~~~~~ENSIKOT vko 19~~~~~
Avasin sitten uuden viikkopinon kun ei ketään vielä ollut sitä availlut!!
Kommentit (39)
minusta tuo koodi tulee sekä että eteen ja loppuun, mutta en muista miten.. mulle kelpaa tätä mustakin ihan hyvin, en ole niin tekniikan ihmelapsi että osaisin kirjoittaa muilla väreillä, eikä mun tartteekaan.. =)
[color=maroon] Huomenta kaikille enskoille. Oli tosi mukavaa kun mies ja koira saapui taas eilen kotiin. Tikit saatiin eilen pois, koira näyttää jo paremmalta ja virtaa siinä ainakin on. Nyt pääsen mäkin taas lenkkeilemään (ihan niinkuin ei ilman koiraa olis voinu mennä) :)
Marzu Ja MaryRose: Siitä mun esittelypino emännän paikasta: ajattelin luovuttaa välillä tehtävän jollekkin muulle. Tuossa vaiheessa vielä toivoin, että tätskä olis eksyny matkalla ja pääsisin siirtymään o-puolelle, mutta eihän mikään mee ikinä suunnitelmien mukaan. Ette te vielä musta eroon pääse. :) Ajattelin vaan ku välillä tuntuu etten kerkee paljoo palstailemaan, että tuo esittelypinon päivitys jää retuperälle, siks ajattelin josko jollakkin muulla olis kiinnostusta siihen hommaaan. Loppupeleissä kun se ei vie paljoa aikaa kun se pohja on olemassa. Eli marzu, mielellään luovutan paikan sinulle, jos se kaikille muille vaan sopii?
Janna: Tsemppiä sinne tikutteluun ja mukavaa ku palaat taas ahkerammin palstailemaan
Koiramammalle: pahoittelut tätskästä, ikävä akka. Tsemppiä uuteen yritykseen.
ON: niinkuin jos luitte jo tuolta aikasemmin, se täti paholainen löysi eilen tiensä tänne ja vielä kesken koulutuspäivän. Omat aavistukset meni sitten ihan nappiin. Mieli on hiukan maassa, mutta elämä jatkuu ja paremmalla onnella uuteen kiertoon.
Toivottavasti saadaan aurinkoinen päivä :) Ihanaa perjantaina kaikille.
-Sara-Maria-
Kävinpä laittamassa nimen teiän listoille ku mies sitten vihdoin ja viimein lupas mulle sen mitä oon jo niin kauan ja hartaasti toivonu. Oon siis 20 v ja koulu kesken joten sen takia sain aika pitkään suostutella. Eka meinasin itseni ilmottaa haaveilijoiden listoille, mutta jostain kumman syystä pari päivää sen jälkeen ku olin tänne kirjottanu ni se suostukii siihen et jätetää ehkäsy poies. Nyt sitten jännityksellä odotetaan et millon tärppää:)
[color=purple]Marzu enska-emoks! :)[color=purple]
Sara-Marialle ja Koiramammalle tätipahoittelut :/ Parempaa onnea ens kiertoon!
butterfly86, tervetuloa mukaan turisemaan vaan!
Tervetuloa myös pirpsu ja Maisa-Kerttu, rohkeasti vain juttelemaan!
Huhuilenpa tässä muutamia enskoja; Missä ovat nellamaija, saikku, s-k, HMH, fiiu, bubus, hyntty, jonriik, paaru ja baulie?
ON: Tänään vapaapäivä, huomenna taas töitä. Kp:t edelleen hukassa, toivottavasti en ala päiviä vähään aikaan laskeskelemaankaan, vaikka mieli kyllä tekiskin :D Anoppi taitaa tänään tulla kylään, joten en illemmalla pääse varmaan linjoille :)
[color=darkblue]-Mary[color=darkblue]
MaryRose..niin mä vähän meinasin, että tikuttelisin sinne 2 vkoa ennen ka menkkojen alkua.
Mutta niinkuin joku sanoikin, niin ei mullakaan ole mitään tietoa koska mahd ovis on. Parissa ensimmäisessä kierrossa tunsin nippailut ja veikkaisin tunteneeni siis oviksen, mutta nyt ei ole pitkään aikaan ollu mitään tietoa. Veikkaisin 2 vkoa ennen menkkoja, mutta kun se tätikin tulee miten sattuu *heh* niin ei auta.
koiramammalle tätipahoittelut, tais olla jo ensin piinailua.
Palstaemännän paikasta.. mulle sopii ainakin mainiosti, että marzu ottaa sen hoitoonsa,vaikka Sara-Maria sen onkin hoitanut upeasti. Itselläni ei siis siihen mitää hinkua, kun mun palstailu on kausittain vaihtelevaa.
Viikonlopun olen nettipimennossa maaseudun rauhassa ;) Joten Mukavaa viikonloppu itse kullekin ja muistakaa katsoa viisut :)!
terv.Kata
Näin alkuun tervetuloa joukkoon butterfly86! Tänne kyllä mahtuu turisemaan =)
Mä yritän justiin epätoivosesti laittaa galleriaan kuvia. Minä varsinainen tekniikan ihmelapsi,heh.
Juu ja kiitos vain sara,kyllä minä mieluusti voin paikan ottaa vastaan jos se tosiaan kaikille sopii. Jotenkin tunnun niin pahasti hurahtaneen tähän kuumeiluun,että kyllä se emännöintikin tässä sivussa menisi.
No nyt poistun jatkamaan kuvien laitto yritystä...palaillaan
~~marzuli~~ kp 10/26-28(33)
Ihanaa, kun joku vielä muistaa minutkin.. MaryRose oli huhuillut. Kivaa :D Tuntuu oikeesti tosi hyvältä. Ajattelin jo, ettei minua enää kukaan muista..
Kävin siis tuossa jokunen aika sitten kertomassa kuulumiset ja lupasin aktivoitua palstailussa, mutta kuinkas kävikään.. On mukamas niin kiire, ettei ehdi koneelle istua.
Vauvakuumeasia junnaa täällä vaan paikallaan.. Samoin meidän suhde.. Peitot on pöllyytelty viimeks ehkä reilu kuukaus sitten.. Siispä, ei ehkä kannata vauvasta edes unelmoida.. Mun työtilanne on tällä hetkellä myös sellainen, että en tiedä uskallanko hankkiutua raskaaksi. Täytys hieman ottaa selvää kaikennäköisistä käytännön asioista, koskien lähinnä äitiyslomaa, rahaa, tukia, mahdollista työsuhteen jatkumista.. Mun vauvakuume siis kasvaa taas kokoajan, pienen notkahduksen jälkeen, mutta musta tuntuu, että mies ei ole tällä hetkellä kiinnostunut koko asiasta. Mä olen alkanut ajatella jo omaa ikääni (kohta 25v.), että alan olemaan kohta aika vanha ja haluaisin todella tehdä lapset nuorena.. Ja entä, jos mies pistääkin kapuloita koko ajan rattaisiin, eikä meillä ole lapsia vielä 30-vuotiaanakaan.. Mä voin pahoin, jos näen onnellisen, vastasyntyneen perheen vauvoineen kävelyllä tai jos kuulen, että joku tuttava odottaa vauvaa.. Ei tää varmaan ole ihan tervettä enää.. Mut kun mä haluan vauvan!!!!!!!!
Ja taas mä vaan tulin tänne vuodattamaan.. Tylsää varmaan teidän mielestä. Mä todella haluisin vuodattaa jollekin muullekin, mut kun ei olla kerrottu tästä meidän projektista oikein kenellekään ja te olette mun ainoa lohtu tässä asiassa.. Mitä teidän mielestä mun siis pitäis tehdä? Yrittää unohtaa koko kuumeilu vai kuumeilla vaan edelleen? Meidän makuuhuone-elämä ei ennenkään ole ollut kovin aktiivista, mutta kuitenkin yleistynyt vauvaluvan jälkeen. Nyt kuitenkin noin kolmen kuukauden pupuilut mahtuu yhden käden sormiin.. Tällä vauhdilla vauva ei todellakaan saa alkuaan. Lottovoittokin on varmaan todennäköisempää.
Oikein aurinkoista kevättä kuitenkin kaikille teille enskoille, uusille ja erityisesti vanhoille!!!!
Onko muuten tosiaan totta, että Dajmin plussa on viimeisin? Eikö täti ole älynnyt jättää muita enskoja rauhaan? Tuolta esittelypinosta kävin lunttaamassa sellaista..
Terkuin, Saikku (joka sai plussan ovistikkuun, mut ei miestä saman peiton alle)
Kiva kun sain liittyä joukkoonne iloiseen!!!=) Oon paljon lueskellu täällä juttuja mut nyt vast ite uskalsin kirjottaa. -
'
Ja taas mä vaan tulin tänne vuodattamaan.. Tylsää varmaan teidän mielestä. Mä todella haluisin vuodattaa jollekin muullekin, mut kun ei olla kerrottu tästä meidän projektista oikein kenellekään ja te olette mun ainoa lohtu tässä asiassa.. Mitä teidän mielestä mun siis pitäis tehdä? Yrittää unohtaa koko kuumeilu vai kuumeilla vaan edelleen?
