Yhteinen ystävämme poistui ryhmächatista ja päätettiin lopettaa yhteydenpito häneen
Meillä on likkojen kesken yhteinen Whatsapp-ryhmä, jossa mietitään tekemistä yhdessä. Yhtäkkiä yksi kavereista poistui siitä kesken keskustelun. Kysyttiin kaverilta, että onko hänellä kaikki hyvin ja hän vastasi kyllä. Mut ei olla tohdittu kutsua häntä mukaan menoihin, kun aateltiin, ettei häntä kiinnosta olla meidän kanssa. Nyt hän vinkuu siitä, että ollaan jätetty hänet ulkopuolelle, kun häntä ei kutsuta. Sanottiin, että saat tulla mukaan ku luultiin, ettei hän halua viettää meidän kanssamme aikaa, mutta hän ei enää haluakaan. Ollaanko me tehty väärin vai onko kaveri tässä vaikea?
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sanon, että kaverisi teki aivan oikein kun poistui teidän kiusaajaryhmästä. Todella epäkunnioittavaa käytöstä teiltä!
Ehkä. Mutta mun mielestä myös epäkunnioittavaa vain lähteä ryhmästä sanomatta mitään, jos toiset eivät ole mitenkään loukanneet? Kuulostaa vähän passiivisagressiiviselta a lapselliselta tuollainen käytös. Eikö voisi kavereille sanoa, että tällaiset ryhmät eivät ole mun, juttu. Että poistun ryhmästä, mutta ollaan tekemisissä?
Soitettiin äsken ja selvisi syy. Kaveri oli suuttunut yhden toisen kaverin kommentista, joka ei edes kohdistunut häneen. Kuulemma tuli mieleen heidän riita kun heillä ei kovin hyvät välit muutenkaan ole ja me muutkin ollaan käännytty häntä vastaan. Ihmettelen tuollaista käytöstä. Onko kovinkaan tasapainoinen ihminen kyseessä? Kysyttiin, että haluaako hän olla jatkossa meidän kanssamme. Hän sanoi, että ihan sama ja lopetti puhelun. Sovittiin muulla porukalla, ettei kutsuta häntä enää mukaan.
Ap
Tai siis hän luulee, että me ollaan käännytty häntä vastaan. Selitin epäselvästi.
T: Sama
No näyttää nyt kyllä siltä, että todellakin olette. Siis kääntyneet häntä vastaan. Että varsinaisesti ainakaan vaikuta hänestä ja tunteistaan välittävän ollenkaan.
Mitä se aiempi riita on koskenut näiden kahden kesken?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän paljon ryhmächatteja
etelän porukan kanssa, koska
he ovat perhettäni. Ei ole käynyt
mitään chatti-ohareita keneltäkään.
Ollaan kaikki yli 35 hillittyjä
aikuisia kuitenkin.
Ei siis ainakaan minua koske. E
Onko sinulla joku päävamma vai miksi ei tuosta tekstin tuottamisesta tule yhtään mitään? Ei täällä tarvitse kirjoittaa millään kalevalalaisella runomitalla.
Ääooni on triplasti se, mikä sinun.
Älä sinä siitä huoli. Eksentrisyys
on harkittu palstaimagoni. E
ÄO:si on pienempi kuin kengännumeroni. Ja kirjoituskykysi sitäkin heikompi. Oletko satuttanut pääsi vai oikeasti vaan niin tyhmä että et edes ymmärrä miten tämä palsta toimii?
.
Sinä olet minulle tuntematon
ja siinä mielessä merkityksetön
henkilö.
Ymmärräthän? Kasvoton, nimetön.
Voisinko minäkin olla sinulle
samalla tavalla > nobody >
kuin pelkkää ilmaa? Samoin
kuten sinä olet minulle; anonyymi
käyttäjä tuhansien joukossa.
Kuten me kaikki täällä tavallaan
olemme. Mitä kirj.tapaani tulee:
Rivivälit ovat osa tunnistettavaa
palstakaraktääriäni, etkö sinä sitä
ymmärrä, ihminen?
.
Neuvoni/selviytymis-strategiani on:
Ohita. Hyppää yli. Suhtaudu
täysin välinpitämättömästi minun
viesteihini jatkossa. Jos triggeröidyt -
olet heikko, sillä olet siinä tapauksessa
luovuttanut minulle > vallan ylitsesi.
Kasvata mielenlujuuttasi ja sen hallintaa.
.
.
-E-
Opettele kirjoittamaan jos haluat että joku lukee viestejäsi.
Tuollaiset pissis-chatit kertovat hyvin miksi naisen euro on 80 senttiä, ja miksi siinä on ainakin 15 senttiä liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kehtaa sanoa, että kyllästyttää tyhjänpäiväinen ryhmäviestittely. Voisiko ryhmä mennä itseensä ja kirjoitella vain silloin, kun oikeasti asiaa?
No sitten varmaan jää suosiolla ryhmän ulkopuolelle, eikä kitise siitä, että jätetään pois joukosta.
Kyllä mulla ainakin kaveriporukan ryhmissä on varmasti "tyhjänpäiväisiä" viestejä. Jos siellä on menossa keskustelu joka itseä ei kiinnosta, siihen ei yksinkertaisesti tarvitse osallistua. Ryhmän voi myös mykistää, jos jatkuva piippaaminen häiritsee, veistit johon sut on tägätty, tulee kyllä silti läpi, eli jos on oikeasti asiaa, se löytää perille.
Toimiiko tämä vaatimus myös silloin, kun ollaan tekemässä yhteisesti jotain? Eli puhutaan vaan kun on oikeasti asiaa ja muuten keskitytään tiukasti vain siihen keilaamiseen, bailaamiseen tai mitä nyt ikinä ollaankaan tekemässä.
Itse en kuulu tällaisiin keskusteluryhmiin. Kysyisinkin, että onko siellä oletus, että ryhmän jäsenet kuitenkin lukee kaikki viestit ja poimii siten ne tärkeätkin tiedot sieltä kaiken yleisen lätinän joukosta?
Minusta sellaista ei voi olettaa, että tällainen lätinäkanava on ainoa viestiväylä tärkeisiinkin asioihin. Tai kuulumattomuus johonkin viestiryhmään olisi syy jättää joku ihminen kaiken ulkopuolle.
Itse oletan, että saan oleellisista asioita tiedon muuta kautta. En koe mitenkään mielekkääksi seurata valtavaa infotulvaa random-asoissa joka tuutista. Ystävien ja läheisten kanssa voi nähdä ja soitella perinteisesti puhelimella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän paljon ryhmächatteja
etelän porukan kanssa, koska
he ovat perhettäni. Ei ole käynyt
mitään chatti-ohareita keneltäkään.
Ollaan kaikki yli 35 hillittyjä
aikuisia kuitenkin.
Ei siis ainakaan minua koske. E
Onko sinulla joku päävamma vai miksi ei tuosta tekstin tuottamisesta tule yhtään mitään? Ei täällä tarvitse kirjoittaa millään kalevalalaisella runomitalla.
Ääooni on triplasti se, mikä sinun.
Älä sinä siitä huoli. Eksentrisyys
on harkittu palstaimagoni. E
ÄO:si on pienempi kuin kengännumeroni. Ja kirjoituskykysi sitäkin heikompi. Oletko satuttanut pääsi vai oikeasti vaan niin tyhmä että et edes ymmärrä miten tämä palsta toimii?
.
Sinä olet minulle tuntematon
ja siinä mielessä merkityksetön
henkilö.
Ymmärräthän? Kasvoton, nimetön.
Voisinko minäkin olla sinulle
samalla tavalla > nobody >
kuin pelkkää ilmaa? Samoin
kuten sinä olet minulle; anonyymi
käyttäjä tuhansien joukossa.
Kuten me kaikki täällä tavallaan
olemme. Mitä kirj.tapaani tulee:
Rivivälit ovat osa tunnistettavaa
palstakaraktääriäni, etkö sinä sitä
ymmärrä, ihminen?
