Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko mies rakastua naiseen, joka on raitistunut, luottotiedoton, ei omista mitään?

Vierailija
04.04.2026 |

On todella hyvä tyyppi ja myös ulkoisesti kaunis mutta nuoruudessa oli kovia kokemuksia, jotka veivät naisen aika pimeälle polulle. Siitä selvisi kun raitistui eikä ottanut siitä elämästä mitään mukaansa. Ei ihmisiä, ei tavaroita, ei mitään. Luottotiedot mennyttä, velkajärjestely sovittu. Tekee töitä, on iloinen, itsenäinen, aika vähään tyytyväinen maallisella tasolla ainakin eli arvostaa esimerkiksi luottamusta, turvaa, sitä, että voi viettää rauhallista elämää ja nauttii olemisesta luonnossa. Tittelit ja muut ovat lopulta aika samantekeviä. Arvostaa aitoa yhteyttä toiseen ihmiseen. 

Kun ei ole mitään ja tietää miten tämä maailma toimii, mietin joskus, että kun joku minuun rakastuu ja saa selville sen, että minulla ei ole juuri mitään materian tasolla mutta sisäisesti minusta tuntuu, että minulla on valtavasti ja se vie minua eteenpäin. Olen herännyt eloon ja rakastan itseäni ja pärjään mutta olisi kiva jos vielä jonain päivänä tapaisin ihmisen, joka näkisi minut ihmisenä ja rakastaisi. Sitä kai meistä jokainen toivoo. 

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juljus kirjoitti:

Vähän on masentavaa luettavaa nää kommentit kiiltokuva elämää eläviltä. Jos joku on käynyt elämän rosoisella puolella ja mokannu, niin moni pitää huonona ja halveksittavana ihmisenä. Tää tyyppi on nostanu käden ylös virheen merkiksi ja maksaa nyt entisen elämän laskuja. Käy töissä ja toivoo vaan et joku rakastaa. Joskus olis hyvä katsoa ihan oikeasti sinne kiiltokuvan toiselle puolelle. Kaikkien elämä ei mee sekasin jos lokki paskoo teslan ikkunnaan. Sitäpaitsi vaatii helvetisti voimaa kammeta itsensä syvästä mustasta vedestä ylös pintaan. Teistä suurin osa ei siihen edes pystyisi. Joten pikkusen kunnioitusta.

No täällä nyt käy paljon sellaisia ulkoisesti epäviehättäviä ja luonteeltaan tylsiä basic jannuja ja jannuttaria, joiden ainoa ylpeys elämässä on "hyvin hoidetut asiat". Miksi kerjäisit muutenkaan hyväksyntää tuntemattomilta?

Tosielämässä ihan vaan mukava luonne, hyvät arvot ja viehättävä ulkonäkö riittää pitkälle. Ja se, että vaikka elämä ei "valmista" ja täydellisesti mennyttä olisikaan, niin on jotain intohimoja ja yrittää, tekee jotain eikä vello paikallaan.

Toivottavasti nuo ominaisuudet viehättävät kauppalaskun jälkeenkin. Viehättävyydestä ja kauneudesta huolimatta kumminkin jonkun pitää kaivaa lompakko esiin, aina. Unohtamatta "kovien polkujen" menneisyyttä, mitä sitten sisältääkään, poliisiaineiston?? Lisäksi. 

Vierailija
62/81 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juljus kirjoitti:

Vähän on masentavaa luettavaa nää kommentit kiiltokuva elämää eläviltä. Jos joku on käynyt elämän rosoisella puolella ja mokannu, niin moni pitää huonona ja halveksittavana ihmisenä. Tää tyyppi on nostanu käden ylös virheen merkiksi ja maksaa nyt entisen elämän laskuja. Käy töissä ja toivoo vaan et joku rakastaa. Joskus olis hyvä katsoa ihan oikeasti sinne kiiltokuvan toiselle puolelle. Kaikkien elämä ei mee sekasin jos lokki paskoo teslan ikkunnaan. Sitäpaitsi vaatii helvetisti voimaa kammeta itsensä syvästä mustasta vedestä ylös pintaan. Teistä suurin osa ei siihen edes pystyisi. Joten pikkusen kunnioitusta.

No täällä nyt käy paljon sellaisia ulkoisesti epäviehättäviä ja luonteeltaan tylsiä basic jannuja ja jannuttaria, joiden ainoa ylpeys elämässä on "hyvin hoidetut asiat". Miksi kerjäisit muutenkaan hyväksyntää tuntemattomilta?

