Yhteinen ystävämme poistui ryhmächatista ja päätettiin lopettaa yhteydenpito häneen
Meillä on likkojen kesken yhteinen Whatsapp-ryhmä, jossa mietitään tekemistä yhdessä. Yhtäkkiä yksi kavereista poistui siitä kesken keskustelun. Kysyttiin kaverilta, että onko hänellä kaikki hyvin ja hän vastasi kyllä. Mut ei olla tohdittu kutsua häntä mukaan menoihin, kun aateltiin, ettei häntä kiinnosta olla meidän kanssa. Nyt hän vinkuu siitä, että ollaan jätetty hänet ulkopuolelle, kun häntä ei kutsuta. Sanottiin, että saat tulla mukaan ku luultiin, ettei hän halua viettää meidän kanssamme aikaa, mutta hän ei enää haluakaan. Ollaanko me tehty väärin vai onko kaveri tässä vaikea?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Minä sanon, että kaverisi teki aivan oikein kun poistui teidän kiusaajaryhmästä. Todella epäkunnioittavaa käytöstä teiltä!
Ehkä. Mutta mun mielestä myös epäkunnioittavaa vain lähteä ryhmästä sanomatta mitään, jos toiset eivät ole mitenkään loukanneet? Kuulostaa vähän passiivisagressiiviselta a lapselliselta tuollainen käytös. Eikö voisi kavereille sanoa, että tällaiset ryhmät eivät ole mun, juttu. Että poistun ryhmästä, mutta ollaan tekemisissä?
Mieheni kavereilla ja heidän naisystävillä oli tällanen ryhmä jossa itse olin aikani. Tulin kaveriporukkaan ulkopuolisena ja ryhmä oli aivan täynnä sisäpiiriläppää vanhoilta ajoilta. En päässyt mukaan yhtään. Kun itse kirjotin sinne Kukaan ei vastannut/ tykännyt eikä reagoinut. En saanu vastauksia mihinkään.
Kuitenkin kun sisäpiiriläiset jotai kirjotti heti reagoitiin. Livenä tilanne oli sama, läsnäoloni suorastaan provosoi näitä naisia sille että keskustelu oli vain menneissä ajoissa.
Vain yksi naisista ymmärsi kun kerran sanoin että mulla on ulkopuolinen olo kun aina keskustellaan vanhoista ajoista, et luotasko uusia muistoja?
Kukaan ei sanonut mitään. Ryhmächat siis toistui livenä.
Kohtaamiset oli outoa teatteria; he tavallaan esiintyivät minulle rehvakkaasti ja nauttivat kun olin ulkopuolinen seuraaja. Olin heille yleisöä.
Poistuin ryhmächatista ja seurueesta livenäkin, en enää suostunut menemään näihin illanistujaisiin. Kuulemma yksi näistä naisista ihmetteli mukamas hämmentyneenä että miksi lähdin chatista. Eli olin kuitenkin tarpeellinen siellä sivusta seuraajan roolissa.
No, jännä homma, eipä tuo miehenikään enää käy näissä istujaisissa. On sanonut ettei hän yksin sinne halua mennä ja mä en enää suostu.
Ollaan yli nelikymppisiä joten itselleni ei ole tarpeen väkisin pysyä porukoissa missä kukaan ei ole kiinnostunut musta ihmisenä.
Vain yhtä kaveripariskuntaa on nähty erikseen, se on juurikin tämä jossa nainen ymmärsi että ulkopuolisuus tuntuu pahalta.
Porukan pahin kiusaaja oli tämä nuorin nainen, erään miehen kaverin vaimo, joka meitä muita 10v nuorempi. Hänelle tuntui olevan erityisen tärkeää että ympärillä oli yleisö ja hovi.
Lapsellista ja luotaantyötävää minusta, en jotenkin ole jaksanut tota yläasteellakaan…
Jokainen tehköön miten haluaa. Kaverinne koki ryhmästä lähdön oikeaksi päätökseksi ja te hänen kutsumatta jättämisen. Antakaa olla ja jatkakaa elämäänne eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti vika on teissä.. Jätitte heti ulkopuolelle kun joka ei toimi sen mukaan kuin te haluatte, eli tässä tapauksessa johonkin hiton ryhmään kuuluminen. Perus akkojen kiusaamista. Ja sinä tännekin kirjoitat tästä kaveristanne hyvin ikävään sävyyn. Menkää itseenne jos osaatte. Kaverinne tais olla ryhmänne järkevin tyyppi. Moi kiusaaja 💁
Kukaan ei tykkää friikeistä.
Siis jätätte hänet kutsumatta menoihin ja huomioitta vaan sen takia kun poistui ryhmächätistä?
Justiinsa. Teissä vika.
Kaikkia ei vaan kiinnosta olla missään ryhmächäteissä, varsinkaan jos se chätti kilisee jatkuvasti, juujuu äänet saa pois mutta sitten saattaa missata jotakin.
Pitää käyttäytyä chateissä niin kuin käyttäytyisi kasvokkain.
Jos joku poistuu ihan mitään sanomatta ja ilman heippoja ryhmästä, ei ole kenenkään vastuulla e r i k s e e n häntä kysellä tapaamisiin. Jos ei siis missään nähdä muutoin. Ja jos tavataan vaikka työpaikalla, niin sitten on hyvä kysyä, että halusiko poistua ja minkä vuoksi.
Jos tuo poistuja loukkaantuu, ettei erityistä palvelua ole hänelle, niin hänen on aika oppia kommunikoimaan, eli loukkaantukoon ja jääköön ulkopuolelle vain.
Jos poistuu ryhmästä kohteliaasti, ei siihen kuulu kenenkään jurnuttaa selän takana, koska jokainen käyttää elämänsä tunnit kuten haluaa.
Jos joku jää kategorisesti pois kaikenlaisista ryhmistä, on törkeää puhua ulkopuolisuudesta tai muiden ihmisten rasittavuudesta.
On aivan selvää, että eri ryhmissä on erilainen henki. Siellä vallitsee ihan tavallinen elämä, arvot ja äänekkäät tyypit. Jokainen voi pitää luurissaan juuri sellaista konmaritusta ja hygieniaa kuin itse haluaa.
Lähtikö itse tietoisesti ryhmästä, vai vahingossa jääden luuloon, että poistitte hänet ryhmästä? Keskustelkaa ja kysykää rohkeasti. Kyseessä voi olla väärinymmärrys.
Taisi olla kaveriltanne ihan fiksu veto häippästä höpöhöpö-ryhmästänne. Ei menetä yhtikäs mitään.
Muistan kun perustin yhtä aika isoa ryhmää, niin yksi ope-henkilö kielsi erikseen kaikenlaisen hötön ja sydänemojien tuuttaamisen. Että vain asiapuhetta. Se vaikutti ryhmän menoon todellakin. Ei sitten tullut enää niitä asiallisiakaan, eikä mitään yhteishenkeä. Nyt osaisin asettaa sanani ja vastustaa tuota outoa kommenttia, mutta silloin tutustumispäivänä en avannut suutani.
Yleensä ne lähtijät ovat niitä, jotka haluavat kontrolloida mitä muut puhuvat ja kun ei pysty, ärsyyntyy ja lähtee ryhmästä. Jos laittaa hymiön, nalkuttaa, että onpa lapsellista ja pinnallista. Itse kuitenkin saattaa tosi agressiivisestikin kommentoida muita. Ja aina pitää naureskella sitä kuinka paljon kommentteja on tullut, koska hänellä nyt on niin paljon muuta elämää, että ei tuollaisiin "akkojen ryhmiin" halua osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla kaveriltanne ihan fiksu veto häippästä höpöhöpö-ryhmästänne. Ei menetä yhtikäs mitään.
Jos kyse oikeasti ystävistä, ei välttämättä ole höpöhöpöä. Saa sitten yksin miettiä kun kutsuja ei tule, jos pitää kaikkea höpöpönä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi et kysy siltä miksi poistui ryhmästä? Todennäköisesti vahingossa. On taas niin vaikeaa.
Ei sanonut, että poistui vahingossa
Ap
No menikö paskalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sanon, että kaverisi teki aivan oikein kun poistui teidän kiusaajaryhmästä. Todella epäkunnioittavaa käytöstä teiltä!
Ehkä. Mutta mun mielestä myös epäkunnioittavaa vain lähteä ryhmästä sanomatta mitään, jos toiset eivät ole mitenkään loukanneet? Kuulostaa vähän passiivisagressiiviselta a lapselliselta tuollainen käytös. Eikö voisi kavereille sanoa, että tällaiset ryhmät eivät ole mun, juttu. Että poistun ryhmästä, mutta ollaan tekemisissä?
Soitettiin äsken ja selvisi syy. Kaveri oli suuttunut yhden toisen kaverin kommentista, joka ei edes kohdistunut häneen. Kuulemma tuli mieleen heidän riita kun heillä ei kovin hyvät välit muutenkaan ole ja me muutkin ollaan käännytty häntä vastaan. Ihmettelen tuollaista käytöstä. Onko kovinkaan tasapainoinen ihminen kyseessä? Kysyttiin, että haluaako hän olla jatkossa meidän kanssamme. Hän sanoi, että ihan sama ja lopetti puhelun. Sovittiin muulla porukalla, ettei kutsuta häntä enää mukaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitettiin äsken ja selvisi syy. Kaveri oli suuttunut yhden toisen kaverin kommentista, joka ei edes kohdistunut häneen. Kuulemma tuli mieleen heidän riita kun heillä ei kovin hyvät välit muutenkaan ole ja me muutkin ollaan käännytty häntä vastaan. Ihmettelen tuollaista käytöstä. Onko kovinkaan tasapainoinen ihminen kyseessä? Kysyttiin, että haluaako hän olla jatkossa meidän kanssamme. Hän sanoi, että ihan sama ja lopetti puhelun. Sovittiin muulla porukalla, ettei kutsuta häntä enää mukaan.
Ap
Tai siis hän luulee, että me ollaan käännytty häntä vastaan. Selitin epäselvästi.
T: Sama
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, että miksi ihmeessä pitäisi alkaa erikseen kyselemään kaikilta, kun on ryhmäkin sitä varten olemassa? Tulis vaan lisää säätämistä. Jos joku siitä päättää poistua, niin se kertoo siitä, ettei hän halua olla tekemisissä. Olenko minäkin nyt ilkeä kiusaaja?
Jos kaverini poistuu ryhmästä, niin todellakin jatkan yhteydenpitoa kuten ennenkin.
Oot kontrollifriikki ja pomotat. Ehkä halusi vain hetken rauhaa susta.
Vierailija kirjoitti:
Oot kontrollifriikki ja pomotat. Ehkä halusi vain hetken rauhaa susta.
Jep ja ei uskaltanut sanoa, koska pelkää, että suutut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Toihan selittää kaiken kristallinkirkkaasti. Ei jaksanut toksista ilmapiiriä, jossa ilkeillään toisten selän takana.
poistuin kanssa perheen ryhmästä ja koko sovelluksesta tänä viikonloppuna. soitellaan jos on asiaa, pikaviestimet on ajantuhlaa