Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näinkin kävi tänään: plimpotin pyöräilijänä jalankulkijalle, jalankulkija alkoi veetuilemaan

Vierailija
03.04.2026 |

Seuraavalla kerralla ilmoitan pesäpallomailan kopautuksella. Vitunjeesuksetsaatana.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sillä pyörällä pitää ajaa niin s**tanan kovaa? Hiljentäkää sitä vauhtia, niin ehditte itse huomioida kävelijät, niin ei tarvitse ringitellä niin hulluna.

Olet kiihtynyt. Ei ole mitään syytä kiihtyä. Rauhoitu.

Spandexihan se tässä kiihtyi ja uhkaili pesäpallomailalla kun jalankulkija pilasi olemassa olollaan hyvän treenin.

Olen AP ja ajoin yksivaihteisella mummopyörällä. Plimpotin varoitukseksi. Ohitin hölkkäysvauhtia ilman vaaraa. Ohitettuani alkoi mölinä että soita kelloa. 

Vierailija
22/38 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilitkö kävelytiellä? 

Varmasti pyöräili.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkiympäristössä saa jatkuvasti ajaa siksakkia, kun jalankulkijat hengaavat pyöräteillä. Jos soitat kelloa, niin saat kuulla kunniasi ja jos et soita, niin sekään ei ole hyvä. 

Vierailija
24/38 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran hyvä ettei kalevi estänyt ajoa heittäytymällä eteen yhdistetyllä miten tämä onkin hänen päässään kävelytie. Yhdistetyn ajotien osoittava liikennemerkki täysin näkyvillä.

Vierailija
25/38 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunkiympäristössä saa jatkuvasti ajaa siksakkia, kun jalankulkijat hengaavat pyöräteillä. Jos soitat kelloa, niin saat kuulla kunniasi ja jos et soita, niin sekään ei ole hyvä. 

Ajoradalle autojen sekaan vaan jalankulkijoita terrorisoimasta!

Vierailija
26/38 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidin pyöräilyä kivana ilmaisena liikuntana pois ahdistuksesta mutta voi saatana. 

Vierailija
27/38 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sillä pyörällä pitää ajaa niin s**tanan kovaa? Hiljentäkää sitä vauhtia, niin ehditte itse huomioida kävelijät, niin ei tarvitse ringitellä niin hulluna.

Pyöräilijät kuvittelevat omistavansa koko maapallon. Pyöräilijöille tulee autoilijoiden kanssa jatkuvasti läheltä piti-tilanteita ja suurimmassa osassa syynä on joko pyöräilijän liian kova tilannenopeus, pyöräilijä ei noudata liikennessäntöjä tai hän ei seuraa mitä ympärillä tapahtuu. Eihän se ole tosin ihmekään sillä pyöräilijöillä on aivojen tilalla virtsaa.

Tuntuvat olevan myös kykenemättömiä vastaanottamaan kritiikkiä, vaan siitä aletaan heti kiukutella.

Vierailija
28/38 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä voi olla väkivaltainen riidanhaastaja vain etsimässä mitä tahansa syytä pahoinpitelyyn. Ei kannata reagoida vaan jatkaa matkaa. Poliisit noutavat nämä kyllä.

Vierailija
29/38 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laissa on vikaa. Sallittu kävely oikealla tai vasemmalla tulkitaan vapaaksi hortoiluksi ja poukkoiluksi. Takaa lähestyttäessä mahtuisi ohi, mutta pysähdyttävä on, kun ei tiedä kumpaan suuntaan se sittenkin väistää.

Vierailija
30/38 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki miellyttävämpi kilkutin.

Vierailija
31/38 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähestyn takaa vasempaa laitaa kävelijää plimpottamalla, kävelijä heittäytyy yhtäkkiä oikealle laidalle ja sitten joudun itse tekemään väistöliikkeen koska tein kostoksi itselleni mukahuomaavaisen plimputuksen kävelijälle.

Vierailija
32/38 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huppupäisille tai kännykkä korvalla kävelijöille ei kannata plimpottaa. Säikähtävät ja hyppäävät suoraan syliin pahimmassa tapauksessa. Ja sitten alkaa papatus. Pahimpia ovat koirankakattajat.

Täysiä ohi. Täysiä.

Mä kyllä menin koirani kanssa ihan leveän väylän reunaan eilen kun pappa plimpotteli takana. Silti piti kohdallani huutaa, että " oletko kuuro!?" No en ole, kun väistin. Hirveät agressiot pyöräilevillä miehillä, mikä siinäkin on?

Vierailija
33/38 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käden irroittaminen suunnan viittilöimiseksi VÄHENTÄÄ liikenneturvallisuutta juurikin niissä risteyksissä missä sitä viittilöintiä harrastetaan. Tuo on hirvittävän vaarallinen tapa. En koskaan viittaa suuntaani vaan osoitan aikeeni ajotavallani ja ryhmittymällä. Olen jo kaksi kertaa nähnyt viittaajan tekevän korjausliikkeen yhdellä kädellä ja lentävän pöpelikköön. 

ÄLÄ IRROITA TOISTA KÄTTÄSI KAHVASTA VAAN OLE FIKSU

Vierailija
34/38 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin todella kovasti, että takaa tulevat pyöräilijät  pimputtaisivat kelloaan tai vaikka huutaisivat, ja hyvissä ajoin, jos ei ole kelloa. 

Olen sanonutkin siitä  ohi vilahtavalle pyöräilijälle.

Koiran kanssa liikkuessa tulee vaaratilainteita vaikka koira onkin varsin lyhyessä  n 2m remmissä ja kuljetaan ojanpiennarta, liikun siis  hiljaisella soratiellä eikä pyöräilijätä ole kuin pari kertaa viikossa.      

Onneksi koira on valpas, ja kääntyy useimmiten katsomaan taake , eli ehdin reagoida pyöräilijään ottamalla koiran  20 cm remmiin.

Öö, jos kuljet ajoradalla (olettaen että soratie on ajorata) ja tien vasenta reunaa kuten laki sanoo niin kaikki pyöräilijät tulevat sinua edestäpäin/samaa puolta vastaan (oikeaa reunaa kuten laki sanoo), niin sinähän näet heidät eikä kait silloin tarvitse mitään kelloja soittaa? Ja takaa tulevat pyöräilijät ohittavat sinut tien toista puolta jolloin ei myöskään tarvitse kelloja soitella. 

Vierailija
35/38 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyynärpään nostaminen ylös alas toimii varmasti myös vilkkuna nyt kun ajattelen. Ja on 200% turvallisempi tapa osoittaa vilkkua pyöräillessä kuin kämmenen irroittaminen ohjauskahvasta. -sama kuin yllä

Säännöthän sanovat että suunta pitää ilmoittaa mutta liikenneturvallisuutta ei saa vaarantaa.

Vierailija
36/38 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laissa on vikaa. Sallittu kävely oikealla tai vasemmalla tulkitaan vapaaksi hortoiluksi ja poukkoiluksi. Takaa lähestyttäessä mahtuisi ohi, mutta pysähdyttävä on, kun ei tiedä kumpaan suuntaan se sittenkin väistää.

Kevyenliikenteen väylillä kyllä olen samaa mieltä että laissa on vikaa. Ajoradalla kävelijän on kuitenkin kuljettava vasenta reunaa.

Vierailija
37/38 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pyöräilemässä ja soitin kelloa ohittaakseni jalankulkijan, mutta hän alkoi kommentoida asiattomasti.

Vierailija
38/38 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidakon sääntöjen vallitessa, oleta että sääntöjä ei ole. Varo kaikkia. Minua yököttää ja oksettaa miten helsinki tekee nopeita yksiväyläisiä pyöräväyliä sinnetänne ja ei minnekään keneltäkään kysymättä. Ja sitten kaikki muuttuukin taas ensi vuonna. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi