Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään joka on vastuussa iäkkäistä vanhemmista

Vierailija
03.04.2026 |

mutta sisarukset eivät ole kiinnostuneita auttamaan? Minkälaiset välit teillä on?

Kommentit (6)

1/6 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin silloin,  kun äiti vielä eli. Kyllähän mun ja siskoni välit silloin huononi. Ei sentään mennyt kokonaan poikki. Nyt äiti on kuollut ja mä en ota isästäni vastuuta. Joko siskoni ottaa tai kukaan ei ota.  On siskoni nyt sitten ottanut,  vaikka ei kovin mielissään asiasta olekaan. 

Vierailija
2/6 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi auttaa, kenellä on mahdollisuuksia auttaa ja olla hyödyksi. Kaikilla perheenjäsenillä ei välttämättä ole mahdollisuuksia semmoiseen. Ja jos vaikka vanhempien välit ovat paremmat johonkin lapseen muihin lapsiin nähden, niin tuskin se vanhempikaan haluaa auttajakseen niitä, joihin heillä on huonommat välit.

Jos koitetaan väkisin saada joku auttamaan, vetoamalla johonkin velvollisuuteen, niin siitä ei synny kuin sanomista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se voi auttaa, kenellä on mahdollisuuksia auttaa ja olla hyödyksi. Kaikilla perheenjäsenillä ei välttämättä ole mahdollisuuksia semmoiseen. Ja jos vaikka vanhempien välit ovat paremmat johonkin lapseen muihin lapsiin nähden, niin tuskin se vanhempikaan haluaa auttajakseen niitä, joihin heillä on huonommat välit.

Jos koitetaan väkisin saada joku auttamaan, vetoamalla johonkin velvollisuuteen, niin siitä ei synny kuin sanomista.

Kyllä mut ainakin vanhemmat halusivat auttajakseen, kun huomasivat, ettei suosikkilapsista olekaan auttajiksi.

Vierailija
4/6 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun sisarus ottaa yhteyttä viikkojen tai kuukausien päästä romahtaa niskaan kaikki padotut tunteet ja kaunat. Loukkaantuminen siitä että kehtaavat jättää yksin pärjäämään, kateus niiden vanhusvapaasta elämästä. Olisi helpompaa jos eivät ottaisi yhteyttä ollenkaan. Tarpeeksi painolastia muutenkin ilman että joutuu käsittelemään niitä vaikeita tunteita.

Vierailija
5/6 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Mä olin silloin,  kun äiti vielä eli. Kyllähän mun ja siskoni välit silloin huononi. Ei sentään mennyt kokonaan poikki. Nyt äiti on kuollut ja mä en ota isästäni vastuuta. Joko siskoni ottaa tai kukaan ei ota.  On siskoni nyt sitten ottanut,  vaikka ei kovin mielissään asiasta olekaan. 

Miten henkisesti pystyisit olemaan välittämättä isästäsi. Siis jos isäsi kaipaisi apua tai sinun seuraasi? Eikö tule empaattisesti tarve tarvittaessa auttaa, vaikka autoit jo äitiäsi. 

Vierailija
6/6 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Palasiko teidän välit lopulta ennalleen vai oliko vahinko jo tapahtunut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän