Voisitko mies rakastua naiseen, joka on raitistunut, luottotiedoton, ei omista mitään?
On todella hyvä tyyppi ja myös ulkoisesti kaunis mutta nuoruudessa oli kovia kokemuksia, jotka veivät naisen aika pimeälle polulle. Siitä selvisi kun raitistui eikä ottanut siitä elämästä mitään mukaansa. Ei ihmisiä, ei tavaroita, ei mitään. Luottotiedot mennyttä, velkajärjestely sovittu. Tekee töitä, on iloinen, itsenäinen, aika vähään tyytyväinen maallisella tasolla ainakin eli arvostaa esimerkiksi luottamusta, turvaa, sitä, että voi viettää rauhallista elämää ja nauttii olemisesta luonnossa. Tittelit ja muut ovat lopulta aika samantekeviä. Arvostaa aitoa yhteyttä toiseen ihmiseen.
Kun ei ole mitään ja tietää miten tämä maailma toimii, mietin joskus, että kun joku minuun rakastuu ja saa selville sen, että minulla ei ole juuri mitään materian tasolla mutta sisäisesti minusta tuntuu, että minulla on valtavasti ja se vie minua eteenpäin. Olen herännyt eloon ja rakastan itseäni ja pärjään mutta olisi kiva jos vielä jonain päivänä tapaisin ihmisen, joka näkisi minut ihmisenä ja rakastaisi. Sitä kai meistä jokainen toivoo.
Niillä onkin käytöstavat ja moraali.