Voisitko mies rakastua naiseen, joka on raitistunut, luottotiedoton, ei omista mitään?
On todella hyvä tyyppi ja myös ulkoisesti kaunis mutta nuoruudessa oli kovia kokemuksia, jotka veivät naisen aika pimeälle polulle. Siitä selvisi kun raitistui eikä ottanut siitä elämästä mitään mukaansa. Ei ihmisiä, ei tavaroita, ei mitään. Luottotiedot mennyttä, velkajärjestely sovittu. Tekee töitä, on iloinen, itsenäinen, aika vähään tyytyväinen maallisella tasolla ainakin eli arvostaa esimerkiksi luottamusta, turvaa, sitä, että voi viettää rauhallista elämää ja nauttii olemisesta luonnossa. Tittelit ja muut ovat lopulta aika samantekeviä. Arvostaa aitoa yhteyttä toiseen ihmiseen.
Kun ei ole mitään ja tietää miten tämä maailma toimii, mietin joskus, että kun joku minuun rakastuu ja saa selville sen, että minulla ei ole juuri mitään materian tasolla mutta sisäisesti minusta tuntuu, että minulla on valtavasti ja se vie minua eteenpäin. Olen herännyt eloon ja rakastan itseäni ja pärjään mutta olisi kiva jos vielä jonain päivänä tapaisin ihmisen, joka näkisi minut ihmisenä ja rakastaisi. Sitä kai meistä jokainen toivoo.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin miehet välittää onko naisella rahaa / statusta.
Näinkö on?
Suomalainen mies rakastuu kuumasti jopa kehitysmaan tyttöön tai perseaukiseen kiinalaiseen leskeen.
Jos hän on lapseton niin mikä ettei.
BMI? Onko tatuointeja? Käytkö töissä?
Kyllä. Toihan on vaan hieno merkki että sä tajuat asiat ja haluat parempaa itselles. Se oman arvon tunteminen on se oleellisin seikka, eikä sillä ole mitään väliä mitä sulla nyt on koska tavalla tai toisella sulla tulee olemaan vielä paljon enemmän jos sä olet noi asiat tajunnut. Usko pois. Mikää ei oo hienompaa ku kolhittu ihminen kuka on omin avuin selvinnyt kaikesta ja haluaa parempaa itselleen. Ihminen joka on kävellyt universumin pimeimmän kolkan läpi ja edelleen katsoo peiliin että täällä ollaan. Muista sua testataan kokoajan, käännä se nega aina opetuksiks äläkä anna sen määrittää sua.
Mun ihanne muija! Olis paljon yhteistä ja ymmärtäis mua varmaan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Toihan on vaan hieno merkki että sä tajuat asiat ja haluat parempaa itselles. Se oman arvon tunteminen on se oleellisin seikka, eikä sillä ole mitään väliä mitä sulla nyt on koska tavalla tai toisella sulla tulee olemaan vielä paljon enemmän jos sä olet noi asiat tajunnut. Usko pois. Mikää ei oo hienompaa ku kolhittu ihminen kuka on omin avuin selvinnyt kaikesta ja haluaa parempaa itselleen. Ihminen joka on kävellyt universumin pimeimmän kolkan läpi ja edelleen katsoo peiliin että täällä ollaan. Muista sua testataan kokoajan, käännä se nega aina opetuksiks äläkä anna sen määrittää sua.
Kiitos. Näin itsekin näen asian. Arvostan itseäni valtavan paljon, että olen selvinnyt siitä kaikesta ja että edelleen olen ihminen, joka tahtoo olla ihminen myös toiselle. Tarkoitan, että toivon hyvää myös muille. Kaikki tapahtuneet ovat nykyään kääntyneet rikkaudeksi sisälläni. Sitä on hankala selittää mutta tunnen vahvan voiman ja palon itsessäni, luotan elämääni ja suuntaani. Tie on sumuinen ja epäselvä usein meillä kaikilla mutta nykyään luotan siihen, että kunhan pysyn ns kaidalla tiellä ja kuuntelen parhaani mukaan itseäni, niin olen oikealla suunnalla. Ap
Riippuu täysin kemioista ja ulkonäöstä, mutta luottotiedottomuus on aika merkittävä punainen vaate. Jos se olisi seurausta tyhmistä valinnoista, esim. tietoisesta yli varojen elämisestä, turhuuksiin törsäämisestä, en kyllä voisi.
Voi tietenkin. Älä aliarvioi itseäsi. Jos itsearvostuksessa on vikaa, niin silloin vetää helposti puoleensa huonoja miehiä. Joten häntä pystyyn!
Itselle hyvä taloudenhallinta on ihan ehdoton kriteeri jonka jälkeen aletaan selvittää muita piirteitä. Olen seurustellut luottotiedottoman naisen kanssa ja on siinä kaikenlaista hankaluutta. Yyhteistä asuntoa ei voi ottaa, eikä parempaa autoa kun toinen ei saa lainaa. Hänen palkasta meni niin paljon ulosottoon että minulle jäi suurin osa talouden juoksevista kuluista. Aina kun piti johonkin investoida niin se piti tehdä itse kuin toinen on pa.
Ihmiseen voi aina rakastua, mutta miten itse sietäisit merkittävää taloudellista epätasa-arvoa välillämme?
Parisuhde ei ole ihmisoikeus edes naiselle, oli sitten miten ihana henkisesti ja uniikki ex alkoholisoitunut lumihiutale
Mihin sinä miestä tarvitset muutenkaan? Rakkautta saat alkoholilta ja kaalimadolta.
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos duunarimiehet yms. kelpaavat. Koulutetut ja menestyneet monesti arvottavat noitakin asioita.
Vierailija kirjoitti:
Voi tietenkin. Älä aliarvioi itseäsi. Jos itsearvostuksessa on vikaa, niin silloin vetää helposti puoleensa huonoja miehiä. Joten häntä pystyyn!
Ja jos aloittaja olisi mies, sanottaisiin että tämän "taso" on työttömät naiset ja saa luvan olla yksin jos ei kelpaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos aloittaja olisi mies, sanottaisiin että tämän "taso" on työttömät naiset ja saa luvan olla yksin jos ei kelpaa. :)
Tai neuvottaisiin vetämään itsensä "jo-joon".
Rahaa, rahaa, hyvä perse, rahaa ja vielä kerran rahaa... Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa.
Tottakai voi rakastua, mutta yhdessä eläminen on hankalaa naisen tai miehen kanssa jolla taloudenhallinta on retuperällä.
Vierailija kirjoitti:
Itselle hyvä taloudenhallinta on ihan ehdoton kriteeri jonka jälkeen aletaan selvittää muita piirteitä. Olen seurustellut luottotiedottoman naisen kanssa ja on siinä kaikenlaista hankaluutta. Yyhteistä asuntoa ei voi ottaa, eikä parempaa autoa kun toinen ei saa lainaa. Hänen palkasta meni niin paljon ulosottoon että minulle jäi suurin osa talouden juoksevista kuluista. Aina kun piti johonkin investoida niin se piti tehdä itse kuin toinen on pa.
Tuntemillani naisilla talousongelmat on enimmäkseen heidän entisten huijarimiesten aiheuttamia. Jos nainen käy töissä niin hän edes yrittää korjata talouttaan.