Vendi - Jotta muut tytöt pääsisivät kotiin
Kirjan lukeneet, mitä mieltä olitte?
Mielestäni kirja oli hyvin kirjoitettu ja koskettava. Kuitenkin monessa kohdassa oli selkeää, että kirjoittaessa on käytetty tekoälyä. En tiedä teistä muista, mutta itseäni tuo häiritsi, kun teksti ei ollut luonnollisen kuuloista.
Siitä huolimatta lukukokemus oli hyvä, ja Vendin traaginen tarina oli kuvattu kauniisti. Hienoa, että tapauksessa kirjoitettiin kirja, ja vieläpä Vendin läheisen näkökulmasta.
Lepää rauhassa Vendi.
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vendin kohtalossa on paljon samaa kuin Kyllikki Saaren, paitsi että Kyllikin tapaus on edelleen mysteeri tekijästä. Mutta samaa on se että kumpikin lähti kotimatkalleen yksin ja muita liikkujia ei ollut, eli tekijä sai tehdä tekonsa rauhassa. Olen itse lukenut kirjan ja minusta se oli ihan hyvä, kuvasi hyvin sitä että miten media ottaa kaiken irti kun jotain tällaista tapahtuu. Samahan oli Kyllikin tapauksessa, jopa hautajaiset olivat suuri yleisö tapaus, jota katsomaan tuli valtavat määrät uteliaita, oli makkarakojut ja linja-auto kuiskasi uteliaita suohaudalle.
Entäpä kun tällainen sattuisi omalle kohdalle, niin mitä silloin toivoisin. Varmasti eniten sitä että saisin surra ilman sitä että media kirjoittaa perättömiä asioita uhrista ja tapahtuneesta. Toden puhuminen ei haittaisi. Ei voi kuin ihmetellä Suomen roskalehtien kuten Iltalehti ja Ilta-Sanomat, moraalia ja ammattitaitoa, käytöstapoja ja vastuuttomuutta kirjoituksissaan. Tullaan kuvaamaan jopa uhrin kodin pihaa jutun toivossa. Ilmeisesti toimittajilla on provisiopalkkaus tai ovat muuten rahapulassa. Ja sellaiset jotka eivät ole lukeneet Vendin tapauksen oikeita tietoja niin hävetkää täällä haukkumisianne. Tyttö oli tulossa kaverinsa luota, selvinpäin, isänsä olisi hakenut mutta tyttö kieltänyt. Toivottavasti täällä ja muissa somekanavilla haukkuville tulee sekin päivä, kun pilkka sattuu omaan nilkkaan. Voimia omaisille.
Kadonneen valkoisen naisen syndrooma. Teoria kritisoi tapaa, jolla etnisyys ja sosiaalinen asema vaikuttavat uutisoinnin määrään. Aihetta on tutkittu myös Suomessa, esimerkiksi kuinka kadonneet ja kuolleet naiset saavat enemmän näkyvyyttä kuin kadonneet ja kuolleet miehet.
Tämä on varmasti osittain ihan totta, mutta milloin viimeksi mies tai oikeammin kouluikäinen poika on joutut kärsimään saman kohtalon kuin Vendi tai Kyllikki Saari?
Vitsailetko? Yli puolet henkirikosten uhreista on miehiä. Olet kyllä harvinaisen tyhmä ihminen.
Yli puoletkin on vähättelyä, yli 70% on miehiä.
Ja mm Pekka Seppänen käytti miehiä hyväksi myös seksuaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vendin kohtalossa on paljon samaa kuin Kyllikki Saaren, paitsi että Kyllikin tapaus on edelleen mysteeri tekijästä. Mutta samaa on se että kumpikin lähti kotimatkalleen yksin ja muita liikkujia ei ollut, eli tekijä sai tehdä tekonsa rauhassa. Olen itse lukenut kirjan ja minusta se oli ihan hyvä, kuvasi hyvin sitä että miten media ottaa kaiken irti kun jotain tällaista tapahtuu. Samahan oli Kyllikin tapauksessa, jopa hautajaiset olivat suuri yleisö tapaus, jota katsomaan tuli valtavat määrät uteliaita, oli makkarakojut ja linja-auto kuiskasi uteliaita suohaudalle.
