Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et muuta elämääsi jos olet siihen tyytymätön?

Vierailija
03.04.2026 |

Korostan nyt ensin, että en tarkoita niitä joilla on oikeasti esim. vakava sairaus, joka rajoittaa elämää. Mutta jos olet toimintakykyinen, niin miksi ette keskity parantamaan niitä asioita, mitkä estävät teitä olemasta onnellisia ja tee tarvittavia muutoksia, jotta tulevaisuudessa saatte just sellaisen työn, rahatilanteen, kropan, kumppanin ja ylipäätään elämän kuin haluaisitte? Elämä ei muutu itsestään eikä parane valittamalla tai uhrautumalla. Se muuttuu, kun sinä muutat sitä.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on neptunus oppositiossa kuuhun, ei onnistu.

Vierailija
22/39 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskelan poikii?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämän muuttaminen vaatii rahaa, jota minulla ei ole.

Tämä.

T. Pitkäaikaistyötön

Vierailija
24/39 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska elämän on tarkoitus muuttaa minua, ei minun elämää.

Eikö kuitenkin olisi kivempi, että sinä hallitset elämääsi eikä niin päin, että elämä pompottelee sinua?

Miksi eläisin sellaisessa harhassa, että elämää voisi hallita.?

Kokonaan ei voi tietenkään, mutta kyllä monia osa-alueita voi ainakin jossain määrin hallita. Sinä voit päättää sen, että syöt terveellistä ruokaa, huolehdit kunnostasi, opiskelet ahkerasti ja tavoittelet haluamiasi asioita, jos kumppani osoittuu huonoksi voit jättää hänet jne...

Vierailija
25/39 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsis on!

Vierailija
26/39 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin onnellinen, jos pystyisin muuttamaan kumppanini käytöstä, saisin hänet irti suhdettamme rikkovasta addiktiosta, pystyisin lopettamaan ettei hän satuttaisi minua enää asioilla mitä tekee tai jättää tekemättä. En pysty muuttamaan toista ihmistä. Ja koska rakkaus on monimutkainen asia niin en pysty vain unohtamaankaan. Olin onnellinen joskus hänen kanssaan. 

Vierailija
27/39 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen terapiassa. Terapeutti on lomalla. Muutosten tekeminen vie aikaa. Tavoite on selkeähkö.

No nythän sinä olet jo kuitenkin oikealla polulla kun pyrit kuitenkin aktiivisesti hoitamaan noita sun ongelmiasi.

Niinpä. Tyttöystävän deittaaminen on hankalaa, mutta varmasti palkitsevaa, kun uskaltaa olla avoin muille.

Vierailija
28/39 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työn saanti on valitettavan vaikeaa tällä hetkellä vaikka kuinka grindais. Kunnon kehitystä taasen vaikeuttaa ikä, näin nelikymppisenä ei valitettavasti vaan kroppa taivu ihan siihen mitä menestyminen vaatisi. Pitää tyytyä siihen mitä nyt sattuu saamaan aikaiseksi.

Trump ja Biden taipui yli 70 veenä Yhdysvaltojen presidentiksi. Kuormittavuus hieman eri luokkaa kuin kaupan kassalla. 

Vierailija
29/39 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska uhriutuminen on helpompaa kuin asioiden tekeminen. 

Vierailija
30/39 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriutumisesta saa myös sellaista erikoista energiaa ja merkitystä elämään. Joillekin se on tärkeämpää kuin hyvä elämä. 

Vierailija
31/39 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska lapsuus.

Oletko edelleen lapsi? Jos olet aikuinen niin pystyt muuttamaan elämääsi kyllä. Menneisyyttä et voi muuttaa mutta nykytilanteeseen ja tulevaisuuteen voit vaikuttaa.

Joo, jos on varaa oikeanlaiseen apuun muuttaakseen kokemustaan esim. omasta arvottomuudesta, siitä, ettei ihmisiin voi luottaa, että yksin joutuu selviytymään, jne. jne.

Vierailija
32/39 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisinta on että siinä huonossa elämässä vellotaan eikä edes yritetä parempaan. Osa vielä iäkkäänä  valittaa ettei ollut mahdollisuuksia koulutukseen ym. Tarkempi kysely tuo ilmi ettei mihinkään kouluun ole koskaan haettuaan. On vain surkuteltu elämää. On kai jotain säälin hakemista. Itse ei ole ponnisteltu asioiden eteen. 