Mulla ihan sama juttu ku Saikulla et ei olla kerrottu kellekään meiän vauva projektista, joten täytyy ees täällä käydä höpöttämässä. Ku kysyit et kannattaako jatkaa kuumeilua vai ei niin mulla ainakii kävi niin etten pystyny lopettaa vaikka yritin. Sit aloin punnitsee asioita elämässäni ja totesin et perheen perustaminen on mulle tärkeempi asia ku koulu. Tiedän kyllä et moni ei tajuu mun valintaa mut onneks mä saan päättää ite omasta elämästäni!!!=) Tai tietty miehen kaa yhes ku oli vauvast kyse.
Jeps, mutta hauskaa päivän jatkoa kaikille. Viettäkää aikaa auringossa tai must oli ainakin ihana aamulla kävellä koirien kaa lenkki ku oli pilvetön taivas ja aurinko paisto!!!
saikku ja butterfly: teillä tuntuukin olevan aika samanlainen tilanne... Tuntuuhan tuo todella ikävältä,jakyllä itsekin tiedän että kun kuumeilu on kovaa niin ei sitä noin vain pysty lopettamaan. Enhän mä tietysti ole mikään neuvomaan,mutta itse tuossa tilanteessa yrittäisin puhua miehen kanssa asiasta oikein perin pohjin. ja ehkä se mies siitä vielä joku kaunis päivä innostuu asiasta enempi,mene ja tiedä. Mutta mun mielestä ei kannata ainakaan kokonaan haudate niitä haaveita omasta taaperosta.
Meillä on niin että molempia pelottaa se että kuinka sitten pärjätään ja niin pois päin. Välillä mietin että oonko nyt ihan valmis tähän. Kaikesta huolimatta en luopuisi yrittämästä. se on tullakseen sillon kun sen on aika tulla.
Nyt tuli ajatuskatkos....
syytä varmaan siis lopetella tähän.
Hyvää viikonloppua kaikille!!
ja....bdbdbdb suomelle euroviisuihin =)
Karkasi tuo edellinen viesti johonkin. Tulen ilmoittautumaan parin kuukauden tauon jälkeen, joku ehkä muistaakin mut. Sain siis maaliskuussa kahden yrityskierron ja raskautumisen jälkeen keskenmenon (tuulimuna) 9. raskausviikolla. Nyt alkaa pikku hiljaa kroppa ja pää olla siinä kunnossa, että uutta yritystä voisi harkita... Mies jaksaa onneksi tukea, raskasta on ollut.
Saikku: onko miehesi ja sinun pupuiluinnottomuuteen mielestäsi jotain syytä? Kuulostit vähän apealta...
Mukavaa viikonloppua kaikille !
Nopeesti ennen töihin lähtöä....
Saikku: Siellähän sinä! Kuule, mieti tosissaan elämän tämän hetkisiä prioriteetteja... Juttele miehen kanssa, puhukaa asiat läpi. Jaksamista, äläkä yhtään ujostele vuodattaa tänne, meiltä saat tukea!
Cerise: Jeee, sä olet takaisin! Hienoa että mies on ollut tukena, varmasti on vain vahvistanut teidän suhdettanne. :)
ON: No, mä laskin ne kp:t, ku alko käydä niin sietämättömäks... :DD Tänään kp23/28.
-Mary
kaikille ihanille tuleville äideille!!
Todella mukava kuulla, että ette ole minua unohtanut ja että saan heti tukea ongelmiini.. Olette ihania!
Kerron hieman lisätietoja meidän tilanteesta.. Siispä, makuuhuone-elämä ei ole koskaan ollut meillä kovin aktiivista. Tai mikä sitten on aktiivista ja mikä ei, mutta kaksi-kolme kertaa kuukaudessa on ollut varmaan aika normaalia meillä. Vauvaprojektin alkaessa aktiivisuus kuitenkin nousi aina oletetun oviksen aikaan. Mutta nyt tämän minun kuumeilu/palstailutauon aikana tuokin määrä on huomattavasti vähentynyt. Mieheni ei koskaan ole ollut se, joka olisi aloitteen tehnyt, vaan aina se olen ollut minä. Muutamia poikkeuksia kuitenkaan lukuunottamatta. Edellinen suhteeni (joka päättyi kylläkin jo 6 vuotta sitten) oli taas aivan vastakohta tähän verrattuna. Ex-mies ois halunnu pöllyytellä peittoja vaikka joka päivä ja moneen kertaan, mutta silloin minä olin se pihtari. Toisaalta siis tiedän varmasti miltä miehestäni saattaa joskus tuntua, kun yritän häntä lämmitellä, vaikkei hän olisi asiasta innostunut. Toisaalta en halua häntä todellakaan painostaa, koska pelkään, että liika painostus saattaisi aiheuttaa sen, että hän kieltäytyy koko vauvaprojektista, mutta toisaalta taas sitä vauvaa ei kyllä tällä yrittämisellä tule. Tai ainakin todennäköisyys on aika pieni.
Syytä tähän nykytilanteeseen en osaa sanoa.. Minun puolestani ei siis ainakaan mitään ongelmaa ole. Ja minähän olisin siis valmis vaikka joka päivä.. ;) Miehen kanssa asian puheeksi ottaminen on varmasti se ainoa, oikea keino.. Olen vaan hirvittävän huono puhumaan asioistani ja huomaan, että aina tämän kaltaisissa tilanteissa alan helposti syyttämään ja sättimään miestäni.. :( Nyt täytyy varmasti vaan ottaa itseäni niskasta kiinni ja puhua asia selväksi.
Kiitos taas ihanaiset enska-siskot tästä vuodatushetkestä!!!!
Nyt kuitenkin jääkiekkopelin hurmokseen...
Terkuin, Saikku
tänään se äitienpäivä on vielä jonkun aikaa, vitsit mä odotan sitä että mä saan joskus kans äitienpäivälahoja ja kortteja.. mutta sen näkee että millon sitten saan.. hehee
Heippa tytöt pitkästä aikaa!
Miten sitä ei ole jaksanut pinoutua pitkään aikaan.. *laiskimus* Eikä ole oikein ollut kertomistakaan, kun on tämä kierto aina vähän tylsää.. :) Oviksen ehkä bongasin ja yritettiin kyllä kovasti niihin aikoihin, että kattellaan.. (Lopussa sit omat navat tarkemmin.) Nyt otan reippaan niskaotteen ja reipastun enskoissa! Lupaan olla aktiivisempi!! :)
MaryRose - Kiitos kaipailusta! :) Lämmittää sydäntä sellainen.. Sulla alkaakin piinaviikko. Pitkiä hermoja.. :)
Marzu - Joo, palstaemoksi vaan. Missäs vaiheessa sä menet nyt? En bongannut sun kiertoa mistään, vai olenko sokea?
Kata kans, missäs kp:t menee? Oletko jo alkanut pissiä ovistikkuun? Toivottavasti löydät parhaat päivät!!
Sandette - Sä olit uutena tullut! Tervetuloa! Ja tota, siitä iästä.... Ööööh, jos sä oot vanha, niin mikäs mä oon.... Näin kolmekymppisenä ekaa haaveillaan..... *ikäloppu* :) Mut nyt vasta elämäntilanne (lue: kunnon parisuhde, johon voi edes kuvitella lapsia saavansa) kunnossa. Ihanaa, että sulla on se jo nyt! Onnea vauvamatkaan!
Butterfly - Sinä kanssa uusi. Tervetuloa myös sulle. Täällä saa jaaritella omia asioitaan!
Koiramamma - Ihanaa! Häät tulossa tosi tosi pian! Naimisiinmeno on kivaa! Nauti päivästäsi. Tietysti se hemmetin täti pilas vähän tunnelmaa, mutta nyt voit ainakin juhlia kunnolla, eikä tarvitse ajatella pikkuihmistä sisällä... Eikä oo ainakaan raskauspahoinvointia juhlissa! *näin sitä löytää sen kultareunuksen* Pahoittelut silti siitä luuskasta.
Jonriik - Jokos sulla on piinaviikko menossa? bdbdbd
Janna - Onnea tädin harhautteluun. Lähetä se vaikka Kanadaan kiekkotappiota kostamaan.. ;)
SaraMaria - Teillä oli se pieni uusi koira. Oon jotenkin missannut sen, että miksi sillä on tikkejä? Toivottavasti hän on jo parantunut. Pahoittelut myös tädistä.
Saikku - Inhottavalle kuulostaa sun tilanne. Ei voi muuta sanoa kuin että tsemppiä. *halaus* Puhukaa ja puhukaa, kyllä suhteen kiemurat selviävät. Kerro rohkeasti tunteistasi. Meillä mies yhtäkkiä koki ahaa-elämyksen, kun kerroin miten yöperhosia nuo munasolut ovat, eivätkä iänkaiken elä ja ole valmiita aina kuten siittiöt. Se ei ollut edes tullut ajatelleeksi. Mulla on kanssa työtilanne pätkätyöläisenä vähän niin ja näin, jos tässä vauvan saisi, mutta en anna sen lannistaa. Pitää laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Kyllä elämä aina jotenkin kantaa.
Cerise - Me ei ollakaan vielä tavattu. Tervehdys siis! Kivaa, että olet jälleen jaksukunnossa yrittämään uudestaan. Onneksi miehesi on täysin rinnallasi. Onnea matkaan!
Kukas unohtui??? :) Varmasi joku, ainakin Baulie. :) Missäs Baulie muuten luuraa?? Tasaisesti tervehdyksiä vaan kaikille enskoille!
Niistä omista navoista siis vielä:
On ihan superpiinapäivät menossa täällä!! Jännitys on ihan valtava. Täti voi kurvata tänne koska tahansa tai sitten mieluummin jättää tulematta. Alavatsaa on nipistänyt jo monta päivää. Yhden negan testasin, kun menin pissaamaan tikkuun liian aikaisin. Nyt ehkä huomenaamulla uusi testi. Tai sit jos malttais vielä pari päivää, siis jos ei menkat ala... :/ Tissit on sivuilta ja " alhaalta" kipeät, mutta en oikein edes muista miten ne ovat ennen menkkoja arat. Näin hyvin sitä on itsensä oppinut tuntemaan.. :) Toiveet on toooooooooooooosi korkealla. Olen jostain ketjusta lukenut siitä kohdunnapukasta ja se on kyllä ihan erituntuinen nyt kuin viime kierrossa, jossa siis menkat alkoivat. Mutta kun en minä tuosta anatomiasta ymmärrä, enkä ole usein tunnustellut, niin en osaa siitä mitään päätellä. Kattellaan..... Ja jännitetään! :)
- Paaru kp 28/27-29, yk3
(enkä tuosta kierrosta ole ihan varma, kun on tosiaan vasta kolmas pilleritön kierto menossa. Eka kierto oli 29 ja toinen 27, nyt siis ainakin se 28, kun tuskin ne nyt just alkavat, ainakaan ei tunnu siltä. Vai nythän ne just tulee, kun tänne näin kirjoitan.. OOOH, on tää liian jännää....)
Siis että oikein ärsyttää, miten on toiveet korkealla. Suru on valtava, jos menkat alkaa. Päätin muutama kuukausi sitten, että en liikaa ajattele asiaa, mutta kyllä sitä vain sortuu haaveilemaan näin loppukierrosta. Ihme homma, minäkin sellainen, vaikka olen aina ollut niin jalat maassa -tyyppi... :/
- Paaru
Vielä tähän vanhaan ketjuun kerron. Testasin tänäaamuna haamun!! :))))))) Töiden jälkeen ostamaan uusi testi ja keskiviikkona katsotaan sitten josko vahvistuisi, siis jollei täti tuu välissä..
- Paaru 29/27-29
Tämä unikeko heräili vasta ja keittelee aamukahvia ja syö aamupalaa :)
Paaru: Hiphei! Haamukin on plussa, vaikkakin haalea sellainen (eihän viivaa tyhjästä tulisi). Kaikkea hyvää sinne, toivotaan kaiken olevan parhain päin!
Saikku: Vielä vaan neuvon puhumaan. Vaikka tuntuisikin susta välillä, että painostat miestäsi, älä anna sen häiritä. Tällaiset asiat on kuitenkin vaan puhuttava ja jaksettava läpi, yhdessä. Olkaa rehellisiä; kysy, haluaako miehesi lasta nyt. Kerro, miksi itse toivot ja haluat lasta hänen kanssaan. Kerro, mikä mieltäsi painaa, syyllistämättä miestäsi. " Minusta tuntuu" -lauseet on sallittuja, " Aina sinä/Sinä et ikinä" -lauseet ei. Toivon kaikkea hyvää ja auringonsäteitä elämäänne, vaalikaa suhdettanne ja toisianne. Keksikää jotain mukavaa yhteistä tekemistä!
Noniin noniin, onkos ketään muuta piinailijaa? Täällä siis kp24/28, ja vähän jo alkaa jänskättämään :) Ei mitään tuntemuksia, joten veikkailen täti. Kovasti silti toivon jo plussaa...
-Mary
tädin tulosta! Harmin paikka... ei osaa muuta sanoa.
mulla oli tänään töissä kunnon episodi. 58v nainen leikki mykkäkouluu ku en halunnu sekaantuu sen ja sen siskon riitaan milläänlailla. Huh huh,onneks päivän päätteeks tajus jo lopettaa kun vähän jututin sitä. Palkaks sain ison halauksen =)
Nyt jumppaamaan...
ja kiitos marykannatuksesta *hih*