Entäpä kun tällainen sattuisi omalle kohdalle, niin mitä silloin toivoisin. Varmasti eniten sitä että saisin surra ilman sitä että media kirjoittaa perättömiä asioita uhrista ja tapahtuneesta. Toden puhuminen ei haittaisi. Ei voi kuin ihmetellä Suomen roskalehtien kuten Iltalehti ja Ilta-Sanomat, moraalia ja ammattitaitoa, käytöstapoja ja vastuuttomuutta kirjoituksissaan. Tullaan kuvaamaan jopa uhrin kodin pihaa jutun toivossa. Ilmeisesti toimittajilla on provisiopalkkaus tai ovat muuten rahapulassa. Ja sellaiset jotka eivät ole lukeneet Vendin tapauksen oikeita tietoja niin hävetkää täällä haukkumisianne. Tyttö oli tulossa kaverinsa luota, selvinpäin, isänsä olisi hakenut mutta tyttö kieltänyt. Toivottavasti täällä ja muissa somekanavilla haukkuville tulee sekin päivä, kun pilkka sattuu omaan nilkkaan. Voimia omaisille.
Kadonneen valkoisen naisen syndrooma. Teoria kritisoi tapaa, jolla etnisyys ja sosiaalinen asema vaikuttavat uutisoinnin määrään. Aihetta on tutkittu myös Suomessa, esimerkiksi kuinka kadonneet ja kuolleet naiset saavat enemmän näkyvyyttä kuin kadonneet ja kuolleet miehet.
Tämä on varmasti osittain ihan totta, mutta milloin viimeksi mies tai oikeammin kouluikäinen poika on joutut kärsimään saman kohtalon kuin Vendi tai Kyllikki Saari?
Joona Puhakka menee tähän kadonneen valkoisen naisen syndrooma kategoriaan?🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi tähän ketjuun, joka koskee Vendiä, täytyy heittää tätä whattouboutismia, että kyllähän ne pojatkin. Eikö voisi vaan antaa olla kerrankin?
Mutta kun tämä on tuotu esiin, niin kyllä ihan yhtälailla järkytti esim. Koskelan pojan murha. Ja mielestäni sitä kyllä on myös käsitelty paljon eikä mitenkään sivuutettu vain sen takia, että kyseessä oli poika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kaikkien pitäisi lukea tämä kirja, ettei mielikuva tapahtumasta jäisi pelkkien iltapäivälehtien lööppien varaan.
Mitä uutta siinä kerrotaan? Mielestäni käsiteltiin aika kattavasti lehdissä.
Kirjassa kerrotaan omaisten kärsimyksistä paljon syvällisemmin, ja esimerkiksi siitä, kuinka paljon lehdissä oli tapauksen aikaan väärää tietoa tapahtumista.
Ei kiinnosta omaisten kärsimykset tippaakaan. Kiinnostaa vain se, millainen rikostuomio sieltä napsahtaa tekijälle ja miten se tuomio käytännössä toteutuu. Kuinka monta vuotta etuajassa tämä(kin) rikollinen pääsee vankilasta ulos, koska hänellä on "mielenterveysongelmia" tai "rankka elämä" tai "hyvä käytös vankilassa" tai "kova halu päästä takaisin yhteiskuntaan".
Kova halu oli päästä vankilaan. Se on selvää, koska julkisesti kehuskeli väkivaltafantasioillaan ennen kuin kävi uhrinsa kimppuun. Harvinaisen tyhmä rikollinen paljastaa itsensä ja motiivinsa ENNEN kuin edes tekee mitään. Poliisi kiittää, syyttäjä kiittää, ja uhrin omaiset laskevat jo rahojaan. "Hei, miten paljon me voidaan ansaita tällä? Kirjoitetaanko kirja?"
Minua oksettaisi, jos joku oma sukulainen yrittäisi tuolla tavalla RAHASTAA toisen kuolemalla.Nyky-Suomessa kirjoilla ei ansaita juuri mitään.
Vaikka ansaittaisiinkin, ei haittaisi, etenkään tässä tapauksessa. Omaisilla tulee menemään vielä pitkään, ennen kuin ovat työkuntoisia, eikä korvauksia ole luvassa. Kuvittele itse, millaista on, kun koko suku on yhtä aikaa pitkällä sairauslomalla ja olisi tarpeen käsitellä asioita kalliissa terapiassa.