Vierailija
33/39 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska lapsuus.

Oletko edelleen lapsi? Jos olet aikuinen niin pystyt muuttamaan elämääsi kyllä. Menneisyyttä et voi muuttaa mutta nykytilanteeseen ja tulevaisuuteen voit vaikuttaa.

Joo, jos on varaa oikeanlaiseen apuun muuttaakseen kokemustaan esim. omasta arvottomuudesta, siitä, ettei ihmisiin voi luottaa, että yksin joutuu selviytymään, jne. jne.

Se itsensä arvostaminen tulee siit, että tekee asioita ja onnistuu. Mikään terapeutti ei sitä tee. 

Yksin tässä elämässä pitää selvitä. Ei niitä luotettavia ihmisiä juuri ole. Tuo on pahinta, että odottaa muilta apua ja tukea, mutta itse ei tee mitään. 

Vierailija
34/39 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska elämän on tarkoitus muuttaa minua, ei minun elämää.

Eikö kuitenkin olisi kivempi, että sinä hallitset elämääsi eikä niin päin, että elämä pompottelee sinua?

Miksi eläisin sellaisessa harhassa, että elämää voisi hallita.?

Elämää tosiaan ei voi hallita. Voit menettää työsi ja omaisuutesi, läheinen voi sairastua tai kuolla, itse voit sairastua, elämääsi voi ilmestyä vi##umainen ihminen (esim. työtoveri), elämässäsi olevat ihmiset voivat seota tai heille voi tulla vaikeuksia. Eli tämä elämä on oikeastaan kriisistä kriisiin kulkemista. Päättäväisenä konttaat ylös kuralammikosta ja jatkat eteenpäin kohti seuraavaa lätäkköä, josta et vielä tiedä mitään. Lopulta tulee kuolema. Merkitystä on vain sillä lätäköiden välisellä ajalla.

Vierailija
35/39 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska lapsuus.

Se itsensä arvostaminen tulee siit, että tekee asioita ja onnistuu. Mikään terapeutti ei sitä tee. 

Yksin tässä elämässä pitää selvitä. Ei niitä luotettavia ihmisiä juuri ole. Tuo on pahinta, että odottaa muilta apua ja tukea, mutta itse ei tee mitään. 

Ei todellakaan tule, vaan siitä, ettei jätetä yksin, kun on oma itsensä. Sitä kokemusta ei ole löytynyt kuin terapiasta. Muille ei ole mitään, jos ei suorita ja saavuta. Onneksi oli varaa käydä rakentamassa omanarvontunto ja perusturvallisuus terapiassa. Nyt ei tosiaan niin tarvetta muille ihmisille enää olekaan.

Vierailija
36/39 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumuloituneet virheet. Radikaalit muutokset vaatisivat sellaista itsekkyyttä ja ematiakyvyn puutetta että en pysty siihen. 

Vierailija
37/39 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin onnellinen, jos pystyisin muuttamaan kumppanini käytöstä, saisin hänet irti suhdettamme rikkovasta addiktiosta, pystyisin lopettamaan ettei hän satuttaisi minua enää asioilla mitä tekee tai jättää tekemättä. En pysty muuttamaan toista ihmistä. Ja koska rakkaus on monimutkainen asia niin en pysty vain unohtamaankaan. Olin onnellinen joskus hänen kanssaan. 

Et pysty muuttamaan kumppanin käytöstä mutta pystyt vaihtamaan kumppania. Ei se rakkaus riitä jos on suhteessa onneton.

Vierailija
38/39 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska lapsuus.

Ei todellakaan tule, vaan siitä, ettei jätetä yksin, kun on oma itsensä. Sitä kokemusta ei ole löytynyt kuin terapiasta. Muille ei ole mitään, jos ei suorita ja saavuta. Onneksi oli varaa käydä rakentamassa omanarvontunto ja perusturvallisuus terapiassa. Nyt ei tosiaan niin tarvetta muille ihmisille enää olekaan.

Hyvä itsetunto ei tulekaan siitä, että kaikki pitävät sinusta omana itsenäsi, vaan siitä että opit olemaan välittämättä siitä pitävätkö ne muut susta.

Vierailija
39/39 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämän muuttaminen vaatii rahaa, jota minulla ei ole.

No sitten pitää keskittyä muuttamaan se, että sinulla ei ole rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä