Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette tänään? Itselläni on tosi paha olla

Vierailija
03.04.2026 |

En vaan kestä tätä elämää. Toivottavasti te kaikki voitte hyvin. 💙

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin koko alkuvuoden stressi taisi päättää pitää nyt bileet kun vihdoinkin pidemmät vapaat. Mutta ei auta kun lusia/tuntea tämäkin läpi vaikka tekisi mieli vain luovuttaa. Tämä klassinen klisee että vaikeita aikoja seuraa hyvät ajat ei ole toteutunut ainakaan omalla kohdallani, viimeiset 10 vuotta ollut aikamoista henkistä linkousta ja on jaksamalla jaksettu kaiken läpi. Nyt alkaa tuntumaan siltä, että onko pakko enää jaksaa. Ehkä nyt on vain huono viikko, töissäkin moni oikein tahallaan lietsoi kaaosta.

Vierailija
62/96 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinuna en selittelisi täällä kenellekään mitään. Annoin tuon metsään/luontoon menovinkin tuossa. TOinen vinkkini on ehdottomasti pysytellä pois Vauva-palstalta ja sos.mediasta kokonaan. Tulet huomaamaan sen mielialassasi; kun et enää selittele muille elämääsi ja sitä mitä olet/ mitä et saa muka olla, mielialasi paranee. Liika netissä roikkuminen ja liikkumattomuus/ kaupunkielämä sairastuttavat. Kone kiinni sovellukset kiinni ja lenkkarit jalkaan nyt :) 

Tämä totta ja komppaan. Netti ei ainakaan edesauta ap:n mielialaa, varsinkaan kun sitä halua ottaa vinkeistä vaarin ei löydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpäivä 7/10, eli tämän päivän jälkeen pitäisi kyetä puristamaan vielä kolme päivää edes välttävällä työpanoksella.

Mutta kun mä en jaksa. En sitten millään. Mulla on raudanpuute, univelkaa kesäajasta johtuen, oli täysikuukin tuossa eilen ja yleinen kevätväsymys. 

Tänään myöhästyin töistä puoli tuntia, kun en vaan saanut itseäni ylös. Pakko oli kuitenkin lähteä, kun olen töissä ihan yksin eikä eläimiä voi heitteillekään jättää. Tein ihan vaan ehdottoman minimin. 

Nyt istun terassin sohvalla teemukin kanssa ja yritän imeä virtaa auringosta iltatöitä varten. Syön alkuviikon tähteitä tänään ruoaksi. 

V*tuttaa, ahdistaa, sattuu, masentaa, väsyttää.

Oletko löytänyt (etsinyt) toimivaa rautalisää? Mulla kanssa juuri todettu paha raudanpuuteanemia. "Syvä masennus" ei ehkä ollutkaan masennusta. Nyt varovaisen toiveikas, että kolmannella yrittämällä löytyi rautalisä, jota elimistö sietää (Nôgelin Superrauta).

Vierailija
64/96 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä päivä näplätä kaluaan. Eipä tule perjantai pitkäksi.

Niin ja ainoa peli mikä kestää isältä pojalle ja huom, pikku pojasta peliin tulee myöskin päivitys mitä kokoon tulee, ainakin yleisesti näin on.

Vierailija
65/96 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin ihan kamala ahdistus ja itkuinen olo. Toivon sinulle valoa ja kaikkea hyvää. Asioilla on taipumus järjestyä aina jotenkin. Yritetään jaksaa <3

Olisiko joku jolle voisit puhua?

Soitin pari päivää sitten kriisipuhelimeen.
- ap

Oliko siitä sulle apua?

Oli siksi, että sain jutella ihmiselle, joka ei ollut tuttu. Kuitenkin tuntui, että hänkin ahdistui kaikesta kokemastani.

- ap

No kysyn sulta saman kun täällä aikaisemminkin, onko sulla mahdollista puhua jonkun kanssa tuosta huonosta voinnistasi? 

Tosiaankin otin puhelun kriisipalveluun. Nyt ajattelen, että jos voisin jutella jonkun kanssa ihan ihminen ihmiselle. Huomaan, että minä tarvitsen apua, vaikka itse sitä apua yritin työssäni antaa muille.
- ap

Vierailija
66/96 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin ihan kamala ahdistus ja itkuinen olo. Toivon sinulle valoa ja kaikkea hyvää. Asioilla on taipumus järjestyä aina jotenkin. Yritetään jaksaa <3

Olisiko joku jolle voisit puhua?

Soitin pari päivää sitten kriisipuhelimeen.
- ap

Oliko siitä sulle apua?

Oli siksi, että sain jutella ihmiselle, joka ei ollut tuttu. Kuitenkin tuntui, että hänkin ahdistui kaikesta kokemastani.

- ap

En usko että ammattiauttaja ahdistui sun asioistasi, he ovat siihen kouluttautuneet ja ihan varmasti ovat työuransa aikana kuulleet ja nähneet vaikka mitä.

Vierailija
67/96 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpäivä 7/10, eli tämän päivän jälkeen pitäisi kyetä puristamaan vielä kolme päivää edes välttävällä työpanoksella.

Mutta kun mä en jaksa. En sitten millään. Mulla on raudanpuute, univelkaa kesäajasta johtuen, oli täysikuukin tuossa eilen ja yleinen kevätväsymys. 

Tänään myöhästyin töistä puoli tuntia, kun en vaan saanut itseäni ylös. Pakko oli kuitenkin lähteä, kun olen töissä ihan yksin eikä eläimiä voi heitteillekään jättää. Tein ihan vaan ehdottoman minimin. 

Nyt istun terassin sohvalla teemukin kanssa ja yritän imeä virtaa auringosta iltatöitä varten. Syön alkuviikon tähteitä tänään ruoaksi. 

Oletko löytänyt (etsinyt) toimivaa rautalisää? Mulla kanssa juuri todettu paha raudanpuuteanemia. "Syvä masennus" ei ehkä ollutkaan masennusta. Nyt varovaisen toiveikas, että kolmannella yrittämällä löytyi rautalisä, jota elimistö sietää (Nôgelin Superrauta).

Pahoittelen, en huomannut, että olit tuolla edellisellä sivulla jo vastannut tähän. Mulla Hb 100, ferritiini 6. Lisäraudalla mennään kanssa, jos infuusion haluaisin pitäisi mennä yksityiselle.

Vierailija
68/96 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin salilla ja sen jälkeen olen lueskellut uutisia. Kohta laitan ruokaa ja teen vähän kotihommia. Luulin, että olisi aurinkoinen päivä ja sää vähän harmittaa. Iltapäivällä näen ystävääni ja hoidamme pari juttua yhdessä. Illalla ajattelin katsoa jonkun leffan ja ottaa lasin viiniä.

Kun mietin oman päivän kulkua kivikauden ihmisen näkökulmasta, ajattelen eläväni kuninkaallisesti.

Ei tarvitse mennä kivikaudelle asti.

Vierailija
69/96 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinuna en selittelisi täällä kenellekään mitään. Annoin tuon metsään/luontoon menovinkin tuossa. TOinen vinkkini on ehdottomasti pysytellä pois Vauva-palstalta ja sos.mediasta kokonaan. Tulet huomaamaan sen mielialassasi; kun et enää selittele muille elämääsi ja sitä mitä olet/ mitä et saa muka olla, mielialasi paranee. Liika netissä roikkuminen ja liikkumattomuus/ kaupunkielämä sairastuttavat. Kone kiinni sovellukset kiinni ja lenkkarit jalkaan nyt :) 

Tämä totta ja komppaan. Netti ei ainakaan edesauta ap:n mielialaa, varsinkaan kun sitä halua ottaa vinkeistä vaarin ei löydy.

Itse ainakin nään, että minulle on vastattu hyvin ja ne vastaukset ovat olleet mietinnän arvoisia.
- ap

Vierailija
70/96 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: Pää pois omasta persusta ja fokus muihin ihmisiin. 

Jos elämä ei miellytä, muuta se.

Heräsin aikaisin, kävin apteekissa ja kaupassa. Pesen pyykkiä ja koristelen pääsiäistä. Aalto-saavissa 24 tulppaania, hyllyllä ikoni, palmunoksia, puumunia ja kotimaista antiikkilasia. 

Petivaatteet pyykissä ja kuivumassa ja illalla pääsen puhtaisiin lakanoihin. 

Ruoka tehty eilen, paitsi salaatin kokoan kohta. Ja tämän kaiken teen itselleni koska asun yksin.

Tykkään juhlapyhistä

Vierailija
71/96 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelen, en huomannut, että olit tuolla edellisellä sivulla jo vastannut tähän. Mulla Hb 100, ferritiini 6. Lisäraudalla mennään kanssa, jos infuusion haluaisin pitäisi mennä yksityiselle.

Kunpa pärjäisit! Tuon rakkaani ihan kaikki arvot on suurin piirtein päin... En tahdo jaksaa koko ajan kaikkia huonoja uutisia. Anteeksi valitus.
- ap

Vierailija
72/96 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan itse sössinyt elämäsi?

En ole. Kaikkeni olen tehnyt, mutta elämäni vissiin ei mene hyvin.
- ap

Ei uskota. Itse olet sössinyt! Niin se menee. 

Sinä nähtävästi olet.

Vierailija
73/96 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan itse sössinyt elämäsi?

En ole. Kaikkeni olen tehnyt, mutta elämäni vissiin ei mene hyvin.
- ap

Ei uskota. Itse olet sössinyt! Niin se menee. 

Ei tarvitsekaan uskoa. Näin se nyt vaan on.
- ap

Oletko narsisti, jolla ei mennyt kaikki putkeen? Sen kuvan sinusta saa sillä olet uhriutuja. Omaan elämään vaikuttaa eniten omat teot. Hyväksy se ja lakkaa uhriutumasta. Kaiken lisäksi olet valehtelija, epäluotettava 🤮

Sivusta: näin se 100% varmasti menee. Tuollainen huomionhakuisuus ja uhriutuminen kertoo narsismista. On siis itse pahantekijä. Hirttää pitäisi.

Tehän tässä ketjussa niitä suurimpia huomionhakijoita olette.

Vierailija
74/96 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräsin aikaisin, kävin apteekissa ja kaupassa. Pesen pyykkiä ja koristelen pääsiäistä. Aalto-saavissa 24 tulppaania, hyllyllä ikoni, palmunoksia, puumunia ja kotimaista antiikkilasia. 

Ruoka tehty eilen, paitsi salaatin kokoan kohta. Ja tämän kaiken teen itselleni koska asun yksin.

Tykkään juhlapyhistä

En ajattele itseäni vaan pelkään toisen puolesta. Totta kai siinä samalla surkuttelen itseänikin. Eikö olekin inhimillistä? 
- ap

Vierailija
75/96 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä ja lapset on isällään pääsiäisen. Kerrankin on hiljaista ja kukaan ei halua multa mitään. Ehdin aamupäivän hoitaa paperiasioita, maksella laskuja ja tehdä veroilmoitusta. Sen jälkeen opettelen käyttämään uutta teknistä laitetta ja toivottavasti ehdin myös ulkoilla tai käydä salilla. Olen yksin koko päivän ja nautin rauhasta.

Vierailija
76/96 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhdistamo triplarautaa ja sen kanssa spirulina. Välillä otan extra vahva rauta ja sen kanssa laktoferriinikapseli. C vitamiiniporeen kanssa otan raudat.  Lääkärin suosittelema Sideral ei vuodessa nostanut yhtään ferritiiniä. Lisäksi otan (lähes päivittäin) 100 mikroa D vitamiinia ja sen kanssa K2 vitamiinia. Lisäksi vielä monivitamiinia.

Vierailija
77/96 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään juhlapyhistä

En ajattele itseäni vaan pelkään toisen puolesta. Totta kai siinä samalla surkuttelen itseänikin. Eikö olekin inhimillistä? 
- ap

Ihan ok minusta, että on tällaisia päiviä myös. En ota stressiä. Mitä sitä alkaa parjaamaan itseään vielä lisää siitä, että ei ole parhaimmillaan, kun on jo valmiiksi huono olo? Joskus vain on päiviä, jotka menevät hitaasti tai kömpelösti, ei saa oikein mitään järkevää aikaiseksi, suunnitelmat pielessä, jne. Itse vain hyväksyn, että nyt on tällainen päivä, enkä ala sättimään itseäni, että "Taas päivä meni hukkaan...", koska onhan päivä uusi. Huomisen jälkeenkin.