Yritin kuvitella tilannetta, mutta ainoa tunne oli huvittuneisuus. Siis että koko suku pitkällä sairaslomalla siksi, että yksi teinityttö kuoli? Kylläpäs ovat lumihiutaleita. :D
Oikeastaan harmi, että minun sukulaiseni (joku sellainen josta en pidä) ei joutunut murhatuksi. Voisin elää seuraavat 3 vuotta jossain Lapin tuntureilla (rakastan Lappia) ja nostella kaikki KELAn etuudet, mitä "traumatisoituneille" maksetaan.
Oman isäni syöpäkuolema ei järkyttänyt. Nukuin aina hyvin. Miksi? Koska olen terveydenhoitoala töihin mennyt heti valmistumisen jälkeen (19-vuotiaana) ja kuolema on minulle arkipäivää.Pelottavaa, että tällaisella empatiakyvyllä varustettu ihminen toimii terveydenhoitoalalla. Ihminen, joka vertaa lapsen väkivaltaista murhaa isänsä syöpäkuolemaan. Pikkuisen valoja päälle.
Voi sinua raukkaa. Niin naiivi ja niin herkkä, että kuvittelit kaikkien muidenkin aikuisten olevan yhtä naiiveja ja herkkiä.
Kannattaa joskus miettiä, että Vendi ruumista käsitelleet poliisit, lääkärit, hoitajat, patologit ja muut ovat myös ihmisiä. Juuri niitä "pelottavia" ja "empatiakyvyttömiä" hulluja kuin minäkin. Sinun mielestäsi hulluja, mutta sinun diagnoosisi ei vaikuta minun elämääni millään tavalla.
Itsehän sinä sitä hullua hoet. Puhuin empatiakyvyttömyydestä. Empatialla ei ole mitään tekemistä naiviuden kanssa. Monet mainitsemasi ammattilaiset toimivat kuten heidän kuuluukin, mutta se ei tarkoita, etteikö heillä olisi tunteita tai etteikö jotkut tapaukset jää mieleen tai etteivät he ymmärtäisi miltä omaisista tuntuu.
Miksi täältä poistuu asiallisia kommentteja? Eikö keskustelua aiheesta saa käydä?
Kirjoittamaani kommenttiin vastattiin, itse vastasin siihen, vastaus poistettiin, vastasin uudelleen, vastaus poistettiin jälleen. Minulle kirjoitettu kommentti löytyy täältä edelleen, ja mielestä se oli asiaton. Jos täällä ei saa käydä avointa keskustelua, mitä järkeä on edes avata keskustelu koko aiheesta? Samalla logiikalla kaikki viestit pitäisi poistaa, ei vain ne, jotka eivät syystä tai toisesta jotakin loukkaantujaa miellytä.
En ymmärrä, mitä pahaa on selittää, mitä uhriutuminen tarkoittaa? Se tarkoittaa tapahtuneessa vellomista ja yhteiskunnan syyttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täältä poistuu asiallisia kommentteja? Eikö keskustelua aiheesta saa käydä?
Kirjoittamaani kommenttiin vastattiin, itse vastasin siihen, vastaus poistettiin, vastasin uudelleen, vastaus poistettiin jälleen. Minulle kirjoitettu kommentti löytyy täältä edelleen, ja mielestä se oli asiaton. Jos täällä ei saa käydä avointa keskustelua, mitä järkeä on edes avata keskustelu koko aiheesta? Samalla logiikalla kaikki viestit pitäisi poistaa, ei vain ne, jotka eivät syystä tai toisesta jotakin loukkaantujaa miellytä.
En ymmärrä, mitä pahaa on selittää, mitä uhriutuminen tarkoittaa? Se tarkoittaa tapahtuneessa vellomista ja yhteiskunnan syyttämistä.
Täällä on sensuurista johtuen lähes mahdotonta käydä keskustelua. Kriittiset kommentit poistetaan, mutta ad hominem -viestit jää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en pitänyt kirjasta
Miksi et pitänyt kirjasta?
Koko maailma ei pysähtynyt kun meidän lapsi kuoli.
Juuri tämä. Ihan hirveä juttu, ja voimia omaisille. Mutta ei koko muu maailma voi pysähtyä. Tosi ikäviä asioita tapahtuu, on aina tapahtunut ja tulee tapahtumaan. Pitää löytää keino jatkaa eteenpäin, ei syyllistää ja uhriutua.
Aivan kuin he olisivat odottaneet tai vaatineetkaan, että koko muu maailma pysähtyisi.
No melkein vaativatkin.Kaikki muut oli pahoja,kehtasivat jopa halata ja kaupassakin katsoivat kun isä meni maitopurkkia hakemaan.Ihan kuin kaikkien olisi pitänyt tietää,miten perheeseen pitäisi suhtautua.
Todellista itsekkyyttä Vendin perheeltä, mutta ei kai kalluilta voi muuta odottaa?
Katso peiliin ja häpeä, jos osaat sitäkään.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Lisää katuvaloja koko Suomeen. Valosaaste lisää turvallisuutta? Karu totuus on, että valaistuksen lisääminen yöaikaan vain KANNUSTAA rikollisia. Uhrit on helppo havaita, koska uhrit liikkuvat valossa (valaistu tie) ja rikollinen vaanii pimeässä (tien reunustalla, pusikossa, metsikössä).
Itse tunnen oloni aina turvallisemmaksi, kun kaupunki yöllä sammuttaa katuvalot monelta alueelta.
Ei muuten pidä paikkaansa, että valojen lisääminen kannustaisi rikollisia toimimaan, koska uhrit on helppo havaita. Krimonologian mukaan asia on päinvastoin. Valojen lisääminen nimenomaan vähentää rikollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kaikkien pitäisi lukea tämä kirja, ettei mielikuva tapahtumasta jäisi pelkkien iltapäivälehtien lööppien varaan.
Mitä uutta siinä kerrotaan? Mielestäni käsiteltiin aika kattavasti lehdissä.
Kirjassa kerrotaan omaisten kärsimyksistä paljon syvällisemmin, ja esimerkiksi siitä, kuinka paljon lehdissä oli tapauksen aikaan väärää tietoa tapahtumista.
Ei kiinnosta omaisten kärsimykset tippaakaan. Kiinnostaa vain se, millainen rikostuomio sieltä napsahtaa tekijälle ja miten se tuomio käytännössä toteutuu. Kuinka monta vuotta etuajassa tämä(kin) rikollinen pääsee vankilasta ulos, koska hänellä on "mielenterveysongelmia" tai "rankka elämä" tai "hyvä käytös vankilassa" tai "kova halu päästä takaisin yhteiskuntaan".
Kova halu oli päästä vankilaan. Se on selvää, koska julkisesti kehuskeli väkivaltafantasioillaan ennen kuin kävi uhrinsa kimppuun. Harvinaisen tyhmä rikollinen paljastaa itsensä ja motiivinsa ENNEN kuin edes tekee mitään. Poliisi kiittää, syyttäjä kiittää, ja uhrin omaiset laskevat jo rahojaan. "Hei, miten paljon me voidaan ansaita tällä? Kirjoitetaanko kirja?"
Minua oksettaisi, jos joku oma sukulainen yrittäisi tuolla tavalla RAHASTAA toisen kuolemalla.Nyky-Suomessa kirjoilla ei ansaita juuri mitään.
Vaikka ansaittaisiinkin, ei haittaisi, etenkään tässä tapauksessa. Omaisilla tulee menemään vielä pitkään, ennen kuin ovat työkuntoisia, eikä korvauksia ole luvassa. Kuvittele itse, millaista on, kun koko suku on yhtä aikaa pitkällä sairauslomalla ja olisi tarpeen käsitellä asioita kalliissa terapiassa.
Yritin kuvitella tilannetta, mutta ainoa tunne oli huvittuneisuus. Siis että koko suku pitkällä sairaslomalla siksi, että yksi teinityttö kuoli? Kylläpäs ovat lumihiutaleita. :D
Oikeastaan harmi, että minun sukulaiseni (joku sellainen josta en pidä) ei joutunut murhatuksi. Voisin elää seuraavat 3 vuotta jossain Lapin tuntureilla (rakastan Lappia) ja nostella kaikki KELAn etuudet, mitä "traumatisoituneille" maksetaan.