Tosielämässä ihan vaan mukava luonne, hyvät arvot ja viehättävä ulkonäkö riittää pitkälle. Ja se, että vaikka elämä ei "valmista" ja täydellisesti mennyttä olisikaan, niin on jotain intohimoja ja yrittää, tekee jotain eikä vello paikallaan.

Toivottavasti nuo ominaisuudet viehättävät kauppalaskun jälkeenkin. Viehättävyydestä ja kauneudesta huolimatta kumminkin jonkun pitää kaivaa lompakko esiin, aina. Unohtamatta "kovien polkujen" menneisyyttä, mitä sitten sisältääkään, poliisiaineiston?? Lisäksi. 

No ap käy töissä, se oletettavasti riittää johonkin.

En muutenkaan ymmärrä viestisi pointtia. Olet köyhä? Tarvit naisen rahoja? Halusit kertoa edustavasi tuota kuvailemaani palstajoukkoa, eli epäviehättäviä basic-tyyppejä joiden ainoa ylpeys elämässä on ne "hyvin hoidetut asiat"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Mä otin kakskyt vuotta sitten sellasen. On edelleen mun vaimo <3. Vituttihan se alkuhuuman jälkeen niitä hölmöilyjä maksella mutta oon mä saanu aika paljon kiitosta siitä kuitenki. 

Vierailija
64/81 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedottomuus tai omistamattomuus ei sinällään haittaa, kunhan ihminen pystyy elättämään itsensä. Raittius on pelkkää plussaa, eikä se menneisyyskään todennäköisesti haittaa niin kauan kuin se ei tule ns. kummittelemaan. Jos menneisyyden kohdalla on kyse seksuaali- tai väkivaltarikoksesta, niin sitten haittaisi, mutta muut tuskin.

Vierailija
65/81 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla "paperilla hyvillä" on kuitenkin jonkinlainen MENNEISYYS, ja monilla se on häiriöksi. Siis ihan vaan vääränlaiset, epäsopivat perhetaustat jotka näkyvät arjen tavoissa rasitteena. Exiä, jotka kummittelevat ihan sängyssä asti, kun mies imenyt niiltä tapansa. Jne.

Aikuista ihmistä vailla menneisyyttä ei ole. Itselle se, että on sössinyt jostain syystä raha-asioita ja/tai ollut nuorena rankempi vaihe, on paljon pienempi paha kuin vaikkapa vääränlainen perhetausta tai exät jotka kummittelee.

Vierailija
66/81 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite oon mt-syistä työkyvyttömyyseläkkeellä oleva 35v nainen. Luottotiedot kyllä on kunnossa mutta rahaa ei itkemälläkään. Saan noin 970e/kk eli perus työkyvyttömyyseläke + takuueläke (ja kyllä, en oo työelämässä ollu niin siksi ei normi eläkettä oo kertyny). Enkä omista mitään muuta kuin ehkä korkeintaan vaatteet päälläni.

Siltikl muhun ihastu normaali töissä käyvä mies ja yhdessä ollaan oltu 15 vuotta. 

Naiset on etuoikeutettuja vaikka asiat ei olisi kunnossa. Vastaava mies olisi yksin.

On "normaaleja", työssä käyviä miehiä, joilla on vaimo/tyttöystävä, jolla on esim. älyllinen kehitysvamma. En usko, että moni "normaali" nainen pystyisi samaan. Naiset haluavat tasavertaisen parisuhteen. Ns. heikommassa asemassa olevan kanssa parisuhde tuntuisi väärältä, eettisesti arveluttavalta.

Vierailija
67/81 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tapasin mieheni, olin luottotiedoton ja elin talouteni äärirajoilla. Mieheni oli silloin varakas. 

10 vuotta myöhemmin, minä olen se joka elättää perheemme. Mieheni tulotaso on romahtanut merkittävästi, mutta edelleen hän on vauras. Hänellä ei ole paljon tuloja, eikä tilillä merkittävästi rahaa. Hänen varallisuus on metsässä, asunnossa ja mökissä. Minä omistan asunnostamme nykyään puolet ja maksan 90% taloutemme kuluista. 

Minä olen saanut oman talouteni palautettua kun sinnikkäästi lasku kerrallaan sain kaikki velkani maksettua ja mieheni auttoi silloin maksamalla ison osan kuluistamme. Nyt olen hyväpalkkaisessa työssä ja maksan erittäin mielelläni vuorostani taloutemme menoista suurimman osan. 

Eipä sillä rahalla sitten loppupeleissä ole merkitystä, jos toista vain rakastaan. 

Vierailija
68/81 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

luotto ihmiseen menee vain kerran ei anteeksi antoa.

Vierailija
69/81 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, mutta riippuu kuinka pitkään ollut kuivilla ja kuinka pitkään päihteet olivat elämässä. Itse otan juhlapäivinä ehkä 3 kertaa vuoteen niin se ratkeaminen vähän epäilyttäisi ja olisin varpaillaan.

Vierailija
70/81 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rahalla merkitystä jos rakastaa, ja aloittajalle kelpaa omantasoinen mies. Aloittajan kannattaa pitää itsensä kunnossa, kiva mies voi ilmestyä yllättävästä paikasta. 

Vierailija
71/81 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain on pielessä noilla taustoilla... Päihteisiin retkahtaa helposti uudelleen ja velat on iso rasite. Miksi ottaa tuollaista taakkaa itselleen, jos voi löytää toisen ilman taakkaa... Ulkonäkökin muuttuu ajan myötä eli edes kauneus ei pidemmän päälle kompensoi. 

Kyllä ja se huonosta taloudesta ja velkavankeudesta aiheutunut stressi vanhentaa toista ihan näkyvästi. Joilekkin aiheuttaa myös masennusta ja muita mielenhäiriöitä.

En tiedä tulevatko tällaiset kommentit samalta elämäänsä kyllästyneeltä ihmiseltä tai vähintäänkin aika kapeakatseisilta ihmisiltä. Lisäksi jos tarkoituksenanne on saada minussa aikaan sen, että lannistuisin joidenkin random runkkareiden alentavista kommenteista, niin sallikaa minun nauraa.

Minua lähtökohtaisesti kiinnosti mitä ihmiset ajattelevat kaltaisistani ihmisistä etenkin parisuhteiden muodostamisen suhteen. Ymmärrän, että riskit ovat ehkä suuremmat tulla hyväksikäytetyksi suuntaan tai toiseen mutta jos ihminen katsoo tällaisia asioita vain sitä kautta, että se aiheuttaa pelkästään vastenmielisyyttä tai epäluotettavuutta, niin en minäkään sellaista ihmistä kaipaa elämääni missään nimessä. Uskokaa tai älkää niin minullakin on nykyään aika korkeat vaatimukset sen suhteen kenet päästän lähelleni ja ne vaatimukset liittyvät ensinnäkin jo alkeellisiin hyviin tapoihin kunnioittaa kanssaihmisiä muunmuassa. Ap 

"-Olen todella hyvä tyyppi"

Haukkuu ensimäisessä vastauksessa miehet runkkareiksi. Selvä homma. Taitaa olla että se rankka historia tosissaan näkyy. 

Vierailija
72/81 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle:

Itselläni on alko- ja mt-tausta. Olin n kolmekymppinen kun raitistuin. Ei olis haitannut ketään mun tausta, kukaan mies ei koskaan enempää kysellyt taustoja tai taloustilannetta.

Nyt olen ollut 16 vuotta raittiina, olen uskossa ja elän yksin äärimmäisen rauhallista elämää. Ei minusta päälle päin uskoisi mitä elämässä on tapahtunut.

Joten koskaan ei pidä antaa menneisyyden määritellä ihmistä. 

Mutta sellaisen varoituksen annan, että vaikka olisi tasapaino yksin ollessa niin jos on rikkinäinen elämä takana, vanhat traumat voi lävähtää naamalle ja se on kivuliasta ja uhata jopa raittiutta ja tasapainoa. Mutta ei niistä oikein muuten pääse yli kuin ajan kanssa ja sielunhoidon ja Jeesuksen avulla. Tämä on oma kokemukseni.

Oma kokemus on myös se, että ei-alkoholisteissa ja ns "normaali-ihmisissä" löytyy ihan yhtä sielullisesti sairasta porukkaa vaikka itse muuta kuvittelevat. Kun ne luurangot päästä ulos sieltä kaapista niin ne lopettavat kolinansa.

Vierailija
73/81 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennäänkö heti ensi viikolla naimisiin?

Vierailija
74/81 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna aika monta varoitusmerkkiä ilmassa, mutta en mene tuomitsemaan koska itselläkin ollut rankka lapsuus. Päihteiden kanssa minulla ei ole kumminkaan ongelmaa ollut, ja se on tuossa se suurin varoitusmerkki.

Vierailija
75/81 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on alko- ja mt-tausta. Olin n kolmekymppinen kun raitistuin. Ei olis haitannut ketään mun tausta, kukaan mies ei koskaan enempää kysellyt taustoja tai taloustilannetta.

Nyt olen ollut 16 vuotta raittiina, olen uskossa ja elän yksin äärimmäisen rauhallista elämää. Ei minusta päälle päin uskoisi mitä elämässä on tapahtunut.

