Miksiköhän niin moni yli nelikymppinen nainen eroaa?
Kommentit (99)
Tulee yhtäkkiä mieleen et pitää vielä testata omaa markkina arvoa.
Nelikymppisenä saattaa tulla mitta täyteen erinäisistä asioista. Huom. en sano, että ero olisi aina sen jätetyn osapuolen vika, jos kyse on mitan täyteen tulemisesta. Se voi olla todellinen kokemus tai sitten nk. neljänkympin kriisi, joka koostuu varmasti monesta osasta, joista yhtenä hormonitoiminta.
Suurella osalla tarve parisuhteeseen perustuu lähinnä lisääntymisviettiin. Hormoneihin. Johan sekin sen kertoo, että seksi kiinnostaa lähinnä ovulaation aikaan. Ja kun se systeemi alkaa tulla tiensä päähän, niin sitä alkaa huomata, että monet muut asiat elämässä - ellei kaikki - on kiinnostavampaa, kuin miehet ja sietokynnys yhtään millekään elämää vaikeuttavalle muuttuu kuopaksi.
Ovat ns. "lahkeesta väljää mallia".
Lapset on saatu isoksi ja pitäis alkaa elämään sen miehen kanssa, joka on vieroittanut itsensä perheestä kokonaan. Ja sitten sitä tulee ajatelleeksi, että haluanko mä oikeesti miehen, joka ei tee mun kanssa yhtään mitään, ei ole kiinnostunut minusta (tai edes niistä lapsista) ja kulkee vain omia menojaan välittämättä kenestäkään muusta paitsi itsestään.
Siihen kun vastaa tuloksena on ero.
Koska heidän nynnymiehistään ei siihen ole. Tämä on se totuus, mitä kohteliaat naiset eivät sano ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Lapset on saatu isoksi ja pitäis alkaa elämään sen miehen kanssa, joka on vieroittanut itsensä perheestä kokonaan. Ja sitten sitä tulee ajatelleeksi, että haluanko mä oikeesti miehen, joka ei tee mun kanssa yhtään mitään, ei ole kiinnostunut minusta (tai edes niistä lapsista) ja kulkee vain omia menojaan välittämättä kenestäkään muusta paitsi itsestään.
Eli yrität sanoa että tulit kateelliseksi, kun mies rakasti lapsia, mutta ei ollut enää kiinnostunut sinusta, joten vieraannutit lapset isästään ja kerroit lapsille valheita. Pahoinpitelit siis omat lapsesi, hirviö.
Himot saavat vallan, kun on liikaa mukautunut nykyisen maailman menoon.
Petetyksihän siinä lopulta tulee pahemman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli yrität sanoa että tulit kateelliseksi, kun mies rakasti lapsia, mutta ei ollut enää kiinnostunut sinusta, joten vieraannutit lapset isästään ja kerroit lapsille valheita. Pahoinpitelit siis omat lapsesi, hirviö.
Niinkö tuon ymmärsit? Pahoittelen heikkoa lukemisen ymmärrystäsi.
Luulen että 4-kymppisten vaimojen miehet testaavat viehätysvoimaansa kodin ulkopuolella ja se aiheuttaa ainakin puolet näistä eroista - ehkä enemmänkin.
Vaihdevuosien aiheuttamat mielialanmuutokset.
Tulevat järkiinsä?
Huomaavat, että ei ole reilua että he tekevät 80% kaikista hommista sekä kotona että kodin ulkopuolella, kun mies löhöää.
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppisenä saattaa tulla mitta täyteen erinäisistä asioista. Huom. en sano, että ero olisi aina sen jätetyn osapuolen vika, jos kyse on mitan täyteen tulemisesta. Se voi olla todellinen kokemus tai sitten nk. neljänkympin kriisi, joka koostuu varmasti monesta osasta, joista yhtenä hormonitoiminta.
Tuo hormonijuttu on täysin totta. Estrogeeni on niin sanottu hoivahormoni. Kun sitä on, nainen on lempeä, mukautuvainen ja kaiken paskan vastaanottava. Kun estrogeeni vähenee, nainen "herää" horroksestaan ja ihmettelee, että mitä saatanaa paskaa minäkin olen koko elämäni suostunut kestämään ja miksi minä vain täällä kodissa raadan. Mies on päässyt sikaillen ja vapaamatkustaja tuohon asti. Tämän vuoksi naiset jättävät miehensä noin nelikymppisenä. Kun eivät enää jaksa ja estrogeenitason laskiessa eivät oikeasti enää kykene.
Siinä iässä alkaa tajuamaan elämän rajallisuuden, menee omat elämänarvot ja tavat uusiksi ja haluaa alkaa panostaa omaan henkiseen ja fyysiseen hyvinvointiin. Noihin arvoihin ei sovi passiivinen sohvalla perunoiva ukko enää.
Uuskiiima iskee eikä ukkoa enää huvita.
Keski-iän kriisi ja hiekkaa vaginassa.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että 4-kymppisten vaimojen miehet testaavat viehätysvoimaansa kodin ulkopuolella ja se aiheuttaa ainakin puolet näistä eroista - ehkä enemmänkin.
No tietenkin. Suurin osa miehistä pettää. Ja miehille osuu ihan yhtä lailla neljänkympin kriisi. Useimmiten se vain näyttäytyy siten, että miehellä on salarakas sekä vaimo, eikä kummastakaan luovuta. Jotkut miehet tosin jättävät pitkäaikaisen vaimonsa ikävuosien 40 ja 50 välillä.
ei ole mennyt aikanaan neitseenä avioon varmaankaan sittem