Sivusta

Vierailija
78/96 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurinkoiseen säähän ulkoilemaan Ensin vähän apetta naamaan ja kakka ulos.

Aurinkoiseen? Vettä tuolla tihuutti sataa kun olin n. tunti sitten lenkillä, mutta se oli minusta kivaa kun ei ollut pölyistä. Se vissiin onkin sitten se ainoa kiva asia tänään. Mieli on matala ulkoilusta huolimatta eikä mikään huvita vaan lenkillekin lähdin itseni pakottamana. Nyt syön pari leipää vaikka mikään ei maistu ja sitten varmaan painun peiton alle.

En tykkää enää edes itsestäni ja elämästäni en ole tainnut pitää koskaan. Mikään ei ole yhtään omannäköistä eikä mieleistä eikä mistään sellaista saa vaikka mitä yrittää ja tekee vaan kaikki on hankalaa ja jotenkin kuin tarpoisi jossain juoksuhiekassa tai uisi vastavirtaan. Hirveästi menee energiaa ihan normiarjessa tavisasioiden kanssa tappelemiseen joka ketun päivä eikä mikään suju mutkattomasti tai rennosti. Enää ei vaan ole voimia mihinkään. Saati sitten että muuttaisi jotain isompaa tai ns räjäyttäisi kaiken entisen.

Vierailija
79/96 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku puhui rautalisästä. Meille kolmelle siskokselle OBSIDAN Fe++ 100 mg rautalääke 50 kapselia on toiminut hyvin.

Jos ei halua niellä kokonaista kapselia, voi kapselin avata, ja kaataa sisällöt lusikkaan, juoda veden tai c-vitamiinipitoisen mehun kanssa esim. Vissyn kanssa rautainen maku peittyy hyvin mielestäni. Itselleni ei ole ainakaan tullut vatsavaivoja siitä, mutta joillekin voi tulla, jonka vuoksi suositellaan nielemään kapseli sellaisenaan.

Ainoastaan hampaat ovat vähän värjäytyneet harmahtaviksi, mutta hammaslääkäri hoitaa. Ulosteet voivat myös tummentua, joten sitä ei kannata pelästyä.

Vierailija
80/96 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurinkoiseen säähän ulkoilemaan Ensin vähän apetta naamaan ja kakka ulos.

Aurinkoiseen? Vettä tuolla tihuutti sataa kun olin n. tunti sitten lenkillä, mutta se oli minusta kivaa kun ei ollut pölyistä. Se vissiin onkin sitten se ainoa kiva asia tänään. Mieli on matala ulkoilusta huolimatta eikä mikään huvita vaan lenkillekin lähdin itseni pakottamana. Nyt syön pari leipää vaikka mikään ei maistu ja sitten varmaan painun peiton alle.

En tykkää enää edes itsestäni ja elämästäni en ole tainnut pitää koskaan. Mikään ei ole yhtään omannäköistä eikä mieleistä eikä mistään sellaista saa vaikka mitä yrittää ja tekee vaan kaikki on hankalaa ja jotenkin kuin tarpoisi jossain juoksuhiekassa tai uisi vastavirtaan. Hirveästi menee energiaa ihan normiarjessa tavisasioiden kanssa tappelemiseen joka ketun päivä eikä mikään suju mutkattomasti tai rennosti. Enää ei vaan ole voimia mihinkään. Saati sitten että muuttaisi jotain isompaa tai ns räjäyttäisi kaiken entisen.

Sama. Mediassa aina painotetaan saavuttamista, iloisuutta, "ole paras versio itsestäsi". Mutta ei jaksa tsempata. Ei aina. Onko niin väärin olla letarginen? Passiivinen? Elää hitaasti? Olla parantamatta maailmaa? Monien mielestä kaikki negatiiviset tunteet pitäisi heti korjata, äkkiä päästä yli asioista. Mutta ei jaksa. Haluaa vain elää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä