Mitä teette tänään? Itselläni on tosi paha olla
En vaan kestä tätä elämää. Toivottavasti te kaikki voitte hyvin. 💙
Kommentit (96)
Työpäivä 7/10, eli tämän päivän jälkeen pitäisi kyetä puristamaan vielä kolme päivää edes välttävällä työpanoksella.
Mutta kun mä en jaksa. En sitten millään. Mulla on raudanpuute, univelkaa kesäajasta johtuen, oli täysikuukin tuossa eilen ja yleinen kevätväsymys.
Tänään myöhästyin töistä puoli tuntia, kun en vaan saanut itseäni ylös. Pakko oli kuitenkin lähteä, kun olen töissä ihan yksin eikä eläimiä voi heitteillekään jättää. Tein ihan vaan ehdottoman minimin.
Nyt istun terassin sohvalla teemukin kanssa ja yritän imeä virtaa auringosta iltatöitä varten. Syön alkuviikon tähteitä tänään ruoaksi.
V*tuttaa, ahdistaa, sattuu, masentaa, väsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan itse sössinyt elämäsi?
En ole. Kaikkeni olen tehnyt, mutta elämäni vissiin ei mene hyvin.
- apEi uskota. Itse olet sössinyt! Niin se menee.
Ei tarvitsekaan uskoa. Näin se nyt vaan on.
- apEi ole. Olet vastuunpakenija eli raukkamainen. Omilla teoilla on aina se suurin vaikutus. Olet sössijä!
Tuon kommentin lähettäminen oli sulle varmaan tosi tärkeää ja sait siitä itsellesi hyvän mielen, niin kuin yleensäkkin ne jotka pönkittää huonoa oloaan toisten mollaamisella.
Vierailija kirjoitti:
Hoidan muistisairasta äitiäni. Tein lounaaksi aitoa poronkäristystä ja käytiin pitkällä pyörätuoli lenkillä. Tilasin päiväkahville fazerin kääretortun ja vähän iltapäiväksi pepsiä. Odottelen tietoa tuleeko käly tuttönsä kanssa käymään tänään. Kuuntelen musiikkia cd levyiltä ja nautin. Olen oikeestaan aika onnellinen. Kissat kuljeksii ja kyöhnää ja ilmakin on hyvä
M42
Tästä tuli itsellenikin hyvä mieli😊
Moi ap. Neuvoa ei saisi, mutta kun en ole lässyttäjätyyppiä, menen asiaan. Sulla on oikeus tunteisiisi. Jos haluat parantaa oloasi, liikunta tekee sen. Tiedän, masentuneena ei jaksa - mutta sinä jaksat kun sanot aivoillesi että olet reipas, kehu itseäsi ääneen. Laita lenkkarit jalkaan ja päätä, kävelet niin kauan että pääset metsään. Yksin metsään tai muualle luontoon. Kun olet lenkin tehnyt (eikä se ole vain lenkki, se on puhdasta meditaatiota kun pääsee luontoon, se on kuin kirkossakäynti tiselleni ainakin), sinua nukuttaa paljon paremmin. Ota kunnon päikyt. Kroppakin hallitsee meidän mielialojamme. Liikkumalla saat hyvänolon hormoneita ja myös unen. Se on puhdasta tiedettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- apOletko narsisti, jolla ei mennyt kaikki putkeen? Sen kuvan sinusta saa sillä olet uhriutuja. Omaan elämään vaikuttaa eniten omat teot. Hyväksy se ja lakkaa uhriutumasta. Kaiken lisäksi olet valehtelija, epäluotettava 🤮
Työurani tein mielenterveyshoitajana. Siltikään en voi ymmärtää ihmisten ajatusten juoksua.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin ihan kamala ahdistus ja itkuinen olo. Toivon sinulle valoa ja kaikkea hyvää. Asioilla on taipumus järjestyä aina jotenkin. Yritetään jaksaa <3
Olisiko joku jolle voisit puhua?
Soitin pari päivää sitten kriisipuhelimeen.
- ap
Oliko siitä sulle apua?
Vierailija kirjoitti:
Moi ap. Neuvoa ei saisi, mutta kun en ole lässyttäjätyyppiä, menen asiaan. Sulla on oikeus tunteisiisi. Jos haluat parantaa oloasi, liikunta tekee sen. Tiedän, masentuneena ei jaksa - mutta sinä jaksat kun sanot aivoillesi että olet reipas, kehu itseäsi ääneen. Laita lenkkarit jalkaan ja päätä, kävelet niin kauan että pääset metsään. Yksin metsään tai muualle luontoon. Kun olet lenkin tehnyt (eikä se ole vain lenkki, se on puhdasta meditaatiota kun pääsee luontoon, se on kuin kirkossakäynti tiselleni ainakin), sinua nukuttaa paljon paremmin. Ota kunnon päikyt. Kroppakin hallitsee meidän mielialojamme. Liikkumalla saat hyvänolon hormoneita ja myös unen. Se on puhdasta tiedettä.
Kiitos, kun kommentoit ja laittoi ajattelemisen aihetta.
-ap
Koita suhteuttaa asioita ja murheita.
Vierailija kirjoitti:
Työpäivä 7/10, eli tämän päivän jälkeen pitäisi kyetä puristamaan vielä kolme päivää edes välttävällä työpanoksella.
Mutta kun mä en jaksa. En sitten millään. Mulla on raudanpuute, univelkaa kesäajasta johtuen, oli täysikuukin tuossa eilen ja yleinen kevätväsymys.
Tänään myöhästyin töistä puoli tuntia, kun en vaan saanut itseäni ylös. Pakko oli kuitenkin lähteä, kun olen töissä ihan yksin eikä eläimiä voi heitteillekään jättää. Tein ihan vaan ehdottoman minimin.
Nyt istun terassin sohvalla teemukin kanssa ja yritän imeä virtaa auringosta iltatöitä varten. Syön alkuviikon tähteitä tänään ruoaksi.
Mitäs jos varaisit ajan työterveyteen. Jollain työpaikoilla on myös mahdollisuus työpsykologin vastaanotolle, työnantaja maksaa tietyn määrän käyntejä vuodessa. Suosittelen. Pienin askelin eteenpäin, sairausloma olisi sulle nyt se ensimmäinen askel.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin ihan kamala ahdistus ja itkuinen olo. Toivon sinulle valoa ja kaikkea hyvää. Asioilla on taipumus järjestyä aina jotenkin. Yritetään jaksaa <3
- apOliko siitä sulle apua?
Oli siksi, että sain jutella ihmiselle, joka ei ollut tuttu. Kuitenkin tuntui, että hänkin ahdistui kaikesta kokemastani.
- ap
Mä en todellakaan voi hyvin
Suuren surun keskellä elämistä surun joka oli myös vime vuonna samoihin aikoihin liikaa menetyksiä
Surun jonka myötä on elämäntilanne jota ei ole ikinä ennen ollut
Siunausta teille kaikille muillekin 🙏
Pentti Karvonen on trollien kuningas ou je
Kalumeetin valtiossa vetasin kouraan kun hokasin poke videon vuodelta 1973.Sheriffi tuli paikalle ja pidätti Kyllikin, syy siveetön käytös kirkonmenojen aikaan.
Tämä on hyvä päivä näplätä kaluaan. Eipä tule perjantai pitkäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- apOletko narsisti, jolla ei mennyt kaikki putkeen? Sen kuvan sinusta saa sillä olet uhriutuja. Omaan elämään vaikuttaa eniten omat teot. Hyväksy se ja lakkaa uhriutumasta. Kaiken lisäksi olet valehtelija, epäluotettava 🤮
Työurani tein mielenterveyshoitajana. Siltikään en voi ymmärtää ihmisten ajatusten juoksua.
- ap
Sama täällä. Ja jotenkin se ihmisten pahoinvointi oikein korostuu toisten haukkumisella ja anonyyminä netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos varaisit ajan työterveyteen. Jollain työpaikoilla on myös mahdollisuus työpsykologin vastaanotolle, työnantaja maksaa tietyn määrän käyntejä vuodessa. Suosittelen. Pienin askelin eteenpäin, sairausloma olisi sulle nyt se ensimmäinen askel.
Kerroinkin, että olen eläkeläinen. Mutta joo.. olisinpa vieläkin työelämässä ja sieltä saattaisi saada apua.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- apOliko siitä sulle apua?
Oli siksi, että sain jutella ihmiselle, joka ei ollut tuttu. Kuitenkin tuntui, että hänkin ahdistui kaikesta kokemastani.
- ap
No kysyn sulta saman kun täällä aikaisemminkin, onko sulla mahdollista puhua jonkun kanssa tuosta huonosta voinnistasi?
Ap, sinuna en selittelisi täällä kenellekään mitään. Annoin tuon metsään/luontoon menovinkin tuossa. TOinen vinkkini on ehdottomasti pysytellä pois Vauva-palstalta ja sos.mediasta kokonaan. Tulet huomaamaan sen mielialassasi; kun et enää selittele muille elämääsi ja sitä mitä olet/ mitä et saa muka olla, mielialasi paranee. Liika netissä roikkuminen ja liikkumattomuus/ kaupunkielämä sairastuttavat. Kone kiinni sovellukset kiinni ja lenkkarit jalkaan nyt :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroinkin, että olen eläkeläinen. Mutta joo.. olisinpa vieläkin työelämässä ja sieltä saattaisi saada apua.
- ap
Kyllä sitä apua saa muualtakin kun työterveyden kautta, esim kunnalliselta puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työterveyslääkäri on sitä mieltä, että ferritiini 16 on hyvä eikä sitä tarvitse hoitaa enää (kahdessa vuodessa noussut 4 pykälää), hoidan kuitenkin popsimalla lisärautaa vaikka se hyödytöntä onkin. Eikä mulla ole varaa olla sairaslomalla, menee lisät ja vaikuttaa kilometrikorvausten verovähennyksiin.
- ap