Saako koskaan ilman lukiota hyvää työpaikkaa ja voiko
saada kivan toimeentulon ilman että tahrii käsiään paskaan? Onko aina vähän sivistymätön ilman lukiota? Kertokaa miten olette pärjänneet elämässä ilman lukiota. Mä en käynyt ja en kovin korkeisiin ansioihin ole päässyt.
Kommentit (6)
ammattitutkinnolla pääsee etenemään vaikka minne.
minusta on typerää istua kolme vuotta lukiossa, ja sitten pitää alkaa opiskella ammattia.
Ammattiopistoissa kolmen vuoden jälkeen saat ammatin ja sitten voit jatkokouluttaa itseäsi jos haluat.
sitä paitsi, jos jotain yleissivistykseen kuuluvaa asiaa ei tiedä, niin siitä voi ottaa selvää :)
Joten ei se ihan turhaa se istuminen ole.
Jos tietää mitä tahtoo (ja tavoite vaatii lukio-opinnot), niin sitten se kannattaa. Muussa tapauksessa miettisin kahdesti - ja sittenkin vielä kerran.
Itse kävin lukion, koska minulla ei ollut haaveammattia silloin. Ehkä olisin mennyt ammattikouluun jollekin linjalle, mutta vanhempani ovat vanhanaikaisia ja pitävät lukiota jotenkin hienona paikkana. Vanhempani eivät itse ole käyneet kuin kansakoulun.
Nyt opiskelen ammattikorkeakoulussa. Tänne pääsee myös ammattikoulupohjalta. Tosin onhan tämä koulu aika helppo lukion jälkeen, joten siitä kiitos. Lukio on kuitenkin välttämätön, jos haluaa yliopistoon tekniikan alalle.
Ei sieltä mitään yleissivistystä enää saa, ei edes suomen kieltä opi oikein kirjoittamaan.
Esimerkki:
Minulla on käytynä lukio, josta kirjoitin loistavin paperein, ja myös korkeakoulututkinto, sekin hyvin arvosanoin. Mieheni on käynyt amiksen ja tekun eikä varsinkaan sitä amista kovin mainittavalla menestyksellä. Silti hän tienaa tällä hetkellä yli 1000 euroa/kk enemmän kuin minä ja on huomattavasti paremmassa työssä, vaikka ei minullakaan erityisen huono palkka ole. Hän on oman sitkeytensä ja lahjakkuutensa ja ammattitaitonsa ansiosta päässyt etenemään. Ei siinä lukion käymättömyys ole haitannut.
Sitä sivistystä voi hankkia monella tavalla.
Palkasta nyt voi olla montaa mieltä, mutta kyllähän tuolla toimeen tulee.
Joskus kädet tahriintuu paskaan, mutta se nyt on ihan normaalia vanhuksia hoitaessa :)