Oman isäni syöpäkuolema ei järkyttänyt. Nukuin aina hyvin. Miksi? Koska olen terveydenhoitoala töihin mennyt heti valmistumisen jälkeen (19-vuotiaana) ja kuolema on minulle arkipäivää.Pelottavaa, että tällaisella empatiakyvyllä varustettu ihminen toimii terveydenhoitoalalla. Ihminen, joka vertaa lapsen väkivaltaista murhaa isänsä syöpäkuolemaan. Pikkuisen valoja päälle.
Voi sinua raukkaa. Niin naiivi ja niin herkkä, että kuvittelit kaikkien muidenkin aikuisten olevan yhtä naiiveja ja herkkiä.
Kannattaa joskus miettiä, että Vendi ruumista käsitelleet poliisit, lääkärit, hoitajat, patologit ja muut ovat myös ihmisiä. Juuri niitä "pelottavia" ja "empatiakyvyttömiä" hulluja kuin minäkin. Sinun mielestäsi hulluja, mutta sinun diagnoosisi ei vaikuta minun elämääni millään tavalla.Minä olen lukenut monien ensihoitajien, poliisien, lääkärien ja patologien kirjoja. Niissä hommissa tarvitaan tiettyä kylmäpäisyyttä, mutta kyllä kaikki heistä ovat kertoneet ymmärtävänsä hyvin, millainen järkytys läheisen äkillinen kuolema on, etenkin lapsen. Monet ovat myös kertoneet, että jotkut heidän työssä kokemansa asiat ovat olleet pahoja paikkoja, vaikka heillä on ollut työrooli päällä. Ihminen ei sovi tuollaiseen työtehtävään, jos kuolema on hänelle pikkujuttu.
Että sellainen henkilökohtainen hyökkäys sieltä. Taidat olla itse täysin empatiakyvytön (narsisti) ja pitää yllä kulissia (niin hurrrjan empaattinen) ihminen kun jaksat noin kiivaasti hyökätä tuntemattomien kimppuun ja tuomita ilman mitään todisteita. Jatka vaan, oi suuri palstanarsisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ongelma, että tytöt opetetaan nykyään uhmaamaan heitä seuraavia miehiä. Huonostihan siinä käy.
Vendi-kirjassa nimenomaan kerrotaan, että Vendi ei uhmannut Tuomas Salmista, vaikka murhaaja-raiskaaja itse niin väittikin. Todennäköisesti muutkaan saman kohtalon kokeneet tytöt eivät ole näin tehneet. Mistä sait päähäsi, että tyttöjä opetetaan uhmaamaan heitä seuraavia miehiä?
Eihän kukaan muu kuin tuo murhaaja tiedä uhmasiko Vendi vaiko alistuiko heti, kaikki muu on arvailuja ja murhaajan manipulaatiota. Ja hänhän ei sitä ikinä kerro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ongelma, että tytöt opetetaan nykyään uhmaamaan heitä seuraavia miehiä. Huonostihan siinä käy.
Vendi-kirjassa nimenomaan kerrotaan, että Vendi ei uhmannut Tuomas Salmista, vaikka murhaaja-raiskaaja itse niin väittikin. Todennäköisesti muutkaan saman kohtalon kokeneet tytöt eivät ole näin tehneet. Mistä sait päähäsi, että tyttöjä opetetaan uhmaamaan heitä seuraavia miehiä?
Eihän kukaan muu kuin tuo murhaaja tiedä uhmasiko Vendi vaiko alistuiko heti, kaikki muu on arvailuja ja murhaajan manipulaatiota. Ja hänhän ei sitä ikinä kerro.
Jos olisi uhmannut, niin kai Tuomakselle olisi tullut haavoja yms.? Jos olisi siis vastaanpannut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en pitänyt kirjasta
En minäkään.Lähinnä häiritsi muiden ihmisten haukkuminen.Kaikkien olisi pitänyt tietää miten perhetta saa ja sopii lähestyä.ja useimmiten se tehtiin väärin,siis perheen mielestä.
Olet todella tunnekylmä ihminen. Et ymmärrä mitään surusta etkä osaa näköjään asettua muiden asemaan.
Niin. Mitä sitten? Mitä kuvittelit saavuttavasi tuolla haukkumisella? Siis muuta kuin hyvää oloa itsellesi ("Hyvä minä, pääsin haukkumaan jotain tyyppiä vauvapalstalla!") ja tykkäyksiä muilta ihmisiltä, jotka peukuttavat kommenttiasi (eli hyväksyvät lapsellisen räksyttämisesi).
Tunnekylmä ihminen ei tunne häpeää, ei katumusta, eikä ryhmäpainetta. Hän vain hymyilee (on aidosti huvittunut) kun sinä vuodatat täällä "pyhää vihaasi" kaikkia "pahoja ihmisiä" kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oikeus muodostaa mielipiteensä ja mielikuvansa tuosta rikoksesta lehtikirjoittelun perusteella. Sä voit toki ostaa (omilla rahoillasi) niitä kirjoja ja jakaa ilmaiseksi kadulla. Tulee sitten sekin tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se kirja auttaa muita tyttöjä pääsemään kotiin?
Ei kirja auta ketään pääsemään kotiin. Naiset ja tytöt ovat tienneet jo tuhansien vuosien ajan, että jotkut miehet ovat murhanhimoisia raiskaajia. Ne vaanivat tuolla jossain.
Ei tuohon auta kuin geenikartoitus ja miesjalostus. Varhainen puuttuminen, kastraatio ja lobotomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oikeus muodostaa mielipiteensä ja mielikuvansa tuosta rikoksesta lehtikirjoittelun perusteella. Sä voit toki ostaa (omilla rahoillasi) niitä kirjoja ja jakaa ilmaiseksi kadulla. Tulee sitten sekin tehtyä.
Tämä. Itse kirja on Vendin ja perheen valkopesua. Täytyy olla naivi että uskoo kirjan juttuja. Kirja tehty puhtaasti rahastusmielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se kirja auttaa muita tyttöjä pääsemään kotiin?
Ei kirja auta ketään pääsemään kotiin. Naiset ja tytöt ovat tienneet jo tuhansien vuosien ajan, että jotkut miehet ovat murhanhimoisia raiskaajia. Ne vaanivat tuolla jossain.
Ei tuohon auta kuin geenikartoitus ja miesjalostus. Varhainen puuttuminen, kastraatio ja lobotomia.
Kyllä naisia pitää jalostaa samalla tavalla. Kaikki päihdeongelmaiset naiset ( ja miehet) pitää steriloida nyt aluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä sillä edes ole mitään väliä. Niin paljon kuin naisia ja tyttöjä on syytetty siitäkin, että mikset taistellut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Itse kirja on Vendin ja perheen valkopesua. Täytyy olla naivi että uskoo kirjan juttuja. Kirja tehty puhtaasti rahastusmielessä.
Sinulla ei siis vissiin ole mitään käsitystä siitä, mitä kirjoittamalla nykyään tienaa.
Toiseksi: olisiko sinusta sekin ollut rahastusta, jos joku muu olisi kirjoittanut tästä kirjan (ensin). Koska niin olisi varmasti käynyt. Niin on käynyt Vilja Eerikalle ja myös Koskelan pojalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en pitänyt kirjasta
En minäkään.Lähinnä häiritsi muiden ihmisten haukkuminen.Kaikkien olisi pitänyt tietää miten perhetta saa ja sopii lähestyä.ja useimmiten se tehtiin väärin,siis perheen mielestä.
Olet todella tunnekylmä ihminen. Et ymmärrä mitään surusta etkä osaa näköjään asettua muiden asemaan.
Niin. Mitä sitten? Mitä kuvittelit saavuttavasi tuolla haukkumisella? Siis muuta kuin hyvää oloa itsellesi ("Hyvä minä, pääsin haukkumaan jotain tyyppiä vauvapalstalla!") ja tykkäyksiä muilta ihmisiltä, jotka peukuttavat kommenttiasi (eli hyväksyvät lapsellisen räksyttämisesi).
Tunnekylmä ihminen ei tunne häpeää, ei katumusta, eikä ryhmäpainetta. Hän vain hymyilee (on aidosti huvittunut) kun sinä vuodatat täällä "pyhää vihaasi" kaikkia "pahoja ihmisiä" kohtaan.
Puhut siis itsestäsi.
Yli puoletkin on vähättelyä, yli 70% on miehiä.