Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteinen ystävämme poistui ryhmächatista ja päätettiin lopettaa yhteydenpito häneen

Vierailija
04.04.2026 |

Meillä on likkojen kesken yhteinen Whatsapp-ryhmä, jossa mietitään tekemistä yhdessä. Yhtäkkiä yksi kavereista poistui siitä kesken keskustelun. Kysyttiin kaverilta, että onko hänellä kaikki hyvin ja hän vastasi kyllä. Mut ei olla tohdittu kutsua häntä mukaan menoihin, kun aateltiin, ettei häntä kiinnosta olla meidän kanssa. Nyt hän vinkuu siitä, että ollaan jätetty hänet ulkopuolelle, kun häntä ei kutsuta. Sanottiin, että saat tulla mukaan ku luultiin, ettei hän halua viettää meidän kanssamme aikaa, mutta hän ei enää haluakaan. Ollaanko me tehty väärin vai onko kaveri tässä vaikea? 

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän paljon ryhmächatteja

etelän porukan kanssa, koska

he ovat perhettäni. Ei ole käynyt

mitään chatti-ohareita keneltäkään.

Ollaan kaikki yli 35 hillittyjä 

aikuisia kuitenkin. 

Ei siis ainakaan minua koske. E

Vierailija
82/110 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aikuisia kuitenkin. 

Onko sinulla joku päävamma vai miksi ei tuosta tekstin tuottamisesta tule yhtään mitään? Ei täällä tarvitse kirjoittaa millään kalevalalaisella runomitalla. 

Ääooni on triplasti se, mikä sinun.

Älä sinä siitä huoli. Eksentrisyys

on harkittu palstaimagoni. E

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kuulema töissä työpaikan whatsappi mutta siihen pääsee vain harvat ja valitut. Itse uutena en kuulu enkä haluakaan kuulua porukkaan. Kaikki ovat niitä ilkeitä juoruakkoja niin voin kuvitella miten siellä läyhäävät työkavereistakin. Ihan avoimesti siitä puhuvat että sovittiin ryhmässä siitä ja tästä että tiedoksi teille muille. Aikuisia naisia :D Niin ja kyllä, sote-alalla olemme. 

Minäkin olen huomannut, että kahvitauolla osa keskustelee whatsapilla keskenään ja arvaahan sen mihin tyyliin siinä toisista salaa kirjoitellaan. Keskusteluun ei muuten osallistuta, niin vähän outo ilmapiiri vallitsee siinä kahvipöydässä.

Vierailija
84/110 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palaan tähän keskusteluun. Viime viikolla baarissa puhuin tästä asiasta muille kavereille, jotka ovat myöskin tämän ryhmästä poistuneen kavereita. Me kaikki tultiin pitkän pohdinnan jälkeen siihen tulokseen, että parempi, ettei kukaan kutsuta häntä ollenkaan mukaan, koska tuo on merkki siitä, ettei hän oikeesti kaipaa ihmisseuraa. Me halutaan kunnioittaa häntä. Mut häne on aivan turhaa tulla itkemään yksinäisyydestä, kerta ite sen aiheutti. Mitäpä ei pysty kommunikoimaan selkeästi tarpeistaan.

Ja hänenkin olisi hyvä oppia, että ystävyydessä on tärkeää kestää toisten draamat ja olla tukena eikä tollee vaan häipyä kun toisella on vaikeaa. Ap

”Ja hänenkin olisi hyvä oppia, että ystävyydessä on tärkeää kestää toisten draamat ja olla tukena eikä tollee vaan häipyä kun toisella on vaikeaa. Ap”

Hyvä, että lähti teidän pissislaumastanne. Ihan selvästi teillä on sellainen minä minä ja mun draamat-asenne eikä jaksanut. Teki ihan oikein itsensä takia, kun lähti. Se ei silti oikeuta teitä käännyttämään muitakin häntä vastaan. Jos hän ei halua olla teidän kanssa, se ei tarkoita sitä ettei se halua olla muidenkaan kanssa. Teidän porukka ei oo se ainoa oikea, jota hän tarvii.

Vierailija
85/110 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä aloittajaa jaksetaan ruotia. En itekkää jaksais katella kaveria jos poistuu ryhmächatista ilmoittamatta eikä osaa kommunikoida tarpeistaan. Sekin on iso redflag, jos ei ole tukena, kun häntä tarvittaisiin.

Jokaisen aikuisen tulee osata ilmaista tarpeitaan asiallisesti ja myös mukautua läheisten tarpeisiin. Sellaista ihmistä en jaksaisi pitäö piireissä, joka ei noita toteuta. Raskasta suorastaan olisi. 

Vierailija
86/110 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jaksa ketään, joka marttyyrimaisesti poistuu mitään sanomatta ryhmästä, netissä tai livenä, ja sitten odottaa kuitenkin muiden kyselevän perään ja lukevan ajatuksia, mitä hän tällä kertaa tahtoo ja tarkoittaa. Itse lähtijä ei tietystikään voi ottaa mitään vastuuta minkäänlaisesta kommunikaatiosta, vaan se on aina muiden tehtävä. Ei riitä aika eikä jaksaminen tuollaisiin peleihin. 

Vierailija
87/110 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kuulema töissä työpaikan whatsappi mutta siihen pääsee vain harvat ja valitut. Itse uutena en kuulu enkä haluakaan kuulua porukkaan. Kaikki ovat niitä ilkeitä juoruakkoja niin voin kuvitella miten siellä läyhäävät työkavereistakin. Ihan avoimesti siitä puhuvat että sovittiin ryhmässä siitä ja tästä että tiedoksi teille muille. Aikuisia naisia :D Niin ja kyllä, sote-alalla olemme. 

Minäkin sote alalla ja ei olla missään ryhmässä, toki muutama voi olla, mutta ei oo kuppikuntia. Kaikki tulee kaikkien kans töissä toimeen. Jokaisen oma aika on omaa aikaa. 

Vierailija
88/110 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs täällä aloittajaa jaksetaan ruotia. En itekkää jaksais katella kaveria jos poistuu ryhmächatista ilmoittamatta eikä osaa kommunikoida tarpeistaan. Sekin on iso redflag, jos ei ole tukena, kun häntä tarvittaisiin.

Jokaisen aikuisen tulee osata ilmaista tarpeitaan asiallisesti ja myös mukautua läheisten tarpeisiin. Sellaista ihmistä en jaksaisi pitäö piireissä, joka ei noita toteuta. Raskasta suorastaan olisi. 

No mutta. Ei sitä kaveria tarvikaan jaksaa katsella, kun se poistui. Ongelmasi on ohi. Mitä sitä enää märehdit. Se meni jo. Anna olla.

Vierailija
89/110 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään jaksa ketään, joka marttyyrimaisesti poistuu mitään sanomatta ryhmästä, netissä tai livenä, ja sitten odottaa kuitenkin muiden kyselevän perään ja lukevan ajatuksia, mitä hän tällä kertaa tahtoo ja tarkoittaa. Itse lähtijä ei tietystikään voi ottaa mitään vastuuta minkäänlaisesta kommunikaatiosta, vaan se on aina muiden tehtävä. Ei riitä aika eikä jaksaminen tuollaisiin peleihin. 

Ei se kuule mitään odottele, usko pois.

Vierailija
90/110 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aikuisia kuitenkin. 

Onko sinulla joku päävamma vai miksi ei tuosta tekstin tuottamisesta tule yhtään mitään? Ei täällä tarvitse kirjoittaa millään kalevalalaisella runomitalla. 

ÄO:si on pienempi kuin kengännumeroni. Ja kirjoituskykysi sitäkin heikompi. Oletko satuttanut pääsi vai oikeasti vaan niin tyhmä että et edes ymmärrä miten tämä palsta toimii?

Vierailija
91/110 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No odotteleehan, etkö osaa avausviestiä edes lukea?

Vierailija
92/110 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon, että kaverisi teki aivan oikein kun poistui teidän kiusaajaryhmästä. Todella epäkunnioittavaa käytöstä teiltä!

Ehkä. Mutta mun mielestä myös epäkunnioittavaa vain lähteä ryhmästä sanomatta mitään, jos toiset eivät ole mitenkään loukanneet? Kuulostaa vähän passiivisagressiiviselta  a lapselliselta tuollainen käytös. Eikö voisi kavereille sanoa, että tällaiset ryhmät eivät ole mun, juttu. Että poistun ryhmästä, mutta ollaan tekemisissä?

Mutta kun sinä nyt et oikein voi toisen henkilön päätöksentekoa ohjailla tai siihen vaikuttaa. Hän päätti toimia noin, ja ihan hyvästä syystä Se tässä taitaa nyt kaikkein eniten kismittää. 

Vierailija
93/110 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän erittäin hyvin miksi lähti ryhmästä ja vieläpä mitenkään siitä mitään tilittämättä. 
Vaikutatte muut ryhmäläiset olevan sen verran 12v pissiksen tasolla henkisesti. Kuka tahansa teihin väsyy. 

Vierailija
94/110 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon, että kaverisi teki aivan oikein kun poistui teidän kiusaajaryhmästä. Todella epäkunnioittavaa käytöstä teiltä!

Ehkä. Mutta mun mielestä myös epäkunnioittavaa vain lähteä ryhmästä sanomatta mitään, jos toiset eivät ole mitenkään loukanneet? Kuulostaa vähän passiivisagressiiviselta  a lapselliselta tuollainen käytös. Eikö voisi kavereille sanoa, että tällaiset ryhmät eivät ole mun, juttu. Että poistun ryhmästä, mutta ollaan tekemisissä?

Soitettiin äsken ja selvisi syy. Kaveri oli suuttunut yhden toisen kaverin kommentista, joka ei edes kohdistunut häneen. Kuulemma tuli mieleen heidän riita kun heillä ei kovin hyvät välit muutenkaan ole ja me muutkin ollaan käännytty häntä vastaan. Ihmettelen tuollaista käytöstä. Onko kovinkaan tasapainoinen ihminen kyseessä? Kysyttiin, että haluaako hän olla jatkossa meidän kanssamme. Hän sanoi, että ihan sama ja lopetti puhelun. Sovittiin muulla porukalla, ettei kutsuta häntä enää mukaan. 

Ap

Nonni. Asia on ratkaisu. Eikä sitä tarvi enää vatvoa. Eihän?

Vierailija
95/110 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No odotteleehan, etkö osaa avausviestiä edes lukea?

Mistä sä tiedät että se odottelee, kun ei ole enää edes wa:ssa? Taitaa olla vaan vahva toiveesi. Se ei halua ajatella sua pskan vertaa, siksihän se just lähti.

Vierailija
96/110 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kaikki 15v?

Vierailija
97/110 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aikuisia kuitenkin. 

ÄO:si on pienempi kuin kengännumeroni. Ja kirjoituskykysi sitäkin heikompi. Oletko satuttanut pääsi vai oikeasti vaan niin tyhmä että et edes ymmärrä miten tämä palsta toimii?

.

Sinä olet minulle tuntematon 

ja siinä mielessä merkityksetön 

henkilö.

Ymmärräthän? Kasvoton, nimetön.

Voisinko minäkin olla sinulle

samalla tavalla > nobody >

kuin pelkkää ilmaa? Samoin

kuten sinä olet minulle; anonyymi

käyttäjä tuhansien joukossa.

Kuten me kaikki täällä tavallaan

olemme. Mitä kirj.tapaani tulee:

Rivivälit ovat osa tunnistettavaa

palstakaraktääriäni, etkö sinä sitä 

ymmärrä, ihminen?

.

Neuvoni/selviytymis-strategiani on:

Ohita. Hyppää yli. Suhtaudu

täysin välinpitämättömästi minun

viesteihini jatkossa. Jos triggeröidyt - 

olet heikko, sillä olet siinä tapauksessa 

luovuttanut minulle > vallan ylitsesi.

Kasvata mielenlujuuttasi ja sen hallintaa.

.

.

-E-

Vierailija
98/110 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, että miksi ihmeessä pitäisi alkaa erikseen kyselemään kaikilta, kun on ryhmäkin sitä varten olemassa? Tulis vaan lisää säätämistä. Jos joku siitä päättää poistua, niin se kertoo siitä, ettei hän halua olla tekemisissä. Olenko minäkin nyt ilkeä kiusaaja? 

Erikoinen olettamus, että kaikki haluaa olla jossain some-/viesti-ryhmissä.

Ihan perinteisestikin voi ihmisten kanssa edelleen kommunikoida.

Jos joku ei kuulu someryhmiin, niin hänen kanssaan ollaan puheissa siis perinteisemmin tavoin, varsinkin oleellisten asioiden osalta. Kaikilla ei ole edes älypuhelinta tai halua olla siinä ja somessa, apeissa, ryhmissä tms. muutenkaan niin kiinni koko ajan.

Minusta on varsin erikoista, jos ystävyys tai jonkin oleellisen tiedon saaminen, perustuu johonkin tiettyyn somen / teknologiapalvelun käyttöön. 

Vierailija
99/110 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Meidän likkojen kesken". Olette taatusti keski-ikäisiä jakkukalkkunoita, jotka naama punaisena muuten huutavat, jos joku tytöttelee...

Teidän likka-ajoistanne on jo yli 40 vuotta.

Jaa, että tämä likoiksi kutsiminen oli sun mieltä aloituksessa se ongelmaa...?

Eri sukupolvilla on vähän eri sanoja käytössä, tämä on ihan normaalia. Ilkeä kiusaava asenne sen sijaan ei ole,  kutsui kavereitaan sitten millä termeillä tahansa ja oli se ikä mikä vain. 

Vierailija
100/110 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole whatsappia enää ollenkaan. En luota siihen yhtään koska Meta. Kavereiden ryhmissä ne sopii kaikenlaista ja joku sitten laittaa mulle viestiä tai puhelua tai kertoo kun nähdään naamatusten että x juttu olisi silloin ja silloin. Joskus tuntuu että olen aika ulkopuolinen, mutta toisaalta en kestänyt niitä jatkuvia viestejä ja sumplimista. Olen ainoa kenellä ei ole lapsia niin mulle käy melkein mikä aika vaan niin mulle sopii että he päättävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan