamastaan tuesta. He laittoivat kiitokset ilmaislehden palstalle kuvien kera. Tuntui hyvältä kun sai auttaa, koska nämä ihmiset eivät turhasta valita.
Totuushan on se, että suomalaiset elävät yltäkylläisyydessä köyhinäkin. Muualla maailmassa ei yhtä hyvin kotiin syötetä ihmisiä.
Kyllästyttää tuo turhakkeiden valitus. Eikö heitä hävetä?
Vierailija kirjoitti:
Joo, kaikki vaan siivoamaan ilman koulutusta. Tuota se Purrakin ehdotti ja sai raivoisat haukut nimenomaan siivoojilta. Ihan kuin se työ olis sellaista että tollo kouluttamatonkin osaa. Siivous ei ole nykyään sitä että paskaisella narumopilla vedellään lattioita vaikka Fairyllä.
Menkää ilkeilijät hoitoon, jos päänvaivanne on edes hoidettavissa 🙄