.
Neuvoni/selviytymis-strategiani on:
Ohita. Hyppää yli. Suhtaudu
täysin välinpitämättömästi minun
viesteihini jatkossa. Jos triggeröidyt -
olet heikko, sillä olet siinä tapauksessa
luovuttanut minulle > vallan ylitsesi.
Kasvata mielenlujuuttasi ja sen hallintaa.
.
.
-E-
Opettele kirjoittamaan jos haluat että joku lukee viestejäsi.
Sinä yhä vain lähdet mollauslinjalle?
Ok. As you wish, egocentric male.
Ogecentric - should I say better?
^_^
Tekstini sisältö ei muutu stylistisestä
ja esteettisestä seikasta, joka
riviväli siis on.
Etkö ymmärrä tätä? Katsos nääs:
Olen fiksuna lanseerannut itseni.
Olen OgE/E. The Person. Minun
karaktäärini erottuu selvästi
massasta. Miten? Juuri näine
tiettyine uniikkeine maneereineni.
[Toisella sivustolla kirjoitan
tiiviillä välillä]. Ota kevyemmin, bro.
En ole tässä minkäänlaisessa
kilpailussa kanssasi. Ihan vain viihdepalstalla rustaan.. E
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sanon, että kaverisi teki aivan oikein kun poistui teidän kiusaajaryhmästä. Todella epäkunnioittavaa käytöstä teiltä!
Ehkä. Mutta mun mielestä myös epäkunnioittavaa vain lähteä ryhmästä sanomatta mitään, jos toiset eivät ole mitenkään loukanneet? Kuulostaa vähän passiivisagressiiviselta a lapselliselta tuollainen käytös. Eikö voisi kavereille sanoa, että tällaiset ryhmät eivät ole mun, juttu. Että poistun ryhmästä, mutta ollaan tekemisissä?
Soitettiin äsken ja selvisi syy. Kaveri oli suuttunut yhden toisen kaverin kommentista, joka ei edes kohdistunut häneen. Kuulemma tuli mieleen heidän riita kun heillä ei kovin hyvät välit muutenkaan ole ja me muutkin ollaan käännytty häntä vastaan. Ihmettelen tuollaista käytöstä. Onko kovinkaan tasapainoinen ihminen kyseessä? Kysyttiin, että haluaako hän olla jatkossa meidän kanssamme. Hän sanoi, että ihan sama ja lopetti puhelun. Sovittiin muulla porukalla, ettei kutsuta häntä enää mukaan.
Ap
Tai siis hän luulee, että me ollaan käännytty häntä vastaan. Selitin epäselvästi.
No näyttää nyt kyllä siltä, että todellakin olette. Siis kääntyneet häntä vastaan. Että varsinaisesti ainakaan vaikuta hänestä ja tunteistaan välittävän ollenkaan.
Se aiempi riita oli jotain, mitä tämä ryhmästä lähtijä oli toiselle sanonut humalassa jotain aika tilanteeseen sopimattomalla äänensävyllä tai se on ainakin se versio, mitä olen häneltä kuullut. Kommentoinut jotenkin hänen kallista puhelintaan että se olisi viallinen, ku kaveri oli ihmetellyt, että miksi se jotenkin pätkii tms.
Kaverille tuli kiusattu olo eikä hän uskaltanut sanoa tätä sille lähtijälle, koska pelkäsi hänen suuttuvan. Kaveria myöskin turhautti sen kun ryhmästä lähtijä ei suostunut ottamaan hänen apuaan vastaan jossain toisessa tilanteessa, en viitsi ihan kaikkea avata. Tottakai kunnioitamme tämän loukatun kaverin tunteita ja ollaan empaattisia häntä kohtaan, ollaan hänen tukenaan. Ryhmästä lähtijälle sen sijaan vastuunotto, anteeksipyyntö oli liikaa pyydettyä. Noin ei ystäviä kohdella, että humalassa puhutaan ilkeästi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Se aiempi riita oli jotain, mitä tämä ryhmästä lähtijä oli toiselle sanonut humalassa jotain aika tilanteeseen sopimattomalla äänensävyllä tai se on ainakin se versio, mitä olen häneltä kuullut. Kommentoinut jotenkin hänen kallista puhelintaan että se olisi viallinen, ku kaveri oli ihmetellyt, että miksi se jotenkin pätkii tms.
Kaverille tuli kiusattu olo eikä hän uskaltanut sanoa tätä sille lähtijälle, koska pelkäsi hänen suuttuvan. Kaveria myöskin turhautti sen kun ryhmästä lähtijä ei suostunut ottamaan hänen apuaan vastaan jossain toisessa tilanteessa, en viitsi ihan kaikkea avata. Tottakai kunnioitamme tämän loukatun kaverin tunteita ja ollaan empaattisia häntä kohtaan, ollaan hänen tukenaan. Ryhmästä lähtijälle sen sijaan vastuunotto, anteeksipyyntö oli liikaa pyydettyä. Noin ei ystäviä kohdella, että humalassa puhutaan ilkeästi.Ap
Jatkan, että riita syttyi silloin, kun kaveri pitkän ajan jälkeen puhui hänelle tästä, että tuli loukattu olo. Lähtijä ihmetteli, että miksei ole enää saanut kutsua hengailuihin. Sitten hän kertoi noista kännitapahtumista ja yhtäkkiä ryhmästä poistunut onkin se uhri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kaverille tuli kiusattu olo eikä hän uskaltanut sanoa tätä sille lähtijälle, koska pelkäsi hänen suuttuvan. Kaveria myöskin turhautti sen kun ryhmästä lähtijä ei suostunut ottamaan hänen apuaan vastaan jossain toisessa tilanteessa, en viitsi ihan kaikkea avata. Tottakai kunnioitamme tämän loukatun kaverin tunteita ja ollaan empaattisia häntä kohtaan, ollaan hänen tukenaan. Ryhmästä lähtijälle sen sijaan vastuunotto, anteeksipyyntö oli liikaa pyydettyä. Noin ei ystäviä kohdella, että humalassa puhutaan ilkeästi.Ap
Joku voisi sanoa tähän, että get over it, elämä jatkuu. Ainakin sen, joka lähti. Ihme vänkääjä!
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs täällä aloittajaa jaksetaan ruotia. En itekkää jaksais katella kaveria jos poistuu ryhmächatista ilmoittamatta eikä osaa kommunikoida tarpeistaan. Sekin on iso redflag, jos ei ole tukena, kun häntä tarvittaisiin.
Jokaisen aikuisen tulee osata ilmaista tarpeitaan asiallisesti ja myös mukautua läheisten tarpeisiin. Sellaista ihmistä en jaksaisi pitäö piireissä, joka ei noita toteuta. Raskasta suorastaan olisi.
Jokainen aikuinen ihminen kestää sen ilman draamaa jos jostain hemmetin ryhmächatista joku päättää poistua mitään sanomatta. Kertoo jos kertoo, jossain ja joskus, tai sitten on kertomatta.
No te muut (sinä etunenässä?) siis asemoitte suoraan tämän ryhmästä-lähtijän ulkopuoiseksi ja annoitte siis tukenne vain tälle, jonka kanssa hänellä on ollut jotain pahaa verta. Ryhmästä lähtijä ei saanut siis mitään ymmärrystä, päinvastoin kylmää kyytiä.
Eihän hänellä näin ollen ole enää mitään mahdollisutta (tasavertaisena ja ymmärrettynä) enää kuulua teidän ryhmäänne. Et tainnut pitää tästä lähtijästä, muuten olisit ollut valmis koittaa sovitella asiaa, etkä leimaamaan heti mielensä pahoittamisen takia jopa henkisesti tasapainottomaksi tms.
Kuulostaa sellaiselta mean girls-meiningiltä tämä ryhmänne toiminta.