Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikään ei voita merenrannalla asumista

Vierailija
03.04.2026 |

Varsinkin kevät on ihanaa. Lokkien kirkuminen on varma kesän merkki!

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle paras asuinpaikka on tunturin juurella joen rannalla. Mikä ihana rauha ja upea luonto. 

Vierailija
42/50 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kulkuilmansuunta vähemmän, se käy ajanmittaan rasittavaksi. Ymmärtää vasta sitten kun asuu. 

Sama juttu jos on vaikka metsää tai lähiöasutusta, kerrostaloja tai vaikkapa teollisuusaluetta. En minäkään kulje täältä kuin yhteen suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhottava raaka kylmä tuuli suurimman osan vuotta. Järvimaisemassa on miellyttävämpi sää.

Isot järvetkin jo lisäävät tuulta.

Vierailija
44/50 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo Itämeri ole saastunut ja paskainen meri. Kerran oli kesälomalla Ruissaaressa Turussa ja merivesi oli vihreää limaa. Ei sinne uimaan voinut mennä. On tosiaan vain kokemus yhdestä kesästä. Tiedä sitten millaista vesi on. onko se aina tuollaista? Järvet eenmmän oma juttu. 

Ruissalossa varmaan olit. 

Itämeressä on kesäisin paha sinileväongelma. Kiitos maatalouden lannotteiden ja jätevesien.

Tosin on sitä järvissäkin. Etelä-Savossa käyn kesäisin ja siellä on kaunis hiekkapohjainen järvi, johon tulee myös sinilevää kesällä. 

Vierailija
45/50 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lisää! :) Minä tulen uimalla .... snorkkeli pystyssä - PINTAAN! :)))

Mutta totta. Siellä on hyviä hiekkapohjaisia järviä. Oliko se nyt iltsarissa vai missä - missä on sun henkinen kotisi? Vastasin kysymyksiin asiallisesti, vastaus oli Keski-Suomi, hyvä ettei nyt Jyskälä sentään. .... Minun "henkinen koti" on Etelä-Savon ja Etelä-Karjalan rajamaalla.

Vierailija
46/50 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle makunsa mukaan. Rakastan metsiä ja järviä ja myös puistomaisia kaupunkimaisemia. Merta en kaipaa. Siinä on ikävä uida: kylmä ja suolainen. 

..ja likainen. Kirkkaitten vetten äärellä kasvaneena joku Helsingin edustan merivesi näyttää kuravedeltä, johon ei tee mieli mennä. Sitäkään riemua en ymmärrä, että nuo samaiset rannat on täynnä ihmisiä, ei huvita olla kylki kyljessä vieraitten kanssa. Oma reviiri ja rauha puuttuu täysin.

Ja kyllä, olen asunut meren rannalla, sen puoleen tiedän, mistä omasta puolestani puhun. 

Vierailija
47/50 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välimeri

Ei sinilevää, lämmin sininen meri

Vierailija
48/50 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä levänhajua ja kelluvaa puuroa määräänsä enempää jaksa.

Vierailija
49/50 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamme mökille 3 viikon päästä avovaimon kanssa. Ollaan mökillä 3 kuukautta. Meren rannalla on mukavaa asua osan vuodesta. Asumme muuten 6 km meren rannalta kerrostalossa. Mökin hankin 10 v sitten kun sain perinnön äitini kuoltua. Olen siitä lähtien käynyt mökillä usein ja asunut koko kesän mökillä.

Vierailija
50/50 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu aivan loistavaa jos se meri on Välimeri.

Pohjolassa? Ei ikinä enää.