Mutta sellaisen varoituksen annan, että vaikka olisi tasapaino yksin ollessa niin jos on rikkinäinen elämä takana, vanhat traumat voi lävähtää naamalle ja se on kivuliasta ja uhata jopa raittiutta ja tasapainoa. Mutta ei niistä oikein muuten pääse yli kuin ajan kanssa ja sielunhoidon ja Jeesuksen avulla. Tämä on oma kokemukseni.

Oma kokemus on myös se, että ei-alkoholisteissa ja ns "normaali-ihmisissä" löytyy ihan yhtä sielullisesti sairasta porukkaa vaikka itse muuta kuvittelevat. Kun ne luurangot päästä ulos sieltä kaapista niin ne lopettavat kolinansa.

ei-alkoholisteissa ja ns "normaali-ihmisissä" löytyy ihan yhtä sielullisesti sairasta porukkaa vaikka itse muuta kuvittelevat.

TÄMÄ

Vierailija
76/81 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kannattaa muistaa että ne alkoholistitkin on aiemmin ollut niitä "normaaleja" ihmisiä. Elämä kun koettelee niin kuka vaan voi ratketa

Vierailija
77/81 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain on pielessä noilla taustoilla... Päihteisiin retkahtaa helposti uudelleen ja velat on iso rasite. Miksi ottaa tuollaista taakkaa itselleen, jos voi löytää toisen ilman taakkaa... Ulkonäkökin muuttuu ajan myötä eli edes kauneus ei pidemmän päälle kompensoi. 

Kyllä ja se huonosta taloudesta ja velkavankeudesta aiheutunut stressi vanhentaa toista ihan näkyvästi. Joilekkin aiheuttaa myös masennusta ja muita mielenhäiriöitä.

En tiedä tulevatko tällaiset kommentit samalta elämäänsä kyllästyneeltä ihmiseltä tai vähintäänkin aika kapeakatseisilta ihmisiltä. Lisäksi jos tarkoituksenanne on saada minussa aikaan sen, että lannistuisin joidenkin random runkkareiden alentavista kommenteista, niin sallikaa minun nauraa.

Minua lähtökohtaisesti kiinnosti mitä ihmiset ajattelevat kaltaisistani ihmisistä etenkin parisuhteiden muodostamisen suhteen. Ymmärrän, että riskit ovat ehkä suuremmat tulla hyväksikäytetyksi suuntaan tai toiseen mutta jos ihminen katsoo tällaisia asioita vain sitä kautta, että se aiheuttaa pelkästään vastenmielisyyttä tai epäluotettavuutta, niin en minäkään sellaista ihmistä kaipaa elämääni missään nimessä. Uskokaa tai älkää niin minullakin on nykyään aika korkeat vaatimukset sen suhteen kenet päästän lähelleni ja ne vaatimukset liittyvät ensinnäkin jo alkeellisiin hyviin tapoihin kunnioittaa kanssaihmisiä muunmuassa. Ap 

Hyviin käytöstapoihin kuuluu  myös se, että ei nimittele "random runkkareiksi" ihmisiä, jotka asiallisesti kertovat näkökantansa käsillä olevaan asiaan. 

No eipä noissa näkökannoissa mitään "asiallista" ollut. Todella naiivin, typerän ihmisen kuvitelmaa kuvitella, että luottotiedot tai -tiedottomuus näkyisivät naamasta :D Tai että nuoruuden rankat ajanjaksot vanhentaisivat ihmisen olemusta.

Aloituksessa myös lukee esim. "iloinen", eli itse olettaisin ettei ole sellainen kireä tyyppi jonka naama valuu. Suomihan on täynnä kympin tyttöjä ja -poikia joilla naama valuu ja olemus on vanha, tätimäinen tai setämäinen, ihan vaan ilottomuuden ja tyylittömyyden vuoksi. Joko treenataan totisena, tai sitten mänkätään paskaa ja katsotaan telkkaria. Asiat hoidettu näennäisen hyvin, mutta mitään iloa, energiaa ja seksiä näiden olemuksessa ei ole

Vierailija
78/81 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Voi olla vaikea löytää raitista miestä. Juovaa älä ota. Se ei tue sinun tervettä elämää. 

Vierailija
79/81 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa femceli etsisit sitä rakkautta vain sieltä pullosta ja jättäisit meidät miehet rauhaan.

Vierailija
80/81 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmaa, nuo eivät vaikuta mitenkään tunteisiin, olisiko kemiaa muuten, on toinen juttu. Hyvää pääsiäistä ja viikonloppua siulle.