Seurustelun päättyminen vaikenemiseen hämmentää
Tilanne on tämä:
Aloin pari vuotta sitten, silloin 47-vuotiaana pitkästä avioliitosta jokin aika aiemmin eronneena, seurustella vähän itseäni nuoremman naisen kanssa. Koska meillä oli vähäsen välimatkaa (ei kuitenkaan etäsuhteeksi asti), se ei ollut kovin tiivistä vaan ehkä viikon, parin välein tavattiin yökylien merkeissä. Ihan hauskaa oli ja fyysisesti intensiivistä, mutta esim. sanaa "rakkaus" ei koskaan mainittu.
Nyt pari kuukautta sitten se kuvio vain jotenkin loppui ilman, että kumpikaan puhui tai viestitti asiasta toiselle yhtään mitään. Ei se sillä lailla pahasti satuta, että suhde ei kovin tunnepitoinen tainnut kummaltakaan puolelta olla. Hämmentää vain, että homma päättyi tuolla lailla täydelliseen molemminpuoleiseen vaikenemiseen, jossa kumpikaan ei sano edes sitä, että tämä oli nyt tässä.
Onko homman loppuminen tällä lailla antiklimaattisesti hiljaisuuteen yleistäkin? Kysyn, koska nuoruudessani sama asia hoidettiin viskomalla lautasia seinään tai muulla sellaisella tavalla, josta ei jäänyt epäselväksi, missä mennään 😀
M49
Kommentit (22)
Oletko ottanut yhteyttä häneen ja kysynyt?
Joskus elämässä tulee muuta niin paljon, että se syrjäyttää monta vanhaa asiaa. Voi tulla uupumustakin tai muuta ikävää.
Tai ehkä hän on löytänyt läheisemmän yhteyden jonkun muun kanssa mutta on arka sanomaan, että ei voi enää seurustella kanssasi.
Aikuisena sitä arvostaa toisen päätöksiä eikä yritä pakottaa toista mihinkään. Nyt on käynyt niin, että jompikumpi on löytänyt uuden suhteen eikä ole mielestään selitysvelvollinen ja ehkä vähän nolottaakin.
Olen sitä mieltä että aikuisten olisi hyvä keskustella asiat kasvotusten AINA! Jos joku ei siihen kykene niin hän on pelkuri ja luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Eli tapailitte. Ei tuollaisen loppumisesta tarvi mitenkään ilmoitella. Loppuu kun loppuu.
Kyllä aikuisten ihmisten kuuluu nyt kommunikoida!
On käsittääkseni aika yleistä. Mä erosin 2021, ja sen jälkeen mulla on ehtinyt olla kolme tuon kaltaista tapailusuhdetta. Jokainen niistä päättyi hiljaisuuteen, ilman että kumpikaan erikseen totesi että haluaa lopettaa suhteen.
N46
Jos on noin pitkä parisuhde, lähes 2 vuotta, ollut, niin kyllä silloin mun mielestä pitää toiselle ilmoittaa, jos ei enää halua tavata.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä että aikuisten olisi hyvä keskustella asiat kasvotusten AINA! Jos joku ei siihen kykene niin hän on pelkuri ja luuseri.
Naurettavaa. Välimatkaakin on ja muutama tapaaminen ja siitä sitten pitäisi käydä jokin lopettamiskeskustelu KASVOKKAIN vaikka yhteydenpito ilmeisesti molemmin puolin laantunut ja jäänyt kokonaan ja molemmat ns. säilyttäneet kasvonsa ja jatkaneet eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ottanut yhteyttä häneen ja kysynyt?
Joskus elämässä tulee muuta niin paljon, että se syrjäyttää monta vanhaa asiaa. Voi tulla uupumustakin tai muuta ikävää.
Tai ehkä hän on löytänyt läheisemmän yhteyden jonkun muun kanssa mutta on arka sanomaan, että ei voi enää seurustella kanssasi.
En ole ottanut yhteyttä, vaikka se olisi helppoa - ei tarvitsisi kuin heittää yksi viesti. Siksi vähän omakin käytös hämmentää.
Minulle on siis ihan ok, että se päättyi. Itsellänikin on muita juttuja, joihin keskittyä just nyt. Ei naisia vaan muuta projektia. Lähinnä ajattelin tätä menettelyn näkökulmasta eli siitä, toiminko tässä jotenkin epätavallisesti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Jep - olen samaa mieltä siitä, että saatan olla pelkuri ja luuseri. Kynnys ottaa yhteyttä on vain korkea kun en ole ihmisestä enää useampaan kuukauteen kuullut pihaustakaan.
ap
Jos on kyse parin vuoden tapailusta, kuulostaa kyl todella erikoiselta. Jos on yhdet treffit, tuo on musta normaalia, mutta jos on oikeasti tavattu ja oltu yhdessä, ei ole mikään normaalikäytäntö tuollainen. Jos olisin sinä, kysyisin kuulumisia, ja saattaisin asiat päätökseen. Et voi tietää, mikä toisella on menneillään, se voi olla hänelle isokin juttu, jos otat vielä yhteyttä. Tai voi olla olematta. Ainakin itse tekisin ehdottomasti noin ihan kunnioituksesta toista kohtaan.
Kirjoita heti nyt viesti: Hei xxxx, toivottavasti sulla on kaikki hyvin? Ei olla oltu aikoihin tekemisissä, niin ajattelin kysyä ihan vain saadakseni selvyyden, että tulkitsenko oikein että juttumme on nyt nk. kuihtunut kokoon?"
Laita vaan kysäriä, et mitä kuuluu, jos tilanne yhtään mietityttää. Eiköhän tuo vastaa, jos ei niin tiedät varmaan mitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita heti nyt viesti: Hei xxxx, toivottavasti sulla on kaikki hyvin? Ei olla oltu aikoihin tekemisissä, niin ajattelin kysyä ihan vain saadakseni selvyyden, että tulkitsenko oikein että juttumme on nyt nk. kuihtunut kokoon?"
Tuollainen onko sulla kaikki hyvin on kyllä todella luontaantyöntävä kysymys varsinkin jos ihminen on ihan jatkanut elämäänsä ja voi olla joku uusi ihmissuhdekin tms niin yllättäen joku entinen heila tulisi alistamaan em. kysymyksellä. Jättäisin vastaamatta kokonaan. Kohtele tasa-arvoisemmin. Puhu vaan omasta puolestasi äläkä yritä arvailla toisen osapuolen vointeja.
Vierailija kirjoitti:
No tässähän kerkisi käymään silleen erikoisesti, että täältä saamani innoituksen johdosta laitoin viestin jossa kysyin vain kuulumisia. Suhteen päättymisestä minussa ei ollut miestä mainitsemaan mitään. Vastaus tuli heti ja sitten niitä näitä arkisista jutuista tsättäiltyämme tuli sovittua tapaaminen muutaman päivän päähän.
Ja joo - tiedän että on erikoista meininkiä tää tällainen 🤦
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässähän kerkisi käymään silleen erikoisesti, että täältä saamani innoituksen johdosta laitoin viestin jossa kysyin vain kuulumisia. Suhteen päättymisestä minussa ei ollut miestä mainitsemaan mitään. Vastaus tuli heti ja sitten niitä näitä arkisista jutuista tsättäiltyämme tuli sovittua tapaaminen muutaman päivän päähän.
Ja joo - tiedän että on erikoista meininkiä tää tällainen 🤦ap
Jaa ei sitten ollutkaan mitään muita kiireitä niin kuin aluksi kirjoitit?
Vierailija kirjoitti:
On käsittääkseni aika yleistä. Mä erosin 2021, ja sen jälkeen mulla on ehtinyt olla kolme tuon kaltaista tapailusuhdetta. Jokainen niistä päättyi hiljaisuuteen, ilman että kumpikaan erikseen totesi että haluaa lopettaa suhteen.
N46
surullista, että kaikin puolin sitoutumattomuus on uusi normaali. joku on ehkä ihan tapailutasollakin pitänyt kumppania mukavana, ja sitten vain dumpataan ilman heippoja. vai onko nämä niitä, jotka vain jättää kesäkissankin mökille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joo - tiedän että on erikoista meininkiä tää tällainen 🤦ap
FWB-suhde tuo on. Sun tekee mieli vähän päästä nusasemaan ja näköjään niin teki sen naisenkin mieli. Ei musta tuossa ole mitään erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tekstari riittää. Se voi olla hyvin viisastakin, jos et ole sen toisen ihmisen koskaan nähnyt aikaisemmin suuttuvan. Mikään ei takaa, että se toinen on 'aikuinen'.
Eli tapailitte. Ei tuollaisen loppumisesta tarvi mitenkään ilmoitella. Loppuu kun loppuu.