Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksiköhän niin moni yli nelikymppinen nainen eroaa?

Vierailija
04.04.2026 |

Mistä mahtaa johtua?

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhkavuosirumbassa parisuhde väljähtyy ja kun lapset lentävät pesästä tajutaan, ettei ole mitään yhteistä enää. 

Vierailija
22/99 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne luulee että parempaakin vois tulla vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuosien aiheuttamat mielialanmuutokset. 

Ei, vaan esivaihdevuosien aiheuttama estrogeenin väheneminen. Estrogeeni on luonnon hoivahormoni, joka tekee naiset lempeiksi palvelijoiksi.

Vierailija
24/99 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuosien aiheuttamat mielialanmuutokset. 

Pikemminkin vaihdevuosien aiheuttama järkiintyminen. Kun estrogeeni ei enää sumenna silmiä, näkee todellisuuden ja hyväksikäytön. Moni avioliitto perustuu siihen, että nainen tekee kaiken. Nelikymppinen nainen huomaa, että tarvitsee miestä kuin kala polkupyörää.

Vierailija
25/99 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppisenä saattaa tulla mitta täyteen erinäisistä asioista. Huom. en sano, että ero olisi aina sen jätetyn osapuolen vika, jos kyse on mitan täyteen tulemisesta. Se voi olla todellinen kokemus tai sitten nk. neljänkympin kriisi, joka koostuu varmasti monesta osasta, joista yhtenä hormonitoiminta.

Tuo hormonijuttu on täysin totta. Estrogeeni on niin sanottu hoivahormoni. Kun sitä on, nainen on lempeä, mukautuvainen ja kaiken paskan vastaanottava. Kun estrogeeni vähenee, nainen "herää" horroksestaan ja ihmettelee, että mitä saatanaa paskaa minäkin olen koko elämäni suostunut kestämään ja miksi minä vain täällä kodissa raadan. Mies on päässyt sikaillen ja vapaamatkustaja tuohon asti. Tämän vuoksi naiset jättävät miehensä noin nelikymppisenä. Kun eivät enää jaksa ja estrogeenitason laskiessa eivät oikeasti enää kykene.

Feministien höyryilyä

Vierailija
26/99 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkiintyminen tosiaan.

Evoluutio on kusettanut naista hormonihuuruilla. Nainen ajattelee nuorena, että miehen kanssa voisi elää kumppanina ja saada vastavuoroista tukea. Todellisuudessa mies haluaa vain 1.päästä mahdollisimman vähällä ja 2. saada mahdollisimman paljon pillua.

Vanhempana nainen tajuaa, että miehen kanssa ei voi olla kumppanuutta edellä mainituista syistä.

Kunpa nainen tajuaisi sen aiemmin.

Vierailija
27/99 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, pelkät naisethan ne eroavat. Miehillä ei ole osaa eikä arpaa tähän asiaan.....

Vierailija
28/99 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset on tehty moni nainen huomaa että mies ei osallistu perheeseen muuten kuin rahapussina jota ei lapset ja perhe kiinnosta niin nainen toteaa ettei moista miestä tarvitse ja ottaa eron. Helpompi elää ja olla ilman moista miestä kun se rahallisesti joutuu niin tehtyihin lapsiin osallistumaan joka tapauksessa elärien muodossa. Tuttua huttua ja läheltä nähtyä. 

Vierailija
29/99 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minun lähipiirissäni 40+ naisten eron syynä on ollut 90% kerroista se, että mies on käynyt muilla vesillä soutelemassa. 

Vierailija
30/99 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljänkympin kriisi, puumavuodet, viimeinen mahdollisuus testata markkina-arvo-  naisella halut on huipussaan juuri menopaussin kynnyksellä. Nähdään kaikki kaksilahkeiset potentiaalisina ihannemiehinä. Minä perheenäiti haksahdin samaan, onneksi en edennyt pidemmälle ja rikkonut mitään, ystäväni järkevyyden esikuva hänelle kävi samoin  - tekivät miehensä kanssa päätöksen jatkaa, toinen ystäväni erosi, kolmas aloitti baarissa käymisen joksikin aikaa uudestaan ja käyttäytyi kuin puoliso ja lapset eivät odottaisi kotona. Biologiaa - sitä se on.

Vierailija
31/99 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-iän kriisi iskee ja näkee jo itsensä harmaantuneena kiikkustuolissa ellei äkkiä puuma metsästä ikuista nuoruuttaan takaisin.

Vierailija
32/99 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Todellisuudessa mies haluaa vain 1.päästä mahdollisimman vähällä ja 2. saada mahdollisimman paljon pillua."

Tämä.

Vierailija
33/99 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole mennyt aikanaan neitseenä avioon varmaankaan sittem

Voi olla että syy ei ole naisen. Onko ikinä käynyt mielessä, että esim sinun yksinäisyytesi johtuu sinusta? Ja olet neitsyt, eiköstä.

Vierailija
34/99 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin lasteni isän kanssa 15-vuotiaasta saakka. Neljänkympin tienoilla, kun lapset alkoivat olla jo aikuisia, tajusin, että olimme olleet lähinnä kämppiksiä jo monta vuotta. Odotin siihen asti, että kuopuskin muutti omilleen ja sitten lähdin minäkin. Nyt kuudes vuosi intohimoisessa suhteessa uuden miehen kanssa. 

Vierailija
35/99 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppisenä saattaa tulla mitta täyteen erinäisistä asioista. Huom. en sano, että ero olisi aina sen jätetyn osapuolen vika, jos kyse on mitan täyteen tulemisesta. Se voi olla todellinen kokemus tai sitten nk. neljänkympin kriisi, joka koostuu varmasti monesta osasta, joista yhtenä hormonitoiminta.

Totta. Miehelle tulee mitta täyteen vaimon lihoamista. 

Vierailija
36/99 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljänkympin kriisi, puumavuodet, viimeinen mahdollisuus testata markkina-arvo-  naisella halut on huipussaan juuri menopaussin kynnyksellä. Nähdään kaikki kaksilahkeiset potentiaalisina ihannemiehinä. Minä perheenäiti haksahdin samaan, onneksi en edennyt pidemmälle ja rikkonut mitään, ystäväni järkevyyden esikuva hänelle kävi samoin  - tekivät miehensä kanssa päätöksen jatkaa, toinen ystäväni erosi, kolmas aloitti baarissa käymisen joksikin aikaa uudestaan ja käyttäytyi kuin puoliso ja lapset eivät odottaisi kotona. Biologiaa - sitä se on.

Mun mies hommasi myös reilu nelikymppisenä toisen naisen ja jätti mut sen takia. Yhdessä 21 vuotta. Ero oli pelkkä lyhyt yllättävä ilmoitus minulle. Ja sitten olikin vetäisty koko ydinperhe ja 21 vuotta vessanpöntöstä alas.

Vierailija
37/99 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tajuaa, että iso osa perhekuvioista ja parisuhteista ei ole terveitä, joissa on 2 aikuista ihmistä. Ylisukupolvien periytyviä sairaita roolimalleja. Siksi. 

Vierailija
38/99 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Vierailija
39/99 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen alkoholismi eteni siihen pisteeseen, että oli aika erota. Nyt menee oikein hyvin. 

Vierailija
40/99 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset on saatu isoksi ja pitäis alkaa elämään sen miehen kanssa, joka on vieroittanut itsensä perheestä kokonaan. Ja sitten sitä tulee ajatelleeksi, että haluanko mä oikeesti miehen, joka ei tee mun kanssa yhtään mitään, ei ole kiinnostunut minusta (tai edes niistä lapsista) ja kulkee vain omia menojaan välittämättä kenestäkään muusta paitsi itsestään.

Siihen kun vastaa tuloksena on ero.

Eli yrität sanoa että tulit kateelliseksi, kun mies rakasti lapsia, mutta ei ollut enää kiinnostunut sinusta, joten vieraannutit lapset isästään ja kerroit lapsille valheita. Pahoinpitelit siis omat lapsesi, hirviö.

Niinkö tuon ymmärsit? Pahoittelen heikkoa lukemisen ymmärrystäsi.

Kaikilla ei ole kykyä lukea oikein  tai edes ymmärtää lukemaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi